زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

کریسمس رسید

میلاد مسیح(ع) بر شما مبارک. دیدید بالاخره جو من رو هم گرفت از بس از دیرو تا حالا تلویزیون کلیسا و سرودهای مذهبی نشون داده دیگه همه عالم خبردار شدن که امروز تولد مسیح(ع) است. دیشب که هر کانالی می زدی داشتن سرودهای مذهبی می خوندن.و یا سخنان مارتین لوتر و یا موعظه های دیگر کشیشان محترم رو قرائت می کردن. اکثرا هم برنامه ها توی کلیسا بود.
صبح هم اکثر کانال ها کارتون ها و برنامه هایی دارن که مربوط به امروز و باز کردن کادوها و برف و درخت کریسمس میشه. فکر کنم دیشب انتظارها به سر رسیده و کادوها رو باز کردن.
در ضمن دیروز روز پایان تقویم کریسمس هم بوده.Advent calendar نام تقویمی است که از اول دسامبر یعنی حدود 11 آذر خریداری میشه و 24 تا خونه داره. این تقویم برای بچه هاست و هر روز یکی از پنجره هاش رو باز می کنند و یک شعر یا جمله حکیمانه یا کادوئی کوچولو توش هست.

این نوع کادوئی ش هست!(این دختر شبیه مریم کوچولوی تهرانی خودمون نیست؟)

اولین تقویم کریسمس آلمان در سال 1908 چاپ شده با تصویر شهرداری قدیمی شهر هامبورگ، وبعد از وقفه ای به خاطر جنگ جهانی دوم دوباره این سنت شون رو ادامه دادند.

معمولا تصویر تقویم نقاشی هایی زمستانی است
توی تصویر بالا هر کدوم از اعداد در قسمت های مختلف تصویر پراکنده است. ولی خیلی بچه باید حرف گوش کن باشه که شیطونی نکنه و هر روز یک خونه رو باز کنه(چون بنده در کودکی چنین خاطره ای ندارم نمی تونم میزان مقاومت و تعهد خودم رو اعلام کنم)

اکثرا تصویر خانه ها و قصرهای قدیمی بر روی تقویم چاپ می شود.
اطلاعات بیشتر از این تقویم را می توانید در ویکی پدیا بخوانید و یا مدل های بیشتری از این تقویم را با جستجوی نام آن در گوگل بیابید. امروز در اکثر کشورهای مسیحی این تقویم رایج است.


هر روز باید یک خانه باز شود
پیدایش این رسم از قرن 19 در اتریش است. این تقویم ها تا 24 خونه داره چون تولد مسیح 24 دسامبر است.بعضی از تقویم ها در هر خونه اش قسمتی از ماجرای تولد مسیح است.


تقویم های مدرن تر!
آهنگ های این روزها هم موسیقی خاصی داره که توی تلویزیون از هر شبکه داره پخش می کنه. آهنگ ثابته وممکنه که شعرهایی که با آن می خوانند متفاوت باشه. معمولا هم به صورت دو تک خوان و عده ای هم خوان که معمولا همخوان ها بچه هستند.

آهنگ انگلیسی کریسمس به نام jingle bells (به معنی صدای زنگوله ها)رو هم فکر کنم که اکثرا شنیدین. این آهنگ هم که توسط بچه های آلمانی باز خوانی شده و در تلویزیون پخش میشه.
این آهنگ توسط James Lord Pierpont نوشته شده و در سال 1857 به نام  One Horse Open Sleigh (اسب های بسته شده به سورتمه) منتشر شده است. تاریخچه و متن این شعر معروف کریسمس رو می تونید از ویکی پدیا بخونید.آهنگش رو هم می تونید از اینترنت دانلود کنید. اگر کسی خواست بگه من براش E-Mail کنم.(کلا با تشکر از همکاری صمیمانه ویکی پدیا برای این پست)
امروز که روز کریسمس هست ناهار رو خانوادگی دور هم صرف می کنند و این همسایه های ما هم که نوه هایشان اینجا بودند حسابی بدوبدو کردند.
این هم عکس اطلاعیه یک همایش درباره جنبش های کشورهای عربی در دانشگاه


در این همایش هر کس راجع به انقلاب در یک کشور عربی صحبت می کنه و یک نفر هم درباره انقلاب ایران سخنرانی می کنه. کنار این پوستر سمینار، هم یک اطلاعیه برای آموزش خط نستعلیق فارسی است البته یک اطلاعیه برای آموزش خط نسخ عربی هم بود.

نظرات 23 + ارسال نظر
مریم سه‌شنبه 5 دی‌ماه سال 1391 ساعت 08:53 ب.ظ

واااای جدا این بچه شبیه مریمه!( من نه ها! اون مریم!) البته طی صحبتی که محدثه خانوم شد قرار شد ایشون مریم تهرانی خوانده بشه! آخه علاقه به اصفهان تا چه حد!؟!؟؟!
خب ما از اول مریم اصفهانی می گفتیم ولی مثه این که خونواده شون در جریان نبودن!
خلاصه این که این بچه توی عکس شباهت بی نظیری به مریم تهرانی داره! میگن ایرانی ها و آلمانی ها از یه نژادن! اینم نمونه اش!

خب پس بهش میگیم مریم دورگه که اختلاف نظر بین علما حل بشه.
در مورد نژاد بنده فکر می کنم که کلا همه جا همه رنگی داره از بس مردم همه جا مهاجرت کردن و در حال خلق نسل های رنگارنگ می باشند و الان دیگه نمی شه گفت موی بور یا چشم آبی مال منطقه خاصی است

ماری سه‌شنبه 5 دی‌ماه سال 1391 ساعت 11:17 ب.ظ http://marii.persianblog.ir/

من هروقت میام اینجا کلی روحیه میگیرم.فقط تنبلم.دیر به دیر میامشما منو ببخش.
چقدر اون عکس بالای وبتو دوست دارم.
چقدر تقویم باحاله.ایدش خیلی جالبه.دلم خواست.ولی من همه رو یه روزه باز میکردم

نه دیگه خانومی تنبل نباش هر روز بیا
ممنون از حسن سلیقه ات
ایده خوبی برای تمرین استقامت می باشد. من هم فکر می کنم همه رو یک هفته ای باز می کردم

بسامه چهارشنبه 6 دی‌ماه سال 1391 ساعت 12:58 ق.ظ

با عرض پوزش من عکساتو ندیدم بنابراین نمی تونم نظر بدم..... احتمالا اشکال اینترنت من هست چون گویا سرور دچار مشکل شده بود... بنابراین دست نزن... اگه دیدم درست نشد ازت می خوام برات ایمیل کنی...
ااااااا پس مسیح 10 روز از من کوچیکتره اخه تولد من 14 دسامبره

منو نترسون دختر من با این سرور عکسم مشکل دارم شما دیگه چراا؟
لطفا 2013 سال رو هم یه جایی در محاسبات سنی تون در نظر بگیرید

مهربانو چهارشنبه 6 دی‌ماه سال 1391 ساعت 09:58 ق.ظ http://www.mehrbaanoot.blogsky.com

مبارکتون باشه این روزای خوب و شاد اونجا:)

ممنون خانومی

بسامه چهارشنبه 6 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:06 ق.ظ

اها... نه الان باز شد عکسا لیلی جون...
نگران نباش... برویم عکسها ببینیم..
راستی این مریم اصفهانی-تهرانی کی بید؟

خدا رو شکر. من رو از نگرانی رهانیدی
دختر کوچولوی معروفی در فامیل ماست. اگر اجازه صادر شد عکسش رو می ذارم

بسامه چهارشنبه 6 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:07 ق.ظ


منم از این تقویما می خوام..

تقویم شعردار یا کادو دار می خوای ؟

حنا چهارشنبه 6 دی‌ماه سال 1391 ساعت 01:32 ب.ظ

کریسمس مبارک مبارک مبارک
چه تقویم های با حالی دارند.یکیش را هم ب ا من بخرررررررررررررر
نمی دونم چرا این اهنگjingle bells من را شاد می کنه و حس خوبی بهمون می ده.با اینکه این عید ما نیست.ولی عاشق این رنگها تزیینات کادوها و................ هستم

خب مشخص کن کدوم نوع تقویم رو می خوای. شعردار یا کادودار؟
اگر کلیپ این آهنگ را ببینی یا معنی اش را بخونی حس شادی داره.
شما وبلاگ داری؟ میشه خودت رو به من معرفی کنی(در کامنت خصوصی)

محبوبه 81 چهارشنبه 6 دی‌ماه سال 1391 ساعت 06:21 ب.ظ

من از این تقویما می خوام ... من از این جورابا می خوام که بابانوئل شب بیاد توش کادوی کریسمس بزاره ... عزیزم خب آخه یکم رعایت این کودک درون ما رو هم بکن که هنوز 4 سالشه
راستی لیلا ما امروز یه عااااااااالمه برف داشتیممم...از دیشب داره میباره و هنوزم داره میباره وااای نمیدونی بعضی جاها تا زانو پات میره تو برفاااااااا... وااای لیلا کاش اینجابودی نمیدونی چقدر ذوق زده اممممم

آخی کودک 4 ساله جان کدوم یک از این تقویم ها رو می خوای؟ جوراب دار یا کشویی؟ من همه جوراب هام رو کنار شوفاژ آویزون کرده بودم ولی هیچی توش نبود صبح
خوش به حالتون که این همه برف دارین. ما همه برف هامون آب شده.جای من هم برف بازی کن

مریم چهارشنبه 6 دی‌ماه سال 1391 ساعت 08:26 ب.ظ

راستی میلاد مسیح بر شما هم مبارک!

ممنون خواهر کوچولوی مهربون

نرگس چهارشنبه 6 دی‌ماه سال 1391 ساعت 08:52 ب.ظ

آخیییی! چقدر قشنگ حس کریسمس و میلاد مسیح رو توصیف کردی! آدم حس می کنه و اونجاس و در شادی اونا شریکه!

شمام این برنامه مربوط به جنبش های عربی رو میرید؟ ببینین برای انقلاب ایران چی میگن!

میلاد مسیح به همه مبارک!

خوش به حالشون چه شریکی دارن
این همایش جنبش های عربی در شهری نزدیک شهر ما برگزار میشه.
ممنون مهربونم

نرگس چهارشنبه 6 دی‌ماه سال 1391 ساعت 08:52 ب.ظ

دوست دارم نظرشون رو در مورد انقلاب های عربی بدونم!

من هم دوست دارم بدونم!

مامان دوستدار چهارشنبه 6 دی‌ماه سال 1391 ساعت 09:34 ب.ظ

ممنون عزیزم از این همه عکسای قشنگت.



کریسمس رو خوب توصیف کردی.


تولد مسیح پیامبر رحمت مبارک .انشاله از ان عزیز بهره وافر ببری

خواهش می کنم
ممنون
انشالله

حنا چهارشنبه 6 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:47 ب.ظ http://parandeymohajer.persianblog.ir

لیلی اصلا انتظار نداشتم میای وبلاگم نظر میزاری بعد می پرسی شما وبلاگ دارید؟؟؟؟
خودم را تو وبلاگ معرفی کردم ولی اگه می خوای بیشتر بدونی بگو تا خودم را بیشتر تر معرفی کنم.
تقویم کادوووووووووووویی برام بخر

خب چرا حالا کتک می زنی منو
من اسم بالای وبلاگت رو خونده بودم نه اسم نویسنده رو
همین دیگه شناختمت
باشه خانوم خوش اخلاق

بسامه چهارشنبه 6 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:52 ب.ظ

من از همه شوووووووووووووووووون می خوام... من حتی اون امیر رو هم می خوام
تازه تو رو هم می خوام

خب این همه تقویم می خوای چیکار؟
امیر رو بی خیال
من رو می خوای چیکار؟؟؟

حنا پنج‌شنبه 7 دی‌ماه سال 1391 ساعت 12:29 ق.ظ http://parandeymohajer.persianblog.ir/

من غلط بکنننننننننننننننننم لیلی جوووووووووووونم را بزنم

(ایکون بوووووووووووووووووووووووووووووس)

ممنون دوست خوب و مهربون من

سارگل پنج‌شنبه 7 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:04 ق.ظ

لیلی جون!دستت درد نکنه برای این همه اطلاعاتی که به ما میدی!واقعا وبت یه وب خاصه!!انگار میای وب تحقیق علمی .فرهنگی .میهنی.سنتی!بهرحال همیشه سرحال میشم میام اینجا یه عالمه عکس با توضیح جامع!!

ممنون خانوم مهربون.
خواهش می کنم. چون برای خودم اطلاعات جدیدی است دوست دارم با بقیه به اشتراک بذارم.
باز هم بیا این طرف ها

محدثه پنج‌شنبه 7 دی‌ماه سال 1391 ساعت 03:50 ب.ظ

خب من هر چی میام نظر بدم مجبور میشم به شبهات جواب بدم. اعتراض من به این دلیل بود که نقش من و شهرمون در یاد کردن از دخترم نادیده گرفته شد مریم جون. و ربطی هم به علاقه یا عدم علاقه به اصفهان نداشت. حالا که شهر منو نمیگید شهر باباش هم نگید.
کریسمس خوش بگذره لیلی جون. در ضمن قبلا که علی عکس مریم را بین المللی کرد و گذاشت توی فیس بوک . شما هم بگذار فقط قبلش یه چیزی بخون دخترم چشم نخوره.

بله بله حق با شماست.
این شاهزاده خانوم شما دیگه یه چهره جهانی شده باید برای دیدنش صف بکشند

مریم جمعه 8 دی‌ماه سال 1391 ساعت 12:51 ق.ظ

محدثه جون! خب ما همه فامیل از یه شهریم دیگه! آقاتون اولین شخص اصفهانی ای بود که وارد فامیل شد و بچه تون خاص شد دیگه!شد یه رگه اصفهانی! برا همین ما به نکته خاص اشاره می نمودیم تا وجه تمایز مریم ها بشه! البته نه این که شما خاص نباشیا! شما اصن خود خاصی! اصن همه خواص از شماس! ما عاشق این دخترعمه خاصمون هستیم!با ساندویچ و ایستک!

بدون شرح!

علی جمعه 8 دی‌ماه سال 1391 ساعت 03:00 ق.ظ

اما واقعا شبیه مریم خودمون داره میخنده،
چه اختلافی افتاده بین علما برای اسم این دخمل خانم!اجماع بفرمایید!

بالاخره یک نفر به عکس توجه کرد!
بله بله اختلافی بس عظیم است بلکه شما ریش سفیدی بفرمائید غائله ختم به خیر شود

مامان دوستدار جمعه 8 دی‌ماه سال 1391 ساعت 08:02 ب.ظ

اخی این چقدر مریم خودمونه به مامان خوب وباصفاش رفته دیگه

این مریم کوچولوی ما حسابی همه رو مشغول کرده

فاطیما شنبه 9 دی‌ماه سال 1391 ساعت 03:05 ب.ظ http://3tayesh.blogfa.com

نازی،چه تقویم های بامزه ای

نرگس.ر شنبه 9 دی‌ماه سال 1391 ساعت 03:52 ب.ظ

وسط بحث های تخصصی علمای محترم......
من آهنگ کریسمس رو می خوام لطفا

آهنگ jingle bells رو نداری؟
برات می فرستم به E-Mail

نیلوفر یکشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 12:28 ب.ظ

سلام
وبلاک جامع و کاملی هست
عکس ها در این پست برای من نقطه چین هست قابل رویت نیست عزیزم

سلام
ممنون خانومی
بلی عکس های اولیه وبلاگ همه پریده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد