زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

ویزا

امروز ساعت 10 قرار شهرداری برای تمدید ویزا داشتیم و ما با مدارک کامل و به موقع حاضر بودیم. آقا خوش اخلاقه هم منتظر ما بود.بعد از سلام و احوال پرسی از پاسپورت ها شروع کرد به چک کردن که تا چقدر اعتبار داره و بعد فرم هایی که پر کرده بودیم رو تحویل گرفت. با آرامش و دونه دونه کاغذها رو نگاه می کرد و می ذاشت توی کاور. بعد هم قرارداد بیمه درمانی و تائیدیه اشتغال به تحصیل آقای همسر. و بعد از همسر پرسید که شما بعد از اتمام درستون می خواهید در اینجا بمانید یا به کشورتون برمیگردید؟ اگر می خواهید در اینجا بمانید توصیه می کنم همسرتان از حالا رفتن به کلاس زبان آلمانی و کلاس آلمان شناسی را آغاز کند. کسانی که می خواهند ویزای دائم یا پاسپورت آلمانی بگیرند باید این کلاس ها رو بروند و مدرکش رو کسب کنند.
بعد از ما پرسید پول تمدید ویزا همراهتان هست یا نه؟و وقتی ما گفتیم که پول همراهمان هست برگه را برایمان صادر کرد. یعنی نگفت برید پول رو بدید بیاید، حرف ما رو قبول کرد و گفت بعدش برین پول رو واریز کنید.
من تازه فهمیدم ایالت ما بیشترین هزینه رو برای تمدید ویزا میگیره و بقیه ایالت ها ارزون تر هستند.البته کشورهای مختلف قیمت های متفاوتی می گیرند.
آقاهه وقتی فرم امسال من را با پارسال مقایسه کرد گفت شما پارسال قدت را یه عدد دیگه نوشتی کدام صحیح است؟ حالا مگه 4،5 سانت چه فرقی می کنه؟ اصلا درک نمی کنه که خانوم ها در شرایط مختلف دلشون می خواد قد و وزنشون متفاوت باشه
بعد هم فرم دفعه قبلی رو بهمون داد تا پر کنیم.فرم ها به دو زبان فارسی و آلمانی بود. همون فرمی که 97 تا گروه تروریستی و ممنوعه در آلمان را در نام برده و پرسیده بود که عضو و یا هوادار کدام یک از این گروه ها بودید؟ گروه هایی مثل کارگران کردستان و هنرمندان ترکیه و جهاد اسلامی کشمیر، مبارزان آلبان و فتح و نصر و ... 30% گروه ها مبارزان کردستان عراق و ترکیه و 15% مبارزان کشمیر و پاکستان و بقیه مربوط به لبنان و فلسطین بود. یکی دیگه از سوال هاش هم آموزش مذهبی و قرآن در مدرسه یا کلاس های آزاد بود. و سوالاتی از این دست که آموزش نظامی دیده اید یا نه؟ روش ساخت بمب اتم!!! و نارنجک و مواد آتش زا بلد هستید یا نه؟ اولین سوالش هم این بود که تا کنون به کدام کشورهای زیر سفر کرده و یا اقامت داشته اید و به چه علت؟ افغانستان،عراق، ایران،پاکستان، کره شمالی و ...
خلاصه ما نیم ساعتی داشتیم فرم پر می کردیم و یواشکی می خندیدیم. بعد که گفت عکس تون رو بدید، ما عکسی که امسال در ایران گرفته بودیم رو بهش دادیم. از پارسال یادمون بود که عکس باید مربوط به امسال و بیومتریک باشه. ولی متاسفانه گفت عکس تون اندازه اش کوچیک هست. بعد پرسید که اجازه دارم از عکس پارسال تون استفاده کنم؟ ما هم گفتیم نیکی و پرسش؟ مطمئنم اگر آقا بداخلاقه بود مثل پارسال می گفت برید دوباره عکس بگیرید و بیاید. اون وقت نفری برای 4 تا دونه عکس فوری باید 6 یورو پول می دادیم. اون هم عکس هایی که به خاطر سایزش به درد جای دیگه نمی خوره.
خلاصه بعد از انگشت نگاری از انگشتان اشاره دست چپ و راست و گرفتن نمونه امضاء گفت که کاری دیگه نمونده و قرار شد تا سه هفته بعد کارت اقامت جدیدمون صادر بشه و با ارسال نامه به در خونه ما برای گرفتن آن از شهرداری اقدام کنیم.
سه روز قبل که من داشتم توی فروشگاه قفسه ها رو نگاه می کردم آقا خوش اخلاقه رو دیدم، اون هم جلو اومد و سلام کرد
بعد هم ما رفتیم در شهرداری چرخی زدیم و از طبقات مختلف آن بازدید نمودیم. از چارچوب درها می شد فهمید که ساختمان قدیمی است. و ضمنا بر دیوار انواع پرچم های ایالتی و کشوری و شیر و عقاب نصب شده بود. بر یکی از دیوارهای سالن عکس شهرداران قدیم شهر تا به امروز رو قاب کرده و کت شلواری با مدالی به گردن آویخته بودند. یاد فیلم هری پاتر و مدیران هاگوارتز افتادم. اولین شهردارشون رو به تاریخ 1924 نوشته بود، ولی نمی دونم چرا 7 تا قاب کلا بیشتر نبود.


راهرویی در شهرداری


متنی به زبان لاتین


قابش بامزه  است


 بفرمائید شیرینی-اون پائینیه روش پر از مغز گردو و فندق هست


این یکی مخصوص خواهر کوچولو و همه دوستداران شکلات کاکائوئی

اون کلبه ای بود توی میدان مرکزی که قبلا عکسش را گذاشته بودم و در آن بشارت مسیح بر مریم مقدس بود، بعد از کریسمس مدلش را تغییر دادند و صحنه تولد مسیح و سه پادشاه مقدس رو جایگزین کردند.

بازسازی صحنه تولد مسیح


مسیح و مریم و یوسف(شوهر مریم به روایت مسیحیان) و سه پادشاه

نظرات 20 + ارسال نظر
بسامه پنج‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1391 ساعت 12:25 ق.ظ

با سوالاتی در خدمتتان هستیم...

1- میشه بگی در کدوم ایالت هستین؟
2- تمدید ویزا چقدر هزینه داره؟
3- حرف اول اسم شما چیه؟؟ اول اسم من J هست... می خواستم ببینم اگه بیام ایالت شما پیش کدوم اقا باید برم
4- نمی شد برین ایالتهای دیگه بگین از اینجا داشتیم رد میشدم گفتیم بیایم برای تمدید ویزا؟ که پول کمتری بدین؟
5-بمب و اتش زا نه ولی بلدم تیر کمون درست کنم
6- هنرمندان ترکیه چه ربطی داره؟
7 راستی خبر داری شهرداری تبریز شهر من به دستان توانمند مهندسان المانی ساخته شده؟ اونم در جنگ جهانی دوم؟؟؟ یعنی عاشق ساختمونشم....

1-ما در ایالت بایرن که مرکز آن مونیخ و تیم فوتبال معروف آن بایرن مونیخ است زندگانی می نمائیم.
2- برای بار اول نفری 100 یورو و بار دوم به بعد نفری 80 یورو می باشد.
3-خب دختر گل این قانون شهرداری شهر ماست شاید شهر دیگه قانونش فرق کنه. ولی توی شهر ما تو به آقا خوش اخلاقه می افتی
4- نه خانوم گل باید در شهر محل سکونتت فرم ها رو پر کنی و ضمنا هزینه رفت و آمد به ایالت دیگه بیشتر از این مقدار میشه
5- خب می تونی پیشنهاد بدی به گزینه هاشون اضافه کنند و خودت به عنوان اولین نفر آن را پر کنی.
6- احتمالا این گروه فعالیت سیاسی داشتند.
7-نه من خبر نداشتم. ممنون که خبرم دادی

حنا پنج‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1391 ساعت 01:29 ق.ظ

مبارکااااااااااااااااااااا

بپر برو یک دونه از اون سینی هارا بخر بیار به همه تعارف کن ببینم.حالا ما هیچی برای خودت هم نخریدی بخوری خسییییییس!

بابا چه قدر حواسشوون جمعه همه ی موارد را چک میکنند موبه مو
ایران بود طرف عمرا می فهمید!!!!!!
لیلی چرا بهتون ویزای دانشجویی 4 ساله نمی ده چرا هر سری باید این مر حله را طی کنی!؟؟؟؟
حالا که المانی بلدی این تابلو را ترجمه کن ببینم

من قبلا این شیرینی ها رو خوردم، به اندازه ظاهرشون خوشمزه نیست.
توی شهر ما(بقیه ایالت ها و شهرها و کشورهای اروپایی) برای دانشجویی بیش از 2 سال نمیدن، شاید مواردی که مثلا درسشون 7،8 سال طول میکشه باهاشون بیشتر راه بیان.
این تابلو یک سری اسم آدم هست.
ضمنا من ادعا نکردم زبانم خوبه، در حد همون سلام و علیک بلدم

مریم پنج‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1391 ساعت 07:47 ق.ظ

آلمانی ها تو ایران کارای زیادی کردن!مثلا ارنست هرتسفلد باستان شناس و معمار معروف آلمانی بود که فک کنم از حدود سال ۱۳۰۲ تقریبا بیست سال استخدام دولت ایران بود! البته فک نکنی که دلش به حال ما سوخته بود ها! (حفاری هایی که میراث فرهنگی ایران رو به یغما برد!)

بله بله خانوم کارشناس اهل فن

مریم پنج‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1391 ساعت 07:51 ق.ظ

اوه اوه چه افاضاتی از خودم در کردم!
وای لیلی من؛ همه اون شیرینی ها واسه من؟ من میخوام پذیرش بگیرم بیام آلمان فقط برا همین مغازه شیرینی فروشی! کی میگه من انگیزه های علمیه عالیه ندارم؟!؟!

واااااااای چه انگیزه قوی پیدا کردی، بدو بیا

نرگس پنج‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:27 ق.ظ

منم از اون شیرینی‌ها می‌خواااااااااام! خییییییییلی خوشمزه پیدان!

گول ظاهرشون رو نخوررررررر

بسامه پنج‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:52 ق.ظ

راس می گی؟؟ می افتم به اقا خوش اخلاقه؟؟ ایول... به خاطر اون اقای خوش اخلاقه که شده میام شهر شما...
(لیلی: پس ما اینجا بوقیم؟؟؟)

فدات شم لیلی جونم...

وقتی رفتم اونورا حتما یه عکس ازش می گیرم... نورپردازی کردن خیلی خوشگل شده

راستی یه سوال دیگه... شقایق جون که می گی دوست صمیمیته... اونجا با هم دوست شدین یا از ایران دوست بودین؟

خب پس انگیزه متعالی از اومدن به شهر ما پیدا شد.
باشه بفرست این هنر معماران آلمانی را
من شقایق رو اینجا دیدم و کم کم با هم دوست صمیمی شدیم.

افسانه سادات پنج‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1391 ساعت 01:58 ب.ظ

سلام لیلی جونم وای شیرینی من دهنم اب افتاد دلم به تاب تاب افتاد منم از اون شیرینی ها میخام من عاشق کاکائوو هستم
اون شبیه سازی هم خیلی جالب بود و راستی راهروی شهرداری هم زیبا بود

من فکر می کنم ظاهرشون بیشتر گول زننده است.
پس یه دونه اش برای شما خانوم گل.
ممنون

هادی پنج‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1391 ساعت 06:51 ب.ظ http://joibarentezar.mihanblog.com

سلام
موفق باشید
یا علی

سلام
خیلی ممنون و به هم چنین شما
در پناه حق

نرگس پنج‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1391 ساعت 07:39 ب.ظ

یعنی ایالت شما ایالت مهمی هست که از مهاجران برای حضور در اونجا پول بیشتری می گیرن؟ یه بار می‌گفتی که ایالت پولداری هست، نه؟

کلا ایالت ما ایالت کشاورزی و صنعتی بنابراین مهاجران بیشتری رو جذب می کنه

محبوبه 81 پنج‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1391 ساعت 08:53 ب.ظ

خب به سلامتی کارهای ویزا هم انجام شد و خیالت راحت میدونی لیلا تو چون خودت خوبی خدا هم آدمای خوب و سر راهت میذاره
اون شیرینی ها هم ظاهرشون قشنگه اما به قول خودت به خوشمزگی ظاهرشون نیستن چون مشابه اش رو امتحان کردم میگمپس هنوز هوشم سر جاشه

راستی یه چیزی بگم اینا خسته نمیشن از این بازسازیها ؟ والا من که اینجا فقط عکسشون رو میبینم خسته شدم واااااااااااااللللللللللااااااااااااا
اعصابو داری لیلا ؟؟؟

عزیزم چون تو خوبی همه رو خوب می بینی.
آخیش بالاخره یکی پیدا شد حرف من رو در مورد این شیرینی های گول زنک تائید کنه.
عزیزم اینها دلشون خوشه به این مناسبت های مذهبی، چرا می خوای این رو هم ازشون بگیری؟
شما مشکلت از این اعصاب باریک ماریکت هست. یه کم به این اعصابت برس خانوم مهندس

خانم و آقای پیشی پنج‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:28 ب.ظ http://pishia.blogfa.com

شما که یه وخ به ایران سفر نکردین که؟
آخه خواهر نمیگین با این شیرینیا دلمون آب میشه؟... مخصوصا کاکائوییاش
یعنی 7تا شهردار بیشتر نداشتن؟.... البته آلمانیا در مورد مربی فوتبالم همینطورن.... دیر به دیر عوض میشن.

خوب شد پاسپورتمون رو نگاه نکرد وگرنه میدید که تازه به کشوری به نام ایران سفر کرده ایم
می خوام ارادتون قوی بشه و گول ظاهر رو نخورین
من نمی دونم بقیه شهردارا چی شدن و چرا عکس شون نبود، من با عچله تابلوها رو نگاه کردم و سالهای مسئولیت شون رو چک نکردم

مامان جمعه 22 دی‌ماه سال 1391 ساعت 12:25 ب.ظ

دخترم هدفهای عالی شما مستدام باد



خداوند یارتان باد عزیزانم

ممنون مامان جونم.
انشالله

جیغ و جار حروف جمعه 22 دی‌ماه سال 1391 ساعت 12:36 ب.ظ http://horuf.blogfa.com

باید وبلاگتو سر فرصت خوب زیر و رو کنم. اینقدر دوست دارم برای ادامۀ تحصیل بیام آلمان :(
و چه باشعور که حرفتون رو باور کرده. اینجا تا فیش بانکی ندی، نگاهتم نمی کنند :|

خوش اومدین،بفرمائید تو دم در خوب نیست
خدا رو شکر آدم باادب و با شعوری بود

احسان جمعه 22 دی‌ماه سال 1391 ساعت 04:44 ب.ظ

ایام عزای پیامبر عزیز اسلام و اولاد طاهرینش بر شما تسلیت.

جای تعجب داره که این آلمانیها اسم برخی گروههایی که برای رهایی خاکشون از اشغالگرها در حال مبارزه هستند رو به عنوان تروریست میشناسه اون وقت به تروریستهایی که دستشان به خون هزاران نفر از مردم مسلمان ایران آغشته است پناه میده!
و یا به عنوان پیشکش به جناب صدام برای قتل و عام شهروندان ایرانی تکنولوزی ساخت سلاح شیمیایی تقدیم می کنه!!!

عجب دنیاییست...

ممنون
خب فکر می کنم باید این موضوع رو در نظر داشت که هر دولتی از طریق رسانه هاش مردمش رو به سمتی هدایت می کنه که می خواد.
کشتن آدم ها در هیچ صورتی صحیح نیست

فاطیما شنبه 23 دی‌ماه سال 1391 ساعت 12:00 ق.ظ http://3tayesh.blogfa.com

وبلاگت فوق العاده اس لیلی جان ،مخصوصا عکسهات خیلی جذابن،موفق باشی عزیزم.

ممنون خانومی
شما هم تندست و شاد باشی

بسامه شنبه 23 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:49 ق.ظ

اقای احسان:
متاسفانه وبلاگ یا ادرسی از خودتون به جا نزاشتین که بیام و شخصا ازتون سوال بپرسم...
شما که اینقدر دم از تروریست ستیزی می زنید و این کارهای المان رو محکوم می کنید میشه بفرمایید چطوره که کشور خودمون سور.یه رو حمایت نظامی می کنه و به اونا اسلحه می فروشه؟

هر کشوری اختیار اینو داره که در جهت منافع خودش گام برداره... نمیشه هیچ کشوری رو محکوم کرد...

مخاطب این کامنت من نیستم. بسامه خانوم شما هم لطفا یک آدرسی چیزی از خودتون برجامی گذاشتید تا ادامه بحث در محله شما انجام شود

بسامه شنبه 23 دی‌ماه سال 1391 ساعت 09:10 ب.ظ http://tangooo.persianblog.ir/

شرمنده عزیزم....
این ادرس من...

ممنون

نرگس یکشنبه 24 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:14 ب.ظ

منم امروز کارم تو دانشگاه با یه آقای خیلی خوش اخلاق بود. همه چیز رو خیلی آروم و شمرده و با یه لبخند کوچک توضیح میداد. تازه وقتی من یه کم عصبانی میشدم (چون یه قسمت از کارام تو بخش های دیگه طولانی شده) اصلا رفتارش عوض نمیشد.
اول هم که رفتم داشت یه کار دیگه میکرد و گفت عصر بیا تا پرونده ات رو نگاه کرده باشم. ولی من گفتم برام سخته برم و بیام، قبول کرد و گفت پرونده ات رو بعدا نگاه می کنم و کارم رو انجام داد. یعنی بهم اعتماد کرد که بعدا اگه کسری چیزی بود براش می برم.
خواستم بگم که ما هم از این کارمندای خوب داریم!

امیدوارم این آدم های خوب و مهربون و خوش اخلاق زیاد بشن

نرجس دوشنبه 25 دی‌ماه سال 1391 ساعت 07:46 ب.ظ

rasti vaghti fahmid shoma irani hastin chizi nagoft?
manzoram avalin soalesh bod

نه برای چی باید بهمون چیزی بگه. طبق قانون خودشون چون ما دانشجو هستیم باید به ما ویزا بدن.سوال و جواب نداره دیگه

مضراب پنج‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:00 ب.ظ

عکس آخریا رو دیدم دلم شوکولات خواست! این وقت شب کی پاسخگوئه؟ هن؟:)

خودت!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد