زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

واحد پول یورو

واحد پول اروپا یورو هست. سکه ها از یک سنتی شروع میشه و بعد 2 و 5و 10 و 20 و 50 سنتی هم هست.اسکناس ها 5 و 10 و 20 و 100 و 200 و500 یورویی هست. هر یورو 100 سنت هست و در خرید و فروش به سنت هم نیاز هست. تقریبا کمتر جنسی اینجا قیمت رند داره. یعنی اکثرا قیمت هاشون به سنت و یورو با هم هست. شگرد تبلیغاتی شون هم 99 سنت هست. مثلا قیمت تلویزیون 599.99 هست. و دقیقا همه مغازه ها 1 سنت رو بهت برمیگردونن و اگر بگی ولش کن، مهم نیست تعجب می کنند
اتحادیه اروپا شامل 28 کشور قاره اروپاست که مرزهای جغرافیایی را برداشته و واحد پول مشترک دارند. یعنی واحد یورو در اکثر این کشورها معتبر هست و همین طور ویزای شنگن. بعضی کشورهای عضو اتحادیه اروپا واحد پول مخصوص به خود را دارند ولی یورو را نیز در خرید و فورش می پذیرند، مثل کشور چک.
اسکناس ها در تمام کشورهای عضو اتحادیه یکسان است ولی طرح پشت سکه ها بنابر سلیقه هر کشور متفاوت است.

طرح پشت اسکناس های یورو عکس یک پل هست. پل سمبل ارتباط و متصل بودن کشورهای عضو هست.
 تصویر پل
عکس روی اسکناس ها هر کدوم بیانگر معماری و سبک هنری یک دوره اروپاست. و البته همه ی عکس های روی اسکناس ها یا پنجره یا در هست. پنجره سمبل نگاه به آینده و افق روشن پیش رو.
مثلا عکس اسکناس 5 یورویی پنجره ای به سبک معماری رومی وار مربوط به اوایل قرن نوزده اروپاست. 10 یورویی رومانسک، 20 یورویی گوتیک، 50 یورویی رنسانس سال 1400 میلادی، 100 یورویی معماری باروک و 200 یورویی حدود سال 1900 میلادی و 500 یورویی معماری مدرن اروپاست.

طرح روی سکه ها نیز همه یکسان است ولی طرح پشت سکه ها بسته به سلیقه هر کشور متفاوت است. در تصویر زیر طرح پشت سکه 2 یورویی کشورهای مختلف اروپایی با نام آن آمده است.



اینها اطلاعات کلاس آلمان شناسی آقای همسر هست.
و اما از اوضاع و احوال خودمان. دیشب شام رفتیم خونه شقایق، چون شوهر شقایق رفته ایران.اون با یک گروه باستان شناس آلمانی که با میراث فرهنگی ایران قرارداد همکاری دارند به ایران رفته و فعلا شقایق تنهاست. برای رفتن این گروه به ایران دردسرهای زیادی داشتند. چون وسایل و تجهیزاتی که با خودشان به ایران می بردند در لیست وسایل ممنوعه از طرف اتحادیه اروپا برای ورود به ایران بود و باید کلی فرم پر می کردند که برای کار پژوهشی می خواهند استفاده کنند و نیت بدی ندارند، از اون طرف هم این تجهیزات در لیست وسایل جاسوسی!! در ایران طبقه بندی شده و باید سند و فرم و ... در ایران پر کنند که این دستگاه ها در ایران نمی فروشند و بعد از پایان عملیات پژوهشی آنها را از ایران خارج خواهند کرد.
شام هم طبق قرار قبلی نیمرو و سوسیس بود. خوبی جمع های دوستانه اینه که خیلی دردسر و آشپزی نداره، یعنی غذاش مهم نیست، دور هم بودن و صحبت کردن با همدیگه الویت اول هست.
شقایق برای ما از ثبت ازدواجشان در آلمان صحبت کرد. شقایق با همسرش در آلمان آشنا شده اند و همین جا ازدواج کرده اند. می گفت برای ثبت ازدواج در سفارت ایران غیر از فرم ها و مدارک مربوطه و گروه خون و ... برگه آزمایش عدم اعتیاد هم باید ارائه می کردند وقتی برگه را به آزمایشگاه های آلمان ارائه دادند که آزمایش مربوطه را بگیرد و نامه را به آنها بدهد، مسئول آزمایشگاه گفته توی این فرم نوشته اعتیاد منظورش چه نوع اعتیادی هست؟ ما انواع زیادی از اعتیاد داریم کدوم نوع را منظورش هست
شقایق می گفت برای دوستان آلمانی ام از آزمایش خون(تالاسمی و احیانا ژنتیک) که برای ثبت ازدواج در ایران الزامی است تعریف می کردم تعجب کرده بودند که اگر دو نفر آزمایش خونشون به هم نخورد یعنی نمی توانند ازدواج کنند؟ پس تکلیف اون چند سالی که با هم بدون ازدواج زندگی کردند چی میشه؟ و شقایق بهشون گفته در ایران معمول نیست که 5 سال با هم زندگی کنند و بعد ازدواج کنند. شقایق می گفت در اینجا بچه های عقب مانده ذهنی بسیار زیاد است به علت مصرف سیگار و الکل مادران. البته این بچه ها معمولا در پرورشگاه ها بزرگ می شوند و کمتر خانواده ای این بچه ها رو توی خونه نگه می داره

نظرات 27 + ارسال نظر
مریم دوشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 01:25 ق.ظ

اووووه چه چیزایی یاد میدن تو کلاس آلمان شناسی!!
این اروپایی ها آدم های بسی عجیبن!

بابا می خوان خودشون معرفی کنند به دنیا، چرا مانعشون میشی تو؟

بسامه دوشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:49 ق.ظ

پوللللللللللللللل
نکن خواهر من نکن... با روح و روان من بازی نکن.... چرا پول نشون من میدی اخه.... هعیییییییی روزگار...(ایکون ریختن اب از لب و لوچه...) من اصولا پول دوستیم در حد المان دوستیمه....
وایییییییییی چه رنگی... چه طرحی ای خداااااااا

والا الان اگه من برم تست اعتیاد بدم از تو خونه به جای گلبول قرمز کیلوبایت اینترنت میزنه بیرون

کمتر کسی هست که پول دوست نداشته باشه
پس مواظب باش که تو آلمان ازت تست اعتیاد نگیرند

مهربانو دوشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:10 ق.ظ http://www.mehrbaanoot.blogsky.com

چقدر همه چیزایی که گفتی برام جالب بود:))
مرسی

خواهش می کنم

مشتاق دوشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 01:07 ب.ظ

سلام
پول واحد یه موفقیت بود برای اروپا اگه بتونند نگرش دارند
کلا همگرایی مثبت و واگرایی منفیه .
دستمریزاد به شما

پول واحد و تجارت مشترک یک موفقیت اقتصادی بزرگ به حساب می آید، اولین اتحادیه اروپا در سال 1958 شکل گرفته و به مرور بزرگتر شده

نرجس دوشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 02:16 ب.ظ

hala age to iran bod bayad koli migashti ta pol khor peyda koni
man ke hamishe ba ranande taksi ha sare in mored davam mishe

برای این که ما پول خردمون ارزش نداره

مامان دوشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 04:23 ب.ظ

موضوع جالبی پیدا کردن برای گفتگو.پول اروپا


بله بله

محبوبه 81 دوشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 05:51 ب.ظ

اطلاعات خوبی بود لیلا دستت درد نکنه
نیمرو با سوسیس ؟؟؟ خب اگه من بودم گرسنه میموندم چون دوست ندارم چه خوبه این مهمونی های ساده. شما اونجا خیلی خوب قدر همو میدونین ..آفرین. من هم از این مهمونی های ساده و صمیمی خیلی دوست دارم

خواهش می کنم.
عزیزم تو که می دونی من سوسیس دوست ندارم. ولی این دوستمون به خاطر ما سوسیس حلال خریده بود و نمی شد دست رد به سینه اش زد. من املت خوردم و آقای همسر هم سوسیس و نیمرو رو خورد
انشالله تو هم دوستانی پیدا کنی که سادگی الویت اول شون توی رفت و آمدها باشه. معمولا توی مهمونی های فامیلی سادگی الویت آخر هست

افق زندگی دوشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 06:48 ب.ظ http://www.lifeshorizon.blogfa.com

اطلاعات مفیدی بود،ممنون

خواهش می کنم

نرگس دوشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 07:47 ب.ظ

توصیفات نمادین از شکل روی پول ها برام جالب بود! مثل توصیفهایی هست که ما از نقش ها و طرح ها می‌کنیم.

پس آزمایش اعتیاد تو آلمان چه جوری هست؟ اعتیاد به چه چیزهایی رو بررسی می کنند؟

هر کشوری برای طراحی پولش حتما کلی ایده و طرح داره.
لابد منظورش این بوده که اعتیاد به الکل یا حشیش یا مثلا کراک جداگانه باید نام برده بشه. نمی دونم

تیارا دوشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:34 ب.ظ http://la-mia-vita.persianblog.ir/

خیلی جالب بود، من فلسفه طرح روی اسکناس ها رو نمیدونستم
مرسی بابت به اشتراک گذاشتن اطلاعاتتون:)

خواهش می کنم
من دوست دارم دیده ها و دانسته هایم را به اشتراک بگذارم

فردا دوشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:52 ب.ظ http://med84.blogfa.com

سلام لیلی جان! چه اسم قشنگی! یاد کتاب " لیلی نام تمام دختران زمین است" از عرفان نظر آهاری افتادم.

تا حدودی تا جایی که تلفن دوستان اجازه داد بین تلفنا وبتو خوندم... من از روزمره نگاری خوشم میاد کلی!
راستی آلمان چی می خونی؟ اسلام شناسی؟ چه مقطعی؟! یه خرده کنجکاویم زیاده ببخشید!!

سلام
ممنون. این کتاب اولین هدیه همسرم به من بود
خوش اومدی دوست من
من فعلا دارم زبان آلمانی می خونم. همسرم داره دکترا می خونه

فردا دوشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:58 ب.ظ http://med84.blogfa.com

من تا ساعت سه صبح به این جداول اس پی اس اس خیره بودم!!! آخرشم قیدشو زدم! البته رسیدن به این تصمیم سخت بود! ولی ... امان از اجبار!

خب برای شب بهشون خیره شده بودی جوابت رو ندادن. اگر صبح بهشون نگاه کنی بهت لبخند می زنند
امیدوارم دوستی پیدا کنی که بتونه کمکت کنه

فردا دوشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:59 ب.ظ http://med84.blogfa.com

rasti linket ham kardam ba ejaze!

خواهش می کنم دوست جدید من

سپینود سه‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 08:03 ق.ظ http://ushti.blogfa.com

سلام .اولین باریه که میام اینجا .چه اطلاعات خوبی . ممنونم.

سلام
خوش اومدی خانومی
خواهش می کنم

سه‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:42 ق.ظ

کلا این اروپایی ها سیستم جالبی دارن (البته نه که اروپایی ها، نمی دونم بگم غیر مسلمون ها، یا خارجی ها یا بعضی از فرهنگ ها ...!)
سیستم جالبی دارن!!
بیست سال زندگی مشترک با هم دارن، بعدش وقتی بچه شون شد بیست ساله یادشون میاد باید با هم ازدواج کنن!!
بعد با بچه هاشون دور هم یه جشن عروسی خانوادگی میگیرن!!
چقدر خوبه آدم تو جشن عروسی مامان باباش حضور داشته باشه!!

پس تو نکته رو کشف کردی، می خوان تو عروسی همه دور هم باشن
کلا در نگرش نسل جدیدشون ازدواج شرط زندگی مشترک نیست. بهت پیشنهاد می کنم وبلاگ یک عاقد رو بخونی. در یکی از پست هاش خاطره ای در این باره نوشته بود و ببین چه کامنت هایی براش گذاشته بودند

بسامه سه‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:32 ق.ظ

وای فردا جون جدول اس پی اس اس رو نگووووووووووووو....
من یکی دوبار بهش نگاه کردم اینجوری شدم رسما...
خدا این جدولو نصیب گرگ بیابون نکنه....

خب مخاطب من نیستم

فاطمه سه‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 04:09 ب.ظ http://2t7p.mihanblog.com/

سلام لیلی جان خوبی؟
دو تا سوال اساسی اول اینکه گفتی شگرد تبلیغاتشون 99 سنت است یعنی چی یعنی میخوان بگن قیمتمون دو رقمی است ؟ دوم اینکه منظورتون از جدول اس پی اس اس همون نرم افزاره است ؟ ربطی که به این پست نداشت، داشت ؟

از اطلاعات این پستت ممنون

سلام
ممنون
وقتی می نویسن 23.99 سنت می خوان بگن که 24 یورو نیست. یه جور شگرد تبلیغاتی روانی هست
نه ربط نداشت. یکی از دوستان گفت که با این نرم افزار کار می کنه و سخته، به مطالب من ربطی نداره
خواهش می کنم

آسمان آبی سه‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 05:15 ب.ظ

چه جالب !!! هرچی مبلغ اسکناسها بیشتر میشه اندازه اسکناس هم بزرگتر میشه. راستی یک سوال... آیا کسی اسکناس 500یورویی هم تو جیب خودش میذاره؟

اینو رو درست می گی.
خودپرداز بانک تا اسکناس50 یورو یی بهت میده و کسی خیلی با پول کار نکنه بیشتر با کارت خرید می کنند(یعنی اگر 200 یورو از بانک بگیری 3 تا اسکناس 50 یورویی بهت میده و یک سری اسکناس های خرد که 50 یورو بقیه اش کامل بشه

وزارت اقتصاد و دارایی - دفتر وزیر سه‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 07:24 ب.ظ http://www.mefa.ir/Portal/Home/

سلام علیکم
از راه اندازی وبسایت وزین و مفید شما کمال قدردانی و تشکر به عمل می آید.
موید و مستدام باشید.


سید شمس الدین حسینی
وزیر امور اقتصاد و دارایی

سلام
خوش اومدین

سه‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 08:51 ب.ظ

آدرس این وبلاگه چیه؟

این وبلاگ خاطرات یک عاقد هست.
این پستی که منظور من هست اینه.
http://www.1aghed.blogfa.com
کامنت هاش رو ببین

بانو سه‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 08:55 ب.ظ http://banouu.blogfa.com

چه اطلاعات خوبی می دی تو وبلاگت. مرسی لیلی جون

خواهش می کنم

بسامه سه‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:52 ب.ظ

لیلی
کی ازت تشکر کرده؟ وزیر دارایی؟

شما جدی نگیر خانومی

مریم پنج‌شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:28 ب.ظ

ااااا سید شمس الدین! تو اینجا چیکار می کنی ننه؟ پس بگو چرا وضع اقتصادی همچین شده! تو نشستی داری وبلاگ میخونی؟

به وزیر محترم توهین نکن خواهر من

الهه بانو جمعه 6 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 07:53 ب.ظ http://elahe72.blogfa.com/

آ لیلی خوب گــُفتی یعنیا داغون شدم تا کامل شد دیگه تحویل دادم عزیزم مرســی

درکت می کنم خانومی.

تیارا جمعه 6 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:00 ب.ظ http://la-mia-vita.blogsky.com

راستی یه سوال،شما یا ایرانیای دیگه وقتی برگه رسمی امضا میکنین انگلیسی امضا میکنین یا ایرانی؟یعنی اسم و فامیلیتونو شکسته مینویسی یا مثلا اون شکل بادکنکی و اینا میکشی؟:دی

سلام
من بقیه رو ندیدم تا حالا. ولی وقتی خودمون امضاء می کنیم فامیل مون رو به انگلیسی می نویسیم و من یه گردی ام ته اش می ذارم برای خالی نبودن عریضه

مهدی دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 07:20 ب.ظ http://yaaemamreza.mihanblog.com

سلام وبلاگ مفیدی دارید
متاسفانه در غرب خانواده نظام خود را از دست داده است

سلام
البته کشورهای مختلف فرق می کنه.همه شون رو نمیشه یکجور قضاوت کرد

مهسا شنبه 8 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 12:11 ب.ظ http://sarneveshtehman.blogfa.com

اینجا هم این مدل قیمت رو دارند.... یه جورایی هم آدم رو گول می زنن... مثلا 1.99 خوب بابا یه دفعه بگو 2 لیر دیگه.

پس گول زدن با قیمت های کاذب اپیدمی جهانی داره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد