زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

"شله" کیست؟!

اون مبلغ های مذهبی که مدتی پیش آمدند و در خانه مان راجع به انجیل و مطالب آن صحبت کردند و ما هم داستان تولد مسیح از نظر اسلام رو براشون گفتیم یادتون هست؟ اگر در جریان نیستین می تونین این پست رو بخونید. خلاصه این جمله به این طولانی نوشتم که بگم چند روز قبل دوباره اومدن. البته خانوم مبلغ با دوستش که یک خانوم بود اومده بود. بعد از حرف زدن و احوال پرسی راجع به علاقمندی های ما و مباحث تاریخی صحبت کرد و گفتن که مثلا داستان حضرت نوح در انجیل هست و می تونیم با هم بخونیم! و سپس پرسید شما "شله" رو می شناسین؟ تا اونجا که ما اسم بچه های ایرانی رو بلد بودیم کسی به این نام در بینشون موجود نبود. اون گفت یک دختر ایرانی هست و با هم گاهی صحبت می کنیم. اسامی که به ذهن ما رسید هیچ کدوم به این نام شبیه نبود!! گفت که اون شما رو می شناسه؟!! خلاصه ما که نشناختیمش. اون خانوم اصرار داشت که چه زمانی فرصت دارین که بیایم توی خونه و با هم انجیل بخونیم و راجع بهش حرف بزنیم. خواندن انجیل در حالت کلی برای من جالب است ولی این که کسی بخواد برام توضیح بده اون هم به آلمانی با انگلیسی دیگه حوصله ام سرمیره. ترجیح میدم یک کتاب انجیل ترجمه شده بخونم و فرصت فکر و بررسی مطالب اون رو داشته باشم. خلاصه به اون خانوم گفتیم ما فعلا برنامه مون پر هست و وقت نداریم.اون هم دو جزوه مذهبی به زبان انگلیسی بهمون داد و گفت سه هفته دیگه دوباره میاد امروز توی خیابون دو تا از دانشجوهای ایرانی که تازه به شهرمان آمدند رو دیدم. البته آنها را می شناسم و با هم دوست هستیم از بچه های دوره تحقیقاتی 6 ماهه هستند. اسم یکی شان ژاله است بهش گفتم شما اون خانوم مبلغ مذهبی را می شناسی ؟ ژاله هم گفت آره گاهی میاد خوابگاه مون و با هم حرف می زنیم ، گفت که به اون خانوم گفتم که من دین خودم و قرآن مون رو دوست دارم و صرفا حرف هایش رو گوش میدم. من گفتم اگر این خانوم بره روی افراد بی دین کار کنه ثوابش بیشتره! ولی ژاله گفت بحث با کسی که خدا رو قبول داره و یک دینی داره راحت تر از فرد بی دین و بی اعتقاد به خداست و احتمال تغییر دین و نتیجه بخش بودن کارشون بیشتره. انصافا من به این بعد قضیه فکر نکرده بودم. بدین ترتییب معمای مجهول "شله" هم حل شد
باز هم عکس های بازارچه کریسمس. عکس های دکه شمع و صابون های تزئینی فروشی.خانوم فروشنده یک دانه صابون رو توی یک پاکت با یک مشت برگ گل خشک می گذاشت و با روبان های رنگی دور پاکت را گره می زد. برای هر مشتری با صبر و حوصله این کار را انجام میداد.


این خانوم صابون فروش بسیار خوشحال شد که در عکس من حضور داره.


صابون های معطر با عطر(و احتمالا طعم!!) گل های مختلف


تزئینات صابون هایش مشتری جذب کن است


جاشمع های جنس چینی


مجسمه های آدم برفی برای کریسمس

عروسک های گوگولی برای تزئین صابون ها


مجسمه مریم مقدس و همسرش یوسف نجار قبل از میلاد مسیح

نظرات 33 + ارسال نظر
eli سه‌شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 10:48 ق.ظ http://www.royahayekochakema.blogfa.com

لیلی جون من یه عالمه کار دارم با شما چون داریم کارامونو میکنیم که برای تحصیل بیایم آلمان
من دارم وب شما رو از اول میخونم:)

ان شالله که موفق باشین. اگر سوالی باشه که من بلد باشم خوشحال میشم کمک تون کنم. آدرس ایمیل ام رو در توضیحات سمت چپ وبلاگ نوشتم

سیمرغ سه‌شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 10:55 ق.ظ http://janemoshtagh.mihanblog.com

چندتا سوال پیش اومد برام
1-مگه آلمانیها ژ ندارن؟
2-تو ادیان دیگه هم مبحث ثواب مطرح هست؟
ینی اون مبلغه واسه چی میاد ؟ واسه ثواب؟ یا اهداف دیگه؟
3- صابون رو واسه چی تزیین میکنن؟من الان با این مشکل فلسفی پیدا کردم

در زبان آلمانی حرف ژ وجود ندارد. برعکس فرانسوی که پر از ژ هست همون بنژو بگیر تا آخرش
همه ادیان آسمانی بهشت و جهنم و حسابرسی اعمال رو دارند پس قاعدتا باید مفهوم ثواب و کار نیک رو هم داشته باشند.
در مورد این مبلغ ها من اطلاع دقیق ندارم که از طرف کلیسا پولی دریافت می کنند یا داوطلبانه کار می کنند.
ای بابا مردم دوست دارن همه وسایلشون تزئین شده وشیک باشه حالا صابون رو کادو می دن به کسی یا برای خودشون خبر ندارم

آسمان سه‌شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 11:02 ق.ظ

سلام
به تازگی با وبلاگ شما آشنا شدم در واقع از طریق وبلاگ آقای عاقد.
دونستن در مورد یک کشور دیگه و مردمش برام خیلی جالبه .و وبلاگ شما برام یه پنجره ای برای دونستن اگه میشه بیشتر در مورد خلق و خوی مردم و آداب و رسومات ،مذهب و اصولشون مطلب بذارین .
در مورد این مبلغین مذهبی هم باید بگم احتمالا این دوستان میخوان ببینن کی آخر کم میاره و احتمالا تا شما رو مسیحی نکنن یا خودشون مسلمون نشن دست بردار نیستن .فک کنم اگه یکم شما تلاش کنین بتونین روشون اثر بذارین.
در کل خیلی خوشحال شدم که شما اطلاعات خوبی داشتید و
تونستید اطلاعات خوبی بهشون در مورد دینمون بدید ،مطمئن باشید این کار اجر داره.
در آخر هم ممنون به خاطر وبلاگ خوبتون.

سلام
خوش اومدین. پست های گوناگون خاطراتم اشاره مستقیم و غیرمستقیم به آداب و رسوم و فرهنگ مردمان شهری که در آن زندگی می کنیم دارد. هر چه پیش آید می نگارم!!
تاثیر گذاشتن روی کسانی که یک عمر در کلیسا بزرگ شده اند و روی دین شان کار کردند کار آسانی نیست و یحث های تخصصی نیاز دارد که از عهده ما خارج است.
خواهش می کنم خانوم مهربون

مریم سه‌شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 11:19 ق.ظ

شله "چیست"؟!؟ چیز خوشمزه‌ای است! ما خورده‌ایم!

ولی شله کیست؟

سایه سه‌شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 12:55 ب.ظ

میگم بوی این صابونا مثل قیافشون خوبه یا نه؟؟

دقیقا همه شون بسیار معظر و خوشبو می باشند

hamechialie سه‌شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 02:19 ب.ظ http://hamechialie.blogfa.com/

چقدر خوشحال شدم پست قبلی ات رو خوندم ایضا این پست.
چقدر در دلم به شما وخصوصا برادر خوبم(همسر محترمتون) آفرین گفتم. چقدر خوب که شرایطیهستید وبه نحوعال ومتعالی دینمون رو تبلیغ می کنید.چقدر سرشار از انرژی شدم.

چند سال پیش که با دوست جون اپلای کرده بودیم همش خودم رو تو موقعیتهایی مثل الان شما در نظر میگرفتم ودوست داشتم اطلاعات دینی ومذهبی ام عمیق تر وقلبی تر باشه(خب متاسفانه ویا خوشبختانه همین جا موندگار شدیم)اما از اینکه دوستانی دارم که خیلی عالی تر دارن این کارو میکنند بسیار خجسته شدم.

نه این قدرها هم باشکوه و مهم نبود کارمون. خدا خودش همه رو چیده بود.
ان شالله که فرصت های تعمق در دین برای همه مون فراهم بشه

فاطیما سه‌شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 02:49 ب.ظ

سلام لیلی
آره چه صابون های خوشگلی ( تزئیناتش را می گویم )
اون آدم برفی ها یی که انگار دارند آواز می خوانند چه قدر جالب اند
لیلی جونم من از اون عروسک های گوگولی می خوام یادت نره ها
به نظر من اگه شما هم بری تبلیغ دین اسلام را بکنی خوبه

سلام خانومی
بله آدم برفی هاش شادی هستند
اون عروسک های کوچولو؟ حیف شد چون بازارچه تموم شده
کجا برم تبلیغ؟

نرگس سه‌شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 05:39 ب.ظ http://nbeheshti.persianblog.ir/

خوبه نگفتی بله شله یه آش مخصوصه که مشهدی ها میپزن و خیلی خوشمزه س
پس چرا عکس ها باز نشد خواهر؟!

خب چون پرسید شله کیست و نگفت چه مزه ای است نمی شد این جواب رو بهش داد!
ای بابا دوباره امتحان کنید شاید باز شد

babaii سه‌شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 08:50 ب.ظ

اوراق احکام آدم، صحف ابراهیم، تورات موسی، انجیل عیسی، زبور داوود، فرقان حبیب خدا همه گویای عشق است. آدم صفی که در صدر دولت بر تخت بخت نشست و مسجود فرشتگان شد، به واسطه عشق بود. ادریس که از وهده خاک به عالم پاک رسید، به واسطه عشق بود. ابراهیم که آتشگاه دشمن بر او روضه رضوان گشت، به واسطه عشق بود. نوح شکور که در سفینه نجات، سلامت و کرامت یافت به واسطه عشق بود. موسی که از زحمت و مجاورت فرعون برست، به واسطه عشق بود. حبیب خدا تا بود در مطاف این شمع ازلی بود، مراتب عشق خود را به جایی رسانید که او را به خلوت «اَوْ اَدْنûی» دعوت کردند.

بسیار بسیار ممنون از این متن زیبا

زینب سه‌شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 10:28 ب.ظ http://www.bahary72.blogfa.com

سلام لیلی جون.اینا مثل این که میخوان همه رومسیحی کنن بااین همه تبلیغاشون!!چه بد
صابونای قشنگی هست چه شکل های متفاوتی

سلام خانومی
بله گویا قصد جدی شون همین. البته برای افراد بی دین شاید خوب باشه ولی به درد ما نمی خوره.
صابون به خاطر رنگ ها و عطرهای متفاوتی که می تونه داشته باشه کلا تزئینش قشنگ تر میشه

بسامه سه‌شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 11:53 ب.ظ

ببخشید ببخشید ببخشید... که من دیر رسیدم..
خوب می دونم که منتظر نظرات گهربار من هستید پس میرم سر اصل مطلب..

خوب ببینید.. اصلا تمام دینها یکیه.. تمامی دینها همونطوری که همه مون می دونیم برای هدایت انسانها اومدن.. یکی ورژن تکمیل شده یا اصلاح شده یا تغسسر داده شده اون یکیه.. برای مردها و فرهنگهای مختلف در طی قرون مختلف.. می دونین.. چیزهای بنیادی واقعا فرقی به حال هم ندارن.. ولی در مورد چیزهای سطحی به نظر من شخص به شخص فرق می کنه چه برسه به ملیت به ملیت یا قومیت به قومیت...
به هرحال به قول مولانا هر کسی از ظن خود شد یار من...
ایالا همه مون به راه راست هدایت بشیم

واقعا این دفعه دیر رسیدین. تاخیرتون داشت نگران کننده می شد!
ممنون از سخنرانی دقیق تون. بله حق با شماست همه ادیان آسمانی خمیرمایه یکسان دارند چون از طرف خدای واحد آمدند
الهی آمین

*فاطمه* چهارشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 12:24 ق.ظ http://daftarezendegieman.mihanblog.com/

چه صابونای خوشکلی فقط برای تزئین خوبن ادم دلش نمیاد ازشون استفاده کنه

احتمالا کارکردشون هم فقط همین!

زهرا چهارشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 12:57 ق.ظ http://arshosara.blogfa.com

عززززززززیزززززم چ بامزه !!!! شله :)) لیلی جان میگفتی : شله تو ولایت ما اسم یه خوردنیه :)
شمع چینی ؟!!!
انتخاب بجا و شایسته و بامزه واژه "گوگولی " ت شدیدا لایک :*

وقتی طرف با جدیت بهت میگه شله رو می شناسی نمی تونی بگی که آره می شناسم خوشمزه است توی ذوقش می خوره.
گوگولی خیلی واژه گوگولی است!

نرگس چهارشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 07:41 ق.ظ http://nbeheshti.persianblog.ir/

دوباره امتحان کردم
عکسا باز شد
ممنون عزیزم

چه خوب

نرگس چهارشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 08:58 ق.ظ

از بابایی به خاطر مطلب قشنگ و مرتبطشون تشکر میکنم!

اینجا هم صابون تزیین شده رو برای تزیین دستشویی و حموم به کار می برند! صابون های خانومه خیلی خوشگل بودن! چه باسلیقه!

همه عکس‌ها این دفعه خیلی گوگووووولییی بودن، خییییییییلی!

من هم همین طور
پس کلا صابون تزئینی برای تزئین به کار میره نه برای استفاده.
آبجی گوگولی من

نرگس چهارشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 09:01 ق.ظ

این مبلغ‌ها به نظر یه کم آدمهای گیری نیستند؟ خب شاید یکی نخواد!
البته فکر کنم مشکل از تفاوت فرهنگ و رودربایستی داشتن ما ایرانی‌ها و رک و راست بودن اونهاست!

آره واقعا به نظر من هم خیلی سمج هستند.
فکر کنم همین طور هست که میگی چون ما رک و مستقیم بهشون نگفتیم سراغ ما نیاین.انگاری اصلا این تو خون ما نیست که به کسی این طوری بگیم

صبا چهارشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 02:56 ب.ظ http://gharetanhaei.persianblog.ir

خب عزیزم بهشون بگو نیان، بگو اگه همین جوری بیاین یهو ما وسوسه میشیم شما رو مسلمون کنیم، شاید دیگه نیومدن

ما یه کم تعارفی هستیم و رومون نمیشه به کسی بگیم لطفا مزاحم نشوید!

فهیان چهارشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 08:00 ب.ظ

ینی این تیتر رو که خوندم،گفتم آخجون شله!!افسانه هایی در دلم تازه شد که نگو،مردم خته خراسان و مشهدی ها و شله پزان و آب دهان آویزان ما، که بابا بدین بخوریم ببینیم چیه!!ای بابا آخرش شدژاله!!

ای بابا اینقدر که شما تعریف کردین از شله من هم هوسم شد. حالا از کجا بیاریم؟

فریاد چهارشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 08:29 ب.ظ http://fajs.mihanblog.com

سلام
بعد یه مدت دوریم از نت مرور وبلاگ قشنگتون بهم کلی انرژی بخشید
موفق باشید

سلام
خوش اومدین
موفق باشید

مامان چهارشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 08:50 ب.ظ

خب مبلغها که میان شما تلاش کنید که اونا رو مسلمون کنید انشاله

بحث و صحبت با کسانی که یک عمر به دین خودشان پایبند هستند مشکل.

کریمی پنج‌شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 01:34 ب.ظ http://hardwarecom86.blogfa.com

این کلمه " شله " رو دیدم فکر کردم مشهدی آلمان نذری میدن
میدونی من عاشق عکساتم ، دختر تو خیلی حوصله داری و هم با نوشته هات هم با عکسات کلی به ما غربای وطنی انگیزه میدی
دمت گرم لیلی جونم

به به عجب تفکرات خوبی ولی نذری رو نمی تونی اینجا پیدا کنی.
غربای وطنی؟ ها یعنی چی؟
خواهش می کنم خانومی. چشماتون قشنگ می بینه!!

فهیان پنج‌شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 07:21 ب.ظ

هیچی دیگه بی زحمت یک مشهدی همت کنه!ما پیشاپیش پذیرای دعوتشون هستیم!

بله ما منتظر داوطلب هستیم

حمید جمعه 11 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 06:33 ق.ظ http://raheshab1.blogfa.com

دوست داشتن در ما حمله ی انتحاری ست.

ما می میریم،

عشق ست که می ماند...

گلهای زندگی من جمعه 11 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 05:19 ب.ظ httphttp://golhayezendegiyeman.blogfa.com/

سلام لیلی عزیز
واااااااااااااااااااااای چقده غیبتم طولانی شده چرا اینقده من دیر رسیدم
اون شله خیلی جالب بوداوی که چقد اون صابونها وشمعها قشنگند

سلام خانومی
من براتون غیبت نزدم می دونستم میاین
قابل شما رو نداره همه تقدیم به گل روی شما

مامان جمعه 11 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 06:33 ب.ظ

مسلمون کردن اینها اسونتره .چون این جور ادما روی ادیان مطالعه دارن و دوست دارن ازادیان دیگه بفهمند .تلاش کنید .


والله یحب المجاهدین

چشم

ازاد جمعه 11 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 09:17 ب.ظ

سلام . من تازه با وبلاگتون اشنا شدم. خیلی عالیه.
اگه میشه اگه بازم مبلغانو دیدین بشون بگید یه مبلغ باید تمام کتاب های اسمانی رو از بر باشه.
در ضمن برای شما و همسرتان ارزوی موفقیت دارم.

سلام
خیلی ممنون شما لطف دارین.
ای بابا شما چه توقعی از یک مبلغ دارین. مگه مبلغ های همه ادیان و عقاید با کل اصول همدیگه آشنا هستن. خیلی شرایطتون سخته!
ممنون برای شما هم همین طور

همطاف یلنیز شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 03:47 ق.ظ http://fazeinali.blogfa.com/

سلام سلام
متشکرم هم برای شفاف سازی و رفع ابهام از واژه "شله"
و هم عکس های گویا و گوگولی تون
برقرار بمانید و راضی

سلام و سلام
هر وقت شله شنیدین فوری یاد خوردنی نیفتین! احتمالات دیگر را هم مد نظر داشته باشید!!
ممنون

سپینود شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 05:40 ق.ظ http://ushti.blogfa.com

بعد از مدت ها بی‌خبری سلام حال شما که خوبه خواهر جان ؟
وای چه صابون های قشنگی . آدم برفی ها هم مثل گروه کر می‌مونن که دارن آواز می‌خونن دسته جمعی .
اینکه اینا دوست دارن یا نوعی القا ی دین مسیحیت می‌کنن اشتباهه به نظر من . چه اجباریه واقعا ؟

سلام خانومی. کجا بودین شما؟
الحمدلله من خوبم.
من فکر می کنم اینها تلاش می کنند تبلیغ دین مسیحیت را بکنند. فی نفسه کار بدی نیست به شرطی که روی ما نخوان اجرا کنند!

majid شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 06:03 ق.ظ http://www.tahsiil.blogfa.com

با سلام
هم وطن گرامی،با قرار دادن لینک این وبلاگ به جوانان ایرانی در حال فریب خوردن کمک کنید.
این وبلاگ کامل ترین و جامع ترین وبلاگ در مورد
معایب تحصیل در خارج از کشور است.
این وبلاگ تنها وبلاگ ایرانی در جهان هست که در مورد سختی ها و مشکلات تحصیل در خارج از کشور اطلاع رسانی میکند.
لطفا برای اطلاع رسانی به هموطنان عزیز
این وبلاگ را معرفی کنید تا فریب موسسات اعزام را نخورند

با تشکر فراوان
www.tahsiil.blogfa.com

بلبل السلطنه و محبت الدوله شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 09:15 ب.ظ http://eshghe8saleh.blogfa.com/

وای. خیلی عکس های زیبایی بود. ممنون که ما رو هم در دیدنشون سهیم کردی. چه شمعهای زیبایی. با رنگ های متنوع و قشنگ

خواهش می کنم قابل شما رو نداره. پس شما هم از شمع های رنگی استقبال می کنید؟

مامان رادمهر شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 10:43 ب.ظ http://radmehr435.blogfa.com

خوبی لیلی جون هنوز بازارچه کریسمس دایره ؟واقعا عالی بود وبلاگتون جز وبلاگهایی که ازش انرژی میگیرم خیلی هم احساس خوبی نسبت بهتون دارم صابون ها شوخی کردید با طعم

شکر خدا من خوبم. بازارچه خیلی وقت هست که جمع شده الان دیگه ماه فوریه شروع شده و بازارچه مال کریسمس بود یعنی قبل از ژانویه.
لطف دارین شما خانومی.
یعنی شما وقتی صورتتون رو صابون می زنین اصلا طعم صابون رو حس نمی کنین؟!!

ژیر الشعرا یکشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 09:57 ق.ظ http://www.mofaser-sher.blogfa.com

اون اخرش نفهمیدم مجسمه حضرت مریم و همسرش یوسف نجار قبل از میلاد مسیح؟یعنی از مسیح ازدواج کرده بود؟

شاید جمله بندی من مشکل داره.عده ای از مسیحیان اعتقاد دارند که یوسف نجار همسر حضرت مریم است ولی پدر حضرت عیسی نیست. این مجسمه ها قبل از تولد حضرت عیسی است یعنی حضرت مریم و همسرش وارد کلبه روستایی شدند و منتظر تولد مسیح هستند.

بهاره دوشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 04:39 ب.ظ

سلام لیلی جان
بعد از مدتها وقت شد تا بیام به وبلاگت سر بزنم چون تو این مدت متاسفانه خیلی سرم شلوغ بود.خیلی پست جالبی بود که برای تبلیغ مسیحیت وارد خونه ها می شن و به بحث و گفتگو می پردازن.عکس هات هم خیلی جالب بود مخصوصا صابون ها و مجسمه های آدم برفیش،آدم دلش می خواد

سلام خانومی
به به خوش اومدین. دم در خوب نیست بفرمائید تو!
همت عالی و انگیز قوی دارند که همچین کاری می کنند.
قابل شما رو نداره. کدوم رو پسند کردین بپیچم براتون؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد