زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

حق حیات

شنبه دسته جمعی رفتیم میدان اصلی شهر. خوشبختانه هوا آفتابی بود و جمعیت مشتاق هوای خوب هم در میدان و اطراف آن در حال رفت و آمد بودند. قبل از رسیدن به میدان از دور کفش هایی را دیدم که منظم روی زمین چیده شده بود. طبق معمول شنبه ها در میدان اصلی شهر خبری بود. نزدیک تر که رفتیم دیدیم که حدود 100 تا کفش بچه گانه به طور منظم روی زمین چیده شده است. اطراف آن هم پلاکاردهایی گذاشته بودند. یکی دو تا میز هم بود که بروشور روشون بود و یک سری مجسمه کوچولو از جنین انسان! پیرمردی که دور میز ایستاده بود تا من رو دید که بروشورها را برداشتم جلو آمد و شروع به حرف زدن کرد. یک مجسمه کوچولوی جنین رو برداشت و توضیح داد این جنین 3 ماهه انسان در سایز واقعی است که همه اجزای بدنش کامل است و درک دارد و صدا و موسیقی را می فهمد و آرامش و استرس را از محیط اطراف و مادر درک می کند و.... فکر کنم خودتون هم فهمیدین که اینها مخالفان سقط جنین هستند. روی پلاکاردهای مختلف با عکس کودکان سالم و یا عقب افتاده ذهنی جملات مختلفی مانند "من هم حق حیات دارم" یا "من هم دوست دارم زندگی کنم "یا "حیات هدیه ای از طرف خداوند است" نوشته بود. در یک سری بروشورها هم جملاتی از کتاب مقدس در همین مورد نوشته بود. یکی از بروشورها متنی از طرف جنین 3 ماهه نوشته بود.
من نمی دونم آمار سقط جنین چقدر هست و یا در چه ماهی از عمر جنین مجاز به اینکار هستند.توی پلاکاردها نوشته بودند ماهیانه 1003 سقط جنین در ایالت بایرن اتفاق می افتد!
پیرمردی که برای من توضیح میداد پرسید که آیا ساکن این شهر هستی؟(معمولا آخر هفته ها از روستاها و شهرهای اطراف برای بازدید و یا گردش به شهر ما می آیند) و بعد گفت من در اینجا به دنیا آمده ام و 80 سال است در این شهر زندگی می کنم. از اون طرف یک پیرمرد دیگه رفته بود سراغ آقای همسر و از ملیت و دینش پرسیده بود و گفته بود در دین محمد هم سقط جنین حرام است. بعد که من رفتم پیش کالسکه ارمیا پیرمرد که متوجه شده بود اومد جلو و با علاقه می پرسید که بچه تان دختر است یا پسر و اسمش چیست و چند وقتش است و از این سوالات. اشاره به کلاه ارمیا که روی آن حروف الفبا نوشته بود کرد و گفت از حالا دارین بهش خوندن یاد میدین من هم گفتم روی سرش گذاشتیم تا خوب توی کله اش فرو بره! پیرمردها و پیرزنان و افراد دیگری بین جمعیتی که ایستاده بود به تماشا و یا عکس می گرفت می چرخیدند و با آدم ها حرف می زدند. یک سری بچه هم اون اطراف می چرخیدند و بازی می کردند.
این حرکات دسته جمعی احتمال بسیار زیاد از طرف کلیسا حمایت میشه چون بروشورها بیشتر نوشته ها و تصاویر مذهبی داشت. ولی همین که افرادی با سن و سال بالا در این جور فعالیت ها شرکت می کنند و با اجتماع ارتباط محترمانه دارند قابل تقدیره. حرکات عملی و نمادین و تلاش محترمانه تاثیرش از شعار و نوشته خیلی بیشتره. بعد از مدتی یک سری جوان آمدند و پشت تریبون با آهنگ های مدرن اشعاری در باب زندگی و حق حیات خواندند. خلاصه برنامه ادامه داشت که ما میدان را ترک کردیم.این هم آدرس سایت این گروه.


نمای کلی میدان






پلاکاردها را روی زمین چیده بودند


پیرمرد خوش اخلاق


این دلقک آوازه خوان ربطی به اون گروه نداشت.برای خودش کار می کرد!

نظرات 31 + ارسال نظر
فاطیما ی عمه دوشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 05:33 ب.ظ

سلام دختردایی خوش قلبم
چه جالب. هم رنگ کفش ها جذاب است و هم خیلی خیلی منظم چیده شده بود. خودشون این جوری مرتب می گذاشتند؟ و به ترتیب صف به صف می گذاشتند ؟ (خیلی برام تازه و جالب بود)
تو عکس چهارم , عکس یه بچه بود , خیلی خوشگل بود. ( خودت که میدونی من عاشق بچه ام.)
زودی بیایید ایران تا ما این عروسک زیبا و ناز و خوشگل و ..... را ببینیم

سلام دخترعمه مهربونم
آره دیگه خودشون دسته جمعی کفش ها رو چیدن تا توجه مردم رو جلب کنند.
ای بابا شما هم که چشمات بچه ها رو زود پیدا می کنه!
ان شالله که میایم

فهیان دوشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 05:43 ب.ظ

این نماد که کفش چیده بودند خیلی زیاد برام جالب بود که به همین سادگی میشه نظر دیگران روجلب کرد.اما با هدفشون موافق نیستم وقتی پدر و مادری توان و قدرت بزرگ کردن بچه ای رو ندارند چرا باید یک طفل بی گناه به دنیا بیاد،و بدون امکانات زندگی کنه و همیشه احساس کنه با بقیه متفاوت هست.واین قضیه در ابعاد بزرگترش برسه به حاشیه نشینی ها و جمعیت کاذب و...

ایده جالبی دارند.
کمبود امکانات برای بچه در اینجا خیلی معنی نداره! معمولا کسانی که امکانات کمتری دارند به این قضیه فکر نمی کنند، سقط جنین عموما در قشرهایی است که مشکل مالی ندارند.

بسامه دوشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 05:50 ب.ظ

اره واقعا...
حتی تو قران هم امده که از ترس فقر بچه هاتون رو نکشید... حالا اون زمان بیشترش فقر بود.. الان چیزهای دیگه ام هست...
خدا رو شکر که الان پیشگیری زیاد شده لااقل کسی نمی میره...
وای.. ارمیای جینگولی من.. پروفسور نازنازی فندقی من.. الهی...
لااقل یه عکس از کالسکه اش رو می زاشتی ما ببینیم خواهر...

این قضیه خیلی به نگرش آدم ها به زندگی و توکلشون بستگی داره
البته خیلی روی پیشگیری حساب نکن موارد زیر سن قانونی رو هم در نظر بگیر که معمولا حساب و کتاب ندارند.
پروفسور خوردن و خوابیدن و گریه کردن داره ارمیای ما!
ای خانومی شما چقدر محبت داری. خوش به حال ارمیا با این همه محبت

گل گیسو دوشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 05:53 ب.ظ http://www.avantscene.blogfa.com

اشتباه از ما بود
اشتباه از ما بود که خواب سر چشمه را
در خیال پیاله می دیدیــــم.
دستهامان خالی ..
دلهامان پر ..
گفتگوهامان مثلآ یعنی ما .
کاش می دانستیم هیـــچ پروانه ای
پریروزپیلگی خویش را به یاد نمی آورد.
حالا مهم نیست که تشنه بهرویایآب می میریم.
از خانهکه می آیی ؛
یک دستمال سفید ،
پاکتی سیگار ،
گزین شعرفروغ
و تحملی طولانی بیاور ....
احتمال گریستن ما بسیار است !
سید علی صالحی

برای شما از یه دوست ایرانی

ممنون

سارا.ص دوشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 06:34 ب.ظ http://shasusaname

سلام مامانی فعال و پر انرژی ..ایشالا که همیشه همین طور سرزنده و پر نشاط باشی..و خوش به حال اقا کوچولو و البته اقای همسر به خاطر این روحیه ی شما..مرسی به خاطر عکس ها و توضیحاتت و البته اینکه دوستان مجازی رو هم شریک این روزهات می کنی..چه ایده ی جالب و خلاقانه و موثری...اون کفشای رنگارنگ کوچولو یعنی اون همه زندگی چه حس خوبی داره ..دل ادم می لرزه ..ارزو مند شادمانی شما

سلام خانومی.
ان شالله از دعای دوستان خوب.
قابل شما رو نداره. من سعی می کنم در نوشته هام دید مثبت و روحیه خوب موج بزنه که بقیه از نوشته های من شاد بشن.
آررررررررره یعنی قدم به زندگی
ممنون

babaii دوشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 06:43 ب.ظ

سلام بر مادر فرشته فام

سایه ات بر ارمیا مستدام

اینگونه برگذاری اعتراضات و نمایش همراه با متانت و توضیحات

خیلی جالب و موثر است

سلامتی یارتان - خدا نگهدارتان

سلام
الهی آمین
اعتراضات و نشان دادن عقاید بدون هیاهو نیاز به خلاقیت دارد.
ان شالله

mahtab دوشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 07:49 ب.ظ

چه رسم جالبی!
فقط برام سوال شد چرا از نماد کفش استفاده میکنن؟!

احتمالا چیدن کفش راحت تر از مثلا لباس باشه

زینب دوشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 09:49 ب.ظ http://www.bahary72.blogfa.com

چه قدرکفش ایناروازکجااوردن؟ من این طورکه شنیدم ازموقعی که روح نداره جنین میتونن این کاروبکنن البته اگه مریض باشه وامکان حیات براش نباشه
وگرنه حق کشتن ندارن
پیرمردهااکثرامهربونن
ارمیاجیگره منوببوس لیلی جون
من عاشق بچه هستم پسرداییم که دنیااومده بودحدود3هفته البته نه پشت هم خونشون بودمالان هم ان شاالله یه 3قلوتوراه داریم من ازهمین الان اعلام امادگی برای پرستارشدن راکردم

اینجا مغازه های دست دوم فروشی زیاده احتمالا کفش ها رو از اونجاها تهیه کردن یا توی مهدکودک ها اطلاعیه زدن.
در هر مرحله ای سقط جنین دیه خودش رو داره ولی برای مسائل پزشکی قضیه اش فرق می کنه.
ممنون خانومی. خوش به حال زن دایی ات چه کمک خوبی داشته. میشه خونه ما هم بیای؟

نرگس سه‌شنبه 26 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 06:26 ق.ظ

آخه چطور دلشون میاد یه کوچولو رو بکشن؟
حرکت نمادین شون خیلی قشنگ مسئله را می‌رسونده!

خب حتما فکر می کنن زندگی خیلی سخته!
آره ایده ی جالبی داشتن!

فائزه سه‌شنبه 26 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 06:36 ق.ظ http://faezeh6.blogfa.com

وای لیلی خیلی خوشحال شدم و البته شوکه از خوندن خبر بچه دار شدنت :))
مبارک باشه اساسی :****

ممنون خانوم همکلاسی هم رشته ای چقدر دیر به دیر به من سر می زنی

زهرا - گل بهشتی من سه‌شنبه 26 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 08:32 ق.ظ http://www.golebeheshtieman.niniweblog.com

متاسفانه بین همین دور و بری های مسلمان خودمون هم کم نیست. متاسفانه.

متاسفانه باورهای مذهبی در برخی شهرها و دیدگاه ها کمرنگ شده

سپینود سه‌شنبه 26 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 09:49 ق.ظ http://ushti.blogfa.com

چه جالب واقعا خوشم اومد.
راستی خوبه از همین الان پسرت رو با خودت می‌بری بیرون . الان دقیقا چند وقتشه لیلی ؟
از این پیرمرده هم خیلی خوشم اومد . این خارجی ها خیلی خوش‌تیپ هستند . اصلا به سن و سال توجهی ندارن . که مثلا این رنگ و این مدل برای سن من مناسب نیست ! بعضی موارد واقعا از لباس پوشیدنشون خوشم میاد . مثلا الان اگر همسر من رو بکشی اون کلاه رو نمی‌ذاره سرش بره بیرون ! در حالی که من دوست دارم .

پس شما هم از این ایده خلاقانه شون خوشت اومد.
کمتر از یک ماهش هست. یعنی زوده نباید ببرمش؟ یک هفته اش هم بود ما بیرون می رفتیم!
ای خانم. من یک پست برای همین شیک پوشی افراد مسن نوشته ام ولی چون نصفه است هنوز منتشر نکردم! واقعا این روحیه و سرزندگی و توجه به خود قابل ستایش هست.
ای بابا این کلاهه که قشنگه ولی خب نگاه محیط هم موثره

دانش سه‌شنبه 26 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 12:39 ب.ظ http://danesh14.blogsky.com

جالب بود
چقد کفش نمیفروختن(؛

ای بابا کلی زحمت کشیدن خریدن

فاطمه* سه‌شنبه 26 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 01:00 ب.ظ http://daftarezendegieman.mihanblog.com/

چه صحنه خوشگلی درست شده.
سقط جنین بیشتر تو خارج از کشور رایجه. ما مسلمونا به خاطر عقایدمون هم که شده کمتر این کار رو میکنیم.

آره ظاهرش جذابه
درسته در کشور ما این مسئله کمتر از اینجاست. البته ایالت بایرن هم یک ایالت مذهبی آلمان هست و نسبت به بقیه ایالت ها باید کمتر باشه

صادق سه‌شنبه 26 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 04:12 ب.ظ

با سلام و احترام
کارتون واقعا عالیه که وقت صرف می کنید و زندگی روزمره اونجا را برای ما به تصویر می کشید
این کار واقعا ستودنی است
ای کاش برای هر پست یک لایک می ذاشتید تا لایک کنیم
بسیار سپاسگزار

سلام
همین کامنت های شما باعث دلگرمی منه. من دوست دارم دیده ها و شنیده ها و تجربیاتم را از محیطی که در آن زندگی می کنم با بقیه به اشتراک بذارم تا یاد بگیریم و در بهبود وضعیت زندگی مون تلاش کنیم

رادمهر و مامان سه‌شنبه 26 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 05:30 ب.ظ http://radmehr435.blogfa.com

سلام لیلی جون ارمیا خوبه
ممنون که همه جا ما رو با خودت همراه میکنی
سقط جنین واقعا کار خوبی نیست که حق زندگی رو از کسی گرفتن
خدا رو شکر در کشور ما کمتره

سلام خانومی
الحمدلله خوبه.
خواهش می کنم، من دوست دارم دیده ها وشنیده هام رو با بقیه به اشتراک بذارم.
بله،خدا رو شکر که به علت باورهای مذهبی در کشور ما نسبتا کمتره

»سعود سه‌شنبه 26 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 07:28 ب.ظ

با سلام
وبلاگ بسیار جالبی دارین به صورت اتفاقی چشمم بهش افتاد ولی بسیار جذاب بود برام برای همین هر روز مطالبتون را دنبال می‌کنم.
قدم نو رسیده هم مبارک باشه.
ببخشید شما هم تحصیل می‌کنید یا فقط آقای همسر درس می‌خونن. اگه خودتون هم تحصیل می‌کنید با بچه براتون سخت نیست؟ مرخصی گرفتین؟
خیلی دلم می‌خواست بدونم کدام شهر هستید و این مطالب را از اون شهر وراجع بهش می‌فرستید؟ خودم حدث می‌زنم گوتینگن باشین.
به هیچ عنوان قصد دخالت تو امور شخصیتون را ندارم فقط از روی کنجکاوی این سوالات را پرسیدم.
براتون از اصفهان آرزوی موفقیت و شادکامی همیشگی دارم.

سلام
خوش اومدین.
فعلا که هر دومون در مرخصی به سر می بریم! دوره دکترا در آلمان کلاس نداره و پژوهش محور هست برای همین ترم و کلاس و این حرف ها در کار نیست فقط هماهنگی با استاد راهنما نیاز هست.
ما در شهر کوچکی در ایالت بایرن زندگی می کنیم.
ممنون هموطن اصفهانی

زینب سه‌شنبه 26 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 10:55 ب.ظ http://www.bahary72.blogfa.com

باکمال میلولی خب راه زیاده نمیشه شمابیایداینجا

نشد دیگه. با ما ناز نکن!

همطاف یلنیز چهارشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 05:21 ق.ظ http://fazeinali.blogfa.com/

سلام سلام
ممنونم برای این اشتراک گذاری
کلهم مطالب مستند رو دوست دارم بسی
گمان می کردم این فسقل پسر حضوروبلاگیتون رو کمرنگ کنه...شکر که همراهش کردین با خودتون
و
به به به قول شما،این حرکات دست جمعی مردمی، دوست داشتنی و قابل تقدیرست بویژه با این نظم و زیبایی
.
شنبه هایتان پایدار

سلام و سلام
بنده نیز تلاش می کنم مستندنگار باشم!
خود نیز چنین گمان می بردم ولی تا حالا که با هم خوب پیش رفتیم!
بلی بلی حرکات خودجوش حتی اگر از طرف نهادهای مختلف حمایت بشه ولی رنگ و بوی سیاسی نداشته باشه ارزشمند است.
کل هفته تان پایدار!

سایه چهارشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 09:07 ق.ظ

از دنیا عقبیم

در این زمینه نه!

بسامه چهارشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 10:02 ق.ظ

نگو که بلاگ اسکای نظر منو خورده نه من طاقتش رو ندارم.. نگو..

نه نمیگم. شما آدم پرطاقتی هستی شکسته نفسی نکن

یک دوست چهارشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 11:37 ق.ظ

سلام.نظر خاصی ندارم. فقط در پاسخ به "فهیان" عزیزم باید بگم اون پدر و مادری که امکانات ندارن بهتره قبل از بچه دار شدن بفکر باشن. چون بعد از اینکه خواسته یا ناخواسته بچه دار شدن دیگه حق سقط کردنش رو ندارن. پدر و مادر بودن بمعنی حق تصمیم گیری برای زنده بودن یا نبودن اون طفل معصوم نیست و ما نباید یادمون بره که این حق فقط و فقط از آن خداونده!
البته با نظر لیلی موافقم که درصد بسیاری از این سقطها ناشی از کمبود امکانات نیست.

سلام
خب این هم نظر هست دیگه چرا میگین نظر خاصی ندارم

زینب چهارشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 01:50 ب.ظ http://www.bahary72.blogfa.com

این که ناز نیس من چه کنم!؟

بیا!

لیلی چهارشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 02:00 ب.ظ http://rozhayezendegieman.blogfa.com/

سلام.چقدر جالب.ایده گذاشتن کفش ها به نظرم خیلی زیباست
این اقای پیرمرد چه چهره دل نشینی داره من یاد خنده های پدربزرگم افتادم

سلام
پدربزرگتون رو اگر زنده هستند خدا عمرشون رو طولانی کنه اگر در قید حسات نیستند خدا رحمتشون کنه

مهسا چهارشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 05:47 ب.ظ http://sarneveshtehman.blogfa.com

... واقعا مسئولیت سنگینی هست... باید خیلی مراقب بود که ناخواسته باردار نشیم... نمی تونم قضاوت کنم..خیلی سخته

قضاوت کردن سخت است ولی کسانی که بدون فکر پیش می روند در هر زمینه ای باشه به مشکل برمی خوردند

صبا چهارشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 09:57 ب.ظ http://gharetanhaei.persianblog.ir

به به مامان خانم فعال چقدر خوب که با گل پسر ما رو مستفیض می کنید همچنان.

به نظر من آمار سقط جنین تو کشور ما کم نیست، فقط به دلیل همون باورهای مذهبی روی آمارها سرپوش گذاشته میشه و به دلیل همون باورها معمولا بچه های نا مش ر و ع یا حق حیات ندارن یا سر راه گذاشته میشن.متاسفانه

من تمام تلاشم رو می کنم که مثل قبل ادامه بدم، حالا چه پیش آید خدا می داند
من اطلاعی از آمار ایران ندارم ولی همیشه آمارهای زیرزمینی بیش از آمار رسمی است.شاید فقط باور مذهبی نباشه نگاه اجتماع و نگاه افرادی که والدین این بچه ها هم هستند تاثیر داره

فهیان پنج‌شنبه 28 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 05:39 ب.ظ

سلام خانومی.خسته مامان بودن نباشینلیلی جان من یک سوال دارم تورو خدا ببخشید چون خیلی ضروری بود و به کسی هم اعتماد نداشتم تو این شرایط مزاحمتون میشم،لیلی جان من یک مقدار طلا دارم به نظرتون با خودم بیارم اونجا که اگر نیاز بود بفروشم یا بذارم ایران که برام بفروشن،کجا این طلاها رو بهتر میخرن؟بازم منو ببخشید.
چون احتمال دادم اینجا رو زودتر از ایمیل چک کنین اینجا پرسیدم

سلام
پاسختون رو دادم

تهمینه پنج‌شنبه 28 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 11:54 ب.ظ http://vaghtimamanmishi.persianblog.ir

سلام لیلی جان. خدا رو شکر که حالتون خوبه. حتما کلی هم ارمیا رو تحویل گرفتن. عکسها قشنگه . اون پنجمی چقدر شبیه پروفسور رفیع پور استاد جامعه شناسیه. نکنه خودشه؟ آخه کلا آلمان فکر کنم وطن دومشه. نی نی رو ببوس

سلام خانومی
ارمیا که خواب بود ولی خب نی نی توی کالسکه جلب توجه می کنه هرچند که توی شهر ما نی نی در کالسکه زیاده.
من ایشون رو نمی شناسم ولی فکر نمی کنم در این فعالیت ها حضور داشته باشند.
ممنون

زینب جمعه 29 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 06:19 ب.ظ http://www.bahary72.blogfa.com

من چه جوری بیام مگه اینکه بیام پیش داییم

با قالیچه سلیمان بیا!!

فاطمه شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 08:20 ب.ظ http://fat-h.blogfa.com

دختر خوب سلام. اولا تبریک می گم بابت نی نی دار شدن. چی از این قشنگ تر. به خدا اگه مشقام بذاره مرده مادر شدنم. اما واقعا به این نتیجه رسیدم که به غیر از مساله درس مادر شدن عرضه می خواد که من ندارم. ابدا. دوما خوشحالم که بچه سالم داری. از همه چی مهمتره. سوما ایه مخفی داشتن نام بچه رو هم دوست داشتم. دنیای گهی هست. آدم نمی دونه کی واقعا مخاطبه. چهارما این پستت واقعا خوب بود. خوشحالم با مشغله های مادر بودن، که واقعا می دونم چقد زمان و انرژی می بره. می نویسی. این بهترین چیزه. بهترین چیز.
خوب خواستم بهت بگم مرتب وب لاگت رو می خونم. همیشه نظر نمی دم اما بدون که این اطراف همیشه هستم و برات آرزوهای خوب می کنم.
خدا رو چه دیدی؟ شاید هم یه روزی اینورا هم رو دیدیم.
روی ماه بچه گلت رو می بوسم.

سلام خانومی.خیلی ممنون برای تبریکتون. روی عرضه مادرشدن اگر من می خواستم حساب کنم که هیچ وقت در خودم نمیدیدم که مثل مامان مهربونم باشم پس کلا این یکی معیار رو کنار گذاشتم
مممنون از دلگرمیت و تشویقم برای نوشتن. اصلا همین کامنت های محبت آمیز آدم رو وادار می کنه در فاصله خواب های کوتاه نی نی ظرف های نشسته رو ول کنه و بیاد بنویسه!!
ممنون از این که کمرنگ و خاموش این اطراف هستی گاهی چراغت رو روشن کن تا تصادف نکنی و من هم ببینمت
ممنون خانومی

زینب دوشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 01:52 ب.ظ

سلام مادرخانومی
آقای همسر هم که به سلامتی آقای پدر شدن!
امیدوارم پسرت بهترین پسردنیابشه( البته بعد از پسرخودم!)
چندوقتیه که نمیتونم زود زود پست هاتو بخونم آخه داریم جهاز میبریم!
واسم خیلی دعاکن

سلام عروس خانوم
بله بله حالا باید منتظر روز پدر باشن تا کادوی ویژه بگیرن!!
حالا صبر کن عروس خانوم نوبت شما هم میرسه.
ان شالله به شادی و سلامتی جای ما رو هم در مراسم های شاد خالی کنید.
ان شالله که خدا بهترین رو برات قرار میده.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد