زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

عید تخم مرغی

-امروز یک زوج جوان اومدن در خونه مون و یک بطری کوچک م ش روب به ما تقدیم کردند و گفتند که همسایه جدیدمون هستن! با توجه به این که آنها یکی دو روز هست به آپارتمان ما آمدند و ما را نمی شناسند و نمی دانند که مسلمان هستیم، رسم ادب حکم می کرد که ما هدیه رو بپذیریم و توی دلمون بگیم کاش توی منطقه ما ره آورد بهتری موجود بود تا آدم ها به یکدیگر پیشکش کنند مثلا شیرینی خاص یا خوردنی مخصوص. خلاصه الان یک بطری م ش روب دست ساز داریم که توی سطل زباله جا خوش کرده. حداقل اینقدر کاربرد هم نداره که به عنوان تقویت کننده بریزم پای گلدان ها!!

-مدتی پیش یک سری پیازچه گل خریده بودم تا بهار امسال تراس خانه مان پرگل باشد ولی خب توی این شرایط جدید کی فرصت داره بره گلکاری؟مخصوصا که امسال یک گل منحصر به فرد در خانه داریم که کل وقت مون رو به خودش اختصاص داده برای همین پیازچه ها همین طوری توی پاکت شون گوشه اتاق موندن و دیروز که داشتم از مسیر راه برشون میداشتم(فقط داشتم سعی می کردم یک راهی برای رفت و آمد توی اتاق باز کنم!) دیدم بعضی هاشون توی همون پاکت جوونه زدن!! فکر کردم بهتره  به جای اینکه توی گلدون بکارمشون یه کم خاک بیارم توی همین پاکت بریزم حداقل خودشون یه فکری به حال خودشون می کنند و منتظر من نمی مونند

عکس های زیر تبلیغات چند هفته قبل شرکت TCM برای عید پاک یا همان ostern هست. فکر کنم دیگه خودتون با سبک ایده هاشون آشنا هستین و نیاز به توضیحات من نیست قیمت های برخی هم کنارشان نوشته شده.فقط توجه کنید که با ایده های جدید و تصاویر رنگی و جذاب چقدر از مناسبت ها برای فروش محصولاتشون استفاده می کنند.
عکس ها را بعضا قابلیت ذخیره کردن از توی سایت را نداشت و مجبور شدم از توی صفحه برش بزنم برای همین اندازه هایشان متناسب نیست.

"صبحانه شاد عید پاک"-عکس میز صبحانه که با وسایل این شرکت تزئین شده


جاتخم مرغی



روکش گرم نگه داشتن تخم مرغ


قالب فرم دادن تخم مرغ


تخم مرغ آب پز کن!!


روکش تخم مرغ


جاتخم مرغی


سبد پارچه ای


جاتخم مرغی چسبونکی

قالبی برای تخم مرغ


قالب تخم مرغ
تعداد عکس ها زیاد است بقیه ان شالله در پست تخم مرغی بعدی!
نظرات 28 + ارسال نظر
مامان سه‌شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 01:55 ب.ظ

چه جا تخم مرغی های با مزه ای


ادم هوسش میشه تخم مرغ بخوره.

هه هه
چه طراحی خوبی داشتن که تشویق کننده هست

زینب سه‌شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 02:45 ب.ظ http://www.bahary72.blogfa.com

سلام لیلی جون
چه بدکه مشروب میدن
پیازچه هاحتماجاشون خوب بوده جوانه زدن من بیشتربذرهایی که میخرم توگلدون میکارم
وسایلاخیلی قشنگن وهمچنین جذاب

سلام خانومی
خب سوغات شهرمون هست مثل عرق بهارنارنج که سوغات شیراز هست.کاریش نمیشه کرد
من هم پیازچه های گل رو خریده بودم که توی گلدون بکارم ولی فرصت نشد خودشون دست به کار شدن.
قابل شما رو نداره

بسامه سه‌شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 05:14 ب.ظ

واییییییییییی الهی من قربون اون دسته گل جیگر خودم برمممممم... وای ناز ناز منی.. الهی که عمرش گل نباشه ...
تو رو خدا از اینا زیاد بیار لیلی
این چیزا رو هم اگه اینجا بگردیم پیدا می کنیم.. تو جینگول مینگول فروشی ها هست...
اقا جون هوس تخم مرغ کردیم..

قیمت هاش از ایران به صرفه تره؟ شما که دست به خرید و بازارگردی تون خوبه نظرتون چیه؟
شما خاله یا عمه نیستین چون به نی نی خیلی علاقمند هستین

فوتون چهارشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 03:49 ق.ظ

سلام
نوشته هاتون رو دنبال می کردم از قبل تر ها
یکی دوستان ما، برای دوره تحقیقاتی همسرش رفتن چندتا کشور اونور آبی(:
می گفتن طول سفر، مدام دوستاشون بهشون مشروب تعارف می کردن و براشون عجیب بوده که اینا نمی خورن! می گفت من همیشه دوغ می خوردم. و می گفتم نه ممنون من دوغ رو بیشتر دوست دارم! بقیه هم اتفاقا خوش شون میومد!
طی مدتی که اونجا بودن تا برگشته بود، همه رو دوغ خور کرده بود!
هم می تونید بهشون دوغ تعارف کنید
هم از نوشیدنی های اصیل مون مثل شربت گلاب زعفرون، همین شربت بهارنارنج و گلاب، خلاصه ...
اینا فرهنگ مونم بهشون نشون می ده که بجای خوردن اون نوشیدنیِ بدرنگ و بدمزه، از نوشیدنی های خوش آب و رنگ و معطر و خوشمزه می خوریم
البته من تاحالا مشروب نخورده م الحمدلله ولی فکر می کنم بد مزه و بد بود و بد رنگ هست! بقیه میگن!

سلام
پس شما هم خواننده بی صدا هستین.
دوستان خوبی داشتند که ایرادگیر نبودند و به سلیقه طرف مقابلشون احترام می گذاشتند. اصلا کدوم رستوان می رفتند که دوغ رو جزء نوشیدنی ها داشتند؟ احتمالا رستوران ترکی بوده.
خب دوغ و گلاب و بهار نارنج و ... اینها رو من از کجا بیارم؟ اگر این خوردنی های خوشمزه رو گیر بیارم خودم همه رو می خورم به بقیه نمیرسه
من هم نخوردم ولی مزه همون است که گفتین چون بعضا بوی ناخوش آیندی هم داره.

سپینود چهارشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 04:19 ق.ظ http://ushti.blogfa.com

آخی چقدر اینجا همه چیر تخم مرغی شده ! این روکش ها ایده خوبی هستند برای گرم نگه داشتن تخم مرغ .
راستی چه خوب که اونجا هم آداب همسایه داری و همسایه جدید برقراره با این تفاوت که ما اینجا مثلا یک شیشه مربا برای همسایه می‌بریم ولی اونا یک شیشه مشروب !
مراقب باشید یه موقع بین آشغاله شیشه رو نبینن . بلاخره اونها از دین ما و باید ها و نبایدش که خبر ندارن . یه موقع دل عزیزان آلمانی‌مون نشکنه !

آره دیگه عید تخم مرغی شده.
آره من فکر کردم ما که اومدیم این خونه از این رسم ها اطلاع نداشتیم وگرنه ما هم یه خوردنی خوشمزه به همسایه ها میدادیم.
شیشه اش رو باید در زباله شیشه بندازیم.

محوبه چهارشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 04:55 ق.ظ

سلام به به چه تخم مرغ هایی واقعا آدم می خواهد الان بخوره چه لباسایی هم دارند !!!!!

سلام
قابل شما رو نداره نوش جان

زهرا - گل بهشتی من چهارشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 09:02 ق.ظ http://www.golebeheshtieman.niniweblog.com

آره عزیزم.شما فعلا به گل خودت برس که خیلی کار میبره.
اون پیازام یه جوری راه خودشونو پیدا می کنن.

بله فعلا که مشغول باغبانی هستیم به شدن

مهسا چهارشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 12:30 ب.ظ http://sarneveshtehman.blogfa.com

قالب فرم دادن تخم مرغ از همشون بهتره... چه چیزا که درست نمی کنن...

واقعا بعضی ایده هاشون خلاقانه است

بسامه چهارشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 12:44 ب.ظ

چرا اتفاقا هم خاله هستم هم عمه...
ولی کلا من نی نی خیلی دوست دارم...
در مورد قیمت هم والا نمی دونم اینا رو دونه ای زده یا همه باهم.. جنسشون چیه.. مارکشون چیه..اگه دونه ای زده باشه که اصلا به صرفه نیست... ولی خوب.. ایران هم جنس چینی زیادداره... اینا شاید محصول خود المان باشه که البته در اون صورت می شه گفت به صرفه اس..

وای ارمیا.. ارمیا کوچولو...
در مورد کادو یادم رفت بگم لیلی جون.. اصولا ما یه قانونی داریم درون خانواده که کادو رو دور نمی ریزیم.. بلکه به وقتش کادو می بریم.. شما هم اینو نگه می داشتی واسه یکی کادو می بردی خواهر

به به خوش به حال خواهرزاده و برادرزاده های شما که اینقدر با محبت هستی.
بالای قیمت ها نوشته که مثلا چند تاش این قیمته.مارکش هم مال همین شرکت TCM هست ولی مطمئن نیستم که تولید آلمان باشد لیسانس آلمان رو داره.
چه قانون خوب و مفیدی دارین. ایده خوبی است ولی باید در بین دوستان کسی رو داشته باشیم که مصرف کنه این قلم جنس رو

دانش چهارشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 01:40 ب.ظ http://danesh14.blogsky.com

سپاس
جالب بود
من موندم چطور تو اون قالبه تخم مرغ خرگوش میشه :-)

خب تخم مرغ نرمه و فرم قالبش رو میگیره. ولی ایده تخم مرغ خرگوشی برای عید پاک خیلی خلاقانه است.

لیلی چهارشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 03:28 ب.ظ http://rozhayezendegieman.blogfa.com/

سلام.حالا چرا انداختینش دور ؟نمیشد شما هم هدیه بدین به یه همسایه مسیحی؟
قالبهای تخم مرغ خیلی نازن

سلام
به همسایه که نمیشه داد چون همه شون همین ها رو دارن! ولی هدیه دادن مجدد هم ایده خوب است به شرطی که از دوستانمان کسی این رقم جنس رو مصرف کنه.فعلا کسی که این هدیه رو بشه بهش داد در ذهنم نیست.
من هم پسندیدم قالب ها رو.

mahtab چهارشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 08:15 ب.ظ http://mynicechild.niniweblog.com

سلام
عمر گلتون دراز بادا

من عاشق این پستهای عکسدار تبلیغاتیت هستم لیلی جونم

سلام
انشالله
من هم این عکس ها رو دوست می دارم و همین طور آرزومندم که همه رو داشته باشم

تهمینه چهارشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 10:12 ب.ظ http://vaghtimamanmishi.persianblog.ir

چقدر خوشگلن. من تا حالا اسم این شرکت رو نشنیده بودم. تو ایران شعبه نداره؟ فکر کنم بخاطر پلاستیکی بودن ظرفها ارزون هم باشن؟ یا نه؟ بعد پلاستیک تو آب داغ چیزیش نمی شه؟ همینطوری سوال شد برام. لیلی جون از ارمیا کوچولو بنویس. چه شکلیه؟

من فکر کردم باید توی ایران شعبه داشته باشه، خبر ندارم.
اتفاقا به خاطر پلاستیکی بودن گرون هست چو ن اینجا نفت ندارن که وسایل پلاستیکی شون ارزون دربیاد.احتمالا پلاستیک هایی هست که در مقابل حرارت مقاوم هست.
پسر مو مشکی ما در کشور موطلائی ها برای خودش جلب توجه می کنه

فهیان پنج‌شنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 03:50 ق.ظ

این عکسها حسابی چسبید.ممنون.

قابل شما رو نداره

بهاره پنج‌شنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 10:48 ق.ظ

چه جالب که برای آشنایی قدم پیش میذارن و با یک هدیه ارتباط برقرار میکنند،هرچند هدیه کاربردی نبود اما اونا لطفشون رو نشون دادن چون با فرهنگ ما آشنا نیستن،راستش اول به ذهن خودم هم رسید که به یکی که اهل مصرف هست این هدیه رو مجددا هدیه بدید اما فکر کردم چیزی که اسلام مصرفش رو برای ما حرام کردن هدیه دادنش هم کار درستی نیست و در واقع همون مسئله ی چیزی رو که برای خود نمی پسندی برای دیگران مپسند اینجا صدق میکنه و از فکر هدیه دادن مجدد منصرف شدم و فکر کنم همون سطل زباله جای مناسب تری هست
راجع به عکس ها هم باید بگم که من عاشق روکش تخم مرغ و قالب فرم دادنش شدم،مخصوصا قالب فرم دادن برای تخم مرغ های سفره هفت سین خیلی مناسبه ،فقط دوست دارم بدونم تخم مرغی که شکل خرگوش میشه زرده و سفیده ی داخلش به چه شکل جالبی در میاد

ایده خوبی است برای ارتباط با همسایگان. من یک بار به ذهنم رسید یک خوراکی برای همسایه ها ببریم ولی این که چی باشه و چه سلیقه ای دارند رو نمی دونستم برای همین منصرف شدم.
ما تخم مرغ پخته می ذاریم سر سفره هفت سین؟ من هم از ایده های رنگی و خلاقانه شون و همین طور برنامه ریزی برای مناسبت های مختلف خوشم میاد.

زینب پنج‌شنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 07:56 ب.ظ http://www.bahary72.blogfa.com

دلم تنگ شداومدم

خوش اومدی خانومی. تشریف بیارین تو.

fateme پنج‌شنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 10:24 ب.ظ

سلام
در پاسخ به لیلی خانم وایده هدیه دادن مش... به دیگران به نظرم تو استفتاات دیده بودم که اشکال داره هر چند اونا مصرف کننده اون باشند پس بهترین کار اینه که خالیش کنید د س ت ش و ی یوظرفشم سطل زباله موفق باشید
حدود یک سالی هست که ایجارو از وبلاگ دست نوشته های یک عاقد پیدا کرده ام و هراز چند گاهی مطالبتونو میخونم تا جایی هم که فهمیدم مقید به حلال و حرام دینمون هستید و از این جهت خوشحالم مشتاقم بدونم رشته تحصیلی شما و همسر محترمتون چیه البته اگه صلاح دیدید
یه سوالم راجب حجابتون که به نظرم میًسه مقیدین بهش
یه خواستگاری هست دکتره و میخواد بره خارج از ایران و منم حجاابم و چادرم از جونم باارزشتره برام ...اونم پسر خوبیه هااا
موفق باشید

سلام
این قاعده کلی هست که هدیه نامناسب از بین نمی رود بلکه از خانه ای به خانه دیگر منتقل می شود! حالا دوستان بر مبنای همین قاعده پیشنهاد داده بودند و دیگه به این قسمتش فکر نکرده بودند.
ای بابا یک سال هست شما بی سر و صدا به ما سر می زنید؟
من نرم افزار و همسر هنر.
خب من سوال تون رو نفهمیدم که چی هست؟ اگر مایل هستید می تونید ای میل بزنید.

فاطمه پنج‌شنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 10:41 ب.ظ http://fat-h.blogfa.com

همت کن ببرشون بکارشون توی گلدون دختر جان..به خدا کلی حال می ده. می دونم وقت نداری. یه یادآوری که به همسرت که خاک تازه بخره. و ترتیبش رو بده. وقتی در اومدن با نی نی می ری بهشون دست می زنی.

چشم. امروز خودم کاشتم.عکس روی جلدشون که خیلی قشنگ هست. امیدوارم که توی خونه ما هم جوونه بزنندو زیبا بشوند.

فریاد جمعه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 12:17 ق.ظ http://fajs.mihanblog.com

سلام
ابتکاراتشون برای ساخت لوازم جانبی تخم مرغ خیلی جالب هست
فکرشو بکن برادر چین ما امسال برای ما لوازم سفره هفت سین زده بود از تخم مرغ رنگی.تا سبزه عید
اصلا این برادر چین فرصت تفکر و اختراع به ما نمیده

سلام
برای فروش محصولات باید ابتکار و خلاقیت داشت.
دست برادران چینی و مردم عزیز ما درد نکنه که همکاری خوبی با یکدیگر دارند.

گلهای زندگی من جمعه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 06:18 ق.ظ http://golhayezendegiyeman.blogfa.com/

سلام عزززززززززیزززززززززز دلم
وای خدای من خیلی قشنگند

سلام خانومی
آرررره خیلی رنگی رنگی و قشنگی هستند.

babaii جمعه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 08:08 ق.ظ

سلام
اندک اندک جمع مستان می‌رسند اندک اندک می پرستان می‌رسند
دلنوازان نازنازان در ره اند گلعذاران از گلستان می‌رسند

سلام
به به چه شود در این گلستان

فاطمه ی عمه جمعه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 10:40 ق.ظ

سلام دختردایی خوبم
همه عکس ها قشنگ بودند . اون دختری که تو عکس های آخره شبیه مریم ماست. سبد پارچه ای هم قشنگ بود.
ببوس گل خونه تون رو .
گل خنده همیشه رو لب هایت باشه گلم.

سلام دخترعمه جان
این مریم شما خیلی مشابه داره توی عکسا ها
بوس به روی ماهت
ان شالله دلت بهاری باشه و پر از گل های شادی

بهاره جمعه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 11:01 ق.ظ

بله عزیزم تخم مرغ رنگ میکنند و رو سفره میذارن و قدیما و گاهی هم الان به بچه های فامیل که میان عید دیدنی تخم مرغ های رنگی آبپز میدن

چه جالب من فکر می کردم تخم مرغ های سفره هفت سین خام هستند.

زینب جمعه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 02:40 ب.ظ http://www.bahary72.blogfa.com

کرم ابریشم روهمینجوری میگیرم چون من حیواناتودوس دارم اگه بخوام نخ ابریشم ازهمین چندتاکرم بگیرم دلم نمیادچون بایدپیلشونو بندازم تواب جوش وپروانه ی توش میمیره دیگه براهمین هم ایناپروانه میشن وبعدچندروز تخم میذارن ومیمیرن که البته اگراین تخم هارونگه میداشتم الان هزارتاکرم ابریشم داشتم
لاک پشت داشتم بزرگ هم شدولی دادیمش رفت وبعدافهمیدم نجس بوده یعنی کثیف کاریش نجسه حالا دیگه نمیدونم مال ماچون کرم یخ زده میخوردنجس بودیاکلانجسه

آخی
من نمی دونستم که لاک پشت این دردسرها رو داره

fatemeh شنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 07:57 ب.ظ

سلام
اولا از اینکه خواننده خاموش بودم شرمنده دست به تایپم زیاد سریع نیست و معمولا نظر نمیدم اما اغلب از.مطالبتون خوشم میاد.سوال من این بود که شما چطور جمع کردید بین رعایت حجاب و زندگی در کشوری که شهیده حجاب (مروه شروینی) از اونجاست
برای منی که عاشقانه چادر سر میکنم مهمه که بدونم توی یه کشور اروپایی میشه حجاب برترو داشت همزمان فعالیت اجتماعی هم کرد؟
با توجه به مطالبتون و استنباطی که ازشون داشتم به نظرم بر خلاف بعضی از خارج رفته هایی که اسلامشون تا سوار شدن به هواپیماست مقید هستید
به هر حال از وقتی که برای پاسخ میذارید ممنونم و ارزوی موفقیت براتون میکنم(گل)

سلام
توصیه می نمایم بیایین همینجا هی کامنت بذارین تا دست به تایپ تون تند بشه
من توی شهرهایی مثل مونیخ و برلین خانم های عرب پوشیه زده و چادر به سر دیده ام که بیشتر برای خرید و تفریح چند روزه آمده بودند. در حالت کلی فکر نمی کنم بتوان با این نوع پوشش در کشوری غیراسلامی فعالیت اجتماعی داشت.

fateme یکشنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 02:17 ب.ظ

سلام
ممنون
راجع به پیشنهاد سرعت تایپتونم فک میکنم

سلام
فکر نکن عمل کن!

مامان آرین یکشنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 06:16 ب.ظ http://zebayema.blogfa.com

دوست عزیز نوشته هات زیبا و خوندنیه.لذت بردم.موفق باشی

ممنون خانومی. نظر لطف شماست

دهکده سه‌شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 02:49 ب.ظ http://pileverin12.blogfa.com

خوشمان آمد

خواهش می کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد