زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

ماه Mai

امروز چهارشنبه 21 Mai هست. 11 ام این ماه روز مادر بود و 29 این ماه روز پدر هست. تبلیغات فروشگاه ها در این ماه از کادوی مادر به کادوی پدر تغییر کرد. این فروشگاهی که من ازش عبور می کنم لوازم آرایشی و بهداشتی اش طبقه اول هست و هدایای مادر و پدرش همه در این راستا قرار می گیره. یعنی سرویس طلا و جوراب و این حرف ها نداره. انواع کرم و شامپو و ژل و کرم و ادکلن و این حرف ها رو هم برای مادر و هم برای پدر پیشنهاد میده. بین والدین از جهت قیمت کادو فرق نمی ذاره!!


روز پدر
25 ام این ماه هم انتخابات پارلمان اتحادیه اروپاست. کلی بروشور و تبلیغات توی شهر براش پخش کردن. شنبه در میدان شهر یک گروهی بودن که انواع بروشورها در توضیحات مربوط به پارلمان اروپا و صادرات اروپا و یک سری آمار در قاره اروپا به روش های مختلف توزیع می کردن. یعنی از کتابچه مخصوص کودکان تا بحث های تخصصی و یا به زبان ساده برای افراد کم سواد داشتند. کاش فرصت داشتم و اطلاعاتی که توی این بروشورها یادآوری کرده براتون می نوشتم. اتحادیه اروپا از 28 کشور تشکیل شده که در مجموع 751 عضو پارلمان ار این کشورهاست. آلمان با 96 عضو پرجمعیت ترین کشور پارلمان را تشکیل می دهد و بعدش هم فرانسه با 74 عضو و ایتالیا  و انگلیس هر کدوم با 73 و اسپانیا با 54 نفر در رتبه های بعدی قرار دارند. اطلاعات بیشتر رو می تونید از ویکی پدیا بخونید. انتخابات از 22 تا 25 این ماه هست و شهروندان بالای 18 سال اتحادیه اروپا در هر کشوری که باشند می تونند در رای گیری شرکت کنند. البته شرطی که نوشته بود این بود که باید 3حداقل  ماه در یکی از کشورهای اتحادیه زندگی کرده باشند. رای دادن هم گروهی است. یعنی به کل اعضای یک گروه که در یک دسته هستند رای داده می شود.در هر گروه هم اسم اعضای آن با شغلشون و ایالت و شهر محل سکونتشون نوشته شده. الان بیشترین حزب آلمان در پارلمان اروپاCDU هست و هر حزب جایگان نشستنش مشخص هست.یعنی اعضای یک حزب کنار هم می نشینند. اعضای پارلمان هر 5 سال یک بار انتخاب می شوند. برای پیشبرد اهداف و برنامه ها اعضای اتحادیه با هم تشکیل حزب می دهند. یعنی فردی خارج از حزب کمتر توان پیشبرد برنامه هایش را دارد. از سال 1979 تاکنون این پارلمان مشغول فعالیت هست.
 اتحادیه اروپا در سال 1958 با اتحاد کشورهای آلمان و لوکزامبورگ،فرانسه، ایتالیا، بلژیک، هلند ایجاد شده.در سال 1973 کشورهای انگلیس،ایرلند و دانمارک به اون پیوستند و همین طور اعضای جدید بهش اضافه شده. الان هم که ترکیه خواهان پیوستن به اتحادیه اروپاست.

تعداد اعضای هر کشور در پارلمان

برگه رای با نام هر حزب و اعضای آن

دکور یک مغازه برای تابستان

دکور عروس و دامادی
در مسیر راهم یک آقای محترمی رو دیدم که روی زمین با گچ رد پا می کشید. فرصت نداشتم برم ببینم از کجا شروع کرده و قراره به کجا برسه و هدفش چیه!


مرد جوان در حال کشیدن رد پا روی زمین

رد پا!
نظرات 21 + ارسال نظر
بسامه چهارشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 04:23 ب.ظ

به به روز مادرت مبارک مامان ارمیا کوچولو...
روز پدر هم به ب باباش مبارک باشه...
برات چی خرید؟ عکس کادوت رو بزار
خوب راجع به انتخابات که زیاد نظری ندارم ولی اون ردپاها رو می دونی.. یه جایی تو تبریز منم دیدم.. رو زمین عکس ردپا می کشن. بیشتر جنبه تبلیغاتی داره که کنجکاو بشی و دنباله رد پا رو بگیری و ببینی به کجا میرسه.. معمولا به فروشگاه یا کافی شاپ یا چنین جایی می رسه..

خیلی ممنون. همه هدایا که مادی نیست!
من هم فکر کردم باید تبلیغاتی باشه ولی آخه کنار کانال فقط پارکه و مغازه ای نیست!

زینب چهارشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 09:56 ب.ظ http://www.bahary72.blogfa.com

سلام لیلی جون
کل مغازه برای روزمادرتزئین شده بود؟
لباس اون خانومه تومغازه چه قشنگه دلم خواست
چه وقتی داشته اون مرد که اینهمه ردپاروبادست میکشه!؟
من فکرکردم بایه دستگاهی داره میکشه نگوبادست هست!
ان شاالله ارمیا ی عزیز هم یه روزی کادوی روز مادرو روزپدرهم میده

سلام خانومی
نه فقط پوسترهای تبلیغاتی روز مادر زده بودند مثل همین عکسی که گذاشتم به جای روز مادر، روز پدر رو نوشته بودند.
قابل شما رو نداره.
لابد بیکار بوده یا برای این کار پول می گرفته!
ان شالله، منتظر اون روزم

زینب چهارشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 09:57 ب.ظ http://www.bahary72.blogfa.com

حواسم نبودروزمادرهم مباررررررک مامان لیلی جون

ممنون خانومی

دختر معمولی چهارشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 09:58 ب.ظ http://www.mamooli.persianblog.ir

چقدر من لذت می برم از این عبارت "اتحادیه ی اروپا". کاش ما مسلمونا هم مثلا "اتحادیه ی مسلمونا" داشتیم یا حتی کاش "اتحادیه ی آسیا" داشتیم ...

اینها با این که چند کشور استعمارگر بودند ولی تونستن با هم اتحادیه تشکیل بدن(منظورم زمان شروع هسته اتحادیه است)
ولی ما توی آسیا با این که مشترکات زیادی داریم ولی اختلاف مون بیش از اتحادمون هست.
البته یک سری اتحادیه های چند کشوری توی آسیا هست ولی به این قدرت نیست.

بابایی پنج‌شنبه 1 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 03:33 ق.ظ

سلام

زندگی هر آدمی در این دنیا رد پای اوست . اگر خودش با دفت

رد پایش را پی بگیرد میتواند بفهمد آخر به کجا خواهد رسید.

خوش عاقبت باشید انشاله

سلام
اگر آدم خودش فکر کنه و سنجیده تصمیم گیری کنه می تونه عاقبت کارش رو تا حدی ببینه.
ان شالله

تیارا پنج‌شنبه 1 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:02 ق.ظ

لیلی من تابستون اینجا رو دوست ندارم چون گرما و آفتاب باعث سردردم میشه...تازه فک کنم گرمای واقعی مونده کولرم نداریم

البته گرمای اینجا برای من خیلی بهتر از گرمای ایران در شهر خودمون هست. چون واقعا کمتره.
ماه رمضون اینجا اوج گرماست. همون پنکه کافیه کولر نیاز نیست.

MRG پنج‌شنبه 1 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:03 ق.ظ http://G000LI.BLOGFA.COM

یه اعتراف کنم ؟ من هعی توی این ویترینا نگاه کردم که شوما رو ببینم ، هعی چشامو عقب جلو کردم و همچنان می گم چقد پوشش این خارجیا ساده است

نه دیگه خودم حواسم رو جمع کردم تا توی ویترین پیدا نباشم
بلی این خارجی ها خیلی ساده لباس می پوشند بدون آرایش

نونا پنج‌شنبه 1 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 04:15 ب.ظ

لیلی عزیز سلام.
امیدوارم حال خودت و همسرت و گل پسرت خوب باشه و ایام به کامتون.
راستش من از خواننده های خاموشت هستم و قبلا هم واست کامنت گذاشتم.
همسر من چند روزیه که از یه دانشگاه آلمان توی شهر هاله، نزدیکای برلین پذیرش گرفته و انشالله اگه خیر و صلاحی توش باشه قراره که از ترم مهر واسه ادامه تحصیل بیاد آلمان . البته بنده نیز قراره به همراهشون مشرف بشم :p
منتها من یه سوال دارم ازت عزیزم.
من اینجا توی سالن آرایشگاه کار تتو و کاشت مژه انجام میدم و خداروشکر درآمدم خیلی خوبه و من خیلی راضی هستم.
میخواستم ببینم با توجه به اینکه هاله یه شهر خیلی کوچولو با جمعیت حدود 300 هزار نفر هست، آیا امکان کار واسه من وجود داره؟!!! و اصولا اصلا کسی اونجا ازین کارا میکنه آیا؟؟؟!! و من میخوام برم تو این چند ماهی که فرصت دارم کوتاهی مو و ابرو و ... یه سری کارای مربوط به آرایشگری رو یاد بگیرم. آیا این به نظرت واسه من فایده داره؟ میشه رو درآمدش حساب کرد؟ آهان و اینکه مدرک فنی و حرفه ای ایران رو اونجا قبول دارن اصلا؟
ببخشیدخیلی خیلی پرحرفی کردم لیلی جون اما واااقعا به کمکت احتیاج دارم.
ممنون میشم اگه راهنماییم کنی عزیزم.
مرسی:*
پسر گلتو ببوس:*

سلام خانومی
خدا رو شکر ما خوبیم.
ان شالله که همراه همدیگه به هر کجا میرین و کنار هم هستین.
به نظر من شهر 300 هزار نفری شهر بزرگیه! چون شهر ما با 100 هزار نفر رو میگن شهر متوسط!!
من اینجا افراد تاتو کرده زیاد می بینم و البته مانیکور و کارهای مرتبط با ناخن هم خیلی طرفدار داره. ولی این که شما می تونین اینجا کار کنید یا نه نمی دونم؟! چون اگر قراره مشتری آلمانی داشته باشین باید زبان آلمانی تون قوی باشه که بتونین باهاشون حرف بزنید چون اینجا همیشه حق با مشتری است و اصولا باید خیلی هواشون رو داشت چون زیادی لوس و پرتوقع هستند!!باید سوال کنم از دوستانم.
لطفا ایمیل تون رو بذارید.

مهسا پنج‌شنبه 1 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 04:55 ب.ظ http://sarneveshtehman.blogfa.com

پس کادو روز پدرشون جوران نیست
این رد پا جالب بود... چرا این کار رو می کرده ...

فعلا که جوراب فروشی ها خلوت!!
نمی دونم تبلیغات چی بود؟

مهسا پنج‌شنبه 1 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 05:57 ب.ظ http://sarneveshtehman.blogfa.com

جوراب رو نوشتم.. جوراب؟؟ وای... اصلاح می کنم... جوراب.

شنونده(در اینجا خواننده) باید عاقل باشه

مهسا پنج‌شنبه 1 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:51 ب.ظ

سلام من مهسا هستم، خیلی وقت نیست با وبلاگ شما اشنا شدم، من و همسرم دوماهی میشه المان اومدیم و من الان ٧/٥ ماهه باردارم، پست مربوط به ماما شما و خوندم، من تو شهرموم یک ماما ایرانی پیدا کردم راستش من ایران کلاس بارداری رفتم و یک مقدار اطلاعاتی که باید بهم داده بشه دستمه، واسه همین کار این ماما ایرانی که میخواد من برای زایمان طبیعی اماده کنه خیلی تو ذوقم زده اطلاعاتی که میده خیلی مختصر و کلیه!!!! میخواستم بپرسم شما هم کلاس امادگی زایمان طبیعی رفتین؟ ماماتوم بهتون اموزشی میداد؟ اصلا از ماما المانیتون راضی بودین؟ و کلا قبل بارداری چه وظایفی داشت و چه کارای واستون انجام داد، واقعا ممنون میشم اگر راهنمایی کنین چون بنظرم ماما من ریاد اکتیو نیست شایدم وظایفش در همین حده!!!

سلام
راستش رو بخوای من از کلاس های ایران خبر ندارم که چی میگن و چی یاد میدن ولی فکر می کنم نباید اصولش فرقی بکنه با اینجا.
من کلاسی که می رفتم گروهی بود و نرمش دسته جمعی و توضیحات مرتبط با اون.
جلسه هایی هم که با ماما داشتیم برای تغذیه و ورزش و این جور چیزها توضیحات میداد و بیشتر می گفت تو سوالی داری بپرس.
نمی دونم وظایفشون چی هست. من خودم خیلی کار خاصی ازش نمی خواستم و راستش از بقیه دوستام هم نپرسیدم که اونها چه برنامه ای داشتن.
اگر می خوای ایمیل بزن
من از کلاس راضی بودم.

تهمینه پنج‌شنبه 1 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:08 ب.ظ http://vaghtimamanmishi.persianblog.ir

به به روزت مبارک خانوم مادر و روز همسرتون آقای پدر هم مبارک با لحن زی زی گولو گفتم.
ارمیای کوچولو ناز نازی خوبه؟
چقدر نقشه اتحادیه اروپا شبیه یه کره اسب بازیگوشه که داره جست و خیز می کنه. من فکر کردم فقط نقشه ایران شبیه یه حیوونه.

خیلی ممنون. البته ما به رسم ایران هستیم اینها اطلاعات عمومی بود!
خدا رو شکر خوبه.
فکر کنم بعضی کشورها برای نقشه کشورشون تصوراتی دارند.مثلا نقشه ایتالیا شبیه چکمه است. ولی اتحادیه اروپا بالاخره یک کشور هست.

سلام شنبه 3 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 06:01 ق.ظ

من به شخصه خیلی ممنونم بابت مطلع شدن از حال و هوای روز اون محیط و پستها و زحمات شما. آرزوی سلامتی و سربلندی همه خانواده

ممنون از نگاه مثبت و بامحبت تون
الهی آمین برای دعای خوبتون

فاطیما ی عمه شنبه 3 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:47 ق.ظ

سلام بر مامان مهربون
شاد و پر انرژی هستید؟
چه لباس عروس خوشگلی, در عین سادگی اما زیبا.
فکر نمی کردم اونا هم روز پدر داشته باشند. خوبه که کادو شون فقط جوراب نیست.

سلام دخترعمه جان
خدا رو شکر سالم هستیم و سعی می کنیم بخندیم همیشه.
چه سلیقه خوبی داری خانومی
اینها هم روز پدر و مادر و روز زن و ... دارند.
آره مردهاشون خوش به حالی شون هست

سپینود شنبه 3 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:57 ق.ظ http://ushti.blogfa.com

به به مبارکه عزیزم !
قضیه این ردپاها حتما تبلیغاتی بوده دیگه !

ممنون
حتما ولی تبلیغات چی؟

نرگس شنبه 3 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:18 ق.ظ

چقدر این مانکن عروس جدیه! واقعا یه عروس آلمانیه!

هه هه عجب دقتی داری خواهرجان!

فهیمه جونی شنبه 3 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:38 ب.ظ

سلام خودمم همون فهیمه
بابا ایول وبلاگت .اصلا اجازه نمی دن شما مطلب بذاری کامنت پشت کامنت.ایول .
خوبین؟
رووووزت مبارک . وای پسرت چی کادو داده؟!!!!!!!!!! همسری ؟؟؟؟؟/
خوش باشی وسلامت.اوهوم

سلام فهمیه جان شناسایی شده!
نه بابا شما دیر به دیر به ما سر میزنی.این خبرها هم نیست
ممنون خانومی. پسر و پدر با هم کادو دادن
به همچنین شما و گل پسرت

tahere شنبه 3 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 05:27 ب.ظ http://phrophet.blogfa.com

سلام به شما میخواستم بپرسم ذر المان سایتی وجود ذاره که مردم نظرشون رو راجع به کیفیت خدمات و محصولات یک فروشنده درش بذارند تا دیگران هم با استفاده از اون بهترین فروشنده رو انتخاب کنند من مدیریت بازاریابی خوندم تو فکرم که اگه سیستمی تو ایران پیاده بشه که مردم بتونند نظراتشون رو راجع به محصولات و کیفیت خدمات خریداری شده از محصول بگذارند فروشندگان با مسئولیت پذیری بیشتری کار کنند

سلام
نسبت به فروشنده یا محصول؟
توی ایران سایت های لوازم الکتریکی همچین فروم هایی داره. اینجا من اطلاع ندارم.
فقط می دونم یک سری برچسب های کیفیت هست که بر اساس نظر مشتری به محصولات مختلف می دهند.

fahyan شنبه 3 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:25 ب.ظ

سلام خانومی این دفه چندمه که میام کامنت بذارم اینجا برام باز نمیشه. اینجا هر وقت دکور مغازه ها رو میبینم یادتون میکنم.وهمین طور خیلی چیزهای دیگه. پسر گلتون رو ببوسید.

سلام خانومی
ای بابا چرا آلمان با شما راه نمیاد؟یا شاید هم با من راه نمیاد!
خوبه که با دکور مغازه ها یاد من می افتین، جای امیدواری است که اثر خوبی در یادتون گذاشتم.
ممنون خانومی

مامان یکشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 02:22 ب.ظ

تشابه کادوهای مادر و پدر جالببه

فرق نمی ذارن بین پدر و مادرشون

لیلا و محسن یکشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 06:33 ب.ظ http://hamechilm.blogfa.com

عالی بود لذت بردیم

ممنون،
قابل نداشت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد