زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

مسن های شیک پوش

چند روز پیش در فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی یک خانوم و آقای مسن رو دیدم که با هم قفسه ها را نگاه می کردند. خانوم مسن که موهایش سفید و خاکستری بود و رژ قرمز پررنگی هم زده بود لاک های مختلف را برمی داشت و به ناخن هایش می زد و نظر همسرش را راجع به رنگ آن می پرسید!چند روز قبل تر در داروخانه خانم مسنی را دیدم که  قرص های ویتامین را از توی قفسه برمی داشت و نوشته های آن را با دقت می خواند و با یکدیگر مقایسه می کرد. وقتی دید من نگاهش می کنم گفت عینکم را نیاورم و خواندن نوشته ها برایم سخت است. من هنوز نمی دانم  ویتامین B2 با B6 چه فرقی می کند!! ولی او با دقت تک تک این قرص ها را بررسی می کرد.
 دیدن پیرمردها و پیرزن هایی که با سرزندگی و لباس های شیک در خیابان و فروشگاه ها قدم می زنند به آدم روحیه می ده. مسیرم گاهی از کنار خانه سالمندانی است که پنجره های بزرگ به خیابان دارد . گاهی پیرمردها و پیرزن ها رو می بینم که توی سالن نشسته اند و کتاب و روزنامه می خوانند و جدول حل می کنند. البته کسانی که مسن تر هستند و فقط نگاه می کنند هم هستند. من معمولا که از کنار این پنجره رد می شوم(پنجره بزرگ مثل ویترین مغازه است) برایشان دست تکان می دهم و لبخند را در چهره هایشان می بینم. البته مسلما مسن های بیمار و رنجور هم هستند که در خیابان دیده نمی شوند ولی همین هایی که هستند و با وقار و شیک و مرتب حضور دارند به نظرم نماد مقاومت و سازندگی هستند. بالاخره همین ها هستند که آلمان را از کشوری جنگ زده و قحطی زده به کشور مدرن و صنعتی امروز تبدیل کردند. حالا چقدر سر جوان هایشان منت می گذارند خبر ندارم  اکثرا افراد مسن شدیدا قانون گرا هستند. یعنی اینقدر که اینها به رعایت قانون و نظارت بر اجرای اون از طرف بقیه شهروندان حساس هستند جوان ها این طوری نیستند. معلومه که حسابی قانون پذیری براشون جاافتاده.
این افراد مسن شیک پوش به نظرم حقوق خوبی دارند چون لباس های باکلاس با کیف و کفش همگون می پوشند طوری که آدم هوس می کند لباس هایشان را برانداز کند. (مثل خانم صاحب خانه ما) البته این رو هم باید قبول داشت که این ملت مردمی سخت کوش و کاری هستند و از کارگری ابایی ندارند(دقیقا مثل ما جوان های ایرانی ). راضیه  خانوم که اینجا فروشگاه فرش دارند می گفت که کارگران ما گاهی بازنشسته های ارگان های مختلف هستند که می آیند و با رضایت خاطر بارها را جابه جا می کنند و تمیزکاری می کنند و از این جور کارها خجالت هم نمی کشند که مثلا من بازنشسته فلان اداره هستم و الان دیگه زمان استراحت من هست و ... یا حتی جوان هایی که مثلا لیسانس و فوق لیسانس رشته ای را دارند که در آن کار نیست با گذراندن دوره های مهارتی و کارآموزی وارد بازار کار فنی می شوند و ادعایی هم ندارند که چرا من که فلان رشته را خوانده ام برایم کار نیست.
جوان ها اکثرا با ظاهری ساده در خیابان تردد دارند البته این نکته را هم بگویم که شهر تا شهر فرق می کند و شهرهای بزرگتر معمولا آدم ها شیک تر هستند.در نظر داشته باشید شهر ما در یک ایالت صنعتی و کشاورزی با مردمانی سنتی قرار دارد گاهی اونقدر لباس هاشون بدون مدل هست که صد رحمت به لباس توی خونه ما! 
البته در حالت کلی لباس های اینجا ساده تر از ایران ماست و از انواع طرح های گل و پولک و سنگ و مروارید و ... بر روی لباس خبری نیست. البته لباس های مجلسی برای مهمانی از لباس های معمولی جداست و توی بوتیک ها لباس های آخرین مدل عرضه می شود. لباس ها هم بیشتر پارچه ها و مدل های جذاب دارند تا کار شده باشند(منظورم از کار شده یعنی کار دست که با پولک و سنگ تزئینی و اینهاست می باشد) یعنی توی خیابون آدم ها با ظاهری معمولی راه می روند نه قرار است به عروسی بروند و نه از مجلس مهمانی برمیگردند!  از آرایش که اکثرا(حدودا 80% آدم ها) خط چشم دارند بدون کرم و رژ و ... از جواهرات هم تا آنجا که من در جوان ها دیده ام همه بدل استفاده می کنند و خوبی بدل این هست که می تونی با رنگ لباست ست کنی. باور کنید اکثرا موهایشان را با یک کش ساده بسته اند حتی گیره سرشون یک گل هم ندارد!
چیزی که به وفور دیده می شود موهای رنگ کرده در انواع رنگ هاست. من تازه کشف کردم که بیش از نصف آدم هایی که موهایشان بور هست موی طبیعی شان نیست موهای رنگ کرده دیگر سن و سال نمی شناسد. یعنی از دختر 10 ساله که قسمتی از موهایش را رنگ کرده(رنگ فوری است احتمالا) تا پیرزنان شیک پوش که متناسب با کاپشن و شال گردنشان قسمتی از موهای جلوی سرشان را رنگ کرده اند دیده می شود. اینقدر دلم می خواهد از این بانوان مسن شیک پوش که مثلا رنگ مو و کاپشن و شال گردن و کیفشان را با هم ست کرده اند عکس بگیرم ولی خب متاسفانه امکانش نیست!! بنده همین جا ازشون به خاطر زیباسازی فضای شهر تشکر می کنم.
آویزان کردن انواع سرسوئیچی و عروسک به کیف ها مرسوم است، همین طور انواع سنجاق سینه های تبلیغاتی (در مراسم های مخنلف انواع سنجاق سینه تبلیغاتی همان مراسم و یا مثلا حمایت از فلان انجمن خیریه را می فروشند) و یا تزئینی. حتی پیرزن ها هم کلی عروسک های کوچولو به کوله هایشان آویزان است.
البته این دیده های من است و شاید در شهرهای دیگر متفاوت باشد.اکثریت افراد یعنی حدود 80% کسانی که من هر روز می بینم پوشش و ظاهرشون این طوری است. به طور قطع افراد پیر بدسلیقه و بیمار و فقیر هم دیده می شوند ولی افراد شیک پوش بیشتر توی چشم من هستند
گاهی از این جوان ها که لب ها و بینی و ابرویشان را سوراخ کرده و نصف سرشان را کچل کرده اند و موهایشان را مثل تاج خروس آراسته اند و شلوارهای پاره پوشیده اند رویت می شود مخصوصا از این حلقه هایی که به اندازه مثلا ربع سکه است و کلا داخل لاله گوش می رود(منظورم اینه که آویزون نمی کنند بلکه کلش رو توی گوش جا می دهند!) استفاده می کنند که خنده دار است. البته فکر کنم پارسال بیشتر سوراخ کردن لب و ابرو مد بود و امسال فرو کردن حلقه در گوش مد شده!!!
سارا خانم که پیغام خصوصی گذاشتی آدرس ای میلی که نوشتی صحیح نیست!


نمی دونم اینجا ماشین قرمز مده؟ مثل ایران که سفید و نقره ای برای ماشین بیشتره.ببینید چند تا ماشین قرمز توی این خیابون پارک شده! چهار تا ماشین قرمز هم پشت سرم بود


شکوفه های گیلاس حیاط مون که الان دیگه همه تبدیل به  گیلاس های صورتی کوچولو شدند


کانال آب در یک روز آرام و آفتابی


دکور یک مغازه!!


تزئینات فلزی باغ


درخت برگ سرخ تیره
نظرات 43 + ارسال نظر
mahtab یکشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:43 ق.ظ http://mynicechild.niniweblog.com

سلام
ادم از دیدن این همه امید به زندگی این مسنها کیف میکند
در ایران که من با دیدن افراد مسن نشسته درپارک عملا افسردگی میگیرم
اتفاقا چند روز پیش برام سوال شد که رنگ روشن موهای اروپاییها ژنیه یا دست خودشون؟
من عاشق رعایت قوانینم، سر کیف میارتم، اما حیف که اینجا مثلا اگه همه عابرین پیاده در حال رد شدن از چراغ قرمز باشن و تو بایستی تو چشم خواهی بود البته تازگی اوضاع یه کم بهتر شده
چه ارامش عجیبی در همه عکسها بود
راستی المانیها خشک و سرد نیستن؟!

سلام
بلی امید به زندگی رو پیرها در جوان ها می دمند.
من هم فکر می کنم رعایت قوانین از طرف افراد جامعه به صلاح کل جامعه و همین طور نسل آینده است.
به نظر من که مهربون و خوش برخورد و محترم هستند. البته شهرهای دیگه رو نمی دونم.

آلیس یکشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 03:41 ق.ظ http://roozhayetalaei.persianblog.ir

سلام
چه جالب که تو عکسی که گذاشتی کف خیابون سنگ فرش بود.من فکر می کردم فقط تو انگلیس خیابونها کفشون سنگ فرشه.
من عاشق این خانمها و آقایون مسن شیک پوشم.یعنی آدم روحیه ازشون می گیره در حد تیم ملی.

سلام
اکثر کشورهای اروپایی بافت قدیمی شون که سنگ فرش دارد رو با همون فرم حفظ کردند.
من هم همین طور

زیزی یکشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 05:35 ق.ظ

ممنون دوست عزیز بابت نوشته هاتون از خوندن وبتون آرامش میگیرم هرجا هستید در پناه خدا سالم و شاد و در آرامش باشید.

ممنون از نظر لطف تون. خوشحالم که نوشته هام برای شما تاثیر مثبت داشته

صبا یکشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 05:50 ق.ظ http://gharetanhaei.persianblog.ir

من اینطور برداشت کردم که شیک پوشی آدم ها متناسب با وقت آزادشون هست. یعنی مسن هایی که دیگه کار خاصی ندارن بیشتر به خودشون و لباسشون میرسن. درست مثل ایران
کار کردنشون هم که خودتون گفتین دقیقا مثل ایران می مونه.

من هم با شما موافقم. البته جوان های بیکار و بدسلیقه هم داریم!!

دختر معمولی یکشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 07:00 ق.ظ http://www.mamooli.persianblog.ir

اینا سن بازنشستگیشون 65 ساله، یعنی حتی اگه از 20 سالگی هم استخدام شن باید تا 65 سالگی کار کنن، بعد من نمی دونم بعدش چطوری جون دارن هنوزم کار کنن، اونم کارای سنگین؟!!
تو ایران ملت از 40 سالگی میرن درخواست بازنشستگی میدن

حالا 20 سالگی هم زوده ولی اگر بر ف رض 25 سالگی هم باشه خیلی زیاده. ملت کار کنی هستند و از کار کردن لذت می برند یا براشون عادت شده.

MRG یکشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 07:53 ق.ظ http://G000LI.BLOGFA.COM

یه چیزی که برای من جالبه اینه که دینمون تاکید زیادی رو پاکیزگی (حالا چه شخصی چه اجتماعی ، که بر می گرده به محیط اطرافمون ) و ساده زیستی داره ، ولی مردم کشورمون برخلاف اینهمه تاکید بازم مصرف گرا و در عین حال شلخته ( منظورم توی محیط اجتماع یا دقیق تر بگم ، اینکه اصلا به پاکیزگی محیطمون اهمیت نمی دیم ) ولی این خارجیا چقد اول اینکه محیطشون تمیزه و در عین حال ساده ، مثلا فکر کن ما توی خیابونای شیراز کلی خانوم رو می بینیم که کم کم برای بیرون اومدنشون ، یکی دوساعت جلوی آیینه بودن و آرایش کردن و کلی هم ناز و ادا داره ، بعد همین خانوم مثلا هر چی دم دستش بیاد سریع می اندازه تو جوب :| واقعا یه بار از این خارجیا بپرسید راز موفقیت پاکیزگی محیطشون و ساده زیستنشون چیه ؟ با تشکر یک عدد نارنجی از شیراز :دی

حرف دیگه ای نمونده که من بزنم.ممنون خانومی
امان از بیکاری که باعث میشه وقت آدم به چه چیزهای بی ارزشی تلف بشه.
با تشکر از مطالب تون

سارا.ص یکشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:02 ق.ظ http://shasusaname.blogfa.com

سلام لیلی نازنین ..پسر کوچولوت چطوره؟تپل مپل شده اونجوری که مامانش دلش می خواست؟ببوسش لطفا مامان لیلی
_چند وقتیه که یه کم سرم شلوغه و با موبایل چک می کنم وبلاگای همیشگیو ..به همین خاطر کامنت گذاشتن یه کم سخته..
_ظاهر اراسته و خوش اب و رنگ به نظرم یه جور احترام گذاشتن به اطرافیان هم هست ..حتی یه جورایی حق دیگرانه که با دیدن ما حالشون بد نشه
_کلا من موافق ظاهر شیک و مرتب و "ساده" البته با رنگ های روشن می باشم!

سلام خانوم مهربون. کم کم داره تپل هم میشه. ممنون عزیزم.
پس از کم شانسی من هست که کامنت شما رو کمتر می بینم
بله جامعه از آدم هاش تشکیل شده و همه موظف هستند به فضای اون احترام بذارند چه با پوشش و چه با کارهاشون!

تاتا یکشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:28 ق.ظ

راز پیشرفت اروپائی ها به گفته حامد قدوسی با تجربه ده ساله . پیشرفت اروپائی ها ترکیبی از جدی‌گرفتن همه قضایا٬ فکر کردن و دقت کردن در تک‌تک جزییات عمدتا بر اساس عقل سلیم و وقت صرف‌کردن برای انجام درست آن‌ها است. عزم درونی‌شده برای کارایی٬ با آدم‌هایی که برای کارا بودن تربیت شده‌اند و نظامی که سرجمع کارا بودن را پاداش می‌دهدو...
من این رو از وبلاگ علی نوشتم

یه سرجمع بگیریم از فرهنگ های باب شده بین خودمون همین چند سال اخیر از مادی گرائی های محض به هر قیمت و قانون گریزی هامون و غیره تکلیف مشخصه

ممنون از شما و آقای قدوسی و آقا آریا(فکر کنم ایشون توی وبلاگشون این مطلب رو ذکر کرده اند)
کاش بتونیم فرهنگ جدید باب شده رو کم کم تغییر بدیم به سمت مسئولیت پذیری

۵۰درصد یکشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:16 ق.ظ

به قول یکی از همکارامون، وقتی میریم دانشگاه با دیدن چهره های دانشجوا انگاری اومدیم وسط یه پارتی بزرگ!!!

خوبه که! آدم هر روز بره پارتی!!
نمی دونم شما کامنت معصومه خانم راجع به پول بچه رو در پستی که سوال کردین خوندین یا نه؟

زینب یکشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:44 ق.ظ http://www.bahary72.blogfa.com

سلام لیلی جون
چه خوب که انهایی که مسن هستن لباسای رنگ تیره نمیپوشن
دختر10 ساله موهاشو رنگ کردهمن چندبار به مامانم گفتم موهامو رنگ کنم البته قسمتی ازموهامو گفت به اونجاهم میرسی یعنی زیادهم سختگیرنیست ولی میگه ایشاالله بعدازدواج
اونجارنگ قرمز زیادشده اینجا ماشین 206خیلی شده مثلا ازهر10 تاماشین 4تاش 206 هست البته اینی که من تو خیابونا میبینم
ان شاالله گیلاسای بزرگ وخوشمزه بده وبخورید جای مارو هم خالی کنید
این تزیینات باغشون قشنگه
همیشه باموبایل بودم الان باکامپیوترم براهمین زیادنوشتم

سلام خانومی
رنگ های شاد و روشن جامعه رو بهاری می کنه.
اینجا رنگ کردن مو خیلی عادی است حتی برای بچه ها!
فکر کنم قیمت 206 به صرفه تر باشه تا بقیه ماشین ها. ولی ماشین خوشگلی است.
ان شالله شما هم میوه های خوشمزه و خوش طعم ایران رو می خورید یاد ما باشید.
ممنون خانومی

Tahere یکشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:38 ب.ظ

بهاره یکشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:43 ب.ظ

لیلی جان خیلی مطالب جالبی بود و چقدر خوبه که افراد مسن انقدر روحیه ی خوبی دارن که به جوان ها هم انرژی میدن اما تو ایران با بالا رفتن سن بیشتر خودشون رو خونه نشین و افسرده و مریض میکنن که واقعا آدام با دیدن بعضی افراد مسن دور و برش احساس افسردگی میکنه و گاهی اوقات خودم با دیدن این افراد ترجیح میدم قبل از پیری بمیرم!
و از ظاهر افراد جامعه ی خودمون که دیگه جایی برا چیزی گفتن نمیمونه که با آرایش های زیاد و گاهی لباس های خیلی عجیب که هر روز هم در حال افزایشه یک تنه آمار مصرف گرایی دنیا رو بالا میبرن.زیبایی و تنوع خوبه اما به نظر من به هر طریقی جلب توجه کردن خیلی بده و مشکل اصلی در سست بودن پایه های فرهنگی خانواده ها و یک نوع بی هویتی هست که در ظاهر نامتعادل جلوه میکنه

افراد مسن الگوی زندگی برای جوان تر ها هستند یعنی یک جوری بهشون نشون میدن که چند سال دیگه چی در انتظارشون هست. بهتره که شاداب و پرانرژی باشند تا بی حال و وارفته!
خودمون باید برای نسل بعدمون الگوی خوبی در این زمینه باشیم.
جلب توجه کردن برای کسی است که کاری نداره تا بهش سرگرم بشه و مجبوره خودش رو نمایش بده!

mahtab یکشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:46 ب.ظ http://mynicechild.niniweblog.com

سلام
کاکنت قبلیم انگار نرسیده!
ادم واقعا از دیدن این جور افراد مسن هوس پیر شدن میکنه اما تو ایران....دیدن افراد مسن بی حال و درفکر و نشسته بر صندلیهای پارکها بدون هیچ حرکتی ادمو کاملا افسرده میکنه
چه تصاویر زیبایی...پر از ارامشه
من شخصا عاشق رعایت مقرراتم..اما حیف که اینجا ادمهایی که میخوان به مقررات احترام بذارن کمن و اگر باشن یه جورایی طرد میشن و مسخره

سلام
چرا اینجا پیش منه کامنت محترم تون

مامان یکشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 02:11 ب.ظ

خوبه که ادم مرتب و تمیز باشه.


نه ارایشهای جلف که بعضا شاهدش هستیم.

محیط جامعه محیط سادگی و کاره

بله خیلی خوبه هم برای خودش و هم برای اطرافیانش

مامان یکشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 02:12 ب.ظ

من از اون تزییییات رنگی باغ خوشم اومد.

من هم دوست دارم

مهسا یکشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 03:57 ب.ظ http://sarneveshtehman.blogfa.com

اتفاقا اینجا هم خیلی ساده هستند. من شهر های دیگه رو نمی دونم. اما اینجا ساده هستند. از گیره و کش مو و سنجاقهای انچنانی خبری نیست. یا موهاشون باز ویا با کش ساده بستن. تی شرتهای خیلی ساده می پوشن. من خودم چند تا لباس کارکرده اوردم که شاید لازم شه..اما لازمم نشد... از طلا هم خبری نیست. به قول شما بدل... اونم نه همش... یکی فقط گوشواره داره. یکی فقط انگتر... یکی فقط مدال.. منطورم اینه همش رو یه جا استفاده نمی کنن. اینم واسم جالب بود.

چقدر خوبه مسنها هم به خودشون اهمیت دارند... من همیشه به مادرم میگم فلان رنگ شاد بپوش می گه نه... زشته من دیگه سنم زیاده... 55 ساشه...اونقدرها هم مسن نیست...
البته خیلی موثر بودم و کمکم رنگهای دیگه هم انتخاب می کنه... اما هنوز قرمز نمی پوشه

خب من توضیح رو برای بقیه بدم که مهسا خانم ساکن ترکیه هستند و بقیه اش هم که دیگه توصیف اونجاست و من نقشی ندارم.(گزارشگر واحد مرکزی خبر!!)
55 سال که مسن نیست. سنی است که تازه جوانی تموم شده و کلی مونده تا سن پیری.
آفرین به دختر فعال که روحیه مادرتون رو شاد می کنی. ادامه بده

بسامه یکشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 03:59 ب.ظ

خوب فرهنگ هر ملت با ملت دیگه فرق می کنه.. صرف اینکه اونها زیادی شیک یا ما زیادی تجملاتی هستیم نمیشه خرده گرفت.. فرهنگ هر کشور ممکنه در طی زمان و در اثر خیلی عوامل مذهبی یا سیاسی یا اقتصادی تغییر کنه.. و البته طرز تفکر مردم. این طرز تفکر هم تا حدی به سواد ربط داره و همه اش در اثر سوادگرایی نیست.. استاد دانشگاهی که ته سیگارش رو می ندازه تو خیابون در واقع یه بی فرهنگ محسوب میشه.
اینم بگم که کم کم جامعه ما هم داره به سمت ساده پوشی میره.. یا لااقل من تو شهر خودمون اینجوری حس می کنم. مانتوهای تک رنگ یا با طرح های سنتی ساده ارایش های به نسبت کمتر از گذشته.. باشگاه رفتنها بیشتر شده. من بین دوستام و همکارام می بینم که حتی در لباس مهمونی هم دارن به چیزهایساده رو میارن.. همه اینا می تونه تحت عوامل اقتصادی باشه که بخوان یه لباس رو تا می تونن بپوشن و اینکه سادگی همیشه مده.
خود من همیشه طرفدار شیک پوشی و ساده پوشی ام. البته منظورم از ساده پوشی نه اینکه بی ریخت باشه. کلا باید تعریف درستی از اینا ارائه بشه...

وای رفته بودم تو جلد بسامه خانم معلم بابا این قیافه ها به ما نمیاد...
خوب اینجور ادما که قیافه های عجق وجق درست می کنن واسه خودشون همه جای دنیا هستن.. ایرانی و المانی نداره.. وای لیلی چند وقت پیش تو خیابون یه پسری رو دیدم.. کففش و تیشرت سبز فسفری تنش بود.. یعنی عشق ست کردنش شدم... خیلی باحال بود.. کل افسردگیم فرت شد

من حرفی ندارم. یعنی خانم معلم وقتی داره نکته میگه باید فقط یادداشت برداری کرد برای سرجلسه امتحان!
ان شالله که فرهنگ های خوب توی جامعه مون جا بیفته.
به به پس برای رفع افسردگی هم که شده باید شاد پوشید

مهسا یکشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 06:00 ب.ظ http://sarneveshtehman.blogfa.com

من در کشور ترکیه. شهر انکارا در منطقه بیلکنت هستم. بقیه شهرها و منطقه ها رو خبر ندارم. منظورم اینه شاید محله های دیگش اینجوری نباشه.

منم به مادرم می گم شما که سنی نداری... و در تلاشم و تا حدودی هم موفق بودم. از اینجا هم با skype سعی می کنم روحیش رو خوب کنم.

شاید باشه شاید نباشه ولی فکر نمی کنم خیلی تفاوت بکنه.
آفرین که از راه دور اثر مثبتت رو حفظ کردی

معصومه یکشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 07:24 ب.ظ http://tanhaian.persianblog.ir

آی گفتی خانمی. منم عاشق این لباس پوشیدن افراد مسنم مخصوصا وقتی زن و شوهر با هم ست می کنن و ختی کاپشنشون هم یه رنگ و مدله فقط در دو جنسیت مختلف و دیگه اینکه خانمای مسن حتما تو لباس و آرایششون از رنگ قرمز باید استفاده کنن.

راست میگین این ست کردن زن و شوهر رو یادم رفت بنویسم.
رنگ قرمز رو من دقت نکردم. این بار بیشتر نگاهشون می کنم!!

عسل اشیانه عشق یکشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:43 ب.ظ

من عاااشق پیر زنهایی هستم که سایه ابرو میزنند و ناخنهاشون همیشه بلند و برنچ شده است. یعنی واقعا حظ میکنم میبینم اینقدر به خودشون میرسن...

خوش به حالشون که بلدن از این کارها و اهمیت میدن به ظاهرشون و می خوان بقیه از دیدن شون شاد بشن!

فاطمه یکشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:12 ب.ظ http://daftarezendegieman.mihanblog.com/

اگه امید و سرزندگی نباشه که آدم نمیتونه به زندگیش ادامه بده مسن ها هم دل دارن خب.
من تا حالا درخت گیلاس از نزدیک ندیدم.

مسن ها هم جزئی از جامعه هستند و حق شادی دارند.
من قبلا بسیار دیده بودم!

زهرا - گل بهشتی من دوشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 04:45 ق.ظ http://www.golebeheshtieman.niniweblog.com

خوش پوشی خیلی خوبه ولی به نظرم همون حقوق و درآمد بالا هم خیلی موثره توش. به بازنشسته های ما که طوری حقوق میدن که باید خودشون برای گذران زندگی یه کاری جور کنن.
خیلی خوبه که رنگ ماشینا روح زندگی به شهر بدن. من دیگه حالم بد میشه از اینکه حدود 80 درصد ماشینای تو خیابونا سفیدن. (اونم باز دلایل مسخره داره. موقع تحویل، کارخونه ماشین رنگی رو گرونتر میده.اما وقتی بخوای بفروشیش چون رتگیه ارزونتره!!!!!!)

من هم فکر می کنم ست کردن ربط مستقیمی به درآمد داره ولی خوش پوشی و شاد پوشی خیلی رابطه مستقیمی نداره!
چه پیچیده این رنگ ماشین ها. خب حالا برای چی همچین قانونی هست؟!

سحر دوشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 04:49 ق.ظ http://khodayashokret.persianblog.ir/

خیییلی خوب بود لیلی جون. لذت بردیم!

خواهش می کنم خانومی، خوشحالم که خوش تون اومده

سایه دوشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 06:49 ق.ظ

هر روز. بهت سر میزنم اما گاهی بدون کامنت.وبلاگ عجیبی داری عجیب خوب ینی عاای .به چیزایی اشاره میکنی که کسی وقت براش نمی'ذاره تا ازش بنویسه.ممنونم

ممنون از سر زدنت تون.
ممنون از تعریف تون، نظر لطف شماست.
خوبی ها رو باید گفت تا تقویت بشه و بدی ها رو باید گفت تا اصلاح بشه.

kamran دوشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:11 ق.ظ

با سلام

وبلاگ" معایب و مشکلات زندگی و تحصیل در خارج از کشور"

تحلیل و بررسی دقیق هزینه های زندگی در فرانسه و ایتالیا و آلمان و ...

تجربیات تعدادی از دانشجویان فریب خورده در آلمان و فرانسه وایتالیا

معرفی شغل های دانشجویی در ایتالیا و فرانسه و آلمان(شستن توالت ها و شستن رستوران ها و...)


این وبلاگ برای کمک به کسانی که قصد تحصیل و زندگی در خارج از کشور را دارند ،ساخته شده است.

قبل از رفتن 5 دقیقه این وبلاگ را مطالعه کنید.

www.Tahsiil.blogfa.com

بابایی دوشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:00 ق.ظ

سلام بر خانم تحلیل گر تیزبین

رفتارها نشانه افکار هاست و افکار و بینش ها از عقاید و علاقه ها

سرچشمه میگیرد.
آلمانها رفتار و صفات خاصی دارند که پشتوانه حرکت های اجتماعی

و صنعتی ووو آنهاست.

سلام بر مشوق همیشگی من
پوشش هر ملتی نشان گر عقاید و صفاتی هست که باهاش بزرگ شدن

hamechialie دوشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:16 ق.ظ http://hamechialie.blogfa.com/

یه مدتی ما (من+همسر+پسر) سعی میکردیم لباسهامون یه نوع همخونی با هم داشته باشه. نه اینکه ست باشه ها نه اما یه جورایی که به هم بیان(از نظر طرح وتنالیته رنگی). اونقدر مشعوف میشدیم که نگو .خودمون آنچنان لذتی می بردیم که نگو .
اما الان دیگه خریدهامون با هم تو یک زمان انجام نمیشه برای همین کم پیش میاد اون اتفاقها تکرار بشه.

چه کار خوب و جالبی. من هم خوشم اومد

Phoenix دوشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:46 ق.ظ

سلام خانوم .
ممنون میشم اگه در صورت امکان یه مطلبی در مورد اینترنت توی آلمان داشته باشین مثلا هزینه ها - سرعت و ...
ممنون

سلام
آگهی خدمات اینترنتی که من دیدم راجع به حجم و سرعتش اشاره ای نکرده گویا در این زمینه رقابتی نیست! هزینه هم بسته به میزان دانلودش فرق می کنه. اینترنت نامحدود ماهی 25 یورو من دیدم و سرعتش فکر کنم 10 برابره ایران هست

۵۰درصد دوشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:43 ب.ظ

متاسفانه راجبه صحبت های معصومه خانم هر چی گشتم چیزی پیدا نکردم

آدرس وبلاگ تون رو بذارین من کامنت شون رو براتون کپی کنم

زینب دوشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:49 ب.ظ http://www.bahary72.blogfa.com

عیدت مبارررررررررررک لیلی جون
بووووووووووووووووووووووس

عید شما هم مبارک خانومی
بوس بزرگ

تهمینه دوشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:52 ب.ظ http://vaghtimamanmishi.persianblog.ir

سلام لیلی جان عیدتون مبارک و عید اون فسقلی هم مبارک. توی تهران و بعضی شهرها هم خانمهای مسنی هستن که به خودشون می رسن و منتظر مردن دور از جونشون ننشستن. اما خب تعدادشون کمه. انشاالله که سالمند های ما هم ارزش سالهای پیری رو بدونن و لذت ببرن. خدا پیری رو برای از کار افتادگی و دلمردگی آدمها نیافریده.

سلام خانومی
خیلی ممنون، عید شما و گل پسرتون هم مبارک.
خیلی خوبه باید این فرهنگ گسترش پیدا کنه.بلی بلی حق با شماست

فردا سه‌شنبه 6 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:13 ق.ظ http://med84.blogfa.com

جالب بود بسی!
ما هی دنبال ردی از ارمیا می گردیم نمی یابیم! بچه رو چی کارش کردی؟! کوش؟!!!

ممنون بسی
هنوز نخوردیمش. بچه مون هنوز نمی دوه توی تصویر

fahyan سه‌شنبه 6 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:02 ب.ظ

منم دیشب به مامانم همینو گفتم فقط یک ساعت در مورد تفاوت این آدمهای مسن و آدمهای ایران گفتم. مادر بزرگ من ۱۰ ساله که روی تخت هست. و تازه شده ۸۰ سالش. کاش ما نسل جوان حداقل برای خودمون کاری بکنیم.

حالا کم کم حرف هاتون اثرش رو می ذاره.
آخی بیچاره مادربزرگ و اطرافیانش.
نسل ما باید برای خودش و نسل قبلش کاری بکنه.

fahyan سه‌شنبه 6 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:10 ب.ظ

زهرا - گل بهشتی من چهارشنبه 7 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 07:14 ق.ظ http://www.golebeheshtieman.niniweblog.com

نمیدونم.به نظر خودم دلایل اقتصادی جهان سومیه و زیاد قابل قبل نیست.
بعضیا میگن تعمیر و رفع عیب ماشین سفید راحتتره.

بی تاثیر نیست ولی روحیه اثرش بیشتر هست.
این رو دیگه من تخصص ندارم و نمی تونم چیزی بگم.

سپینود چهارشنبه 7 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:58 ق.ظ http://ushti.blogfa.com

به نظر من آدم در هر ست و الی باید به ظاهر خوش برسه و مرتب باشه . حالا سن بالائی ها بیشتر . چون بدن و پوست طراوت اولیه خودش رو از دست می‌ده .
عاشق مسن های شیک پوش هستم !
چقدر خوب که اونجا ماشین قرمز زیاده . اولین ماشینی که همسرم بعد از ازدواج خرید یک پراید نارنجی متالیک بود ! یادمه اون موقع یک مبلغی بیشتر هم دادیم تا این رنگ رو نمایندگی برامون بیاره . روز اولی که همسر اومده بود دنبالم یکی از همکارهای آقا دید و گفت واقعا چطور روتون میشه با این ماشین بیاید بیرون ؟ !

بله.شما دیگه قانون کلی رو گفتین. در هر سنی آدم باید حضورش رو در جامعه بانشاط حفظ کنه.
وای چه رنگ قشنگی. اینجا هم رنگ های درخشان مثل صورتی و سبز خوش رنگ و نارنجی دیده میشه این قدر خوش رنگ هستند که آدم می خواد بخوردشون!!
اون آقای همکار بدسلیقه بوده!

فهیمه جونی چهارشنبه 7 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:28 ق.ظ

به به !
اول سلام
دوم خوبین
خوب حالا ............... اره به خدا همیشه از مسن تر های باخال وتمییز خوشم می اومده .انرژی میدن! دلم برای بابا بزرگم تنگ شد.واسه روح همه اونا صلوات.
هوراااااا!
شاد وسلامت باشی.
راستی فکرکنم اسم گیلاستون فیسالیس باشه البته از روی شکلهای مطالب قبلی ات یه چیزای تو ذهنمه که این طوری بود.
http://www.cnseed.org/chinese-lantern-physalis-alkekengi.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Physalis_alkekengi

اول جواب سلام
دوم خدا رو شکر خوبیم
من هم همین طور از مسن های سرزنده و باانرژی و امیدوار خوشم میاد!
نه گیلاس مون گیلاسه. اون فیسالیس رو یک بار خریدیم متاسفانه میوه آمریکای لاتین هست و اینجاها پیدا نمیشه!

مصطفی قاسمی چهارشنبه 7 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:28 ق.ظ http://rigmatin.blogfa.com

سلام
خیلی قشنگ بود
بخصوص اون شکوفه های آلبالوبه اون مسن ها هم کمک کنید

سلام
قابلی نداشت.
کدوم مسن ها؟ !!

تیارا پنج‌شنبه 8 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:05 ق.ظ http://la-mia-vita.persianblog.ir

اتفاقا تو شهر ما هم همه این چیزهایی که گفتید صادق هست ، و همونطور که گفتید اینجا آدم های شیک پوش زیادی رو میبینید که لباس های گرون و مارک میپوشن پیر و جوون هم نداره...
راجب رنگ مو ، اتفاقا منم تازه پی بردم ، بور به معنای طلایی رنگ زیاد نیست ، اما بیشتر موهاشون قهوه ای روشن مایل به بلوند هست که گاهی رنگ میکنن موهاشون رو...اتفاقا یه بار یکی از دوستام میگفت ببین بعضی ها رنگ موهای اصلیشون چقدر خوشرنگ بوده که وقتی روش رنگ میزنن طبیعی جلوه میکنه :دی
و اینکه به نظرم لباس های اینجا زیاد تنوع ندارن اما کیفیت دارن ، لباس ها توی ایران متنوع هستن اما کیفیت ندارن من که بیشتر لباس هامو از ایران آوردم...حتی یه بار یه آقای مسن تو مترو اومد جلو و بهم گفت "چقدر لباست خوشگله از کجا خریدی ؟":دی

احتمالا شهر شما چون بزرگتره شیک پوش هاش بیشترن!!
شما چه نگاه دقیقی به رنگ موها داشتی ها
من هم لباس هایی که از ایران آوردم نقش و نگار بیشتری داره و بیشتر تو چشم!

مامان جمعه 9 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:42 ق.ظ

من عاشق عکساتم لیلی جونم

مررررررررررررسی مامان جونم

۰درصد شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 03:55 ب.ظ http://panjahdarsad.blogfa.com/

ممنونم
http://panjahdarsad.blogfa.com/

سیمرغ یکشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:37 ق.ظ http://janemoshtagh.mihanblig.com

ساده پوشی اروپاییها خیلی جالب هست .در حالی که تو ایران بعضی از خانمها برای یه بیرون رفتن ساده وخرید کوچولو یک ساعت آرایش میکنند و مو هاشونو حالت میدهند و...... حالا دیگه مراسم مهمونی و عروسی و .... که بماند !!!!!

شاید بعضی از ما خیلی ظاهربین و سطحی نگر هستیم که با تغییر در چهره می خواهیم نظر اطرافیانمون رو به خودمون جلب کنیم.

مهسا جمعه 24 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:20 ق.ظ http://www.esfand1378.blogfa.com

سلام عزیزم لینکی

سلام
خیلی ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد