زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

ورزش

در مسیر دیروزم در کنار کانال پسرهای حدود 14 ساله رو دیدم که داشتند امتحان ورزش می دادند. در نزدیک خونه ما دبیرستانی است که امتحان ورزش شون رو توی همین زمین خط کشی شده کنار کانال می دهند. یعنی ساعات ورزش شون جای دیگه تمرین می کنند و فقط برای امتحان میان اینجا. البته من نمی دونم ورزش شون شامل چه مواردی هست ولی همین دوی استقامت و پرش رو دیدم که همین جا امتحان می دهند.

فردای اون روز هم بچه های حدود 10 ساله امتحان پرش داشتند. دخترها با مربی خودشون امتحان می دادند و پسرها با آقای مربی خودشون.فکر می کنم تمرین و ساعات ورزش کل کلاس(دختر و پسر) با هم مشترک هست ولی مقدارش برای هر کدوم فرق می کنه. مثلا دوی استقامت برای پسرها 9 کیلومتر و برای دخترها 7 کیلومتر هست!-یاد ساعت ورزش مدرسه و همین طور تربیت بدنی دانشگاه افتادم. چقدر می دویدییییییییییییییم-

انتهای این زمین خط کشی شده محوطه شنی است برای امتحان پرش.بچه ها یکی یکی می دویدند و روی سطح شنی فرود می آمدند. یک نفر با کمک مربی متر به دست فاصله پریده شده را اندازه می گرفت و دو تا دختر هم شن کش به دست رد پا رو از روی شن ها پاک می کردند و آماده اش می کردند برای پرش نفر بعدی.

رهگذرها هم مثل من می ایستادند و بدون هیچ کلامی تمرینات و هیجان بچه ها و امتحان شون رو تماشا می کردند.

من از فضای شنی که بچه ها توش فرود می آمدند عکس نگرفتم چون جهت نگاه همه به اون طرف بود و شاید خوششون نمی اومد کسی ازشون عکس بگیره!

کنار همین کانال آب میز تنیس و شطرنج هم هست و گاهی آدم ها میان برای بازی و ورزش.







نظرات 32 + ارسال نظر
صبا پنج‌شنبه 8 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 05:21 ب.ظ http://gharetanhaei.persianblog.ir

یاد دو 540 متر بود!! افتادم.
چه خوبه اینا میان اینجا امتحان میدن.

دویدن به عنوان امتحان هر جا باشه سخته کنار رودخانه یا توی سالن یا توی حیاط مدرسه

سایه پنج‌شنبه 8 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 07:20 ب.ظ

عجب زیبایی سبزی داشت حض کردم.دیکته حض درسته?

طبیعت سبز رو محترم دارند و حفظش می کنند.
فکر کنم حظ درست باشه

fahyan پنج‌شنبه 8 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 07:22 ب.ظ

اینجا دخترها از نظر جسمی و بدنی خیلی قوی هستند تقریبا آدم فرق خاصی بینشون با پسرها در نگاه اول نمیبینه. اینم جزو چیزهایی هست که این روزهاخیلی به چشمم میاد.

خب زن های آلمانی معروف هستند به قوی بنیه بودن چون هر چی باشه اونها مملکتشون رو ساختن. توی خونشون هست! توی عکس های بعد جنگ جهانی زن ها دارن کارهای بدنی و ساخت و ساز رو انجام میدن.
ولی من دقت نکردم که با ما دخترهای ایرانی چقدر فرق دارند. شما چقدر دقت تون زیاده.

بسامه پنج‌شنبه 8 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:04 ب.ظ

فکر کن می رفتی جلو و وقتی پا باز دارن می پرن ازشون عکس می گرفتی..
وای لیلی جون یادم ننداز.. اون همه درازنشست رفتیم یه بار گفتن دیسک گردن میاره.. یه روز گفتن برای کمر خوب نیست.. یعنی من عاشقشون بودم که اینهمه به ما فشار می اوردن بعد می گفتن نه.. خوب نیست. اینجوری انجام ندید...

اون وقت لنگه کفش بهم پرتاب می کردن!!
الان هم درازنشست هست یا ملت راحت شدن از دستش؟

mahtab پنج‌شنبه 8 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:06 ب.ظ http://mynicechild.niniweblog.com

سلام
خوبین ایشالا؟
ارمیا جونمون چطوره؟باید بزرگ شده باشه....وقت زن دادنش که نرسیده، رسیده؟!
مثل بسیاری از موارد دیگر ورزش اون ور آبی هم خیلی باحال تره انگار...اینجا که همه از ورزش و زنگ ورزش و امتحانش فرار میکنن...هیجان اون بچه ها نشونه ایست از حس خوبی که اون زنگ بهشون میده
به امید روزی که اینجا هم همه چیز اون جوری باشه که باید و شاید

سلام
شکر خدا خوبیم.اون هم خدا رو شکر خوبه . اول باید سواد یاد بگیره بعد زن بگیره!
نمی دونم اون بچه ها هم ورزش رو دوست داشتن یا هیجان نمره و امتحان داشتن.

زینب پنج‌شنبه 8 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:35 ب.ظ http://www.bahary72.blogfa.com

منم ازامتحان دو بدم میاد الان 2ترمه دارم ازش فرارمیکنم

آدم خسته میشه الکی.حق داری

زینب پنج‌شنبه 8 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:03 ب.ظ http://www.bahary72.blogfa.com

ولی اخرش بایدبرمان شاالله خداتوانشوبهم بده

آره بابا می تونی. هر چی زودتر بگیری بهتره جوون تری حال بیشتری داری!!

mahtab مامان علیرضا جمعه 9 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 03:56 ق.ظ http://mynicechild.niniweblog.com

سواد رو خوب اومدی
البته به نظرم مهم تر از سواد خوندن و نوشتن یاد گرفتن سواد زن داری کردنه
واقعا مهمه
قبول داری؟
راستی رمزی هامونو میخونی؟
رمز داری که؟
به اون وبلاگمون هم سری بزن

کلا همه سوادی خوبه بعضی سوادها خوب تر!
من رمزی که داشتم زدم غلط بود. فکر کنم من اشتباه یادم مونده.
اون وبلاگ تون رو نمی شناسم.چیه؟

فردا جمعه 9 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 06:41 ق.ظ http://med84.blogfa.com

سلام. واااااااااااای امتحان ورزش! وااااااااااای درس ورزش!(ینی نشون می ده من چقد عاشق ورزش بودم؟!!!)
بدترین امتحان ورزش هم قسمت دراز نشست بود... چه مصیبتی بود! مثه الانم که تن تاک اختراع نشده بود!!!
یاد امتحان دوی سرعت توی سالن می افتادم که خط پایان فقط کمی قبل از دیوار بود و من یک بار با همه وجود داشتم می رفتم تو دیوار و هنوزم بعد از این همه سال (دبیرستان) یادم میاد از فکر اینکه صورتم ممکن بود بچسبه به دیوار تنم می لرزه...

سلام
واقعا دراز و نشست برای من هم دردآور بود. من فقط 5 تا می تونستم برم!!
چه خاطرات شدیداللحنی برات تداعی شد!!

مامان جمعه 9 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:33 ق.ظ

انسان بایستی همیشه ورزش کنه.....

ولی خب ما یادمون میره

چیزهای خوب زود فراموش میشن

مامان جمعه 9 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:35 ق.ظ

یادم رفت بگم .

جا
وای چه جای سبز وخرمی هایییی


من خیلی دوست دارم می خوام همیشه همچین جاهایی باشم

من هم جاهای سرسبز و تمیز رو دوست دارم. فکر کنم علتش کویری بودن شهرمون هست.

بسامه جمعه 9 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:07 ق.ظ

نه خواهر کجا راحت شدن...
یعنی واقعا نمی دونن ادمی که صبحا با چک و لگد از رختخواب کنده می شه نمی تونه در عرض یه ترم ورزشکار بشه؟

کلا برای ورزشکار نشدن دلایل بسیاری موجود هست یکیش همین که شما گفتین.

hamechialie جمعه 9 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:22 ق.ظ http://hamechialie.blogfa.com/

ای عمر شیرین....
کلا نسل ما نسل اضطراب واسترس بود . ورزشمون هم استرس داشت یادمه دوران راهنمایی یه دوستی داشتم که با هم رقابت داشتیم(البته از نوع سالم خالخالی)
آمادگی جسمانی اون عالی بود 60 70- تا دراز نشست میرفت، عین فر فره می دویید. چقدر فشار میاوردم به خودم پرشم از اون بهتر بود یعنی رو دست هر چی جانور جهنده بود زده بودم تا شاید جبران اون دراز نشست ودو رو بکنم....

**ای کاش دوستای دیگه هم از پرشین بلاگ استعفا بدن من بتونم نظرامو ثبت کنم.)

یعنی الان ورزش در مدرسه با شادی و راحتی همراه هست؟
حالا تونستی جبران بکنی یا نه. من هم برای آمادگی جسمانی همین مشکل رو داشتم در یکی از موارد بسیار ضعیف و در یکی بسیار قوی بودم.

fahyan جمعه 9 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 03:19 ب.ظ

خانوم شکست نفسی نکنید که من حالا حالا مونده تا به دقت شما برسم. البته به اون ذوق شما و روحیه خوبتون در جهت اطلاع رسانی و تحمل افراد بعید میدونم برسم!!

این طور که شما از من تعریف می کنین سطح توقعم میره بالا.
فکر کنم من و شما یک در میون برای هم نوشابه باز می کنیم . خیلی خوبه ادامه میدهیییییییییییم

گلهای زندگی من جمعه 9 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 07:58 ب.ظ http://golhayezendegiyeman.blogfa.com/

سلام لیلی جان
این مدت نبودم گرفتار امتحانات دوقلو ها بودم
منکه عاشق ورزشم مخصوصا پیاده روی

سلام خانومی
ان شالله که با نتایج درخشان زحمات مامان رو جبران کرده باشند.
به به یک نفر عاشق ورزش در این کامنت دانی یافت شد.

سارا شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:50 ق.ظ

سلام لیلی جون مخاستم ببرسم که رفتار المانی ها با ایرانی ها یا ترکها چطوره؟ایا بی احترامی مکنن؟اخه چیزای زیادی در مورد المانی ها میگن که سردن اینا اخه امی که مگه انگلیسیها واقعا ادمای خوبین و مهربون

سلام
در ظاهر رفتار محترمی دارند. یعنی من تا به جال رفتار تحقیرآمیزی به خاطر خارجی بودنم ندیدم. حتی با گداها هم با احترام برخورد می کنند.در حالت کلی آدم های محترم و مودبی هستند و اهل بی احترامی و کلام بی ادبانه نیستند. سرد بودنشون شاید به خاطر تربیت منطقی شون گفته میشه

بسامه شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:13 ب.ظ

فردا جون..
دلبندم..
اون تن تاک نیست.. توتال کوره

خب من که کلا نمی دونم اینها چی به چی هست. بحث تخصصی شد!

سپینود یکشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 04:39 ق.ظ http://ushti.blogfa.com

وای خدا یاد امتحان تریبیت بدنی تو دانشگاه افتادم . ۵۹ کیلو بودم و سبک ! بیشترین دراز و نشست رو من زدم ! هئییییییییی جوونیییییییییییی !
چقدر طبیعت شون ماشاله سبزه !

به به پس یک نمره عالی هم از تربیت بدنی گرفتین. ای بابا الان که جوون تر هستین.
بله طبیعت سبز و تمیز هست

مامان پارساپگاه یکشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 05:32 ق.ظ http://www.pegah-parsa.persianblog.ir

لیلی جون سلام واقعا منم لذت می برم از این آدم های مسن آلمانی

سلام خانومی
من هم لذت می برم.

لیلی یکشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 06:37 ق.ظ http://rozhayezendegieman.blogfa.com/

من دبیرستان همیشه کلاس های ورزش رو میپیچوندم در این حد که معلم ورزشمون اصلا من رو نمیشناخت
ولی الان عاشق پیاده روی های طولانی و شنا هستم

به به پس باید بیاییم از شما ترفندها رو یاد بگیریم. حالا نمره ورزش رو چیکار می کردین؟
وقتی نمره در کار نباشه ورزش مفرح می شود.

فاطیما ی عمه یکشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:31 ق.ظ

سلام
وای وای ورزش !!! اصلا از ورزش خوشم نمیاد چون همش نمره کم میگیرم. ما توی دو ترم انعطاف و دراز نشست و دریبل زدن بین مانع در 10 ثانیه و بارفیکس و دوی شاترلان و امتحان بدمینتون و والیبال میدیم. من نمی دونم چرا همش کم میشم؟؟
جالب اینه که توی خونه کلی تمرین میکنم ولی خیلی نتیجه بخش نیست. خب دیگه باید قبول کرد.
کلا ورزش برای همه چی خوبه ولی من هیچ وقت این ورزش های مدرسه رو دوست ندارم و نخواهم داشت.
لیلی جون شما ورزش ات خوب بود ؟؟ نمره هات چطور بود؟؟

سلام
من کاملا تو رو درک می کنم دخترعمه جان. من هم در دوران تحصیل رابطه خوبی با ورزش نداشتم و اصولا در این درس با چالش عمده مواجه بودم.
من هم با دوست داشتن ورزش باهات موافقم.
نمره های ورزشم رو یواشکی به خودت میگم

مریم یکشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 05:34 ب.ظ

سلام لیلی جون من امروز باوبلاگ تاشنا شدم ببخشید ها اون جا چطور عادت کردی من هنوز تبریزم ولی قراره سال دیگه واسه درسمون با شوهرم به اسپانیا بریم[:

سلام خانومی
من از سختی هام اینجا نمی نویسم ولی هر جای دنیا زندگی کنی سختی های خودش رو داره. ان شالله که شما تجربیات جدید کسب می کنی و بر مشکلات غلبه می کنی.

۵۰درصد یکشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 06:46 ب.ظ

بابت جواب سپاسگذارم. و بعد از خوندنش هنوز باور کردنش برای منی که اقتصاد خوندم سخته! یعنی میشه یروز کشور منم همچین توانایی در احترام قائل شدن به حق و حقوق شهرونداش داشته باشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

مسئله احترام گذاشتن نیست مسئله اقتصاد سالم و قوی است.

آزاده دوشنبه 12 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 03:06 ب.ظ http://yekfenjanandishe.blogfa.com

ورزش = تندرستی ست و من نه در حد شعار در حد عمل به آن اهمیت می دهم . تشکر همیشه نوشته های خوبتون رو دنبال می کنم . شاد باشید و کامروا

ممنون خانومی که به من سر می زنی.
ورزشی که آدم با علاقه انجام بده با ورزشی که برای نمره انجام بدی فرق داره. خیلی خوبه که شما عملا به این شعار پایبند هستین.

مهسا دوشنبه 12 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 03:55 ب.ظ http://sarneveshtehman.blogfa.com

وای چقدر بامزه...
منم یاد تربیت بدنی 1 افتادم همش بدو بدو بود.
باز تربیت بدنی 2 بهتر بود.[نیشخند][نیشخند]

آره تربیت بدنی یک و همین طور ورزش دوران تحصیل همه اش بدوبدو داشت.

[ بدون نام ] دوشنبه 12 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 06:26 ب.ظ

این کامنت مربوط به پست بالا است
این ماجرا نشون میده که اهالی فرنگ چقدر خشک و بی عاطفه هستند و انسانها چقدر می توانند از یکدیگر دور شوند
فکر کنید در یک آپارتمان در ایران خانواده ای صاحب فرزند شود آنگاه اکثر ساکنین و همسایه ها، آن خانه را آماج تبریک و محبت می کنند

من به شخصه با یک اتفاق برای یک ملت(فرنگ که شامل کل اروپا و آمریکا میشه) تصمیم نمی گیرم. وقتی همسایه های جدید برامون کادو آوردند نتیجه نگرفتم آلمان ها چقدر خونگرم هستند چون به نظرم با یک ماجرا و در یک شهر کوچک نمی توان نتیجه قطعی گرفت.

بابایی سه‌شنبه 13 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 03:18 ب.ظ

سلام
ورزش با علاقه وآمادگی مفیده
ازنوع زورکی و بانگرانی حتی پیاده روی هم مفید نیست
بالاخره در شبانه روز باید دست وپایی تکون داد

سلام
بله ورزش دوران مدرسه و امتحان و نمره نتیجه ورزش رو نداره
باید یک تکونی خورد

۵۰درصد چهارشنبه 14 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:17 ق.ظ

اقتصاد سالم نشات گرفته از احترام گذاشتن به حقوق شهروندی هست! حق یعنی "آن‌چه فرد یا پدیده‌ای سزاواری آن را دارد"
در واقع وقتی سهم هر فرد در یک کشور بطور عادلانه(و نه مساوی) یعنی بعد از برقراری حقوق حداقلی برای تمام مردم به هر کس به اندازه توان و تلاشش حقش داده بشه!!! مثل ارائه خدمات اجتماعی به نوزاد متولد شده در آلمان.
در کشوری که فساد و رانت خواری حرف اول در موفقیت اقتصادی بزنه، اون کشور حتا اگر به قول شما دارای قوی ترین اقتصاد هم باشه توانایی برقراری عدالت اجتماعی نداره.

خب این دیگه تخصص شماست. من نمی دونم اقتصاد سالم اول باید باشه یا فرهنگ سالم. اول مرغ یا تخم مرغ!؟

مریم پنج‌شنبه 15 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:21 ق.ظ

سلام من در اسپانیا زندگی می کنم وب بسیار زیبایی داری خوشحالم از آشناییت

سلام
خیلی ممنون
حالا چرا عصبانی هستی؟

مریم جمعه 16 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 05:40 ب.ظ

سلام من همینطوری اون شکلکو گذاشتم خوبی؟ چه خبر؟ من کل دنیارو گشتم

سلام
خدا رو شکر خوبم.
خسته نباشی!

مریم جمعه 16 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 05:41 ب.ظ

ح3ـین یکشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:35 ق.ظ http://pileverin12.blogfa.com

سلام

با " پرچم شادی " بــروزم .

پرچم شادیتون بر فراز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد