زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

شماره تلفن غلط

چند روز یکی از بچه های ایرانی که برای اولین بار به تلفن خونه مون تماس گرفته بود می گفت که شماره رو اشتباه گرفته و جالبه که گفته سلام و طرف هم بهش گفته سلام. اون هم فکر کرده بوده خب درسته و احوال پرسی کرده بوده و سراغ آقای همسر رو گرفته و طرف بهش گفته همچین کسی نداریم!! یعنی فکرش رو بکن توی آلمان توی شهر فسقلی ما یکی شماره خونه ما رو غلط بگیره اون وقت طرف فارسی هم حرف بزنه!!
چند روز پیش مینا اومده بود خونه مون.کلی از همکلاسی های حسود آلمانی اش تعریف کرد که از وقتی که مینا موفق شده یک بورس تحقیقاتی بگیره بهش حسودی می کنند. مینا از اون جایی که خودش هم میگه دختر اجتماعی و روداری هست می خواست تکلیفش رو باهاشون روشن کنه. روز اول حضورش توی گروه هم بهشون گفته بود که من اگر چه هم وطن شما نیستم و از کشوری جهان سومی میام ولی اینجا در زمینه تحقیقات و فعالیت علمی با شما برابر هستم. حالا قرار بود مینا هم کلاسی هاش رو به ناهار دعوت کنه و حرفش رو بی رو دربایستی بهشون بزنه. می گفت خوبی آلمان ها این هست که تعارفی نیستند. مثلا اگر بهشون بگی من حس می کنم تو از این که من این بورس رو گرفتم ناراحتی؟ طرف میگه آره!!! یا بهشون بگی من شنیدم این حرف رو پشت سرم زدی کتمان نمی کنند. خلاصه منتظر نتایج مذاکرات مینا با همکلاسی هایش هستیم.
استاد مینا خوب هواش رو داره و کلا اخلاقش طوریه که تازه واردها رو حمایت می کنه . قبل از اومدن مینا هم به همه گفته بوده که یک دختر از شهر کوروش کبیر قراره بیاد(مینا شیرازی هست). مینا می گفت استادش که تا حالا دانشجوی ایرانی نداشته و از وقتی مینا و فعالیت هاش رو دیده به این نتیجه رسیده که ایرانی ها خیلی مستعد و باهوش هستند!! و همین طور عاشق کشور ایران شده و قصد سفر به ایران رو داره و تصورش هم از ایران، تصاویر زیبای مناظر تاریخی ماست و خیلی از جامعه و محیط اجتماع خبر نداره. امیدواریم که از سفرش به ایران خاطره خوبی براش بمونه.
(خودمون هم می دونیم که هوش ما ایرانی ها در حد متوسط هست و این که خودمون!! میگیم ما جزء بااستعدادترین مردمان دنیا هستیم در واقع داریم باد تو آستین خودمون می کنیم!! )
مینا می گفت الکساندرا(کارمند اداره دانشجویان خارجی دانشگاه) و همسرش همیشه بهش می گفتند فرهنگ شرقی و تمدن بزرگی که از آن آمدی را حفظ کن. مینا گفت من نمی فهمیدم منظورشان چیست. آخرش یکبار ازشان پرسیدم یعنی چی؟ منظورتان چیست؟ بهش گفتند برای ما این جالب بود که ظاهر تو از وقتی که اومدی تا حالا تغییر نکرده! نه رنگ مو نه چهره نه لباس و ... و نه دنبال تور کردن پاسپورت اروپایی هستی.گویا سابقه ذهنی خوبی از دختران شرقی/ایرانی نداشتند.(در نظر داشته باشید که شهر ما دانشجویان ایرانی کمی داره و اونها با همین تعداد کم نتیجه گیری کردند. این مسئله به همه ی دختران ایرانی برنمی گرده)

عکس های زیر مربوط به یک ماه قبل از درخت های شاه بلوط هست. الان همه ی گل ها ریخته و بلوط های ریز جاش پیدا شده. این بلوط ها رو توی پائیز بو میدن و می فروشند.














نظرات 31 + ارسال نظر
بسامه شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:37 ب.ظ

ای خواهر... ایشالا روزی برسه که تو المان به هم بگیم..
باورت میشه.. من دیروز یه شماره اشتباه گرفتم طرف المانی حرف زددارای همچین پتانسیل بالایی هستیم ما..
حالا خوبه اگه ناراحت باشن فقط می گن ناراحتیم.. اینجا طرف رو پودر می کنن
ایشالا مینا خانم هم موفق باشن..
خوب البته در مورد هوش باید بگم که.... بزار اول من عینکم رو پیدا کنم... اها
هوش یک مفههوم کاملا انتزاعی هست و هنوز تعریف دقیقی در مورد ماهیتش ارائه نشده... حتی بعضی از روانشناسان اعتقاد دارن چیزی به اسم هوش و همون intellegence وجود نداره اصلا.. و همه چیز بسته به محیط و یادگیری است..
بعضی ها هم به هوشهای چندگانه معتقدن.. و اینکه هوش در همه انسانها وجود داره .. فقط باید در بستر مناسب پرورش داده بشه..
ایرانی ها ادمهای باهوشی شاید نباشن ولی به نظرم ادمهای بااراده و پشتکاری هستن..
به به.. چه درختای خوشگلی..

جدی؟ عجب مملکت جالبی داریم.
احتمالا اونها هم پشت سر داشتن نقشه می کشیدن برای مینا که تصمیم گرفته حرف آخر رو بزنه.
یاد درس هوش مصنوعی مون افتادم.تعریف هوش اجتماعی و انواع جنبه های مختلف هوش و ...
احتمالا استاد هم همه ی این موارد مدنظرش بوده. ایرانی ها هم مثل بقیه ملت ها جنبه های مختلف اخلاقی و هوشی رو دارند.

تیا شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:57 ب.ظ

حالا من یه بار به یکی زنگ زدم ،گفتم آقای فلانی گفت بله بعد سلام و خوش و بش گفتم خب شما چرا هنوز نیومدی؟اونم گفت من حتی شما رو نمیشناسم ، گفتم مگه فلانی نیستی ، گفت نه :|

یارو بیکار بوده می خواسته اختلاط کنه!

صبا یکشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 06:02 ق.ظ http://gharetanhaei.persianblog.ir

من یه چیزیو نفهمیدم یعنی مینا ناهار دوستاش رو دعوت کرده که ازشون بپرسه شما به من حسودی میکنید؟ بعد اونا هم بگن آره، بعد مینا بگه خب نکنین این کارو، بعد یعنی اونا دیگه حسودی نمی کنند یعنی همچین آدم های فهیمی هستند این آلمانی ها؟؟

من تا حالا نمی دونستم درخت بلوط گل داره!! ممنون که این عکسا رو گذاشتین.

خب شاید من بد توضیح دادم. با همکلاسی هایشان قرار هفتگی دارند و با هم ناهار می خورند، احتمالا می خواد توی همین قرارشون حرفش رو بزنه. می خواد پشت سرش حرف نزنند و ماجرا ختم بشه.
میگن آلمان ها رو اگر محکم باهاشون حرف بزنی عقب نشینی می کنند.
قابل شما رو نداره.

فوتون یکشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 06:42 ق.ظ

اتفاقا خیلی هم باهوشیم! (:

یعنی دانشجوهای ایرانی، اونجا روسری نمی پوشن؟

بلی بلی نوشابه باز کنیم برای خودمون.
نه!

MRG یکشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 07:33 ق.ظ http://G000LI.BLOGFA.COM

حیف که استاد مینا منو ندید وگرنه به نابغه بودن شیرازیا اعتراف می کرد

واقعا حیف شده ملاقات با یک شیرازی نابغه رو از دست داده!
باید در برنامه سفرش به ایران بگنجونه.

نرگس یکشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 07:34 ق.ظ

واقعا جالب بوده که غلط گرفته ولی فارسی حرف می زده! حالا نفهمیدید اون فارسی زبان کی بوده ؟

فارسی رو با لهجه خاص حرف می زده احتمالا افغانی بوده. نه شناسایی نشده.

دختر معمولی یکشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 07:53 ق.ظ http://www.mamooli.persianblog.ir

خیلی جالب بود این اتفاق نادر!
واقعا آدم نمی تونه تصور کنه، اشتباهی بگیری، طرفم ایرانی باشه!!

آره واقعا نادر هست.
فکر می کنم افغانی بوده ولی خب فارسی حرف می زده.

ساری گلین یکشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:11 ب.ظ http://sarigalin.ir

سلام،
متاسفانه سرم شلوغ بود و یادم رفته بود ازتون بابت پست دوچرخه‌ها و قیمت‌هاشون تشکر کنم

در مورد دیدار استاد مینا خانوم از ایران یه نکته‌ای به ذهنم رسید خواستم با بقیه به اشتراک بذارم:
در دو هفته پیش با دو گروه بیست نفره از آلمانی‌هایی که در قالب تور گردشگری ایران اومده بودند قرار داشتیم و سه چهار ساعتی با اونها اختلاط کردیم. همشون بلااستثنا می‌گفتن، وقتی تصمیم گرفتیم بیایم ایران ذهنیت خیلی منفی درباره داشتیم و هر کی می‌فهمید می‌خواهیم بریم ایران می‌گفتن، مگه جا قحطیه و .....
وقتی ما با اونها در اصفهان ملاقات کردیم، از شهرهای تبریز و سرعین و بندرانزلی و شمال و تهران و کاشان و اصفهان دیدن کرده بودند و برنامه بعدی‌شون هم یزد و شیراز و نایین و... بود. بعد از دیدن این شهرها می‌گفتن نظرمون خیلی خیلی تغییر کرد و الان نظرمون در مورد ایران خیلی مثبت هست و.... مخصوصا از اصفهان خوششون اومده بود و می‌گفتن اینجا مثل یه شهر اروپایی هست.
همچنین فوق‌العاده از مهمان‌نوازی و خونگرمی ایرانی‌ها تعریف می‌کردند.

سلام
خواهش می کنم، خوشحالم که با وجود مشغله فرصت کردین که مطالعه کنین.
به به عجب تور خوبی بوده که همه ی ایران رو می گشتند. منظور من از جامعه ترافیک و شلوغی و جاده ها و کیفیت ساختمان سازی و این مسائل بود وگرنه در مهمان نوازی و خونگرمی و برخورد خوب با خارجی ها(غیر از مسئله قیمت ها برای خارجی ها) شکی نیست.
ممنون از خاطره امیدبخش تون

ساری گلین یکشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:13 ب.ظ http://sarigalin.ir

یادم رفت بگم، عکساتون هم خیلی قشنگ هستند.
یه عکس هم از ارمیا بزارید بد نیستاااا

خیلی ممنون لطف دارین.
نی نی ها همه شبیه هم هستند مخصوصا اگر هم نژاد باشند که دیگه بیشتر! ارمیا شبیه بچگی های همه پسرهای ایرانی است!!

فوتون یکشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:01 ب.ظ

واقعا حتی روسری نمیپوشن؟؟؟
خب درس خوندن به چه قیمت؟...
به قیمت تباه کردن آخرت؟؟...........

در ایران هم کسانی هستند که روسری نمی پوشند.

مامان ساینا و سامی از ژاپن یکشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 05:07 ب.ظ

سلام عزیزم وبت عالی بود

سلام
شما بالاخره اسپانیا زندگی می کنی یا ژاپن؟

سیدمجتبی یکشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 06:14 ب.ظ http://teresheh.blog.ir/

سلام
آداب و رسوم آلمانی ها در قالب خاطراتتون خواندنیه
موفق باشید

سلام
خیلی ممنون
به هم چنین شما

فوتون دوشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 03:01 ق.ظ

توی ایران هستن کسانی که توی جامعه روسری نمی پوشن؟؟
منظورتون آدمای کم حجابه که بد روسری می پوشن؟ و اگرنه کسی بدون روسری با موهای افشون تو جامعه نمیاد! لااقل 2 سانت پارچه روسرش هست. ولی اینکه آدم خارج که میره بگه خدا نمی بینه و مگه اینجا ایرانه که حجاب داشته باشم خیلی یه جوریه...

به نظر من اون 2 سانت پارچه فرقی در وجود و عدم وجودش نیست. غیر از سطح جامعه در مهمانی ها و عروسی ها هم هست.
فکر نمی کنم کسی بگه خارج از ایران خدا نمی بینه

تاتا دوشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 04:43 ق.ظ

می گم قضیه در مورد این آلمانی ها جالب شد
اگه مینا صحبت کرد چیزهای که بهشون گفت رو بنویس
حس پلیسی ما هم گل کرد که به کجا می رسه
می دونی دارم به چی فکر می کنم
ایرانی ها هم با مردمی از کشور پائین تر از خودشون اصلا خوب برخورد نمی کنند
نمونه اش افغانی ها هستند که زبانشون فارسی هم هست
البته قبول دارم اون نمونه هایش ایران اومدند که سطحشون پائین بود و اونهائی که سطحشون بالاتر بود به اروپا و آمریکا رفتند
ولی ایرانی ها رو تصور کن که تو دانشگاه با یک افغانی که بورس مثلا بگیره چه رفتاری می کنند
امیدوارم مینا موفق بشه و البته اینکه اینها با چه جملاتی و چه شیوه ای دست از سرش برمی دارند خیلی باید جالب باشه

یادم باشه این دفعه مینا رو دیدم ازش بپرسم که عاقبت ماجراشون چی شد.
در حالت کلی در ذات اکثر آدم ها دید منفی نسبت به پائین تر از خودشون هست ، البته این وجه خوبی نیست که آدم ها رو دسته بندی کنی به بالاتر از خودت و پائین تر از خودت ولی خب در بیشتر آدم ها وجود داره.
من تا حالا در رفتار فروشنده ها و آدم ها که دقت کردم بی احترامی نسبت به گداها ندیدم حتی اونهایی که میان و مثلا درخواستی دارند.

لیلی دوشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 05:05 ق.ظ http://rozhayezendegieman.blogfa.com/

سلام.خیلی بامزه بود مشابه این برای یکی از دوستهای من پیش اومد که تو امریکا با یه راننده دعواش میشه به ترکی فحش میده بعد اون راننده هم به ترکی جوابش رو میده البته اخرش باهم دوست شدن رفتن خونه اقای راننده مهمونی
ایول مینا که تونسته دید مثبتی برای استادش ایجاد کنه
عکسها مثل همیشه عالی هستن.ممنون

سلام
پس این اتفاق های بامزه برای هر کسی حداقل یک بار رخ میده!
خواهش می کنم، چشماتون قشنگ میبینه!

زهرا - گل بهشتی من دوشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 05:44 ق.ظ http://www.golebeheshtieman.niniweblog.com

عکسا خیلی قشنگن....من دلم سفر میخواد.

ان شالله که یه سفر خوب به زودی قسمتت می شه

عسل اشیانه عشق دوشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:30 ق.ظ

دقیقا یه بار هم این اتفاق تو دبی واسه ما افتاد.. ولی تلفن از ایران بود! یکی از ایران زنگ زده بود خونه یه ایرانیه دیگه ولی اشتباهی خونه ما رو گرفته بود!!!
میبینم که از اسم نی نی هم رونمایی شد!
کلا به این نتیجه رسیدم که خارجی و مهاجر رو همه جا مردم به دید غاصب! نگاه میکنن.. شاید بعضی جاها به روشون نیارن یا قانون بهشون اجازه نده ولی به هر حال تو دلشون راضی نیستن خارجی تو کشورشون باشه

اون هم خیلی خوش شانس بوده
این اسم وبلاگیش هست ولی کم کم داره به اسم واقعیش تبدیل میشه.
من فکر می کنم شاید تا حدی حق داشته باشند اگر برای مملکتشون زحمت کشیدن و ساختن و آبادش کردن نسبت بهش حس مالکیت داشته باشند. هر چند ساختن و آباد کردن برخی کشورها با کمک نیروی مهاجر و خارجی است.

پریسا ادیسه دوشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:33 ب.ظ

دنیا کوچیک شده یا آدما کم شدن؟؟؟؟
فک کن توو آلمان اشتباهی شماره بگیری و یه ایرانی جواب بده!!!! فک کـــــــــــــن

هه هه خیلی بامزه بود آدم ها کم شدن فکر کنم!

فوتون دوشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 02:03 ب.ظ

بلخره یه چیزی پیش خودش میگه که بر میدارتش! حالا یا خدا نمی بینه! یا خدا راضی نیست من اذیت شم! یا خدا راضی نیست من انگشت نما شم! یا هرچیزی!
چرا اتفاقا همون 2 سانت قضیه رو عوض می کنه! چون که بد حجاب رو به بی حجاب تبدیل میکنه!
محیط خونوادگی هم با جامعه خیلی خیلی خیلی فرق می کنه. هم از لحاظ تعداد هم از لحاظ فرهنگ های متفاوت آدمای جامعه و ....
کلا قابل توجیه نیست این کار
بی خیال. حالا اینا رو هم دارم به شما میگم که حجاب تون رو برنداشتید
وگرنه دخترخاله ی دوست خودم پزشکی اولین دانشگاه آمریکا میخونه. علاوه بر برداشتن روسری که هیچ. عکس با لباس یقه ی بــاز گرفته برا کارت دانشجوییش!
به دوستم میگم روسری نمیپوشه؟ (با اینکه خودش مذهبی و چادریه) به حالت بدیهی میگه خب نه! ( :
عجب روزگاری شده!

من نمی دونم تفکرشون چیه و هیچ وقت هم نپرسیدم.
عجب روزگاری بوده ، فکر کنم ما تازه داریم می بینیم

eli دوشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:26 ب.ظ http://www.royahayekochakema.blogfa.com

چقدررررر این درختا خوشگلن!!!
خیلی دوسشون داشتم مرسی که عکساشونو برامون میذاری لیلی جان :))

آره خیلی خوشگلند. من هم دوستشون داشتم حیف وقت نشد که با درخت ها عکس بگیرم و گل هاشون تموم شد.
قابل شما رو نداره خانمی

مامان پارساپگاه سه‌شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 07:14 ق.ظ http://www.pegah-parsa.persianblog.ir

شاید این همسایه واقعا نژادپرسته؟!!!

واقعا نژادپرسته

سپینود سه‌شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 07:33 ق.ظ http://ushti.blogfa.com

سلام خوبی لیلی جان ؟ ارمیا خان چطورن ؟
چه جالب بود ماجرای این تلفن اشتباهی .تو یک شهر فسقلی به قول خودت .
عکس هات خیلی قشنگن .

سلام خانومی
خدا رو شکر خوبه.
آره اتفاق نادری بود.
خواهش می کنم قابل شما رو نداره

فاطمه سه‌شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:54 ب.ظ

چه جاالب
یعنی این درختای خیلی بزرگ بلوط که کوهستانای زاگرس خودمون رو پوشونده هم، فصل شکوفه دهیشون این شکلی میشن؟

اینجوری باشه سفر تو جاده های کوهستانی اون فصل باید فوق العاده باشه

سلام
من متاسفانه این درخت هایی که میگین ندیدم ولی اگر شاه بلوط هستن حتما همین طوری زیبا می شوند.
سفر به مناطق غربی کشور در بهار واقعا محشره.

بابایی سه‌شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:20 ب.ظ

سلام بر ارمیا ومامان و باباش

از جانب ما اونو ببوس

همیشه سلامت و تندرست باشید

سلام بر بابای مهربونم
چششششششششم
ان شالله از دعای شما

مونس چهارشنبه 21 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 03:41 ق.ظ

خودمون هم می دونیم که هوش ما ایرانی ها در حد متوسط هست و این که خودمون!! میگیم ما جزء بااستعدادترین مردمان دنیا هستیم در واقع داریم باد تو آستین خودمون می کنیم!!

این حرفتو قبول ندارم دوست عزیز
جوونی ک مشروب نمی خوره گوشت خوک نمی خوره اهل خیلی کثیف بازی های غربی نیست مخش بهتر کار می کنه
ایرانی ها جزء بهترین ها هستن
می تونی سرچ بزنی پیدا کنی
تو کاخ سفید تو ناسا تو سرن تو خیلی جاهای بزرگ ایرانی های متفکری داریم. بخوایم می تونیم مهم اون فعل خواستن هست.
کم نیستن شهید چمران ها شهید بابایی ها ک در کشورهای غربی هم جزو بهترین ها بودن

امیدوارم حرفتون ناشی از تاثیر فرهنگ غرب رو ذهن تون نباشه
تو وبلاگ تون هم زدید ک قصد موندن ندارید
کم دیدم کسایی رو ک برن ادامه تحصیل خارج و بعد برگردن
مگه اینکه بیان بقیه وسایلشون هم با خودشون ببرن

من توی سرچی که برای "هوش ایرانی"زدم به این نتیجه رسیدم که: رتبه ایران با ضریب هوشی ۸۴، در جایگاه ۵۷ جهانی قرار دارد. یعنی ما هوش متوسطی نسبت به مردمان سایر نقاط دنیا داریم.ما ایرانی ها "باهوش ترین" نیستیم و هوش متوسطی داریم. پذیرفتن این موضوع خیلی سخت نیست و معنی اش این نیست که ما باهوش و نخبه نداریم.
در ناسا و پروژه سرن ایرانی داریم همون طور که هندی و پاکستانی و روسی و فرانسوی و ... داریم.در این مراکز افراد نخبه از همه کشورها رو جذب کردند.
این حرف من ناشی از غرب زدگی نیست ناشی از واقع بینی است.

هدا چهارشنبه 21 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 06:56 ق.ظ

وبلاگ “www.Tahsiil.blogfa.com”=====وبلاگی متفاوت
معرفی بیش از ۱۲۰ طرح سرمایه گذاری و ایجاد شغل با سرمایه کم و سود بالا
ازدواج یک پزشک تنها تنها با یک میلیون تومان بدون مراسم
گفتگو با یک جامعه شناس در مورد راهکار های ازدواج بدون طلاق در ۳ مرحله
ازدواج مریم(حسابدار)تنها با جهزیه ۵ میلیون تومانی
ازدواج یک زوج تنها با ۲ میلیون تومان
بررسی زندگی و تحصیل در خارج از کشور توسط دانشجویان
فرصت های عالی سرمایه گذاری از ۱ میلیون تا ۲ میلیارد تومان
وبلاگ “www.Tahsiil.blogfa.com”=====وبلاگی متفاوت

مهسا چهارشنبه 21 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:39 ق.ظ http://sarneveshtehman.blogfa.com

چقدر بامزه.. تو روی طرف می گی تو حسودیت می شه اونم می گه آره.

باید دید نتیجه مذاکراتی به این صراحت چی میشه!

زینب(همیشه بهار) پنج‌شنبه 22 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:16 ق.ظ

شکوفه های درخت بلوط.روندیده بودم
تلفن خیلی بامزه بود

من هم تا به حال ندیده بدم.
آره جالب انگیزناک بود.

mahtab جمعه 23 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:42 ق.ظ http://mynicechild.niniweblog.com

سلام
عنوان پستت منو یاد یک لطیفه انداخت:
یک نفر زنگ میزنه خونه یک بنده خدایی و میگه منزل فلانیه؟
اون بنده خدا که گویا فلانی رو میشناخته میگه نه اما حالا بگو چی کارش داری ؟

سلام
هه هه بامزه بود.

از تیارا به فوتون یکشنبه 25 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 06:09 ب.ظ

خانم/آقای عزیز بهتر نیست به جای ایراد گرفتن از دیگران به اعتقادات خودتون بچسبید...همیشه از ایراد گرفتن باید ترسید چون روزی خداوند ما رو با چیزهایی مشابه امتحان خواهد کرد ،باور نداری؟ امتحانش مجانی است !!!

بنده فقط نقش منتقل کننده رو دارم.

فردا یکشنبه 1 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 07:42 ب.ظ

عکسا که خیلی ناز بودن!
قضیه ی تلفن هم فوق العاده جالب بود... من اگه بودم باهاش طرح دوستی میریختم!

قابل شما رو نداره خانم خوش سلیقه
فکر کنم خیلی تعجب کرده و فرصت تصمیم گیری نداشته

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد