زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

قبض برق

اول از همه پیشاپیش میلاد ناجی عالم بشریت،رو به همه تبریک میگم. در این شب و روز عزیز ما غریبان رو هم در دعای خود فراموش نکنید.


چند روز پیش قبض انرژی یا همون برق مون اومد. از تاریخ 27.04.2013 تا 2.5.2014 به مدت 193 روز میزان مصرف مون 601کیلو وات ساعت بوده است و طبق حساب و کتابی که توی رسید نوشته بهشون بدهکار شدیم.
 ما وقتی خونه رو اجاره کردیم نفر قبلی یک دختر بود که تنها توی خونه زندگی می کرد و طبق قانون شهرداری ما به عنوان مستاجر جدید همان مبلغ قبلی را پرداخت می کنیم تا بعد از مدتی مثلا 6 ماه قبض جدید صادر شود و مشخص شود که میزان مصرف ما چقدر فرق کرده. یعنی به طور پیش فرض مثلا ما ماهی 35 یورو برای انرژی برق(گرمایش و پخت و پز و روشنایی و ..) پرداخت می کنیم و در سررسید حساب می کنند که مصرف ما چقدر بوده اگر از این مقدار بیشتر یا کمتر باشه مابه التفاوت پرداخت می شه و برای دوره بعدی رقم پرداختی تغییر می کنه. مسلما ما که دو نفر بودیم نسبت به یک نفر میزان مصرف مون بیشتر بود و هم چنین غذاهای ایرانی که همه کلی سرخ کردن و جا افتادن و این مراحل رو داره مصرف رو بالا می بره.البته این تغییر برای همون اوایل بود و بعد از اون میزان مصرف مون تقریبا مشخص شده است.
 کلی توضیحات و قیمت واحد و پایه و مالیات بر انرژی و اینها هم توی رسید نوشته و هزینه حضور فردی برای خواندن کنتور هر سال رو هم قید کرده.در واقع پول رو خودشون از حساب اتومات هر ماه برمی دارن و این رسید برای اطلاع هست یعنی همون اول که خونه رو تحویل گرفتیم به شهرداری  مراجعه و قرارداد تنظیم کردیم و شماره حساب جدید رو اعلام کردیم و بقیه کارها اتومات انجام میشه. قیمت پایه رو هم نوشته 23.65 یورو بر کیلو وات ساعت. حالا این رقم رو درست تشخیص دادم نمی دونم از بس عدد توی یه ذره کاغذ هست!!

یک نمودار هم داره میزان مصرف رو به چهار دسته "خیلی خوب"،"خوب"،"زیاد"،"خیلی زیاد" برای 1 و 2و 3 و 4 نفر محاسبه کرده(بدون در نظر گرفتن متراژ خونه و فقط تعداد نفرات رو در نظر گرفته) . میزان مصرف این دفعه ما در رده خیلی خوب قرار داشت. چون انصافا پارسال هوای زمستان جز چند هفته که خیلی سرد شد خوب بود و من هم که کلا از گرما فراری هستم و بیشتر دوست دارم لباس زیاد بپوشم تا هوایی که تنفس می کنم گرم باشه. یعنی ترجیح میدم مثل خرس قطبی!! لباس بپوشم ولی هوای خونه رو گرم نکنم. از هوای گرم فراری هستم. به خاطر همین مصرف مون در دسته خیلی خوب جا گرفته.

خب این رو هم تعریف کنم و بریم سراغ عکس ها؛ من برای دکتری که می خواستم برم از توی کتاب دکترهای شهر دنبال یک دکتر متخصص خانم می گشتم. یکی یکی اسم های دکترها رو توی گوگل جستجو می کردم که ببینم تصویر زن میاد یا مرد!! خب چی کار کنم از روی اسم نمیشه تشخیص داد که زن هستن یا مرد!! همه متخصص ها رو جستجو کردم که مرد بودن دیدم چاره ای نیست و باید از بین همین آقایون یکی رو انتخاب کنم. البته معاینه نداره و فقط آزمایش هست ولی من دلم می خواست خانم باشه. خلاصه شروع کردم از اول لیست اسم و فامیل دکترها رو کامل توی گوگل جستجو کردم که بر حسب نزدیک بودن مطب تصمیم بگیرم. چون اینجا همه ی دکترها سایت دارن و آدرس و مشخصات و مدرک و تجربه و دوره های گذارنده و تیم همکارشون رو معرفی کردند. دومین مورد وقتی سایتش باز شد دیدم که یک خانم هست!! فهمیدم که من برای اسمش که Jung بود جستجو کردم که تصاویر همه مرد بودند(فکر کنم یک نویسنده یا فیلسوفی به همین نام هست که فقط عکس اون می اومد) ولی این خانم چشم بادومی اسم ژاپنی یا چینی داشت

هفته قبل در شهر ما جشنواره تولیدات انگور!! یا همون مشروب بود. البته جشنواره که فقط قسمت نوشیدنش برپا بود.


چادرها و میزهای جشنواره


میز و صندلی های جشنواره


بساط گل فروشی در شهر ما همیشه پررونق است


گل فروشی


گل فروشی

نظرات 25 + ارسال نظر
زینب چهارشنبه 21 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:02 ب.ظ

خیلی وقته بلاگ شما رو میخونم برام خیلی جالبه خیلی هاش با اونچه ک ما در مورد اونجا
شنیدیم فرق میکنه مثلا من همیشه فکر میکردم آلمانی ها خودشون ب نژاد پرسی خودشون
افتخار میکنن و...
در اینستا صفحه ای ندارین؟
اسم من اونجاzrezazadehهست خوشحال میشم فالوم کنید

ای بابا شما خیلی وقته اینجا رو می خونی و بی صدا هستی؟ ای بابا چرا سکوت خانمی؟
حتما گروه های طرفدار نازیسم هم هستند ولی خب جامعه از اونها حمایت نمی کنه.
نه من در اینستا فعال نیستم.

پریسا ادیسه چهارشنبه 21 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:57 ب.ظ http://www.parisaandpeter.blogsky.com

وای امان از این پول ِ انرژی؛
پوووفففف؛
کلی طول کشید تا من یاد بگیرم اینجا باید چه جوری مصرف کنم به خدا!!!!
وای چه گلفروشیای خیابونی ِخوشگلی؛ ما هم داریم؛ وسط ِ شهرمونه؛ فقط عاشق ِ اینم برم از وسطشون هی رد بشم؛
چرا ما از این جشنواره‌هه نداشتیم پس؟
من عاشق ِ این کافه خیابونیا میشم که برپا میشه؛ بیرگارتن میگن نه؟ خیلی حال میده مخصوصن وقتی هوا یه نمه گرم ولی ابری باشه که آفتاب نابودت نکنه؛ خیلی خوش می‌گذره؛
البته من ِ شکمو همیشه فقط پایه ء سیب‌زمینی سرخ‌کرده استم

خب من از اول هم از گرما فراری بودم ولی غذاپختن رو نمیشه کاریش کرد.
من هم دوست دارم هی برم نگاهشون کنم و باهاشون عکس بگیرم چون بو ندارن که برم بوشون کنم.
لابد شهر ما در زمینه تولیدات این محصول مشهوره!! برای همین جشنواره دارن.
من سایه درخت و چمن رو به نشستن روی نیمکت ترجیح میدم ولی سیب زمینی سرخ کرده رو پایه هستم.

بسامه چهارشنبه 21 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 04:20 ب.ظ

به به خانم صرفه جو و بهینه...
البته من هرجوری باشه تو خونه با تاپ میگردم.. هی داد می کشن سرده.. سرما می خوری.. ذات الریه می کنی می افتی می میری.. و صد البته من گوش نمی دم.. خوب خوشم میاد یه خرده هوا سرد باشه... دیگه دختر اذر ماهی که عنصر خودش اتشه چه احتیاج به گرما و از این قرتی بازی ها
خوب یه سوال می خواستم بپرسم.. یعنی این قبضی که اومده مال تقریبا یه ساله؟ اونوقت پول یه سال رو یه جا از حسابتون برداشتن یا نه خرد خرد برداشتن الان حساب یه سال رو بهتون دارن اعلام می کنن؟ اگه یه جا برداشته باشن که خیلی وحشتناکه ادم یهو حسابش خالی میشه..
یه چیز دیگه هم بپرسم.. گفتی قیمت پایه.. یعنی کمتر از اون قیمت نمیشه؟ دیگه حداقلش اونه؟
یه چیز دیگه هم بپرسم. پولش خیلی شد؟

ای بابا پس صرفه جویی چی شد؟ اگر آلمان زندگی کنی این اخلاقت رو مجبوری کنار بذاری
نه این قبض تقریبا مال 6 ماه هست. نه پول رو یک مقدار تقریبی هر ماه از حساب کسر می کنن و هر 6 ماه میزان مصرف ما رو با مبلغی که برداشتن محاسبه می کنن ببینن طلبکارن یا بدهکار.
قیمت پایه یعنی هر کیلو وات ساعت مبلغش اینقدره.برای محاسبه است.
ما صرفه جو می باشیم پس پولش نباید خیلی بشه. فکر کنم حدود 80 یا 100 یورو باید بهشون بدیم(قبض رو دور انداختم و عددش یادم نیست چون خودشون از حساب برمیدارن مهم نیست که ما بخوایم عددش رو حفظ کنیم!!)

زینب چهارشنبه 21 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 06:42 ب.ظ

چرا یه عکس از آقا ارمیا نمیذاری؟
خو دلمون آب شد که
قول میدیم همه بگیم ماشاالله
باششه؟؟؟

ای بابا نی نی ها همه شبیه هم هستند مخصوصا اگر هم نژاد باشند. پسر چشم و مومشکی ما توی این مملکت متفاوته ولی توی ایران که اکثر نی نی ها همین شکلین.

دختر معمولی چهارشنبه 21 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:07 ب.ظ http://www.mamooli.persianblog.ir

ماشاءالله خانم صرفه جو
می گم بی زحمت یه پست هم بذار راجع به نحوه ی مصرفت تا ما یاد بگیریم چه جوری مصرف کنیم!

بسان یک خرس قطبی پوشیدن و خوردن!! این است رمز ماندگاری!!

فهیمه جونی پنج‌شنبه 22 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:48 ق.ظ

سلااااااااام.
خوبین/
تاریخش رو اشتباهی تایپ کردین مارو به اشتباه انداختی عزیز دلم
منو بگو هی میشینم حساب کتاب میکنم میگم خوش به حال المانی ها چه کم قبض می اد.
شاد باشی

سلام
تاریخ چی اشتباهی بود؟
تازه اون هم قبض نیست رسید برداشت پول از حساب می باشد!

فهیمه جونی پنج‌شنبه 22 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:49 ق.ظ

این پریسا ادیسه که رمز داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به ما نمی دین؟

خودش باید بده رمزش رو.
پریسا خانم کجائین؟

MRG پنج‌شنبه 22 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:57 ق.ظ http://g000li.blogfa.com

این روزها حتی توی ایران دیگه کسی دغدغه این رو نداره که دکترش مرد باشه یا زن و چقد خوب که هنوز ادمای مثل شما هست ینی با این پست همچین یه لبخند ملیح نسست ذوی لبم ، سلامت باشی بانو

حتما هنوز کسانی هستند که این مسئله براشون مهم باشه. من خودم کلی آدم می شناسم با این دغدغه، امیدوار باش خانومی.

بسامه پنج‌شنبه 22 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:33 ق.ظ

نه... اشتباه شده...
من خیلی کم شعله بخاریم رو بالا می برم..خیلی شبا شده اصلا خاموش کردم خوابیدم.. دیوارهای خونه ما خیلی ضخیمه و گرما رو تو خودش نگه می داره.. خیلی صبحا شده بابا که اومده برای نماز بیدارم کنه از صدای غرغرش که یه روز میام می بینم یخ زدی ..مردی از خواب بیدار میشم با این حال فوقش یه سویشرت از رو تیشرتم می پوشم که دم به دقیقه می پوشم و درش میارم..
در مورد دکتر هم خوب اگه واقعا متخصص عالی مرد باشه من پزشک مرد رو انتخاب می کنم ولی اگه انتخاب ازاد باشه زن.. خیلی دکترهای زن رو می شناسم که اخلاق ندارن.. اصلا نیمشه طرفشون رفت.. در ضمن در زمان بیماری دغدغه ادم باید بهبودیش باشه نه دکتر زن یا مرد...

پس برداشت من غلط بوده شما بسیار صرفه جو و بسان بنده عاشق سرما هستید.
اینجا کسی نیست که تحقیق بکنم کدوم دکتره بهتره. تا حالا دکترهای خانم و آقا که رفتم خوش اخلاق بودن و از این جهت تفاوتی نداشتن. بمن اگر دکتر زن باشه راحت تر هستم.

فاطیما ی عمه پنج‌شنبه 22 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:23 ق.ظ

سلام

چه گل های قشنگی... وقتی به این گل ها نگاه می کنی و می بینی که نقاش شان چقدر زیبا این گل ها رو رنگ کرده و چه رنگ های متفاوتی به آن ها داده . یکی از یکی خوشگل تر . شما به جای من گل های خوشبو رو بو کن و از بوییدن شان لذت ببر.

سلام
این گل ها بو نداره اصلا فقط رنگ و آب داره. فقط میشه تماشاشون کرد. وقتی تماشاشون می کنم یاد شما می افتم

زینب(همیشه بهار) پنج‌شنبه 22 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:14 ق.ظ http://www.bahary72.blogfa.com

سلاااااااااام لیلی جون خوبی؟منم عیدروبهتون تبریک میگم
یعنی ازحسابتون همینجوری پول برمیدارن به اندازه ی مصرفتون
به به گل من خیلی دوس دارم
دکترخانم بهترازمردهست منم موافقم
به اسمم همیشه بهاراضافه کردم تااشتباه نشه

سلام خانومی.خدا رو شکر خوبم.
آره دیگه قراردادی هر ماه یک مبلغی برمی دارن و 6 ماه یکبار محاسبه می کنن که بدهکاریم یا طلبکار.
با موافقتت موافقم
کار خیلی خوبی کردی خانوم

nani پنج‌شنبه 22 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:52 ق.ظ http://www.abcd1.blogfa.com

لیلی بانو یه مقدار هم در مورد ارمیا و بچه داری بنویس خوب.البته می دونم دوس نداری از زندگی خصوصیت تعریف کنی.اما از فضولی می میریم ما گناه داریم.

آخه نمی دونم چی بنویسم؟ نی نی گریه می کنه، شیر می خوره، می خوابه.اون وسط مسط ها هم گاهی می خنده.
بلد نیستم از بچه داری بنویسم یعنی نمی دونم چیش می تونه خاص باشه که بقیه اطلاع نداشته باشند ،مخصوصا که افراد باتجربه هم اینجا رو می خونن و اون وقت ناشی گری من لو میره

دختر معمولی پنج‌شنبه 22 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:11 ب.ظ http://www.mamooli.persianblog.ir

میگم مثل خرس قطبی پوشیدنو می تونم درک کنم، ولی مثل خرس قطبی خوردن چه جوریه اون وقت؟ یعنی فقط شیش ماه غذا می خورین

دقیقا یعنی همین! فقط یه کم لطیف تر. یعنی غذای چند روز رو یک بار پختن.

نرگس پنج‌شنبه 22 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:20 ب.ظ

منم برای jung سرچ کردم! راست میگی همه عکس مرد بود! ولی در کل روش جالبی برای تشخیص بود!
گل ها خیلییییییییییی زیبا بودند.

من کشف کردم که این مرد یک روانشناس معروف هست.
قابل شما رو نداره

بابایی پنج‌شنبه 22 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 03:51 ب.ظ

سلام بر خانواده های آسمانی

درست مصرف کردن چیزهای باارزشی که در کنار دستمان قرارگرفته،
مثل آب ،برق ،گاز و حتی تلفن و موبایل لازم و ضروریه، اینکه در آن شرایط هم رعایت حریم های اخلاقی و دینی بشود نشانه ایمان و اعتقاد بالایی است ،خداوند شما وهمه پایداران اخلاق و ایمان را موفق بدارد.

سلام
ممنونم بابای مهربونم.الهی آمین

سارا.ص جمعه 23 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:43 ق.ظ http://shasusaname.blogfa.com

سلام
عید شمام مبارک و شادباش...
می بینم که ارمیا کوچولو ی ما دل همه رو اب کرده و به تاپ تاپ انداخته..
مامان جونشم همش میگه بابا نی نیا که همشون مث همن..
ببوس اقا کوچولو رو لیلی جون

سلام
ممنون
آررررررررره این فینقیلی پسر شورش برپا کرده!! ولی باور کن همه نی نی ها شبیه همن
ممنون خانومی

mahtab جمعه 23 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:39 ق.ظ http://mynicechild.niniweblog.com

سلام
در مورد این پست جز به به چه چه کردن در خصوص اون گلهای زیبا چیزی ندارم که بگم...
من به عنوان یک مادر قول میدم اگر درمورد ساده ترین اتفاقات خودتون و نی نی بنویسی کلی خوششون میاد همه...باور کن...خوندن احساس یک مادر به فرزندش و ماجراهای معمولی روزانشون برای همه خانمها جالبه به نظرم. ,اقایونو مطمین نیستم

سلام
به به بر بلبل پرآوازه خودمون(در راستای به به و چه چه کردنتون گفتم)
مسئله اینه که من بلد نیستم احساساتی بنویسم. کارهای بچه ها هم که تکراریه همه میگن این که چیزی نیست بچه ما هم این جور و اون جور!!!

همطاف یلنیز جمعه 23 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 03:56 ب.ظ http://fazeinali.blogfa.com/

سلام سلام
اینجا هم یه سالی برای من قبض برق نیامد... آخرین قبض برق رو هم مستاجر قبلی برده بود برای تسویه با بنگاه و اینا
دست آخر با برداشتن شماره بدنه کنتور رفتم پست بانک قبض المثنی گرفتم و دیدم حالاحالاها بستانکاریم... نمی دانم چطور شده یا چه کسی یه پول قلمبه به حساب برق این آپارتمان ریخته که من ازش بهره مند شدم
در مصرف سایر انرژی مثل قبض گاز، جزو نوارسبزها هستم ها = کم مصرف
و
شمعدانی می بینیم... به به

سلام
هر کسی بوده دمش گرم.
به به دم شما هم با کم مصرفی تون گرم.
چشم شما روشن به شمعدانی

مریم شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 05:48 ق.ظ

من صرفه جویی را دوست می دارم!
یادمه اون روزا تلویزیون کلی تبلیغ و برنامه کودک برا صرفه جویی داشت. الان ولی انگار نه انگار! چرا؟ فرهنگ سازی هم بد چیزی نیس ها!!

من هم تو رو دوست دارم.
فرهنگ سازی سخت و بد است مخصوصا برای بچه ها. اصلا چه معنی داره بچه برنامه کودک ببینه!

مریم مامان هستى شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 06:53 ق.ظ

سلام لیلی جون ارمیا رو از طرف من ببوس

سلام خانومی
ممنون مادر مهربون

مهسا شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:44 ق.ظ http://sarneveshtehman.blogfa.com

منم مثل شما هستم. ترجیح می دم لباس گرم بپوشم تا اینکه خونه رو خیلی گرم کنم.
آفرین خانم صرفه جو
چقدر بامزه از رو اسم نمی شه فهمید خانم یا آقا آره دیگه ه ه..
عکسا هم عالی ی ی ی

ممنون از تشویق تون. بعضی اسم ها رو شنیدیم و می تونیم حدس بزنیم ولی بعضی اسامی رو خب واقعا قابل تشخیص نیست.
قابل شما رو نداره.

مامان شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:50 ب.ظ

ما هم داریم صرفه جویی تو اب وبرق رو تمرین می کنیم.

شما اگر کاری رو شروع کنین بهترین نحو انجام میدین.

سپینود یکشنبه 25 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 07:53 ق.ظ http://ushti.blogfa.com

ظاهرا صرفه جویی اونجا هم جواب نمی‌ده لیلی جان !

برای بعضی مبالغ اگر صرفه جویی نکنی باید گشنگی بخوری!

مهدیه یکشنبه 25 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:16 ب.ظ http://madardokhtari.niniweblog.com

سلام عیدت مبارک عزیزم

سلام
خیلی ممنون.به همچنین بر شما.

تاتا چهارشنبه 28 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:29 ق.ظ

چه گل های زیبائی
شاد باشدی

ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد