زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

جام قهرمانی

بالاخره این جام جهانی هم تموم شد. در راستای این که دوستانمان به ما که علاقه ای به دیدن فوتبال نداریم گفتن بی ذوق تصمیم گرفتیم این بازی رو تماشا کنیم! البته بعد از آمدن آقای همسر از مسجد با هم رفتیم به مرکز شهر تا از تلویزیون بزرگ داخل میدان با جمعیت همراه بشیم. یک ربع به پایان نیمه دوم رسیدیم و جمعیت داخل میدان هم اونقدر زیاد بود که ما وارد محوطه محصور نشدیم و از دور تلویزیون رو تماشا کردیم. ارمیا هم مشغول تماشای دکورهای روشن مغازه ها شد و کلا پشت به تلویزیون محو لامپ ها شده بود! جلوی تلویزیون بزرگ میدان یک فضای محصوری درست کرده بودند و پلیس در ورودی هایش ایستاده بود و بعضی کیف ها رو می گشت. یک سری تذکر هم به دیوار زده بودند که مثلا ورود بچه های زیر 6 سال به محوطه ممنوع است. یا همراه داشتن بطری و اسپری و ... ممنوع است. البته ما هم قصد نداشتیم با کالسکه بریم توی جمعیت همین که از فاصله هیجان شون به ما می رسید کافی بود. یک سری از جمعیت هم بیرون فضای محصور ایستاده بودند که ما هم با فاصله از آنها صفحه تلویزیون را نصفه و نیمه می دیدیم. اون گل آرژانتین در نیمه اول که بر فنا رفت آقای همسر توی مسجد و در جمع افطار کنندگان بود(من به خاطر گریه های ارمیا حضور در خانه رو ترجیح می دم) می گفت که مسن تر ها از گل زدن آرژانتین شادی کردند و وقتی گل آفساید اعلام شد بچه ها و جوان ها شادی کردند. کلا جمع شون جور بوده!!

قبل از شروع وقت اضافه جمعیت به سرعت خودش رو به اغذیه فروشی های باز در اطراف میدان رساندند و خوردنی و نوشیدنی تهیه کردند. هر چند از دودی که از دکه های داخل فضای محصور میومد مشخص بود که اونجا هم حسابی مشغول هستند.اکثرا پرچم آلمان رو به گردن و دوششون آویخته بودند. یک زنی هم بود که گوشه و کنار جمعیت می گشت و بطری های نوشیدنی خالی رو جمع می کرد(از این بطری هایی که فآند داره. یعنی وقتی به مغازه برگردونی یک وجهی بهت میده)

قبل از زدن گل نهایی ما دیگه به سمت خونه حرکت کردیم چون نمی خواستیم با اون جمعیت همراه بشیم.مخصوصا که این جور مواقع افراد مست و زیادی سرخوش فراوون پیدا می شوند. توی خیابون بودیم که صدای شادی گل به هوا برخواست و به خانه رسیدیم و مراسم اهدا کاپ و شادی آلمانی ها و حضور خانواده ها و فرزندان شان در وسط زمین و شادی خانم صدراعظم موقع اهدای مدال ها رو دیدیم. تا صبح صدای بوق ماشین و شیپور و شادی جمعیت از خیابون می اومد. امروز هم که فیلم هاش رو دیدم توی خیابون غلغله بوده و همه با پرچم و شیپور حضوری فعال داشتند. بالاخره برای این ملت که نشان دادن حس های ناسیونالیستی و همراه داشتن پرچم و خواندن شعرهای حماسی ممنوع است این فرصت خوبی است که ابراز احساسات بکنند از این که یک آلمانی هستند.



نظرات 27 + ارسال نظر
بهاره دوشنبه 23 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 06:38 ب.ظ

بله ماهم به شما تبریک میگیم
چه تغییرات اساسی به قالب وبلاگ دادی

ممنون از تبریک تون به اونها.
این تغییرات در اثر یک حس ناگهانی بود و احتمالا پایدار نباشد!

بسامه دوشنبه 23 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 06:40 ب.ظ

نه دیگه.. اونجاهاشو تی وی ایران نشون نداد..که مدال دادن و اینا.. من فقط انگلا مرکل رو دیدم که موقع زد گل بلند شد و دست زد..
لیلی چرا نشان دادن حس ناسیونالیستی ممنوعه؟ مگه بده؟

ای بابا من اگر می دونستم اونجاها رو نشون نداده بیشتر توضیح میدادم. هر چند که خودم هم جسته و گریخته دیدم.
برای این که این ملت با حس وطن پرستی شون تا حالا دو بار دنیا رو به آتش کشیدند. برای همین ملی گرایی و نمادهای اون بعد از جنگ جهانی دوم کم رنگ شده مثلا آلمان ها خیلی کم سرودهای دسته جمعی آلمانی بلد هستند

hamechialie دوشنبه 23 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 06:52 ب.ظ http://hamechialie.blogfa.com

لیلی جون قالب جدید مبارک.

به نظرتون این جمله خیلی بده؟؟ما اصلا هیچکدوم از بازی های فوتبال رو ندیدیم البته ایران آرژانتین رو نصفه دیدیم اونم بخاطر اینکه مهمون بودیم وفضای خونه صاحبخونه خیلی فوتبالی بود ماهم که جو گیر

ممنون خانومی. یک تصمیم ناگهانی بود.
نه خانومی اصلا هم بد و عجیب نیست،به نظرم در این زمینه خیلی شبیه هم هستیم.

زینب(همیشه بهار) دوشنبه 23 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 07:52 ب.ظ http://www.bahary72.blogfa.com

سلام لیلی جون .قالب نومبارکخیلی قشنگه
مبارک باشه المان برد

سلام خانومی.
قالب جدید یک ایده ناگهانی بود و شاید ماندگار نباشد!
من که زحمتی نکشیدم برای این برد. مبارک شان باشد!

babaii دوشنبه 23 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 08:01 ب.ظ

سلام......

ممنون از گزارش ویژه مسابقات جام جهانی

بالاخره این سرگرمی یا بهتر بگم سرگردانی یک ماهه تموم شد

افق دیدتان همیشه عالی و وسیع باشد به عنایت الهی

سلام
گزارشی در دقیقه 90 نوشته شده بدون ایده قبلی!
بالاخره تکلیف همه مشخص شده و با خیال راحت میرن دنبال زندگی شون.
الهی آمین

زهرا دوشنبه 23 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 10:08 ب.ظ

چه جاالب لیلی جون
چرا ابراز حس ناسیونالیستی ممنوعه ؟!

چون این ملت با حس وطن پرستی شون دنیا رو به آتش کشیدند. برای پیش گیری از جنگ جهانی سوم تقویت این حس در این مملکت کم رنگ شده .

فاطمه سه‌شنبه 24 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 01:42 ق.ظ

قالب جدید مبارک


میگم یعنی چی که همراه داشتن پرچمو خوندن شعرهای حماسی ممنوعه؟
خیلی برام نامفهومه
میشه لطفن توضیح بدی
آخه تو کشور خودمون اینجور چیزا خیلی رواج داره و ارزشم هست

ممنون. احتمالا این تصمیم ناگهانی تققیر قالب ماندگار نباشد!
به خاطر این که حس وطن پرستی این ملت تا حالا دوبار کار دست دنیا داده! نمی خوان مظاهر ملی گرایی خیلی تقویت بشه.
ما ملت ستم کشیده ای هستیم یعنی تا حالا بهمون حمله کردن و ما دفاع کردیم. از بعد از آقامحمدخان قاجار ما دیگه بچه های خوبی شدیم

MRG سه‌شنبه 24 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 06:35 ق.ظ http://G000LI.BLOGFA.COM

چرا عکسای این سری کمه ، مسولین رسیدگی کنن لطفا

ای بابا پست عجله ای بیش از این جا نداشت!!
لطفا درک کنید.

زهرا - گل بهشتی من سه‌شنبه 24 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 06:36 ق.ظ http://www.golebeheshtieman.niniweblog.com

قالب نو مبارک.
منم هر موقع ایران جام جهانی رو ببره() میرم خیابون شادی مردمو ببینم.

ممنون خانومی. این تصمیم ناگهانی تغییر قالب شاید ماندگار نباشد.
یعنی به عمر من و شما قد میده که جام به کشور ما برسه؟

فاطیما ی عمه سه‌شنبه 24 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 07:12 ق.ظ

سلام
حال شما؟
قالب وبلاگ ات چه خوشگله.... تبریک فراوان لیلی جوونم....
موفق باشی و سربلند .....

سلام دخترعمه جان
خدا رو شکر توی خونه من هنوز سرما نخوردم.
ممنون عزیزم. یک تصمیم ناگهانی بود این قالب.
الهی آمین و شما هم همین طور شاد و سربلند

صبا سه‌شنبه 24 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 07:18 ق.ظ http://gharetanhaei.persianblog.ir

به به شما هم قالب عوض کردین. مبارک باشه.

بعد از جنگ جهانی دوم نشون دادن حس های ناسیونالیستی و پرچم داشتن ممنونع شده؟!!

تغییر قالب یک تصمیم ناگهانی بود و شاید پایدار نباشد!! ممنون از تبریک تون.
به علت جلوگیری از جنگ جهانی سوم! این ملت با این حس وطن پرستی شون دنیا رو به آتش کشیدند

مهسا سه‌شنبه 24 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 07:19 ق.ظ http://sarneveshtehman.blogfa.com

چقدر خوبه که تموم هیجانات رو از نزدیک دیدید.

البته کسی که بچه کوچیک داره باید کمی از دور هیجانات رو نظاره کنه تا ترکشش به آدم نخوره!

فردا سه‌شنبه 24 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 08:39 ق.ظ http://med84.blogfa.com

عجب!
ولی من دلم میخواست ارزانتین ببره و فردا صبحش که فهمیدم المان برده متاثر شدم...جالبه تا قبل ازین که طرفدار المان بودم میباخت حالا همی امسال که رفتم تو جبهه ی مخالف، قهرمان شد!!!

من هم بدم نمی اومد که آرژانتین ببره. ولی خیلی هم برام فرقی نمی کرد. بالاخره معلوم شد علت باخت های قبلی آلمان از قدم شیرین چه کسی بوده است.

فردا سه‌شنبه 24 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 08:40 ق.ظ

قالب نو مبارک!

یک تصمیم بدون فکر قبلی بود این قالب. شاید دوباره تغییرش بدم!!
ممنون

نیکتا سه‌شنبه 24 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 01:57 ب.ظ http://wh-deta.blogfa.com

واااای خدااا ! نمیدونید جقد زیاد خوشحالم که وبلاگ شما رو

پیدا کردم :). چقد دنبال این جور وبلاگی میگشتم ....

کلی سوال دارم ازتون ، کلی زیاااد درباره آلمان !

میتونید پاسخم بدید یا خوشتون نمیاد ؟ البته درباره مسائل خصوصی

نمیپرسم ولی انقد شوق دارم همین الان می پرسم !

ـــــــــــــــ
راستش من یک دختر 15 ساله ام که خیلی علاقه دارم برم المان

تحصیل کنم و قصد زندگی ندارم . خیلی دلم میخواد واسه سال

سوم و چهارم دبیرستان برم و اگه هم نشد واسه دانشگاه برم .

اول میخواستم بدونمـ به نظرتون از دو سال دیگه بیام آلمان یا

نه واسه همون دانشگاه بیام آلمان ؟! .

سوال دومم به طور کلی درباره اقتصاد و هزینه های اونجا , آیا مثل

بعضی از کشور ها فشار مالی رو مردمه ؟ کلن میخوام بدونم

کیفیت زندگی در ایران بهتره یا آلمان ؟ از نظر تهیه خوراک و پوشاک ؟
و اینکه من اگه بخوام بیام با حجاب کامل بیام با توجه با اینکه مردم
آلمان در قسمتی از تاریخ بعضی از نژاد پرستی هایی رو اعمال کردند به نظرتونـ برای یک مسلمان زندگی در اونجا سخت نیست ؟

و اینکه اگه بخوام واسه تحصیل بیام چه شرایطی باید داشته باشم ؟ از جمله معدل و ....

+ منتظر جوابتون در وبلاگم خیلی هستم...

راستی شما اونجا آلمانی حرف میزنید ؟ کلن تاجایی که میتونید

از اونجا برام بگید...

منتظر جواب نظرم هستم...

البته فک کنم اگه وبتون خوب بخونمـ جواب همه سوالام به دست بیارم...

راستی میتونید بهم آلمانی یاد بدید ؟

یا خدا چقدر سوال داری دختر.
آدرس ایملت رو بنویس تا راحت تر مکاتبه کنیم.
برای هزینه زندگی سفارت برای افرادی که با هزینه شخصی میان سالی 8000 یورو یعنی ماهی 700 یورو در نظر گرفته.
با توجه به حضور چندین ساله ترک ها در این کشور آلمان ها با حجاب و مسلمانان تا حدی آشنا هستند. کلا مشکلی با حجابتون ندارند.
برای تحصیل در مقطع لیسانس من دقیق اطلاعی ندارم ولی شرط اولش تسلط بر زبان آلمانی است و باید یک دوره کالج هم گذارند.
شما تازه از راه رسیدین اگر مطالب وبلاگ رو بخونین شاید به جواب سوالات تون برسید.
برای یادگیری آلمانی هم بهترین راه حضور در کلاس و مکالمه رودررو هست.

نرگس سه‌شنبه 24 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 02:01 ب.ظ

آخی اون خانومه که بطری‌های خالی رو جمع می‌کرده!

چرا تو مسجد مسن‌ترها از گل آرژانتین خوشحالی کردن؟ احتمالا آلمانی نبودن دیگه؟ یعنی مسن‌ترها از کشور میزبان زندگی‌شون خوششون نمیاد ولی جوون ها میاد؟!

این آدم های بی خانمان توی شهر ما هستند. باید یک بار براشون بنویسم.
این نشون میده که نسل دوم مهاجران ترک در فرهنگ آلمانی حل شدند و خودشون رو آلمانی می دونن.
شاید بزرگترها می خواستند سربه سر بچه ها بذارند!

نرگس سه‌شنبه 24 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 02:03 ب.ظ

انگار آلمانی‌ها عزم و اراده راسخی دارند. حالا که حس ناسیونالیستی‌شون رو سرکوب کردن، عزم و اراده‌شون صرف اهداف مفید میشه! این همه پیشرفت رو که قبلا نداشتن!

کلا آلمان ها آدم های جدی و بااراده ای هستند این توی ذات شون هست در هر کاری با دقت و نظم جلو می رن.

فاطمه چهارشنبه 25 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 01:40 ق.ظ

ممنووون
چقد همه این سواله مشترکو پرسیده بودن

من در پست های قبل توضیح داده بودم و نمی خواستم تکراری بنویسم . احتمالا خوانندگان جدید اون مطالب رو نخونده بودند

mahtab چهارشنبه 25 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 05:52 ق.ظ http://mynicechild.niniweblog.com

سلام
قالب نو مبارک...یه حسنش اینه که نظران پایبن پسته و بعد خوندن پست نباید برگشت بالا...
جام مبارکتون باشه
کلا همه چیز مبارکه...

سلام
ممنون. فعلا یک مشکل بزرگ داره که در حال تلاش برای رفع اون هستم. اگر نتونم درستش کنم باید برگردیم سر همون قبلی
ممنون جام مبارک صاحباش باشه. ولی صاحب قالب منم

نرگس چهارشنبه 25 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 10:07 ق.ظ

من شنیده بودم آلمان بی‌خانمان نداره! پس اشتباه بوده؟!

بی خانمان به معنی بدون خانه داره ولی به معنی بدون جای خواب نداره. چون خانه های عمومی برای افراد فقیر دارند که بهشون یک اتاق توش میدن. بعضی ها خودشون نمی خوان برن دنبال کار و می خوان از همین طریق زندگی کنند

سایه چهارشنبه 25 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 01:23 ب.ظ

سلام مامان گل .یه مدتی وبلاگتو گم کردم اما باز پیدات کردم.پیدا شدنتو تبریک میگم.عبادات قبول حق.پسر گلت خوبه?بزرگ شده?

سلام خانم گمشده پیدا شده!
ای بابا چرا آدرس رو گم کردین؟ باید یک آلارم به وبلاگم ببندم که هر کی گمش کرد پیدامون کنه زود!
از شما هم قبول باشه خانومی. پسر هم خدا رو شکر خوبه. از اون نی نی بودن اولیه در اومده

زینب(همیشه بهار) چهارشنبه 25 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 07:26 ب.ظ http://www.bahary72.blogfa.com

التماس دعاعزیزم

محتاجیم به دعا خانمی

Fatemeh چهارشنبه 25 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 10:43 ب.ظ http://fat-h.blogfa.com

خوبه که شهر شما انقد فضای فعال داره. شهر ما، دویسبورگ، که خیلی کوچیک و سوت و کوره. از این قرتی بازی ها نبود. بازی برزیل آلمان رو اما برلین بودم که کلی هیجان شهری و تلوزیونی داشت. خود هتل پرده بزرگ گذاشته بود توی حیاط :)
:)

ای بابا شهر ما که یک فسقل بیشتر نیست اون وقت شما می گی فعاله؟ پس شهر شما باید زیر فسقل ابعادش باشه!!
اینجا هم بعضی ها تلویزیونشون رو آورده بودن توی کوچه و خیابون و با مردم می دیدن.
هیجان بازی برزیل که خیلی زیاد بوده جای خوبی بودین

مامان پنج‌شنبه 26 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 09:08 ق.ظ

نماز وروزه های همه قبول

فوتبال همیشه ادما رو دور هم جمع می کنه.

الهی آمین
فوتبال یک سرگرمی مشترک هست برای همه مردم دنیا

tahere پنج‌شنبه 26 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 01:15 ب.ظ

سلام خانمی من نمی تونم با ایپد برات کامنت بذارماخه چرا

سلام
ای بابا این قالب جدید چرا با وسایل باکلاس تکنولوژی راه نمیاد؟

fateme شنبه 28 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 12:18 ب.ظ http://hardwarecom86.blogfa.com

فوتبال نگاه کردنو فقط دسته جمعی دوست دارم
قالب جدید مبارک

من فوتبال دیدن دسته جمعی که هیجان میره بالا دوست نمی دارم!
ممنون

[ بدون نام ] شنبه 28 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 01:15 ب.ظ

منم مثه ارمیا دکورهای روشن مغازه ها و لامپ ها رو ترجیح میدم! والااااا!

پس بیاین با هم تماشا کنین بچه حوصله اش سر نره تنهایی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد