زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

جای پارک

-الان مدتی است که ارمیا مزه خوب شست پا رو کشف کرده ولی متاسفانه به علت سرمای هوا مجبوریم توی خونه هم جوراب پاش کنیم و کارش رو سخت تر کردیم چون مجبوره با هزار زحمت و با چنگ و دندون جوراب رو از پاش دربیاره تا به شست پای خوشمزه اش برسه

- چندی قبل در افتتاحیه مغازه عینک فروشی که چرخ گردون جایزه گذاشته بودند یک عدد ذره بین و یک دماسنج برنده شدیم و در تست رایگان چشم شرکت کردیم. اون خانومی که چشم ها رو تست می کرد با صبر و حوصله و نشان دادن شماره های مختلف و تصاویر نقطه ای شماره چشم رو مشخص می کرد و یک نسخه که ضعف و آستیگماتیسم چشم مشخص بود دستت می داد و می تونستی از فروشگاه شون عینک بخری. در واقع تشخیص شماره چشم برای تشویق به خرید عینک از مغازه شون بود. من هم یک تست رایگان چشم انجام دادم و تشکر نموده و فروشگاه رو ترک کردم. درخواست من از مسئولین اینه : نمیشه یک سالن غذاخوری افتتاح بشه توی شهرمون

- از یکی از دوستانمون که در کارخانه Bosch شهرمون کار می کنه پرسیدم که امکان بازدید از کارخانه هست یا نه و اون امروز بعد از پیگیری پاسخ داد که بازدید فقط برای مدارس و همکاران و متخصصان فراهم است نه افراد متفرقه (اصلا هم من متفرقه نیستم). متاسفانه عکس های خوبی رو از دست دادیم.

- در فروشگاه نزدیک خانه که معمولا برای خرید می رویم در قسمت پارکینگش که مقابل درF فروشگاه است چند تا تابلو وجود داره. نزدیک ترین تابلو  جای پارک برای افراد ویلچرنشین هست. جای پارک بعدی عکس یک کالسکه است که مربوط میشه به افرادی که بچه کوچک و کالسکه دارند. جای پارک بعدی عکس مادری است که دست فرزندش را گرفته و منظور ماشین هایی است که بچه دار هستند. خلاصه بعد از همه اینها جای پارک عادی است. ما پیشنهاد داریم یک جای پارک برای افراد بدون ماشین هم در نظر بگیرند تا دلشون نشکنه





علامت پارک افراد کالسکه دار

علامت پارک افراد ویلچرنشین


محل پارک والدین فرزنددار

عکس های زیر ماشین هایی است که من در خیابان و کوچه موفق شدم ازشون عکس بگیرم. البته بنده به هیچ عنوان اسم و مدل ماشین ها رو بلد نیستم و فقط می تونم بهتون بگم کدوم ماشین ها قشنگ تره! هدف از عکس های زیر رنگ های مختلف ماشین است





نظرات 31 + ارسال نظر
آرمین دوشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 09:45 ب.ظ http://daan.blogfa.com

وب متفاوت و جالبی داری.
به وب منم سر بزن. خوشحال میشم نظرتا در موردش بدونم. لینکم هم بکن.

ممنون
وبلاگ شما برای افزایش اطلاعات عمومی خوب است. موفق باشید

بسامه سه‌شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 09:24 ق.ظ

وایییییی ارمیای کوچولو موچولو اصلا وقتی در حال شست خوردن تصورش کردم دلم قیلی ویلی رفت براش... ای خدا.. یعنی میشه من یه روز از نزدیک این کوچولو رو ببینم و کلی بچلونمش؟؟
پیشنهاد من هم به شما اینه که جورابشو سوراخ کنین و انگشت شستش رو بیارین بیرون که دیگه بچه ام جورابشو درنیاره پاهاش سرما بخوره...
وایییییییییی چه ماشینایی می دونستی من عاشق ماشینم؟ اصلا عشق ماشین دارم شدید.. اولی و سومی مورد پسندمان واقع شد... قرمزش رو دارید؟

چقدر تو نی نی دوستی دختر. باید به خواهران و برادران متاهلت پیشنهاد بدی برات یک نی نی کادو بیارن!
ممنون از طرح جوراب سوراخ! در دستور کار قرار می دهیم!!
من که اصلا از ماشین و مدل و نوعش سر در نمیارم. چه قرمزی می خوای؟

فهیمه جون سه‌شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 08:34 ب.ظ

سلام.احوالات؟ارمیاجون قربونت برم انگشت شصت خوشمزه تره ها!گفته باشم.
بسامه جون شمابه این فعالی حتما نوه دار خوبی میشی:)
چه تنوع رنگی.چه خوب.یکی اش شبیه وانت پرایده.من میگم این سایپاخودش به تنهایی نمیتونسته مدل بزنه.بگوپس.تقلید کرده.:):)
واسه مجرداجاپارک نداره!ای بابا!سیستم طرف تاهله:)
میگم یه ویلچربخرن مجرداهم زودمیرسن.هم ماشینه. هم جاپارک داره.:):)
کاش مغازه های لباس هم چرخ گردون داشت.نه؟:)
شادباشی

سلام
خدا رو شکر خوبیم.ارمیا جان از تجربیات دیگران استفاده کن، وقتی میگن خوشمزه تره حتما یه چیزی می دونن!!
وانت پراید دیگه چیه؟ شماها چه اسم هایی بلدین.
ویلچرنشین می تونه مجرد هم باشه ولی آدم های سالم باید حتما متاهل باشند
اگر لباس فروشی چرخ گردون داشته باشه حتما جوراب هدیه می ده. توقعات باید پائین باشه

بسامه سه‌شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 09:43 ب.ظ

قرمز خیلی قرمز.. قرمز اتشی..
قربونت برم اخه مگه من سردر میارم ولی کلا هر ماشینی که جیگر باشه رو هستم.. اصلا ماشین باید هلو باشه
به خواهر و برادرام می گم.. الان کوچکترین نی نی ما یه دختر 2 ساله اس.. جیگر عمه اس.. از بس گرفتم فشارش دادم تا می خوام بغلش کنم می گه عمه ترکیدم کلا بچه تصور غلطی از من پیدا کرده

ای بابا حالا همچین ماشینی از کجا پیدا کنیم؟!
جیگر یا هلو یا آتیشی مسئله کدام است؟
همین که به سن دو سالگی رسیده جای امیدواری است. نشون میده ضدترک هست

فندق سه‌شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 09:52 ب.ظ http://rozaneha93.blogfa.com

ماشین اولی خیلی خوشکله

قابل شما رو نداره

فاطیما ی عمه چهارشنبه 12 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 09:43 ق.ظ

سلام
امیدوارم که همه شما در سلامت کامل به سر ببرید. (البته با وجود سرما).
یه پیشنهاد: یه خوراکی کوچولو (متناسب با سن ارمیا جون)به شست پا هایش ببند که اونو بخوره...
حالا بازم خوبه می آیید ایران و ما این عروسک تون رو از نزدیک می بینیم..... (وای چقدر عالی.... مریم کلاس اولی ما هم عاشق نی نی هس، ).
انشاالله توی ایران هم از این جای پارک ها می گذارند
چه مدل های با حالی.... اون ماشین کوچولو ها جالب بود برام....
سالم و خنده رو باشی گل من....

سلام
ممنون از دعای مقدمه سرمات.
فعلا خوراکیی که محکم به شست پا وصل بشه و قابل خوردن باشه به ذهن مون نمیرسه، پیشنهادات شما رو می پذیریم.
به به چقدر طرفدار داره ارمیا، چه بهش خوش بگذره با این همه محبت. شما یه نی نی کوچولوی دیگه هم دارین توی فامیل ها.
چه دعاهای قشنگ و متفاوتی آخر هر کامنتت می ذاری.

دختر معمولی چهارشنبه 12 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 02:19 ب.ظ http://www.mamooli.persianblog.ir

تو آلمان رنگ ماشین جزو مشخصات ماشین نیست، واسه همین رنگ های جورواجور، نصف آبی- نصف قرمز، نقاشی گل و بلبل و از این چیزا آدم زیاد می بینه، تنوعشون زیاده از این بابت /

خب ما چون در زمینه خرید ماشین هیچ اطلاعی نداریم این چیزها رو بلد نیستیم. یعنی ماشین بدون رنگ تحویل میدن؟

همطاف یلنیز پنج‌شنبه 13 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 04:38 ق.ظ http://fazeinali.blogfa.com/

سلام سلام
منم طرح جوراب سوراخ رو پیشنهاد می دهم
و
اون ماشین نارنجیه خوش رنگه ها
و
یعنی برای مفت خوری نیاز به افتتاح سالن غذاخوری داری؟ لابد اونم از نوع غذاخوری وطنی!
پیشنهاد دوم: مهمونی هم جواب میده ها ( البته با غیر هم وطنان تا توقع پس دادنش در بین نباشه )

سلام و صد سلام
اون وقت از جوراب به عنوان دستگیره ی پا استفاده می کنه!!
حالا وطنی هم نبود نبود ما به غیر از اون هم راضی می باشیم.
این پشنهاد دومتون خیلی سخت بود حالا از کجا داوطلب گیر بیاریم که ما رو دعوت کنه؟

مریم پنج‌شنبه 13 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 09:13 ق.ظ

شست پا خوبه! منم یادمه که ازش راضی بودم! یادمه ها!
خانواده هایی که بچه دارن جای پارک جدا دارن؟ خب ممکنه کلی خانواده با بچه بیان، ماشیناشون جا نمیشه که!

عجب حافظه ای ، نکنه تا 5، 6 سالگی هم شست پا می خوردی که یادته!!
حالا همه مشتری ها که با هم نمیان. فقط جای پارک معلولین رو خالی می ذارن بقیه دیگه اینقدر حساس نیستن

زینب(همیشه بهار) پنج‌شنبه 13 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 04:06 ب.ظ http://www.bahary72.blogfa.com

سلااااام لیلی جون خوبی؟
عزززیزم پاشومیخوره دقیقا مثل پسرداییم من عین پستونک واسشون کارمیکنه خسته هم نمیشن
چه خوبه این تابلوها
من ازاون ماشین سبزخوشم اومد

سلام خانومی
خدا رو شکر خوبیم.
ارمیای بهونه گیر ما پستونک خور نیست. باید پاش رو به گردنش ببندیم که بتونه مثل پستونک بدون زحمت بخوره.
قابل شما رو نداره

فهیمه جون پنج‌شنبه 13 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 07:07 ب.ظ

سلام.پس چراکامنت من نمیاد؟:(
ای بابا
دو روزه چک میکنم:) *)هاهاهاهاهه هه
منتظرنظرای قشنگ باباومامان هستیم.خدایارتون

سلام. کامنت ها همه اینجان. فقط من فرصت ندارم که پاسخ بدم و تائید کنم.
فکر کنم اونها هم فرصت ندارن!!

گلهای زندگی من پنج‌شنبه 13 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 08:14 ب.ظ http://golhayezendegiyeman.blogfa.com/

سلام وصد سلام بر دوست گلم لیلی جان
الهههههههههههههههههههههههههههههههههههی بگردم این ارمیا ی عسل رو
دلم اون ماشین اولی رو خواست
از طرف من ارمیا رو ببوس

سلام و هزار سلام بر دوست مهربان
ممنون خانمی.
قابل شما رو نداره. ماشین رو با همین رنگ می خواین یا رنگ خاصی مدنظرتون هست؟

رخساره پنج‌شنبه 13 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 08:25 ب.ظ http://doctoregharib.mihanblog.com

چه بامزه که برای کالاسکه بچه هم جای پارک دارن

باید بهشون پشنهاد بدیم برای کالسکه جای پارک بذارن

tahere پنج‌شنبه 13 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 11:15 ب.ظ

سلام خانمی
شما تو ایران چی جوری زبان انگلیسی رو برای مکالمه تقویت کردی برای گرفتن مدرک ایلتس زبان انگلیسی پیشنهادت چیه؟

سلام
من حدود یک سال کلاس می رفتم. از نظر من کلاس رفتن بهتر و موثرتر از در خونه تنهایی خوندن است.
فکر کنم تمرین و اراده بهترین راه حل هست

fateme جمعه 14 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 10:11 ق.ظ http://fat-h.blogfa.com

salam
bebakhsh type farsi nadaram. khastam begam marhaba. az inke enghad khob sooje yabi mikoni v ax migiri. 2 -3 sale dige mitooni karhat ro ba hamin hala moghayese koni. man vaghean motekhases nistam ama hamin 7 mahi ke axat ro donbal mikonam mitonam behet begam karet kheili kheili behtar shode.
afarin
Fatemeh

سلام
از سوژه های پیشنهادی به شدت استقبال می شود. البته سوژه هایی که نوشتن شان وقت گیر نباشد.ممنون از نمره دهی مثبتت به پیشرفت عکس ها. اگر مطالب سال های قبل رو بخونی کاملا متوجه میشی که پیشرفت در مطالب هم هست. چون اوایل برای جمع خصوصی فامیل می نوشتم و حالا دوستان زیادی دارم

شادی جمعه 14 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 03:19 ب.ظ http://shadi2022.persianblog.ir/

مهسا جمعه 14 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 06:06 ب.ظ http://sarneveshtehman.blogfa.com

وای ی کلی خندیدم.. چقدر هم پارکینگ های متفاوت
منم... مدل ماشینا رو بلد نیستم و علاقه ای هم ندارم.

پس من و شما به درد این کشور با تنوع ماشین هاش نمی خوریم

بسامه جمعه 14 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 08:02 ب.ظ

وای دختر کم کم داشتم نگرانت می شدما.. هی می گفتم این دختر خانم سرش به چی گرم شده کمتر میاده.. ایشالا که خیره..
والا فهمیه جون من بله نوه دار خوبی می شم البته اگر اون شاهزاده بخت برگشته قلم پاش خرد شده بیاد. (کلا با این دعاهای خیر حتما میاد) خالی خالی که نمیشه..
برای تو..

این دختر خانم یعنی بنده سرم به یک پسر گریه کن گرم شده که فرصت هیچ کاری به آدم نمیده
اون شاهزاده خوشبخت منتظر اسب سفیدش هست که از تعمیراتی بیاد!

فاطمه د جمعه 14 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 09:07 ب.ظ http://f.davoodi.k@gmail.com

سلام من همون «فاطمه»ی قبلی امکه واسه خاطر اشتباه نشدن با کثیر فاطمه ها اول فامیلیمو اضافه کردم


بازم از خوندنت لذت بردم

ممنون خانومی. چه خوب شد که اسمت رو تفکیک کردی. اسم های زیبا تکرارشون خیلی زیاده

babaii جمعه 14 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 10:08 ب.ظ

سلام بر قامت استوارت
همت والا تبارت

سلام
ممنون

دختر معمولی شنبه 15 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 07:55 ق.ظ http://www.mamooli.persianblog.ir

نه ماشینو بدون رنگ تحویل نمیدن، ولی شما بعدش حق داری رنگشو عوض کنی. کسی بهت گیر نمیده .

مگه تو ایران به کسی گیر میدن؟ می بینی من هیچی از ماشین سر در نمیارم

نیلوفر شنبه 15 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 04:03 ب.ظ http://nilou-naznazi.blogfa.com

چه ایده ی جالبی برای جای پارک
+ماشین سبزه رو دوس دارم

قابل شما رو نداره

پریسا شنبه 15 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 07:43 ب.ظ

بلخره می‌تونم کامنت بذارم
پستیا عقب افتاده رو خوندم
چقدر این شهر شما و ساختموناتون شبیه ِ مال ِ ماست؛

به به خانم پرمشغله
فکر کنم اکثر شهرهای آلمان شبیه هم باشه. این خونه ها و تیرهای چوبی و شیروانی های قرمز و قهوه ای و ...

پیمان یکشنبه 16 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 11:52 ق.ظ

سلام، این قضیه در نظر گرفتن محدودیت های مردم (مثل بچه داشتن یا صندلی چرخدار و ...) و حمایت از اونها چیزیه که من خیلی خوشم میاد.راستی تا حالا جایی رفتین که گفته باشن با بچه نیاین؟ مثلا سالن سینما، تئاتر،...

سلام
فکر کنم شما رشته تون باید مدیریتی یا همچین زمینه هایی باشه که از دسته بندی و طبقه بندی آدمها برحسب ویژگی های مختلف خوشتون میاد.
این جاها که گفتین ما نرفتیم تا حالا. خب آخه آدم با بچه 4 ماهه که نمیره سینما؟! ولی تا حالا کسی بهمون نگفته

مینا یکشنبه 16 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 06:09 ب.ظ http://architem.blogfa.com

عکس ارمیا کوچولو رو میخوایم ببینیم، وقتی که داره انگشتای پاشو میخوره خیلی باید دیدنی و خوشگل باشه.

شما به این پسر گریه کن ما لطف داری

دختر معمولی دوشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 07:31 ق.ظ http://www.mamooli.persianblog.ir

آره عزیزم تو ایران گیر میدن. تو ایران رنگ ماشین جزو مشخصاته ماشینه، اگه عوضش کنی تقلبه. معمولا وقتی کسی ماشینو میدزده میبره رنگش می کنه!
نکنه رنگ ماشینتونو تو ایران عوض کردین؟

خب ما نه دزد بودیم و نه ماشین داشتیم برای همین از قوانینش بی اطلاع بودیم

زهرا - گل بهشتی من دوشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 09:02 ق.ظ http://www.golebeheshtieman.niniweblog.com

احترام به آدمها!

بلی احترام به آدم ها کار خوبی است!

سمانه دوشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 12:47 ب.ظ http://daqqolbab.blogfa.com

حالا فکر کن بخوان این ایده های خوب رو توی ایران خودمون بومی سازی کنن، از فرداش بازار سیاه پلاک های معلولیت تقلبی راه می افته!

ای بابا چقدر ذهنت برای درست کردن بازار سیاه فعال هست. می تونن از ویلچر هم کمک بگیرن چون ممکن هست پلیس چک بکنه

فهیمه جون دوشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 01:04 ب.ظ

سلام به شماعزیز
وانت پرایدیه ماشینی است که عقب وانته وجلوپراید(هاها:))
بسامه جون پس زودترماروعروسی دعوت کن دیگه.خسته شدیم.
ارمیاجون شصت دست خوشمزه بود؟
کمترنق بزن .شاید دندوناش اذیت میکنن تولثه موندن.از این نیش کش هانداری؟:)به هرحال بوس

سلام خانومی
ای بابا عجب تکنولوژی هایی در صنعت ماشین سازی وجود داره و ما بی خبر بودیم.
ارمیا فعلا داره مزه شست پا رو امتحان می کنه هنوز به شست دست نرسیده تا بتونه تصمیم گیری کنه.
نه بابا ربطی به این چیزها نداره.این نق زدن مدلش هست

مامان دوشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 05:24 ب.ظ

من ماشین اخری رو دوست دارم سبز سته ای

قابل شما رو نداره مامان مهربونم

mghtab سه‌شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 10:09 ب.ظ

منم توکار ماشینا، اسمشون و قیمتاشون نیستم اصلا
راستی ایشالا ماشین دارشدنتون

ان شالله ولی من به این زودی ها امیدی بهش ندارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد