زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

سفرنامه مونیخ3-موزه صنعت آلمان Deutsches Museum- بخش هوایی

توضیحات بیشتری برای این قسمت ها وجود نداره. خود عکس ها گویا هستند. این موزه ای که ما رفتیم صنایع خرد بود و بخش هوایی اش محدود بود. چون یک موزه صنایع هوایی جداگانه وجود دارد و این بخش موزه فقط قطعات محدودی داشت که البته همان هم زیاد بود و فرصت دیدنش به صورت کامل نبود. از اولین هواپیماها و تلاش های بشر برای پرواز تا هلکوپترها و جت ها و موشک ها و ماهواره ها .بخش تخصصی برش موتور هواپیما و جت خارج از دایره علاقمندی ما بود و به صورت گذرا نگاهی به آن انداختیم. فرصت دیدن فیلم های مختلف رو هم نداشتیم. متاسفانه ما فقط قسمت ماهواره ها رو تونستیم ببینیم و به علت کمبود وقت بخش فضانوردان و تکنولوژی لباس های فضایی و ستاره شناسی (نجوم) رو از دست دادیم. فقط ارمیا تونست یک عکس تکی با ماکت آقای فضانورد بگیره!
فکر کنم باید از 8 صبح در موزه حضور داشت تا بلکه بشه همه قسمت هاش رو دید.








ماکت هواپیمای اولیه




برش موتور هلی کوپتر

موتور هلی کوپتر

برش موتور یک هواپیمای قدیمی


برش هواپیمای lufthansa(هواپیمایی آلمان)- در قسمت بالا صندلی های هواپیما پیداست. ببینید چقدر زیر هر صندلی فضای خالی برای بار و تجهیزات هواپیما وجود داردپ


موتور هواپیمای lufthansa


بخش فضا


ماکتی از انواع ماهواره های اطراف کره زمین


ماهواره




موشک های پرتابی به هوا ساخت کشورهای مختلف


مقایسه ابعاد و طرح موشک های ساخته شده توسط بشر در کشورهای مختلف

ارمیا هم با بادکنک های کالسکه اش ادعای پرواز داشت!

نظرات 15 + ارسال نظر
بسامه شنبه 29 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 11:08 ق.ظ

er sieht hübsch aus
چه ماهه گل پسر من.. چه جیگره.. ما به هواپیماها کاری نداریم.. گل پسر خودمونه

به به بر این همه محبت. کل هواپیماها و موشک ها رو ول کردی این فسقلی گریه کن رو چسبیدی.

فهیمه جونی شنبه 29 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 01:04 ب.ظ

سلام عزیزجان
ارمیاحتمافضانورد میشه
من فکرکنم مهندسان وکارافرینان ایرانی یه سفر فقط ازموزه های اونجا دیدن کنن هم کلی ایده میگیرن وحال میکنن
صنعت بیددادمیکنه تو المان.

سلام دوست جونی.
نه فضا دوره خوب نیست!! یه ایده نزدیک تر بده.
بعضی از کارآفرینان ما کلی ایده دارند ولی مجالی برای پیاده سازیش ندارند.
بله اینجا کشوری صنعتی بوده و هست

زینب شنبه 29 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 09:37 ب.ظ http://www.bahary72.blogfa.com

اوه اوه چه موشکایی
من کلا ازین چیزامیترسم

این موشک ها برای حمل ماهواره به فضا هستند و کاربرد نظامی ندارند ولی کلا تصور ابعاد واقعی شون ترسناکِ!

پیمان یکشنبه 30 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 04:59 ق.ظ

سلام، خیلی ممنون، روح من رو به پرواز در آوردید!!!!! خیلی خوبه ،من که در آرزوی بازدید از یک موزه هوافضای درست و حسابی موندم، باز هم تشکر میکنم، راستی میدونستین اون موشک که از همه بزرگتره برای سفر به ماه استفاده شده و ارتفاع اون به اندازه یک ساختمان 30 طبقه بوده !!!!

سلام
امیدوارم روح تون بعد از پرواز به آشیانه بازگردد!
ان شالله که به آرزوتون برسید. باز هم عکس از بخش هوا و فضا هست اگر به دردتون می خوره.
توی اینترنت هم جستجو کنید فیلم و عکس های این موزه رو می تونید پیدا کنید.
من خیلی در این زمینه تخصص ندارم ممنون که اطلاعاتی هر چند در حد یک جمله به علم من اضافه کردین. ولی واقعا این موشک به اندازه یک ساختمان 30 طبقه بوده!!؟

لیلی یکشنبه 30 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 06:23 ق.ظ http://www.lgh67.blogfa.com

وای لیلی جون .خوشحالم کردی که بهم سر زدی گلی خانم.عکس جدید ارمیا جون رو واسمون بزار خانمی. لیلی جون هوای کشورمون رو داشته باش .بهم نگفتی که نظر آلمانیها در مورد ایران چیه؟

من گاهی به شما سر می زنم ولی چون با موبایل هستم نمی تونم کامنت بذارم.
من سعی می کنم که خودم باشم یک ایرانی مسلمان منطقی.نقاط ضعف و قوت کشورم رو هم قبول دارم.
بستگی داره که در چه رده سنی باشند. برخی از آلمان های مسن خاطراتی از ایران قبل انقلاب دارند و جوان ها معمولا اطلاعاتشون رو از اینترنت می گیرند. همه جور فکری و تصوری وجود داره. بستگی داره که تلویزیون افکار رو به کدوم طرف جهت بده

مهسا یکشنبه 30 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 06:55 ب.ظ

چقدر پیشرفته ه ه

کلا صنعت هوایی ابهت داره

.بابایی دوشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 12:06 ق.ظ

سلام بر شما و همت و تلاشتان ، بر ایمان و اخلاصتان

موزه ها اگردقیق و کامل باشند ، کارگاه آموزشی فوق العاده
ای هستند، فکر کنم از این موزه بیشتر برای این مورد استفاده
میکنند .و در عین حال برای دیگران هم مفید و برای خودشان
اعتبار ودرآمد دارد

سلام
این که هر کس با توجه به رشته و علاقه اش یک قسمت موزه رو ببینه خیلی بهش دید می ده.

لیلی دوشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 05:25 ق.ظ http://www.lgh67.blogfa.com

لیلی جون نظرت خیلی ناز بود ولی خانمی من اصن بلد نیستم ببافم و اصن اقا مجتبی اهل شال و کلاه نیست خانمی .فعلا بهش تیشرت استین بلند و یه زیرشلواری f5 و ست کامل لباس زیر خریدم فک کنم بسش باشه نههههههه ؟ .لیلی جون معنی اسم ارمیا چیه ؟تا حالا این اسمو نشنیده بودم خو

من منظورم خرید این وسایل بود چون خودم هم بلد نیستم ببافم ولی خب شما میگین که استفاده نمیشه. برای آقایون کلا بهتره لباس های مورد نیازشون رو خرید.
ارمیا اسم مستعاری است که برای پسرم در این وبلاگ انتخاب کردم. من این اسم رو از کتاب آقای امیرخانی برداشتم که توی اون کتاب اشاره میکنه که ارمیا نام یک پیغمبر است.

سمانه دوشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 12:50 ب.ظ http://daqqolbab.blogfa.com

سلام لیلی جان. اینکه موزه صنعت آلمان توی مونیخه علت خاصی داره؟ کلا مونیخ نسبت به شهرهای دیگه صنعتی تر یا دانشگاهی تره؟

سلام خانومی
این طور که من توی کتاب موزه های مونیخ خواندم این شهر حدود 45 تا موزه مختلف داره. در مورد این که صنعتی تره یا دانشگاهی اطلاعی ندارم. کلا ایالت بایرن ایالت صنعتی و کشاورزی هست

پیمان دوشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 01:12 ب.ظ

سلام مجدد، خیلی خوشحال شدم که توجه شما یه این مطلب جلب شد ، بله دقیقا ارتفاع این موشک 110.6 متر بوده این هم آدرس
http://en.wikipedia.org/wiki/Saturn_V

سلام
از این که اطلاعات مفیدی کسب کردم خوشحال شدم چون فرصت نشد توی موزه راجع به اشیاء اطلاعاتی کسب کنیم. این طوری می تونیم نسبت به بقیه موشک ها هم یک حدسی از اندازه شون داشته باشیم.ممنون

مریم دوشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 08:44 ب.ظ http://man94drmisham.blogfa.com

سلام ممنون از اطلاعات خوبتون اگه دوست داشتین ب منم سری بزنید

سلام
خواهش می کنم

فردا سه‌شنبه 1 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 07:00 ب.ظ

من خیلی دنبال ارمیا و ماکت آقای فضانورد گشتم! چیزی نبود که!!
ضمنا یه سوال بی ربط: چرا رفتین موزه؟! همین طوری و از سر علاقه به این چیزا رفتین یا ربط به رشته ی تحصیلی آقای همسر داره؟!

آقای فضانورد خواهش کردند عکس هاشون رو در فضای عمومی منتشر نکنیم، ما هم قبول کردیم
علاقه. این موزه برای اکثر رشته ها و سلایق جذابیت داره.

hamechialie سه‌شنبه 1 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 07:54 ب.ظ http://hamechialie.blogfa.com

لیلی حون اومدم به وبلاگت سر بزنم شازده اومد کنارم وبا دیدن عکسها ازم توضیح میخواست
خلاصه مجبور شدم برای هر عکسی یه چیزی بگم وبعضی هاش رو هم بلد نبودم از اینترنت سرچ می کردم بعد از این همه تلاش میگه مامان اگه میشه یه کم بیشتر مطالعه کن

خب شما که زحمت مطالعه رو کشیدین یه کم برای ما هم بگین تا یاد بگیریم. ای بابا پس خودش چی رو باید مطالعه کنه نمیشه که همه رو مامان زحمتش رو بکشه

فوتون چهارشنبه 2 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 06:08 ب.ظ

ای جانم با این کالسکه ی بادکنکیش(:
خب یه باره عکس خودشم بذار دیگه! چرا ملت رو شکنجه روحی میکنی؟(:

ای بابا چرا با روح لطیف من بازی می کنی؟من و شکنجه؟

مامان چهارشنبه 2 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 06:31 ب.ظ

اطلاعات خوب ومفیدی بود .


عزیزم دستت درد نکنه

خواهش می کنم مامان جون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد