زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

شباهت

صدای من میاد؟امیدوارم صدای خش دار من قابل شنیدن باشد. بالاخره هوای سرد و خشک کویر ما را هم نمک گیر کرد و خانوادگی سرما خوردیم. سرماخوردگی هم که چندین مدل دارد و هر روز نمایشش عوض می شود. یک روز سر درد، یک روزسرفه، یک روز آبریزش و... اصلا روز اول شخصا با هلن کلر(درباره اش از ویکی پدیا بخوانید) همدردی می نمودم. یعنی به علت سر درد چشمانم باز نمی شد و گوشم که کلا از کار افتاده بود. در ضمن حس بویایی و چشایی رو هم از دست داده بودم. این وسط ارمیا هم برای کم کردن آلام پدر و مادرش لحظه ای از همدردی و گریه فروگذاری ننمود.

خلاصه الان در وضعیت رو به بهبود به سر می برم. هر چند یک هفته از چشیدن و خوردن غذاهای خوشمزه و خوشبوی ایرانی محرم شدم ولی تلاش می کنم این کم کاری را در هفته های جاری جبران نمایم.

با وجود بیماری حضور در مراسم تاسوعا و عاشورا رو از دست ندادیم و در شام غریبان با کاروان اسرا همگام بودیم. حضور یک پارچه ی مردم شهرمون/کشورمون در این مراسم مذهبی و تدارکات و برنامه ریزی های آن در کنار کاستی ها و احیانا مواردی که با روح عاشورا و اسلام در تضاد است نشان از قدمت و علاقه ی مردم ما به اهل بیت دارد.


اوایل که در خیابان راه می رفتیم هی با خودم می گفتم چرا این قدر این خانم ها برای من آشنا هستند؟ چرا این قدر آدم ها شبیه به هم هستند؟ با خودم می گفتم یعنی مردم ما هم مثل چشم بادامی ها از نظر بقیه ی ملل از یکدیگر قابل تشخیص نیستند؟ بعد متوجه شدم که بله چون یک مدل آرایش مد شده و نقاشی چشم و ابروها و لب ها یکسان شده خانم ها شبیه به هم به نظر می رسند! (البته من حافظه ی تصویری نسبتا خوبی دارم و همکلاسی ها و دانشجویانم را به چهره نه به اسم می شناسم.)

هر چند به نظر من مردهای ایرانی نسبت به مردانی که من در آلمان دیده ام بیشتر به خودشون و ظاهرشون و لباس هاشون می رسند و فقط آرایش و پیرایش خانم ها نیست که بعضا غیرمعمول جلوه می کند. کلا مردمی هستیم که به ظاهر و لباس پوشیدن و ست کردن لباس و نظر دیگران نسبت به خودمون خیلی اهمیت می دیم. شاید هم مردمی برون گرا هستیم.

خب این بود تحلیل اجتماعی من

عکس های زیر موتورهایی است که در مسیر راه من توسط دوربین موبایلم شکار شده. این رو اول از همه بگم که من هیچ تخصصی در مارک و میزان مصرف و نوع موتور ندارم و فقط ظاهر برای من جذاب هست. در آلمان موتور گاها قیمتی همپایه ی ماشین دارد و استفاده ی راکب و همراه آن (اگر موتور دونفره باشد) از کلاه ایمنی الزامی است و موتورها هم مثل ماشین ها باید قوانین را رعایت کنند. یعنی موتور حق ندارد لای ماشین ها حرکت کند و باید پشت یک ماشین مثل یک ماشین بایستد.










نظرات 23 + ارسال نظر
بسامه یکشنبه 18 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 12:24 ب.ظ

وای الهی بمیرم لیلی جون.. گفتم چرا چند وقته نیستی.. بگو سرما خوردی.. ارمیا قربونش برم چقدر غمخوار مامان باباشه
لیلی جون.. لطفا از وضع بانکها هم بگو و خواهشا بگو کدوم بانک بهتره حساب باز کنیم
مچکر

ممنون دوست مهربان.
اگر سوالی داری ایمیل بزن. بانک ما spar;asse هست که خدا رو شکر تا حالا مشکلی نداشتیم بقیه بانک ها نمی دونم چقدر با ایرانی ها همراهی می کنند. من چند مورد شنیدم که برای ایرانی ها حساب باز نمی کنند.

فردا یکشنبه 18 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 12:29 ب.ظ http://med84.blogfa.com

سلام. به ! چه عجب! من گفتم یا تو حریم خصوصی موندی که پیدات نیست یا سر دیگه پلو نذری!
اخ چه قد بده که کل خاتواده با هم سرما بخورن! واسه پزشک هم تضویرر غم انگیزی ست!!!
اره این روزا همه شبیه همن! بخصوص دماغ ها! فرم لب ها و ابروها! ارایش موها! شکل بستن شالها.. کلا ملت ست و بااکلاسی هستیم!!
ینی میشه یه روز موتورهای ما هم بفهمن وسیله ی تقلیه هستن؟!!

سلام
نه من کلا در حریم عمومی بازی می کنم خیلی وارد حریم خصوصی نمیشم. من سر سفره ای که به دیگ نذری راه داره نشستم.
مگه پزشک ها هم مریض میشن که تصوری از مریضی داشته باشند؟؟!
احتمالا همه می خوایم با همدیگه و با عموم مردم توی خیابون ست بشیم که یک جور تیپ می زنیم.
من به رسیدن اون روزی که شما اشاره کردین امیدی ندارم.

mahtab یکشنبه 18 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 02:00 ب.ظ http://mynicechild.niniweblog.com

سلام
پس این ویروسهای بی ادب گریبان شماروهم گرفتن
ایشالا بهتر میشین خیلی زود

سلام
این ویورس های همیشه فعال مهمان بدن ضعیف شده ی ما شدند
الهی آمین و ممنون

سیمرغ دوشنبه 19 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 06:56 ق.ظ http://janemoshtagh.mihanblog.com/

صدات میاد . صدای من چی ؟

برام خیلی پیش اومده خانمهایی که به نظر خیلی بی عیب و نقص میان ولی بچه هایی دنبالشون میگن مامان مامان که... ..از زمین تا آسمون فرق دارن ....من اون وقتا فکر میکردم لابد این خانمه مامان واقعی این بچه نیست و سرپرستیشو به عهده گرفته......بعدها فهمیدم جراحیهای زیبایی و وسایل آرایش ورنگها بسی کارها کنند.....

کلا ماها راحت زندگی نمیکنیم همش انگار داریم برای دیگران نقش بازی میکنیم .چرا اینقد اسرار داریم بگیم ما این نیستیم؟!
حالا آدم اگه برا تنوع تغییرات ظاهری ایجاد کنه اشکالی نداره ولی نه همه مث هم بشن.هرکی یه جور متفاوتی تنوع ایجاد کنه و مناسب خودش هست .....وقتی یه مد موج و اپیدمی میشه مسخره میشه.
مثلاً الان اپیدمی ابروی خیلی خیلی روشن راه افتاده.....

......

صدای شما به وضوح قابل شنیدن است.
چقدر شما فیلم هندی فکر می کردین!
نمی دونم چرا اینقدر دیگران و نظراتشون برای ما مهم هست که لباس پوشیدن و رفتار کردنمون رو مطابق دیدگاه اونها تغییر میدیم؟
فکر می کنم ما کلا مدگرا و موج سوار هستیم.
ممنون از نکته ی جدید:از فردا به ابروی خانم ها دقت می کنم

زهرا-گل بهشتی من دوشنبه 19 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 06:58 ق.ظ http://www.golebeheshtieman.niniweblog.com

سلام. عزاداری قبول.
امیدوارم که زودتر خوب بشین و حداکثر استفاده رو از عطر و بوی اینجا بکنید.
راستی اگه اینجا مردم به خودشون بیشتر می رسن چرا همش فکر می کنن خارجی ها خوش تیپ ترن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
در ضمن فعلا تا زمانی که ساکن آلمان هستید خب آلمان شما هم هست دیگه!

سلام
ممنون خانومی
یعنی واقعا فکر می کنن خارجی ها خوش تیپ ترند؟ خارجی های عادی یا هنرپیشه ها؟
نه آلمان ما نیست مال خودشونه!

ساندی دوشنبه 19 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 02:18 ب.ظ http://matitanha.blogfa.com

سلام لیلی خانوم ..

من هم سرماخوردم ولی نه به شدت شما ، خوشحالم که حالتون خوبه

اون موتور اولیه سبزه زیتونیه کرم رنگه ! >> من عاشقش شدم

سلام خانومی
خوشحالم که درجه سرماخوردگی شما خفیف تر است.
قابل شما رو نداره. احتمالا باید با رنگ کلاه ایمنی تون ست کنید!

پیمان دوشنبه 19 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 03:18 ب.ظ

سلام، امیدوارم هر چه زودتر بهبود یافته تا به اندازه کافی از نعمات وطن لذت کافی ببرید.در ضمن فقط در عکس اول موتورسیکلت سرمه ای رنگ، موتورسیکلت بوده و بقیه عکسها scooter (غیر از آخری) میباشند.

سلام
خیلی ممنون.
مطمئنین که بقیه موتور نیستند؟ من فکر می کنم scooter همونه که بچه ها باهاش بازی می کنند

مهسا دوشنبه 19 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 05:44 ب.ظ

سلام لیلی جان من مهسا هستم و ما هم برای حدود یکماه دیگه با ایران ایر میخوایم به ایران بریم(از فرانکفورت) میخواستم بپرسم از شما هم جداگانه واسه بچه پول گرفتن؟ پسر من سه ماه و خورده هست و جداگانه مبلغی البته کمتر دقیق نمیدونم همسرم بلیطا خرید ٢٠ یا ٣٠خورده یورو گرفتن، برای شما هم همین بود؟؟؟؟ اونوقت فقط تخت بچه واستون نصب کردن؟ شما از اول گفتین موقع تحویل بار با بچه هستین جای مخصوصی شما نشوندن؟ سوال بعدیم اینه تو اتریش باز هواپیما میشینه واسه سوختگیری بچه اذیت نشد موقع اوج گرفتن واسه  اینکه فشار هوا به گوشش فشار نیاره بهش شیر دادین یا بهتون گوشی مخصوص دادن؟ من نگران پسرم هستم راهنمایی کنی خیلی ممنون میشم

سلام خانومی. کاش آدرس ایمیلت را می نوشتی.
فکر می کنم از ما هم همین مقدار گرفتند . چون قیمت بلیط با توجه به زمان خریدش فرق می کنه.
فقط تخت نصب کردند و موقع صدور بلیط خودشون جای ما را طوری قرار دادند که بشه روی دیوار مقابلش تخت نصب کرد.
فکر می کنم موقع رفت از ایران به آلمان هواپیما سوخت گیری نداره و موقع برگشت چون آلمان بهشون سوخت نمیده از کشور دیگری سوخت می گیرن. ما حدود یک ساعت در بلگراد توقف داشتیم.
پسر من خب بزرگتره و تا حدی سرگرم میشد. کسی به ما گوشی نداد و موقع اوج گیری ارمیا بهونه نگرفت فقط در طول راه حوصله اش سر می رفت.
البته سه و ماه و نیم فکر کنم بشه سرش رو به لامپ و راه رفتن گرم کرد.

حمید دوشنبه 19 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 06:20 ب.ظ

سلام خوشبحالت آلمانی راستی چی رشته درس میخونی .الان چندساله آلمانی
ازبابت عکسهای موتور ممنونم -عکس موتور مشکی آخری می پسندم درواقع عشق موتوردارم
راستی ایمیلت چک میکنی

سلام
خوشبحال پرفسور سمیعی که از بزرگترین جراحان مغز و اعصاب جهان هست و مطمئنا این موقعیت رو با تلاش و پشتکار به دست آورده. هر موفقیتی مرهون تلاش و اراده است.
ما کمتر از سه سال هست که در آلمان هستیم.
خوب شد که یکی به موتورها علاقه نشون داد فکر کردم هیچ جذابیتی ندارند.
ایمیل شما رو دریافت کردم منتظر فرصت هستم تا پاسخ تان را بنویسم.

50 دوشنبه 19 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 10:29 ب.ظ

چقدر دلم برای اینجا تنگ شده بود
استاد کی قراره برگردید آلمان من سوالاتم بپرسم؟؟؟؟

شما لطف دارین.
نمیشه سوال تون رو در ایران پاسخ داد؟ نیاز به حضور فیزیکی در آلمان هست؟

ایرانی سه‌شنبه 20 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 05:32 ق.ظ

سلام مدتیه که میخونمتون اولا که پزشکها بیشتر مریض میشن چون هیچ ادمی در حالت عادی تو 30 cmصورتتون سرفه یا عطسه نمیکنه ولی بیماران محترم فکر میکنن اگه موقع ویزیت یه سرفه یا عطسه نکنن ما باور نمیکنیم که مریضن خلاصه سرفه رو میکنن و تب و لرز و مریضیش میمونه برای من بینوا !!!!!
بحث خوش تیپ شدن تو ایران خیلی عجیبه من با همکارم که کارهای پوست انجام میده مطب مشترک داریم ...اونم تو یک محله متوسط ...شاید باور نکنین خانومی مسن مثلا 60 ساله که تمیزکار خونه های مردمه میاد بوتاکس بزنه ...اونم با سر و وضع معمولی ...تازه شوهرشم با اینکار موافق نیست که بگی بخاطر اصرار همسرش این کارو میکنه

مواردی هست که شوهرش کارگره ... پولی که باید صرف تغذیه سالم یا بهداشت یا اموزش بشه این جوری حروم میشه ....من که جیگرم اتیش میگیره از این وضعیت نابسامان فرهنگی

سلام.
ممنون از پر رنگ شدن تون.
این یک شوخی بود که گفتم: مگه دکترها هم مریض می شوند. قاعدتا حضور در محیط های بیمارستانی و تعامل با بیماران شانس ابتلاء به بیماری رو افزایش می دهد.
چقدر غم انگیز. واقعا این فقر فرهنگی بیش از فقر اقتصادی آزار دهنده و عقب نگه دار هست. نمی دونم هر کدوم از ما چقدر وظیفه مون رو در آگاهی بخشی انجام دادیم؟

سپینود سه‌شنبه 20 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 09:50 ق.ظ

با تشکر از تحلیل اجتماعی بسیار به جای شما برایتان آرزوی صحت و سلامت کامل هر چه سریع تر را داریم .

ممنون خانومی. شما که خودت صاحب نظری

فردا سه‌شنبه 20 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 09:12 ب.ظ http://med4.blogfa.com

البته که دکترا هم مریض میشن ولی من منظورم اینجا این بود که وقتی دسته جمعی و خانوادگی میان دکتر برام ناخوشاینده! دوس دارم تک تک بیان!

این یک شوخی بود که گفتم مگه دکترها هم مریض میشند. قاعدتا حضور در بیمارستان و ملاقات با بیماران احتمال افزایش بیماری رو داره.
چشم این دفعه پشت در میشینن و تک تک میان ولی یک نسخه برای کلشون کفایت می کنه!

تهمینه چهارشنبه 21 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 12:14 ق.ظ

سلااام لیلی جان عزاداریهاتون قبول... ما در صحنه هستیم و مطالب خووووب شما رو می خونیم. یکی از دوستان من می گفت ما کلا پنجاه سال از غربی ها تو این زمینه عقبیم و بنابراین پنجاه سال دیگه خانمهای ایرانی متوجه میشن اینقدر آرایش زیاده رویه و به چهره طبیعی رو میارن. حدود پانزده سال پیش گفت سی و پنج سالش مونده. هه!ارمیا رو ببوس. خوشحالم واقعا که در محیط گرم خانواده هستین.

سلام خانومی
خیلی ممنون.
ممنون که صحنه رو ترک نمی کنید!
هر سال پنجاه سال عقبیم یا کم کم جلو هم می رویم؟! فکر می کنم رشد تکنولوژی اینقدر هست که کسی بخواد بتونه از اون سر دنیا خبردار بشه نمی دونم چرا نمی خوایم؟
ممنون

زهرا چهارشنبه 21 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 02:05 ق.ظ http://az-be.persianblog.ir/

دقیقا همین طور که حدس میزنی، ما ایرانی ها هم از نظر ملل دیگه خیلی به هم شبیهیم! یعنی همکار پاکستانی من معتقد ماها خیلی به هم شبیهیم و از چند فرسخی میشه تشخیص داد ایرانی هستیم! چیزی که خودمون اصلا فکرش رو هم نمیکنیم!

چه جالب، من نمی دونستم. باید از دوستان دانشگاه که ایرانی زیاد دیدند بپرسم! در صورتی که خودمون بین چهره های شمالی و جنوبی کشورمون تفاوت قائل هستیم

لیلی چهارشنبه 21 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 09:52 ق.ظ http://www.lgh67.blogfa.com

سلام گلم .یعنی واقعا میشه موتور سوارای ما هم قانون یاد بگیرن ما که چشممون آب نمیخوره.الهی ارمیا گلی هم سرما خورده چه بد لابد کم اشتها هم شده

سلام خانومی
من هم چشمم آب نمی خوره.
ارمیا از اول هم خوش اشتها نبود الان هم به همون وضعیت قبل می باشد!

مامان هستی چهارشنبه 21 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 02:14 ب.ظ http://hastiomaman.blogfa.com

سلام خانمی این ارمیا که میگی کیه؟ بچه خودته؟
ایشا.. سرماخوردگیتون هم خوب میشه خوب دیگه به هوای کویر عادت نداری
منم از این قیافه های تکراری و مدهای بیمزه خسته شدم. چند روز پیش هستی رو با یه کلاه بامزه بیرون بردم خاله جونش کلی دعوام کرد که چرا رنگ کلاهش با لباسش ست نیست ای خدا مگه من باید واسه هر لباسش یه کلاه بخرم
ما ترکا یه نفرین برای این مد داریم خصوصی بهت میگم.

سلام خانوم خانوما. از روی عکس دخترت شناختمت. فکر کنم خیلی وقته این طرف ها سر نزدی و خبر نداری. ارمیا پسرم هست که حدودا همسن هستی است.
با اجازه من کامنتت رو ویرایش کردم تا اسم شهرمون لو نره.
ای بابا چقدر این خاله خانم سخت گیر هست. مگه قراره از سر تا نوک انگشت آدم ست باشه؟
خب نفرینت رو هم بگو خانومی

حمید چهارشنبه 21 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 06:45 ب.ظ

سلام آبجی
پرفسور سمیعی که از بزرگترین جراحان مغز و اعصاب جهان هست باعث افتخارما ایرانیهاست دوسشون داریم
نکنه شما هم دومین پرفسور هستین حالا دارین محافظه کارمی کنین .
همینطوره خانوم دکتر؟

سلام
نه ما اصلا در اون محدوده ها توانایی نداریم. دکتر هم نیستم

همطاف یلنیز چهارشنبه 21 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 07:00 ب.ظ http://fazeinali.blogfa.com/

سلام سلام
نخسن: من از اون موتور یا همون scooter قرمزه سقف دار و سه چرخه، بسیارزیاد خوشم آمد... بس مناسب اینجاست البته برای من
بعد: این شباهت چه در اصل ظاهر مثل فرم صورت و چونه و چشمها که هر منطقه شبیه هم هستند رو منم تجربه کردم وقتی دانشجو بیدم در مخابرات یکی از سرگرمی هایمان حدس زدن ولایت خلق الله بود ( زمان دلتنگی می رفتیم تلفن راه دور که سایر دانشجوها هم مثل ما بودند آنجا صدا می زدند فلانی مشهد کابین فلان ) که اغلب هم درست تشخیص می دادیم خوو کردها،ترکها،خراسانی ها یا شمالی ها در کل شبیه هم هستند. منتهی الان همان یکسو شدن با مد یه وجه دیگر از شباهت را نشان می دهد
آخر: شکر، بهبودی حاصل شد و اشتها برگشت. گاه بیماری لازمه چه بهتر در جوار خانواده و نازکش ها. برقرار بمانید و تندرست

سلام
قابل شما رو نداره.
درسته هر قوم و منطقه ای در کشور ما فرم چهره ی خاصی داره که زیبایی هم در همین تنوع هست.
خدا رو شکر که در ایام بیماری در کنار مادر بودیم و مراحل لوس شدگی را به طور کامل طی نمودیم.

مهسا چهارشنبه 21 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 09:43 ب.ظ

سلام لیلی خانومی ایمیلم واست ارسال کردم (-؛

سلام خانومی
اگر سوالی داشتی بهم ایمیل بزن. امیدوارم سفر بی زحمتی در پیش داشته باشی

فهیمه یکشنبه 25 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 02:04 ب.ظ

سلام وصدسلام
صدات داره بازمیشه خدارو شکر.چه جالبن موتورا.کاش خانومها بتونن سواربشن.
مشتاقتونیم
بای

سلام و سلام
خدا رو شکر که از پس نوشتار قابل تشخیص هست
من به شخصه از موتورسواری در ایران استقبال نمی کنم
کجایی خانومی؟ پیدات نیست

آلما سه‌شنبه 27 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 01:48 ب.ظ http://alma65.blogfa.com

سلام لیلی جان....
وبتون عالی بود....من هم مثل شما برای ادانه تحصیل همراه همسرم به آلمان اومدم....خیلی از نکاتی که گفتید در مورد آلمانیها من هم دیده بودم اما متوجه این تفاوت نشده بودم.....ممنون دوست گلم

سلام خانومی
ممنون از نظر لطفت. پس یک شباهت عمده با هم داریم اون هم شروع زندگی در این کشور هست
خوشحال میشم از تجربیات شما استفاده کنم.

رها شنبه 22 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 11:59 ق.ظ

سلام من تازه کشفت کردم خوشحالم م م.......

سلام
ممنون خوش اومدی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد