زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

دستور غذا2

فعلا این دستورات غذا رو داشته باشید تا فرصت کنم و عکس های کریسمس رو ویرایش کنم و ماجراهای جشن پایان ترم دانشکده و تمدید ویزا را بنویسم.

بعدا نوشت: لطفا کامنت خصوصی می ذارید و سوال می کنید آدرس ایمیل تون رو صحیح بنویسید که بشه جواب داد!


سیب زمینی سرخ شده و کدو(البته معنی دقیقش میشه ظرف کدویی)


کوکوی سیب زمینی با قارچ سرخ شده





بادمجان کبابی با خرما و دانه های آجیل



تارت با قارچ و اسفناج



شیرینی پارسی(ایرانی) با چای نعناع-شبیه رنگینک هست

نظرات 7 + ارسال نظر
سمیرا جمعه 28 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 02:41 ب.ظ http://67.blogksy.com

سلام لیلی جان
خوبی؟
اوووووووووووووووووووف
چ غذاهای خوشمزه ای......
البته من سری دوم رو بیشتر دوس دارم!
شیرینی پارسی فکر کنم چیزی شبیه شیرینی گردویی خودمون باشه...... که عالیه
تارتم که مزش خیلی خوبه
بادمجان کبابی هم با آجیل خوب میشه اما نمیدونم با خرما چطوری میشه! بادمجون وقتی کبابی میشه بوووش اشتها برانگیزه!(من فقط این مدلی بادمجون میخورم!)
کوکوی سیب زمینی هم عالیه
اووووووووووووووووووف.... دلم ضعف رفتش
راستی من شنیدم نون های آلمان خیلی خیلی معروفه....
میشه کمی هم در مورد اونا بنویسی.... مخصوصا یه نون هستش که داخلش پوست مرکبات میریزن... اصن یه پیشنهاد... میشه از شیرینی فروشی ها هم عکس بندازی؟!!؟!
راستی اونجا هم حراجی های کریسمس هست؟؟؟
در هر صورت خوش بگذره کریسمس زیبا

سلام خانومی
خدا رو شکر ما خوبیم.
به نظرم هر دو تاشون خوبه ولی خب هیچ کدوم رو نچختم که بگم مزه ی کدوم بهتره
مثل این که شما یه دور این غذاها رو تست کردی ها؟!
تنوع نان توی آلمان زیاده و آلمان ها هر جای دنیا بروند دلشون برای نون شون تنگ میشه مثل ما ایرانی ها که نون های سنگک و یا بربری مون رو دوست درایم.
توی پست های قبلی عکس قسمت نان و شیرینی فروشی گذاشته بودم نمی دونم هنوز عکس ها هست یا پریده اند!!
شهر ما کوچیک هست و فروشگاه زیادی نداره و حراج برای برندهای معروف هست که قیمت هاشون بالاست
ممنون خانومی

زیتون جمعه 28 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 06:30 ب.ظ http://zatun.blogsky.com

سلام
فردا دیراست ازهمین امروز تلاش کن قاطی خوری نکنی که شیرکه به فرزندت میدهی رسوب زدائی نداشته باشد وجذب گردد که رشدش خوب باشد وتلاش کن اورا طوری تربیت کن که به طبیعی خوری عادت کند وبه اندازه ضرورت پختنی بخورد مثلا کباب برگ یا بادمجان با مصلحش کشک یا سیب زمینی با گرد وسبزی یا شیرباخرما
اینقدر خوراکی ها را قاطی کردن سبب علیل شدن نوجوانان ایران شده است هیچ خانه ای نیست که نوجوان دچاربیماری لاعلاج نداشته باشد

سلام
ممنون از راهنمایی تون
به نظرم شما می تونین توی وبلاگ تون چند تا دستور غذایی که به نظرتون مفید هست رو معرفی کنید.

فهیمه جون شنبه 29 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 08:01 ب.ظ

سلاااام.چون نمیتونستم کامنت بذارم .وکد رو اشتباه میداد پس همه رو یه جا میزنم.کوچولوجونم سرمانخوری.از ادم برفی ها عکس بذار.اون فندق ها به بلوط شبیه ان.واااااای گردو از نوع المانی.چینی ندارن؟ ((خنذه) .من ترجیح میذم ماکارونی با ماهی یامرغ بخورم.کوکو با قارچ وفلفل دلمه ای درست کردم به همه پیشنهاد میکنم مخصوصا اگه با کوکوسبزی سرو بشه.وااااااااااای کاش زودتر موفق وسلامت برگردین.بوووس

سلامممم
هنوز برف نداریم.فعلا با باد و باران سر می کنیم. آره به نظر من هم یه نوع بلوط هستند. گردوی فرانسوی و مجارستانی و آمریکایی دیدم هنوز گردوی چینی مشاهده نکردم.
من هم کوکوی با فلفل رو دوست دارم
ان شالله

رادمهر و مامان یکشنبه 30 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 09:58 ق.ظ

سلام لیلی جونم
ممنونم وقت آزادم درست میکنم مخصوصا بادمجون رو تا حالا اینطور درست نکرده بودم
دلم براتون تنگ شده بود
یلدا و کریسمستون مبارک
ببوس گل پسر خیلی دوست داشتم میدیدمش پسر دوم من هم هفته دیگه میاد

سلام مادرخانمی
پس بالاخره یک داوطلب پیدا شد که یکی از این غذاها رو درست کنه و به ما اطلاع بده.
ممنون از لطفت و ممنون از تبریکت
ان شالله توی ایران همدیگرو ببینیم و شما هم شازده پسرای گلت رو به من نشون میدی. حالا اسم آقا پسر گلت چی قراره باشه؟

مگهان سه‌شنبه 2 دی‌ماه سال 1393 ساعت 12:15 ب.ظ http://meghan.blogsky.com

پرزیش رو دیدم ذوق مرگ شدممم... یهو دیدم پایینش ترجمه هم کردی : )
دقیقاً شکل ظاهریش مثل رنگینکی هست که مامان درست می کنه : )

بله بله دیگه. شیرینی باید ایرانی باشه تا خوشمزه باشه!!
البته من رنگینک این مدلی ندیدم تا حالا

مگهان سه‌شنبه 2 دی‌ماه سال 1393 ساعت 08:36 ب.ظ http://meghan.blogsky.com

منظورم شکل ظاهریش بودا البته : )
ظاهرش همینطوره دورشم که گردو هست تو گردو خرد شده می غلطونیمش

خب من رنگینکی که خوردم این شکلی نبود. تخته ای و صاف بود. من فکر کردم شکل گردش ابداع خودشونه نگو کاملا الگوبرداری شده است

مگهان پنج‌شنبه 14 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 08:48 ب.ظ http://meghan.blogsky.com

عه ! من یهو دیدم اینجا جواب ندادم :دی
نمی دونم اتفاقاً خواهرم همیشه مدل تخته ای مثل حلوا درست می کنه

ولی این نوع مال مامانم درست عین اینه ؛ ) یا مامانم از اینا دزدیده یا اینا از ابداعات مامان من دزدیدن :دی

ای بابا از کجاها سر در آوردی تو
پس معلوم شد از روی مدل مامان شما کپی کردن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد