زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

تخم مرغ شانسیٍ شانسی

قبل از تعطیلات کریسمس که کل شهر در خلسه فرو میره فروشگاه های مواد غذایی مورد هجوم گسترده ی مردم قرار می گیره و ملت طوری خرید می کنند که گویا قرار است یک ماه تعطیل باشند!! ما هم برای خرید نان به یک فروشگاه رفته بودیم. در صف صندوق ایستاده بودیم که در کنار ریل اجناس چشمم خورد به یک تخم مرغ شانسی. این فروشگاه ها خوب بلدن که اجناس رو چه طوری بچینند که مشتری گول بخوره. یک سری خوردنی ها مثل شکلات و کاکائو و این جور چیزها رو کنار صندوق می چینن تا مشتری ها که همه ی خرید ها رو کردن و توی صف هستند، بگن خب همه ی اجناس مون رو برداشتیم این یکی هم روش و یا شاید هم بچه ها که منتظر ایستادند چشم شون بخوره به اون خوردنی ها و برای برداشتنش والدین شون رو مجاب بکنند! خلاصه من هم داشتم به اون تخم مرغ شانسی نگاه می کردم و البته با خودم می گفتم این عروسک هایش چقدر عجیب غریبه کی دلش می خواد همچین چیزی از توی تخم مرغ شانسیش دربیاد! همون طور که صف جلو می رفت من داشتم عروسک ها رو برانداز می کردم و دو مارک تخم مرغ شانسی رو در ذهنم مرور می کردم که اون یکی مدل هاش جالب تره و چون از جلوی قفسه اش رد شده بودم با خودم گفتم دفعه ی بعد که اومدم یادم باشد از این نوع بردارم. آقای میانسالی که پشت سرم در صف ایستاده بود گفت از این تخم مرغ ها می خوای؟ من گفتم نه! وقتی خریدهام رو حساب کردم و داشتم در سبد زیر کالسکه  جاسازی می کردم آقای پشت سرم اومد جلو و یک تخم مرغ شانسی را که خودش خریده بود به من داد و گفت این هم کادوی کریسمس تو
این هم عکس های بازراچه ی کریسمس که تا روز میلاد مسیح برپا بود و الان جمع شده. عکس ها زیاد هست و من کم کم می ذارم. بیشتر غرفه های صنایع دستی محصولات خود فروشنده بود که برای تنوع اجناس مرتب با کارش را هم در غرفه می فروخت.
بعدا نوشت:فعلا این قالب را داشته باشید تا قالب مناسب تری بیابم. فکر می کنم طراحی این قالب برای نمایش عکس ها مناسب تر باشد هر چند که گل و قلب و پرنده و ... با برف زمستانی اینجا و مطالبش فاصله دارد!!!


این ستون ها هر کدام چند روز از تقویم Advent  رو دارا هستند که همان روز باز می شود و بیشتر تبلیغات است

تزئینات ورودی بازارچه با درخت های کریسمس

آلاچیق های نوشیدنی سمت راست تصویر مشخص است

یک غرفه ی فروش خوردنی

غرفه ی آویزهای لامپ دار تزئینی

فروشنده ی خوش اخلاق


نظرات 13 + ارسال نظر
مگهان یکشنبه 7 دی‌ماه سال 1393 ساعت 10:51 ب.ظ http://meghan.blogsky.com

اون فروشنده ی خوش اخلاق خیلی با نمک بود لیلی ! خیلی :))

ماجرای تخم مرغ شانسی هم بهم کلی چسبید ! من عاشق اینم که غیر منتظره کسی بهم چیزی بده : ) حتی یه بسته آدامس و ...
میگم حالا از توش چی در آوردی بانو لیلی ؟

فروشنده های این بازارچه اکثرا خوش اخلاق هستند. چند تا پیرمرد هم بودن که با ذوق توی عکس های من حاضر شدند!
آررررررررررره کادو هم منتظره و هم غیر منتظره می چسبه اساسی
یک عروسک بندانگشتی و خوشبختانه قابل تحمل ترین شیطونک آن مجموعه

همطاف یلنیز دوشنبه 8 دی‌ماه سال 1393 ساعت 05:41 ق.ظ http://fazeinali.blogfa.com/

سلام سلام
به به پس نخستین هدیه کریسمستون رو هم دریافت کرده بیدیدحالا از این تخم مرغ شانسی شانسی، چه عروسکی دراومد براتون؟

سلاااااااااااااام
بلی منتظر باقی اش هستیم تا ببینیم از کجا می رسد!
خوشبختانه بهترین و قابل تحمل ترین عروسک آن مجموعه

مامان هستی دوشنبه 8 دی‌ماه سال 1393 ساعت 09:06 ق.ظ http://hastiomaman.blogfa.com/

مامانی که دلش نیومد واسه ارمیا یه تخم مرغ شانسی بخره حالا مجبوره کادوی خودش رو به ارمیا بده.
ولی این کادو چسبیدا

ای بابا یعنی فکر می کنی بچه ی این سنی کاکائو براش خوبه؟ یا اصلا تخم مرغ شانسی براش مناسبه! باری مامانش مناسب تره
بله حسابی چسبید چون خیلی غیر منتظره بود

فهیمه جون دوشنبه 8 دی‌ماه سال 1393 ساعت 12:19 ب.ظ

پس اولین عیدی رو گرفتی عزیزم.پیشاپیش میلاد مسیح مبارک.
راستی افراد بالغ مثل خانومها اونجا از اسکوتر استفاده میکنن؟چه جالب.
ایام خوش وسلامت.بوس برای ارمیا.

بله اولین عیدی رو از یک غریبه گرفتم باید منتظر بقیه اش باشم!
میلاد مسیح گذشته، سال نو هنوز نرسیده!
اینجا اسکوتر رو معمولا جوان ها استفاده می کنند خانم و آقا هم نداره.
ممنون به همچنین برای شما

صبا دوشنبه 8 دی‌ماه سال 1393 ساعت 06:18 ب.ظ http://gharetanhaei.persianblog.ir

تخم مرغ شانسی تون مبارک

چه ستاره هاشون خوشکله

ممنون. بالاخره کادو هرچقدر هم کوچک باشد دوست داشتنی است
آرررررره خیلی قشنگه!

مهسا دوشنبه 8 دی‌ماه سال 1393 ساعت 11:32 ب.ظ http://sarneveshtehman.blogfa.com

کادو کریسمست مبارک..

ممنون.ان شالله قسمت شما هم بشود.

بهاره سه‌شنبه 9 دی‌ماه سال 1393 ساعت 03:29 ب.ظ

خیلی جالب بودم،تصور کردم حتما مثل من که بعضی اوقات ناخودآگاه انقدر به یک چیز نگاه میکنم که دیگران میفهمند چقدر میخوامش عین بچه ها به هرحال مبارکت باشه،،چه مرد مهربونی بود.
من از اون چراغ ستاره ایی ها میخوام خیلی خوشگله به اون آقاهه بگو برا هدیه ی کریسمس برام بخره

احتمالا نگاه من هم همین طوری بوده و خودم متوجه نبودم
فکر نمی کنم در این حد دیگه جواب بده. این موارد رو باید دست به جیب شد

سعیده سه‌شنبه 9 دی‌ماه سال 1393 ساعت 05:32 ب.ظ

ممنون بابت عکسهای خوبت

خواهشمندم.قابلی نداره خانومی

مامان هستی سه‌شنبه 9 دی‌ماه سال 1393 ساعت 05:40 ب.ظ http://hastiomaman.blogfa.com/

عزیزم وسایل داخلش رو برمیداری تخم مرغ رو میدی به کوچولوت.ما هم شکلات میخوریم پاکتش رو میدمیم به هستی کلی ذوق میکنه بابت سخاوتمون
خدا رو شکر که کادو بهت چسبید. دلم کادوی غیرمنتظره میخواد

این کار رو که بله. البته اکثر وسایل بسته بندی از خوراکی و دستکش و غیره سهم ارمیا همین پاکت ها و نایلون هاش هست که بسیار ذوق زده میشه.
من هم منتظر بعدیش هستم. امیدوارم برای تو هم برسه

زینب سادات سه‌شنبه 9 دی‌ماه سال 1393 ساعت 08:37 ب.ظ

چ جالب اونجا هم آدم های مهربون داره .
شاید برای ما هم درسی باشه میشه خیلی راحت مهربونی کرد فقط با نگاه دقیق به زندگی.
ممنونم از نوشتها و عکسهات

همه جا آدم بدو و خوب و مهربون داره، اینجا هم مثل بقیه کشورها.
برای مهربونی باید روح بزرگی داشت و به فرمایش امام علی علیه السلام برای مهربانی و احسان نباید به رفتار مردم نگاه کرد باید با خدا معامله کرد.
خواهش می کنم خانومی

سپینود چهارشنبه 10 دی‌ماه سال 1393 ساعت 07:42 ق.ظ

من عاشق تزئینات زمستانی این جماعت هستم لیلی جان ! ای کاش ما هم کریسمس داشتیم ! تو مملکت ما هم قبل از عید و ماه رمضان جو خرید مردم رو میگیره ' خوب بد نیست کاش مردم همیشه داشته باشند و بخرند اما یک چیزی که من خیلی بدم میاد اینه که خیلی از اقلام اساسی مثل خرما یا برنج و یا حتی مرغ در آستانه ماه مبارک یا بلک نایاب میشن یا گرون !!! این در حالی که ماه رمضان جزو اعیاد و روزهای خاص مسلمانان به حساب میاد '

من هم تزئینات و تنوع رو دوست دارم. خوبه که به مناسبت های مختلف مثل تغییر فصل دکورها و تزئینات عوض بشه.
شاید بعضی از مردم توی کشور ما دوست دارن همه ی مایحتاج یک ماهشون رو بخرن و دیگه توی عید و رمضان راحت باشند. اینجا به اندازه ی کشور ما مهمونی و دور همی نیست که لازم باشه خیلی خرید یکجا انجام بشه.

مامان چهارشنبه 10 دی‌ماه سال 1393 ساعت 11:31 ق.ظ

انشاله همیشه کادوهای خوب بگیری دخترم

ان شالله، این مقدمه ی کادوهام بود!!

زینب(همیشه بهار) دوشنبه 15 دی‌ماه سال 1393 ساعت 12:05 ق.ظ http://www.bahary72.blogfa.com

چه جالب اولین کادوی کریسمس
وچه قدراقاهه مهربون بوده
ازاین جوربازارچه هاخوشم میاداینجاهم زدن البته جشنواره هست اقوام مختلف توش حضوردارن وهمه چی میفروشن ان شاالله بعدامتحانابتونم برم الان که نمیشه

فکر کنم اولین و آخرین کادوی کریسمس امسالم بود!
چه خوب. همه ی ایران صنایع دستی خاص خودشون رو دارند و خیلی هم جذاب هست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد