زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

باغ گیاه شناس یرلین

هر کدام از دوستان و یا ایرانی هایی که تا حالا ازشون اسم بردم و یا ماجراهاشون رو تعریف کردم کلی اتفاق دیگه براشون افتاده ولی خب چون نمیشه همه اش از زندگی مردم حرف زد من بهشون اشاره نکردم. دو تا زوج ایرانی و نیمه ایرانی با سابقه ی زندگی بیش از 10 سال هم که باهاشون رفت و آمد داشتیم از هم جدا شدند(آمار طلاق مثل ایران رفته بالا!!) و یا اون پسری که اومده بود و دلتنگ ایران شده بود و می خواست برگرده الان توی تیم فوتبال شهر بازی می کنه! و گویا مهارت خوبی هم دارد و خلاصه هر کسی که در این وبلاگ نامش برده شده قصه اش ادامه دار هست. شقایق که دوست صمیمی ما در اینجا بود مدتی است به برلین نقل مکان کرده اند. خودش می گفت از شهر کوچک و بی امکانات خسته شدم و وقتی ما ایران بودیم آنها از این شهر رفتند. من همیشه بهش می گفتم دختر پایتخت نشین ایران نمی تونه توی شهر صد هزار نفری زندگی کنه. اثاث کشی شون خیلی دردسر داشت چون حساب کردند دیدند که کلی باید پول کارگر و کامیون برای جابه جایی وسایل بدهند برای همین نیمی از وسایل رو اینجا گذاشتند و رفتند! این طور که حساب کرده بود می گفت حدود شش هزار یورو خرج داره. یک ماه قبل رفتن به همه اعلام کرد که بچه ها هر کی هر چی می خواد بیاد برداره!! از میز و صندلی و کمد و تخت و قالی و ظرف و ظروف و ... هر چی که خودش نمی خواست رو به بچه ها داد. بقیه وسایل رو هم به مغازه ی دست دوم فروشی شهر بخشید. چند روزی هم وسایل باقیمانده را بسته بندی کرده بودند و دوتایی خونه رو رنگ می کردند(اینجا قانون هست که خونه را تمیز و رنگ کرده تحویل می دهند و همان طور هم تحویل می گیرند) خلاصه به قول خودش دو ماهی در وضعیت اسباب کشی و پا در هوا به سر می بردند. خوشبختانه یا شوربختانه اینجا، استفاده از وسایل دست دوم عیب نیست،مخصوصا برای افرادی که تنها کار و زندگی می کنند و هر از چند گاهی در یک شهر مسکن می گزینند و یا زندگی دانشجویی دارند بخشیدن و گرفتن وسایل زندگی، مسئله ای عادی محسوب می شود.

عکس های زیر رو شقایق از باغ گیاه شناسی برلین برای من فرستاده. با توجه به هوای سرد زمستان گیاهان باغ خیلی خاص نبودند(در فضای باز) و پوشش های گیاهی ای که با سرما سازگار باشد نمود بیشتری دارند، هر چند که فضای گلخانه ای همیشه پذیرای گیاهان است.

















نظرات 22 + ارسال نظر
بسامه یکشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 10:29 ق.ظ

حالا لیلی جون تو اینو داری میگی کم کم تو شهر منم داره این دست دم فروشی ها زیاد میشه.. همین چند وقته پیش بود با دوستم بیرون بودیم به دوستم گفتم بارونیت چقدر قشنگه خندید گفت باورت می شه از دست دومی ها گرفتم؟ جدا باورم نشد اخه بارونیش مارک بود.. گفتم نه به خدا.. جدی می گی؟ گفت اره میخوای بریم یه سر ببین.. منم گفتم باشه .. رفتیم با اجازه تون منم یه پالتو خریدم.. به قیمت رایج 55 هزار تومن.. اوردم خونه خواهرم غش کردم که الاغ منم می خوام.. خوب شد تنش نشد وگرنه برش می داشت من بی پالتو می موندم.. ولی انقدر قشنگه که همه ازم می پرسن از کجا خریدم منم بهشون نمی گم
راستش زیادم از دست دمی خریدن بد نیست.. واقعا بعضی چیزا ارزشش رو نداره بری نوش رو بخری.. برادر من از سمساری یه میز ناهارخوری 6 نفره خرید برای خودشون رنگ کرد انقدر قشنگ.. همه اش 200 هزار تومن.. در حالی که نوش حدود یک میلیون بود...
در ضمن وضعیت معیشتی ایران اصلا طوری نیست که ادم بخواد به این فکر کنه که همه چیز رو نو بخره..
من از این گیاه اخری خیلی خوشم اومد..

خب فرهنگ بدی هم نیست. لازم نیست برای داشتن هر چیزی کلی پول خرج کرد.میشه با هزینه ی کمتر هم اون رو به دست آورد

مینا یکشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 11:21 ق.ظ http://architem.blogfa.com

چه حس خوبی داشت. ممنون بایت این همه عکس خوب و زیبا

خواهش می کنم. در واقع عکاس کس دیگری است

فردا یکشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 12:25 ب.ظ http://med84.blogfa.com

سلام سلام صدتاسلام!
اول بگو اون عکسه ک ایران روش نوشته ینی چی!!! من که اصلا نفهمیدمش!
دوم بگم که اون عکس گلهای قرمز بسیار زیبا بود هرچند ما گیاه شناسیمون افتضاحه! و نهایت گلهایی ک میشناسیم نرگس و رز میباشد! آن هم انواع معروفش را!!
و سوم اینکه من از خبرهای طلاق حالم گرفته میشه! حتی ناشناس! بخصوص بعد از ده سال...

سلام و هزاران سلام.
من نفهمیدم این عکس یعنی چه؟ گذاشتم تا اگر کسی فهمید برای من هم توضیح بده!
من و شما باید این باغ گیاه شناسی رو بریم دو تا اسم گل و گیاه یاد بگیریم.
من هم همین طور طلاق برای کسایی که بچه دارند خیلی غم انگیز است

فریاد یکشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 02:01 ب.ظ http://fajs.mihanblog.com

سلام
مطالب زیباتون رو هر از چند وقت میام میخونم اما مجال کامنت ندارم
تصاویر هم بسیار زیبا بودفقط تصویر نقشه ایران رو نفهمیدم چی بود منظورش

سلام
لطف می کنید که می خوانید.
من هم منظور اون عکس رو نفهمیدم! اگر کسی فهمید یک توضیحی بده تا ما هم بیاموزیم.

Fatemeh یکشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 07:51 ب.ظ http://http://fatemehkamalichirani.zenfolio.com/

خوشبختانه به نظرم. اینجا کارایی وسیله مهمه و نه اینکه دست دوم یا صدم باشه.
من تو رو توی وب سایت جدیدم لینک کردم. خوشحال می شم تو هم لینکم رو بذاری اینجا.

برقرار باشی

من هم موافقم که خوشبختانه جوان ها خیلی در بند ظاهر و پز دادن نیستند.
باعث خوشحالی و افتخار من هست که وبلاگ من رو لینک کردین

Tahere یکشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 09:58 ب.ظ

سمیرا و همسرش چى؟ اون نقشه ایران منظورش چیه؟

اونها هم بله.
من هم منظور اون نقشه رو نفهمیدم. عکس رو گذاشتم تا اگر کسی فهمید برای من هم توضیح بده!

نرگس دوشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 08:11 ق.ظ

داستان زندگی ها و گذر عمر! جالب است!

هر زندگی برای خودش یک داستان پر از ماجراهای شاد و غمگین است

مهسا دوشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 04:39 ب.ظ http://sarneveshtehman.blogfa.com

شاید اگه ایران بودم دست دوم از اشنا قبول نمی کردم.. چون بعدش هزار تا حرف حدیث داره..ت اما اینجا خیلی راحته. اتفاقا چند ماه پیش یه خانواده ایرانی که داشتند اینجا رو تکر میک ردند ..برخی وسایلشون رو خریدیم و بعضی ها رو هم خودشون بخشیدند.
به نظرم روش خوبی هست. از اسراف هم جلوگیری می شه اما اگه ایران بود من هیچ وقت این کار رو نمی کردم..


اینجا هم هزینه حمل و نقل زیاده...

اون پسره که دلتنگ بود چی کار کرد؟؟؟ الان راحته؟ درس و مشقش خوبه؟؟

این خیلی روش خوبی هست که کسایی که می خوان اون شهر یا کشور رو ترک کنند وسایل شون رو می فروشند و یا می بخشند. اگر طرف آشنا باشه حس بهتری هست موقع خرید.
چقدر خوبه که این حس بد جنس دست دوم اینجا وجود نداره
نمی دونم الان راحت هست یا دلتنگ. ولی فکر کنم اوضاع درسیش خوبه

سارای قصه دوشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 07:22 ب.ظ http://ghese83.blogfa.com

سلام
با رواج اون فرهنگ موافقم
گل و گیاه همیشه حالمو خوب میکنه
ارمیای کوچولو رو ببوس

سلام
من هم گیاهان رو دوست دارم به شرطی که این ارمیا بذاره بهشون آب بدم!
ممنون خانوومی

92در92 دوشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 08:49 ب.ظ http://92dar92.blogfa.com

سلام
ایام ب کام .
خوب هستی
انگیزه جدا شدنشون چی هست چ علتی باعث جدایی آنها شده !؟
چرا ب من سر نمیزنی .
آپم
شادزی.

سلام
خدا رو شکر خوبیم.
یکی شون رو که می دونم تفاوت فرهنگی داشتند.بالاخره فرهنگ کسی که اینجا بزرگ شده با کسی که توی ایران رشد کرده متفاوت هست.
توی این پست جدیدتون دومین کامنت از من هست اگر عنایت بفرمائید

مگ سه‌شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 09:11 ق.ظ

جالبه من اومدم بپرسم اون ایران ماجراش چیه :دی
که دیدم لی لی جونم گویا از ماجرا بی خبره
ما دیگه هیچ دختری نداریم که مجرد باشه همه ازدواج کردن و بعدترش طلاق گرفتن :(
انقدررر اپیدمی شده یعنی

خب حالا به نظرت ماجرای این ایران چی هست؟
ای بابا عجب روش بدی. ازدواج سریع و طلاق سریع! فکر و تحقیق قبل ازدواج، گذشت و تحمل بعد از ازدواج انگار فراموش شده

زینب(همیشه بهار) سه‌شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 02:50 ب.ظ http://www.bahary72.blogfa.com

سلام لیلی جون .خوبی؟
ان شاالله هیچوقت هیچکسی زندگیش به اینجانرسه
پس اولش احساس غربت میکرده بعددرست شده
الان که بعضی هاسگ دارن یه سری ازوسایلونمیشه دست دوم خرید
اینجاکه وسایل ضروری رواکثرانومیخرندیه چیزایی مثل ماشین یافرش دستبافت روبعضی هادست دوم میخرند
مرسی بابت عکسامن که عاشق گل وگیاهم به سرم زدبرم گلخونه ی نزدیک خونمون:)

سلام خانومی. خدا رو شکر خوبیم.
ان شالله تحمل و گذشت مون توی زندگی بالا بره
نمی دونم چقدر آدم ها تو ایران سگ دارند ولی تعدادشون اینقدر زیاد نیست که بشه حسابشون کرد.
ماشین که دست دوم یا نو نداره. بالاخره اول راه شاید خیلی از جوون ها پولشون به ماشین نو نرسه
ای بابا دوباره خانم بهار هوس گل و گیاه کرد.

زینب(همیشه بهار) سه‌شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 02:58 ب.ظ http://www.bahary72.blogfa.com

احتمالا این عکس که روش ایران نوشته میخواسته یه بذرگیاهی که فقط درایران عمل میادروبگه ویایه گونه ی گیاهی روداره معرفی میکنه

خب اون عکس چه ربطی به ایران داره. به نظر میاد یک مراسم مذهبی هست

زهرا - گل بهشتی من چهارشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 08:54 ق.ظ http://www.golebeheshtieman.niniweblog.com

اون عکسه فکر میکنم مربوط به مراسم زرتشتی ها باشه.
منم تو شناخت گیاهان ضعیفم.

ممنون از حدست. من هم فکر می کردم مربوط به ادیان باشه ولی حدس من مسیحیت بود ولی فکر کنم حدس شما صحیح تر است.
من نیز !

کورش چهارشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 11:20 ق.ظ

اون نقشه ایران احتمالا یه نقشه اینفوگرافی می باشد. شش ضلعی هر کشوری رو برداری یه اطلاعاتی در مورد اون کشور مرتبط با موضوع اصلی که حدس میزنم مذاهب باشه میده.
این عکس به نظرم یکی از مراسم های مذهبی زرتشتیان عزیز ایران برای پسران و دختران بین 7-10 میباشه، که نام نوزات یا جشن سدره هم معروفه. که شبیه برمیتزوا در آیین یهودیت هست که در 13 سالگی انجام میشه. در اسلام فکر نکنم کاری انجام بشه وقتی یه پسر 15 سالش میشه. برای دختران در دین یهود 12 سالگی و بهش میگن بت میتزوا که همون جشن تکلیف اسلامی.

من نمی دونم موضوع نقشه چیه. ولی به نظرم طوری نیست که هر کشوری دریچه ای داشته باشه.
در مورد توضیح مراسم خیلی ممنون. اطلاعاتمان افزوده شد

همطاف یلنیز چهارشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 05:21 ب.ظ http://fazeinali.blogfa.com/

سلام سلام
خوو عکس تصویری ازمراسم ورود به آیین زرتشتی است
(Parsi Navjote ceremony )
منتهی هنوز ربطش به باغ گیاه شناسی برلین رو نیافتم
.
شقایق خانم، توضیحی برای این تصویر ندارند؟!

سلام و صد سلام
بلی من هم حدس زدم مربوط به مراسم مدهبی یکی از ادیان در ایران باشد. من هم ربطش را به باغ گیاه شناسی نفهمیدم. شاید در این مراسم از گیاه خاصی استفاده می کنند!
من از شقایق نپرسیدم

مامان هستی پنج‌شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 06:49 ق.ظ http://hastiomaman.blogfa.com/

سلام لیلی جان ما چه میکنی با پسرجان. خوبه سلامته راه افتاده؟ حرف میزنه ؟ وای که چقدر پسرت ناز بود. همیشه خودت دوربین به دستی و این بار هم دوستان به یاریت اومدن. چقدر عکسا خوب بود.
این که میگی تو اونجا از وسایل دست دوم استفاده میکنن خوبیش اینه که عین اینجا ادما تبدیل به مصرف کننده های غارتگر طبیعت نمیشن . اینجوری یه چیزی که ساخته میشه مدت های طولانی استفاده میشه تا دیگه به درد نخوره ولی اینجا مد که عوض میشه همه چی عوض میشه .

سلام همکلاسی جان. ارمیا هنوز تلاشش رو برای راه رفتن شروع نکرده. به همون بالا رفتن از صندلی و آدم ها رضایت داره!
انصافا این دفعه ناخواسته دوستان به کمک آمدند. کلا عکس طبیعت و سرسبزی حس خوبی داره.
فکر می کنم همین آدم هایی که با مد وسایل و لباس هاشون رو عوض می کنند اگر بدونند این وسایل مایحتاج ضروری عده ای هست شاید بتونند بهشون کمک کنند

محجبه عینکی پنج‌شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 12:25 ب.ظ http://smile1995.blogfa.com

این عکسه که نوشته روش ایران هم ربطی به موزه ی گیاه شناسی داره؟ ممکنه درباره ش توضیح بدید؟

نمی دونم ربطش چیه. برخی از دوستان نظراتشون رو درباره ی این تصویر گفتند. من خودم اطلاع خاصی ندارم

محجبه عینکی پنج‌شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 12:28 ب.ظ http://smile1995.blogfa.com

میشه خواهش کنم از ارمیا کوچولو هم عکس بذارین؟ خیلی دلم میخواد ببینمش! حتی اگه عکسش به آلمان هییییییییییچ ربطی نداشته باشه!

شما تشریف بیارین خونه مون هم باهاش بازی کنید هم ببینیدش!

مامان یکشنبه 3 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 08:06 ب.ظ

میشه از سمطارزها چیزای خوب خرید اگه مطمئن به تمیز بودنشان باشی

بله میشه وسایل خوب و کاربردی و تمیز پیدا کرد

مامان هستی دوشنبه 4 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 11:49 ق.ظ http://hastiomaman.blogfa.com

پس این پسرجان تنبل تشریف دارن . ولی خوبه در اینده کسی ازش زیاد کار نمیکشه. میگن تنبلا شانس دارن خواهر
به منم سر بزن خوشحال میشم

شاید هم پدر و مادرش دوست دارن فعلا راه نره! البته توی فامیل مون برای پسر قبل یک سال راه نرفتن طبیعیه.
من همیشه بهت سر می زنم دوست جونی

بهاره دوشنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 10:03 ق.ظ

وای چقدر اسباب کشی اونجا سخته،خونه رو حتما باید رنگ کرد و بدی دیگه وسیله هاست،آدم کلی به وسیله هاش دل میبنده سخته همینطور رهاشون کنی

درسته اسباب کشی خیلی سخته. بحث دل کندن و دل بستن نیست بحث اینه که اگر وسیله ها رو بخوای دور بندازی باید دنبال جایی باشی که ببری. نمی تونی گوشه خیابون یا تو انبار خونه بذاری و بری

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد