زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

کارناوال 2015

در روز 14 فوریه که روز ول ن ت این است در میدان شهر برنامه ی ر ق ص جمعی از طرف یک باشگاه برگزار شد. فکر کنم پارسال با عکس و توضیحاتش نوشتم. امسال من و ارمیا که برای خرید رفته بودیم چادرشان را دیدیم ولی چون به ساعت 2 که شروع برنامه بود یک ساعتی مانده بود جمعیتی در میدان نبود. امسال برنامه ی ر ق ص هماهنگشان را در ساعت 14:15 (14 فوریه 2015) اجرا می کردند. گفتند که هدفشان احترام و توجه بیشتر به زنان در سراسر دنیاست. راستی چند هفته ی دیگر 8 مارس یعنی روز جهانی زن است. از ویکی پدیا می توانید درباره اش بخوانید. خلاصه گل فروشی مسیر راهم از هم اکنون تبلیغاتش را برای این روز بر دیوارهایش نصب کرده.
در کارناوال بالماسکه ی امسال یک خانومی بود که لباس موشی پوشیده بود و به خانم ها اسکاچ ظرف شویی می داد من یک آقایی را که بالای یک ماشین ورجه ورجه می کرد دیدم و به آقای همسر گفتم این چقدر آشناست، می دونستم رئیس یک قسمتی در شهرداری یا دانشگاه هست ولی سمتش را یادم نبود تا این که روزنامه ی هفته ی کارناوال را دیدم. در روزنامه ی هفته ی قبل شهر که هر چهارشنبه دم در خانه ها رایگان توزیع می شود دیدم که عکس مسئولان شهری که در کارناوال شرکت کرده بودند رو گذاشته بود. ولی باورمان نشد که این آقا که گاهی با دوچرخه در حال تردد در شهر می بینمش واقعا کاره ای در شهرداری است! خود شهردار هم لباس یک شوالیه در یک فیلم مشهور رو پوشیده بود. چون روزنامه توسط ارمیا نابود شده من اطلاعات دقیقش را یادم نیست.

ادامه ی عکس های کارناوال (جشن بالماسکه) امسال را ببینید.

کفش های تابه تا












نوازندگان سیار


زیردریایی چوبی





نظرات 22 + ارسال نظر
مهسا سه‌شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 07:49 ب.ظ http://sarneveshtehman.blogfa.com

چقدر هیجان انگیز

به نظرم که توی شهر ما خیلی خبر نبود. عکس کارناوال های شهرهای بزرگ رو که می بینم واقعا به این نکته پی می برم!

428 سه‌شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 08:01 ب.ظ

چقد این دوستان شادن
همین چند روز پیش یه کارناوال دیگه بود

این عکس ها مربوط به همین کارناوال امسال است

428 سه‌شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 08:44 ب.ظ

یعنی همون که تو پست قبلی در بارش نوشته بودید؟
راستی تا حالا نمایشگاه اتومبیل Frankfurt مشرف شدید؟

بله ادامه همون کارناول هست.
من فرانکفورت رفتم ولی نمایشگاه اتومبیلش را ندیدم

بسامه سه‌شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 08:57 ب.ظ

دادن اسکاچ به خانومها خنده داره عایا؟؟؟
اینجوری باشه که باید به اقایون چی بدن؟؟
اخی ارمیایییی کوچولوی من... جیگرشو بخورم که همه چی رو نیست و نابود می کنه قربونش برمممممممممممم

تا اونجا که من دیدم اسکاچ ها رو به خانم ها می داد شاید به آقایون هم می داده. اینقدر هم مسئله ی حساس و مهمی نیست. به آقایون می تونه دستمال بده تا ظرف هایی که خانم ها شستن خشک کنند!
اگر به جای ابراز احساسات حمایت گرانه بیایی بغلش کنی تا ما به کارهایمان برسیم ثمربخش تر خواهد بود

نرگس چهارشنبه 6 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 06:52 ق.ظ

آخی چقدر اون بچه ها تو عکس دوم خوشحالن که تو رژه هستن!

آره حس مهم بودن و مرکز توجه بودن دارند

فاطمه چهارشنبه 6 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 09:40 ب.ظ http://http://fatemehkamalichirani.zenfolio.com/blog

کدوم شهر می باشی؟ من فکر کرده بودم شرق آلمانی! شرق آلمان هم مگه کارناوال داره ؟

ما در یک فسقل شهر در ایالت بایرن هستیم و تا اونجا که من می دونم این ایالت جز آلمان غربی بوده چون یک پایگاه سربازان آمریکایی در شهرمون داریم.
لطفا آدرس وبلاگ تون که در قسمت سایت کامنت نوشته رو تصحیح بفرمائید

فردا پنج‌شنبه 7 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 10:59 ق.ظ

درووود! عرق این جشن خشک نشده جشن بعدی راه می افته! البته ب نظرم توی قومیت های ایرانی هم ازین مراسمهای به هر بهانه ای وجود داره ک البته داره کمرنگ میشه...هرچند ما خودمون به هیچ قومیتی تعلق نداریم و هیچ برنامه ی اضافه ای تو زندگی مون وجود داره...ولی شخصا دوست می دارم...این ها فرهنگ هر قوم و ملتی هستن...
ارمیای خرابکار! ظاهرا اهل مطالعه و روزنامه س!

سلام
دقیقا مثل مناطق سنتی ایران هست که برای خودشون مراسم ها و آئین های مختلف دارند. اینجا هم یک سری جشن ها و برنامه هاشون از قدیم هست و قدیم بیشتر جنبه ی مذهبی داشته که امروزه نقش و پس زمینه ی مذهبش کم رنگ شده.
ارمیا علاقمند به از بین بردن و پخش و پلا کردن هر چه در دستان ماست می باشد چه روزنامه و مجله و چه دیس پلو!

الهام پنج‌شنبه 7 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 12:48 ب.ظ

ساندی س پنج‌شنبه 7 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 02:14 ب.ظ

سلام لیلی جان ... تا باشه ازین کارناوال های رنگی رنگی و شاد

سلام
تا باشه شادی برای همه

سپیده پنج‌شنبه 7 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 07:21 ب.ظ

سلام خوشبحالتون کیف کنین کیففففففففففف

سلام
فکر کنم فرهنگ جدید برای همه جالب باشه ولی به مرور زمان تکراری میشه

بسامه پنج‌شنبه 7 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 07:49 ب.ظ

شما برای من هزینه بیبی سیتر در نظر بگیر.. نامردممممممممممممم اگه نیام..

babaii پنج‌شنبه 7 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 11:13 ب.ظ

سلام
ارمیا از همه کارناوال ها جذابتره
حرکاتی که میکنه همه مجذوب میشن
از طرف ما ببوسش

سلام
بله ارمیا که خودش برای ما هر روز و هر ساعت برنامه داره، فقط شکلات نمیده

سپیده جمعه 8 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 04:33 ب.ظ

سلام لیلی جونم بیشتر پستاتونو خوندمو عکسای قشنگتونم دیدم چقدر خوب به تصویر کشیدین ...مطمئنا هیج جایی وطن ادم نمیشه ولی خب مطمئنا زندگی در اروپارو هم کسی بدش نمیاد وخالی از لطف نیست ...نمیدونم وقتی عکسارو میبینم شهر بسیار زیبا و تمیزی هست اصن المانا واقعا ادمای منظمین وادم لذت میبره ولی نمیدونم اسمونش هوای ابریش ادمایی که تو عکسا یا کلا بافت شهریش حس میکنم دلگیره ادماش سردن ولی خب ایران فرق میکنه درسته مشکلات هست ویوقتایی واقعا عذاب اوره ولی صمیمیت و خونگرمی رو میشه تو چهرشون دید ...شاید با تصاویری که گذاشین بیشتر میشه ب این پی برد که خیلیا میگن المانا ادمای سردین صحت داره ...ایا این حرف درسته یا چیزایی که گفتم مطمئنا دید شما خیلی متفاوت تره خب شما اونجا زندگی میکنین...راسی شما و همسرتون چی میخونید ...
هزینه ها سنگینه ...اصن راضییین
چرا از خودتون عکس نمیزارین

سلام
ممنون خانومی که وقت گذاشتین و نوشته های من رو خوندین.فکر می کنم اکثر مناطق اروپا به غیر از کشورهای جنوبی هوای سرد و ابری داره. توی شهر ما که گاهی یک ماه روی آفتاب رو نمی بینیم. شهر ما چون کوچک هست و قدیمی و توریستی به ظاهر و نظافت آن بسیار رسیدگی می کنند و مردم تمیزی هم دارد. به نظر من آلمان ها جدی و منظم هستند و گاهی این رفتارشون به سردی تعبیر میشه. هر چند که به نظرم کلا مشرق زمین خونگرم تر هستند ولی خب فرهنگ شون با ما متفاوت هست.
برای هزینه های زندگی اجاره خونه معمولا رقم بالایی داره ولی بقیه ی قیمت ها متناسب با درآمد مردم عادی هست.
ترجیح میدم با نوشته هایم شناخته شوم تا با چهره ام

امین جمعه 8 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 05:33 ب.ظ

سلام.

خیلی حال کردم وبلاگ عالی دارید.به خصوص که عکس هم میذارید واقعا آدم با فرهنگ اون جا آشنا میشه.من قراره هر شب قبل خواب یکی از پست ها رو بخونم.از وبلاگ عاقد با وبلاگ شما آشنا شدم.
یه سوال هم داشتم اگه دوست داشتید و مشکلی نبود جواب بدید .ممنون

رشته خودتون و همسرتون چیه؟کدوم دانشگاهید؟در چه مقطعی هستید؟با پول خودتون رفتید یا بورس هستید؟در کدام دانشگاه ایران بودید؟

خیلی ممنون خدانگهدار

سلام
فکر کنم هر شب یک صفحه کتاب بخونین خیلی مفیدتره ها!
ما در یکی از شهرهای کوچک ایالت بایرن زندگی می کنیم. اینجا برخی دانشگاه های کوچیکش در یک زمینه ای متخصص هستند و لزوما همه ی علوم در دانشگاه های شهرهای بزرگ بهترین نیست

امین جمعه 8 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 05:38 ب.ظ

در ایران حضرات می گویند که ماهواره و بدحجابی خانم ها در خیابان ها باعث باز شدن چشم و گوش جوانان مجرد می شود و گاها مردان متاهل ممکن است دیگر از همسر خودشان خوششان نیاد.و آن را یکی از دلایل نارضایتی جنسی و طلاق می دانند.در آن جا که افراد گاها عریان بیرون می آیند و در شبکه هایشان عملا همه کاری می کنند با این موضوع چگونه کنار آمده اند؟جوانان مجرد در آن جا چه کار می کنند؟خود شما که از فرهنگ دیگری به آنجا رفته اید این مسائل رویتان تاثیر ندارد؟

یک کنجکاوی بود شرمنده

فرهنگ هر کشوری در بستر تربیت و آداب و رسوم همون کشور معنی میده. همون طور که دیدگاه و نگرش مردمان و سیاستمداران و حاکمان هر کشور در محدوده ی خودشون جواب میده. تفاوت شرق و غرب هم که از اول زیاد بوده و الان هم متفاوت هست.اینجا محدودیتی در زندگی مشترک بدون ازدواج ندارند و اکثر جوانانی که برای تحصیل یا کار شهر خودشان را ترک می کنند در خانه های مجردی زندگی می کنند و فقط با قانون سر و کار دارند نه مذهب و نه حرف همسایه.
اعتقادات مذهبی و میزان پایبندی هر کس رو به اصولی که از نظر دینی برایش محترم است به تربیت و نگرش آدم ها بستگی دارد.

امین جمعه 8 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 05:39 ب.ظ

ببخشید چگونه فارسی تایپ می کنید؟؟مگر لپ تاپتان فارسی دارد؟

صفحه کلید فارسی که قابل نصب در اکثر لپ تاپ هاست و از قابلیت های ویندوز هست.

امین جمعه 8 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 05:46 ب.ظ

من فارغ التحصیل برق کنترل از دانشگاه صنعتی جندی شاپور هستم.همان طور که اطلاع دارید اکثر جوانان کشور به دنبال اپلای و فاند هستند.به نظر شما این تفکر درست است که همه ی موفقیت ها را در تحصیل در خارج از کشور بدانیم؟به عنوان فردی که در آلمان تحصیل میکنید خروج از کشور به قصد تحصیل را کار درستی می دانید؟خروج از کشور را برای چه کسانی مفید می دانید؟مشکلات عمده ای که فرد با آن مواجه می شود چیست؟آیا دوری از خانواده اذیت نمی کند؟آیا هزینه ها آدم را اذیت نمی کنند؟چگونه با فرهنگ آن جا کنار آمده اید؟حال که آن جا را تجربه کرده اید سطح دانشگاهی که در آن تحصیل می کنید با سطح دانشگاه های ایران را گونه ارزیابی می کنید؟آیا از رفتن راضی هستید؟سخت گیری های دانشگاه باعث شده به ایتن نتیجه برسید که دیگر کشش ندارید؟برای رفع اشکلات درسی چه کار می کنید؟کلا روند تحصیل در آن جا چگونه است؟چگونه درس می خوانید؟

شرمنده سوالام زیاده واقعا نیاز به مشاوره با کسی داشتم که اون جا بوده باشه.......شرمنده

فکر می کنم وبلاگ دوستانی که در زمینه ی تحصیل و هزینه ها در آلمان می نویسند پاسخ شما رو بهتر داشته باشند.
الویت و ارزش های هر فرد اون رو به تصمیم گیری های مختلف سوق میده. یکی دوست داره در کنار خانواده باشه ویکی دیگه می خواد با تجربیات فرهنگ جدید جور دیگه زندگی کنه.
در مورد سطح دانشگاه ها که کلا روش تحقیق و تحصیل با ایران متفاوت است و سخت گیری ها هم شاید به علت دقت فراوان و یا فرهنگ متفاوت باشه و شاید هم عدم آشنایی با زبان
سوالاتتون خیلی کلی هست و به سلیقه ی هر فرد بستگی داره. اگر سوال شخصی نباشه می تونید ایمیل بزنید و بپرسید

آلما جمعه 8 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 07:55 ب.ظ http://alma65.blogfa.com

ممنون دوستم.... برای امثال من که تو آلمان هستیم و بی خبر از این اتفاقها خیلی مفیده....

ای بابا چرا بی خبرین شما. اصلا اگر لازمه بیا به خودم بگو از توی تقویم اتفاقات مهم هر ماه رو پیشاپیش بهت میگم که بری به استقبالش!

آلما جمعه 8 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 10:58 ب.ظ http://alma65.blogfa.com

اگه بگین که خیلی خوب میشه.... مثلا برای بالماسکه رفته بودم بیرون.... فکر کردم بازم ادامه همون تظاهرات مسخره ماه پیشه...تااینکه اومدم خونه دیدم علامت گوگل عوض شده ... خیلی روحیه ات عالیه که دنبال تاریخچه می گردی... آفرین دوستم

ما ماه پیش تظاهرات نداشتیم. پس مراسم هامون با هم فرق می کنه. الان که همه جا تزئینات عید پاک یا ostern هست
شاید به نوشته ها و تبلیغات خیلی توجه نمی کنین و البته آدم یک سال که بمونه یاد می گیره

فهیمه جون شنبه 9 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 06:51 ق.ظ

ایول به همت المانی ها و ارمیا .احسنت ارمیا.می بینم علاقه مند به مطالعه هستی عین کوچولوی ما
جدیدا هم میره دم سطل اشغال مطالعاتی داره

من نمی دونم صدای پاره کردن کاغذ مخصوصا اگر دست مامان باشه اینقدر هیجان داره که از راه دور چهار دست و پا خودت رو برسونه و کاغذ رو در کسری از ثانیه منهدم و به دهان منتقل کنه؟!
به به پس دامنه ی مطالعات در سنین مختلف ارتقاء پیدا می کنه

آلما شنبه 9 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 03:43 ب.ظ

توجهم که صفره.... ما الان نزدیک 2 سال آلمانیم.... کلا آدم بی توجهی هستم... منظورم از تظاهرات همون قضیه مسلموناست که چون ما شرق آلمانیم بیشتر بود

من هم شنیدم که این تظارهرات ضد مهاجرها بیشتر در شرق آلمان هست چون اون مناطق بیکاری بیشتره برای همین مردم با خارجی ها مخالفند. البته خارجی ها هم بیشتر به غرب آلمان توجه دارند چون امکان کار بیشتر هست.

فاطی یکشنبه 10 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 03:46 ب.ظ

خیلی جالبه که شا دن وتروریستها رو به جون ما انداختند تا با فروش تسلیحاتشون خوش باشن

شاید اونها از جهل و اختلافات ما سوء استفاده می کنند و خودمون رو مقابل خودمون قرا می دهند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد