زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

خانه ی درختی برای پرندگان و حشرات

چند روز پیش تلویزیون در اخبار "سامی یوسف" خواننده ی مسلمان را معرفی می کرد و چند تا از آهنگ هاش رو به صورت کوتاه پخش کرد. و در آخر اضافه کرد این خواننده به زبان های آذری و فارسی و انگلیسی و عربی مسلط است و همسرش هم آلمانی است و کلا دیگه قسمت زبان شناسی اش برای خوانندگی کامل است! در ویکی پدیا برای این خواننده می توانید بخوانید.

این معرفی بعد از یک میزگرد که برای اسلام تشکیل شده بود و دو تا خانم عضو دو حزب قدرتمند آلمان و یک پرفسور اسلام شناسی و یک آقای ترک که فکر کنم شهردار یک منطقه بود و مسلمان بود بسیار لذت بخش می نمود. من که از حرف هاشون خیلی نفهمیدم ولی همین قدر که دو تا خانم خطرات مسلمانان را بر می شمردند آقای اسلام شناس اطلاعات غلطی که از اسلام و دستوراتش داشتند را تصحیح می کرد و آقای ترک هم با جواب های کوتاه تشویق حضار را بر می انگیخت. دوست داشتم تک تک جملاتشان را بفهمم ولی با وجود ارمیای سر و صدا کن و صدای کم تلویزیون این امر میسر نشد.

آندریاس که خودش در آلمان شرقی بزرگ شده و  الان هم مادرش در شرق آلمان زندگی می کند می  گفت این جریانات مخالفت با مهاجرت و مسلمانان بیشتر در مناطق شرقی که مشکل بیکاری و عقب افتادگی نسبت به آلمان غربی دارند رواج دارد. هفته ی قبل که آقای همسر برای نماز جمعه به مسجد ترک ها رفته بود می گفت مسجد لبریز از جمعیت بود و اون مجبور شده بود به طبقه ی بالا برود. کلی عرب زبان در شهر زیاد شده. آوارگان سوری و عراقی زیادی به شهر کوچک ما آمده اند. از شهرهای بزرگ تر خبری ندارم. چقدر غم انگیز  که شهر و خونه زندگی ات را ول کنی و آواره ی دنیا بشی. بی وطن بودن خیلی غم انگیز. بعد از افغان ها که سال ها بیشترین جمعیت مهاجر دنیا رو تشکیل می دادند سه سال است که مردم سوریه عنوان بیشترین پناهندگان دنیا رو دارند گویا در آلمان و احتمالا اتحادیه ی اروپا قوانین سهل گیرانه ای برای پذیرش این افراد تصویب شده.


کلی مطلب و حرف نگفته هست ولی فعلا این عکس ها رو داشته باشید. تبلیغات این روزها پر شده از وسایل باغبانی و میز و صندلی های توی باغ و تخم و نهال انواع گل ها و درختان. یک نمونه ای که توی تبلیغات زیاده همین خونه ی پرندگان هست. چون توی بهار پرنده ها آشیان سازی می کنند و شاید خیلی ها دوست داشته باشند که مهمان باغ ها و خانه هایشان باشند. من نمی دونم پرنده ها این خانه های رنگی و مطابق با سلیقه ی آدم ها رو دوست دارند یا همان سختی خانه سازی با ساقه های درختان را ترجیح می دهند. هنوز هیچ نظرسنجی و پژوهشی در این مورد از پرندگان عزیز صورت نگرفته!!

این عکس ها همه از اینترنت عزیز می باشد، با تشکر از زحمات ایشان!!

بعدا نوشت: پیشنهاد می کنم این دو لینک را مطالعه کنید

بانوی ایرانی که 60 سال زباله تولید نکرده است

ابتکار یک دختر تبریزی




خانه ی زنبور

خانه ی زنبور

خانه ی زنبور












نظرات 15 + ارسال نظر
مامان هستی پنج‌شنبه 14 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 05:55 ق.ظ http://hastiomaman.blogfa.com/

چه خونه های خوشگلی من اگه جای پرنده ها بودم حتماً اونا رو انتخاب میکردم. تو اینجا که ما حق انتخاب نداریم خونه های زشت و وحشتناکی ساختن که میگن با الطاف دولت همه خونه دار میشن و باید بریم زیر سقف اونا و اگر هم که نخواهیم خوب مثل پرنده ها خودمون خونه سازی که بلد نیستیم و مجبوریم
ولی عکسات عالین طبق اون نظری که گفته بود دوربین تهیه کن به نظر من که با وجود ارمیا لازم نیست. چون زیاد دووم نمیاره ما تجربه داریم که میگیم خواهر فکر کنم دختر ما دوسه روزی از پسر شما بزرگتر باشه

نمی دونم سلیقه ی پرنده ها چقدر به ما نزدیک ولی آدم ها هم خونه سازی بلدند. این همه مهندس و بنا و رنگ کار و کاشی کار و ... داریم
ما یک دوربین تازگی خریدیم ولی چون حرفه ای و سنگین هست برای من سخته که هر روز با خودم ببرمش

بسامه پنج‌شنبه 14 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 06:26 ق.ظ

وای چه عکسهایی.. عین تو کارتونها می مونه.. تام و جری یادته لیلی؟ اونجا هم از اینا داشتیم..
اتفاقا منم تو دانشگاه شهرمون چندتا دانشجوی سوری دیده بودم.. دانشجوی عمران بودن.. می گفتن اومدیم درس بخونیم بریم دمشق رو بسازیم.. ما هم گفتیم بخون تا بسازی..
متاسفم که به خاطر تحریف و وحشیگری یه عده کل مسلمانان باید زیر سوال بره

راست میگی اون وقت ها به ذهنم نمی رسید که این خانه های درختی جزء مسائل عادی این کشورها باشه.
بندگان خدا ، نمیشه امید به وطن رو از کسی گرفت. دلم براشون می سوزه
امیدوارم بتونن بین مسلمانان و افراطی های سوء استفاده کن از دین تفکیک قائل بشوند

فهیمه جون پنج‌شنبه 14 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 04:23 ب.ظ

واااااااااااااااااااااای چه خوشگلن
مرسی
ببخشید دیر میام.مخابرات قول یک ماه دیگه رد برای نت به ماداده
هر چی بیام منزل مامان هستیم پیشتون

ای بابا این مخابرات نمی دونه برای بعضی ها اینترنت از نون شب واجب تره؟؟!!
هر شب بیا به مامان سر بزن! خوبه خوشحال میشن و میشیم!!

فردا پنج‌شنبه 14 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 05:26 ب.ظ http://med84.blogfa.com

سلام سلام.
خب این عکسا به حدی قشنک بود ک آدم دلش میخواد خودش بره توش زندگی کنه! آخه پرنده چه میفهمه فرق این خونه ها رو با خونه های نوک ساز خودش!!
البته من حس میکنم پرنده ها ترجیح بدن خونه رو خوذشون بسازن این جلف و جفنگ بازیا و تجملات کار آدماس، وگرنه پرنده میخواد یه دقه بخوابه دیگه این همه ٱب و رنگ میخواد چی کار!!

سلام و سلام
من هم با زندگی در این خانه ها به شرطی که در باغ و بستان باشد به شدت موافق می باشم.
یعنی پرنده اصلا نمی خواد از امنیت و نور و سرما و گرمای خونه اش راضی باشه؟ فقط می خواد بخوابه؟ به خواب از سر شب تا صبح میگین یک دقیقه؟؟؟!
اصلا گزینه های خوبی رو برای پرسش از پرندگان مطرح ننمودید

کورش پنج‌شنبه 14 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 06:16 ب.ظ

چه خوب که دوربین dslr نیکون گرفتید. هر چند که نیکون برعکس رقیبانش بیشتر به یادگیری نیاز داره. عکاسی یا سونی از همه آسون تره. و با کانن ساده تر از نیکون ، کانن خیل یخوب فیلم میگیرد ولی نیکون بعد از یادگیری واقعا اعجاب انگیز عکس میگیره. من خودم از سه سال پیش که نیکون D3200 گرفتم. کیفیت هیچ دوربینی از point and shooting ,compact, و حتی bridge و mirrorless اون عطش عکاسی من رو ارضا نمیکنهو چه بسیار عکسهایی که با دوربینم گرفتم.یا DSLR و دیگر هیچ. موبایل که اصلا در طیف عکاسی به حساب نمیارم. چه بسا خیلی جاها سوژه دیدیم ولی با موبایم عکس ننداختم. با یک بچه عکاسی کردن خیلی سخته. این برنامه ای را که میگویید ندیدم(چون 8 ساله که تلویزیون تماشا نمی کنم ، و اصلا تلویزیون ندارم به دلیل شدت بالا بودن پروپاگاندا در تلویزیون) ای کاش اسم برنامه یا شبکه را یاداشت ممی کیردید. شاید در آرشیو می توانستیم بیابیم. سالهاست که دیگه اعتماد اندکی به برنامه های شبکه ها در تلویزیون دارم. کمتر از 5 % این برنامه ها را مفید میدانم. برخی انقدر نازل هستند که حتی سرگرم کننده هم نیستند. ای دریغ از آن 7.3 میلیارد یورو پولی که دارند از مردم آلمان به زور دریافت می کنند و معلوم نیست کجا خرج می کنند. فکرش را بکنید . بی بی سی فارسی 15 میلیون پوند سالانه هزینه داره(اونجوری که خودشون میگن)، احتمالن من و تو هم 20 تایی خرج داشته باشه(با توجه به فیشهای حقوقی لو رفته) ولی این دو شبکه یه مملکت رو با 30 شبکه استانی و غیره داشتند فلج میکردند. به راستی پس این شبکه های آلمانی که شاید 15 دقیقه هم به حقیقت گویی در سال نمی پردازند با این همه پول چه می کنند. دریغ از یک نماینده یا یک نفر که اعتراض کنه. ولی از آن طرف برای جنبش پگیدا(اروپایی های میهن پرست) تبلیغ میشه و این همه آدم میریزند تو خیابون. این است که تلویزیون آلمان و در راس همه غرب جایگاه خودش رو پیش من از دست داده. حال باید این برنامه را دید و نکته برداری کرد. در یک ویدیو دیدم که انیسه امانی (یک کمیدین زن ایرانی در آلمان) در حال گفتگو در مورد درگیری پلیس در کلن با تظاهرات کنندگان زد اسلام گرایی بودند. در این برنامه در مورد علت عمل جراحی بینی این زن و وضعیت زنان در ایران صحبت شد، ولی در مورد لزوم افزایش آگاهی در این مورد خیر. یا صحبت با فرح پهلوی . این تلویزیون ملی تریبون چه کسی است. ایرانیان در آلمان به 200 هزار نفر هم نمیرسند(اگر به جمعیت باشد پاکستانی ها از ما بیشترند). پس برای چه کسی تاریخ ایران مهم است. (دوست دختر من . نمی دونست پایتخت سویس کجاست ، حال ایران و تاریخش پیشکش) آلمانیها و اصلن خود ایرانیها. خوب درباره ی تاریخ ایران رو حداقل 60 شبکه فارسی زبان 24 ساعته در حال صحبت هستند. بماند. این هم کمی قلم فرسایی از طرف من.

بسیار کامل و جامع در باب همه ی موضوعات اطلاع رسانی کردید. دوربین ما هم فکر کنم شبیه همین نیکون شماست ولی عکس حرفه ای بیشتر از خودمان و یا وقتی سه تایی باشیم می گیریم
در مورد تلویزیون و برنامه هایش هم حرفی برای گفتن من نیست چون شما با تجربه ی هشت ساله نظرتان را گفتید و مسلما حرف من که از تلویزیون موقع شام خوردن استفاده می کنم و بیشتر هم دنیال کانالی هستم تا سر وصداهای متنوع داشته باشد قابل قیاس نیست.
ممنون از وقتی که گذاشتین و توضیحاتی که نوشتین.

فردا پنج‌شنبه 14 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 09:03 ب.ظ http://med84.blogfa.com

خب اگه قرار بود پرنده به این جیزا فک کنه که طی هزاران سال از آفرینشش بالاخره آی کیوش میرسیدو حالا واسه خودش سیستم روشنایی، دزدگیر، آژیر خطر، تلفن ، خط اینترنت و ... راه مینداخت!
پرنده ها از شب تا صبح هزار بار غلت میزنن!! کجا چندساعت میخوابن؟! ما یه بلبل خرمایی داشتیم اصن من مونده بودم این بشر! خواب هم داره یا نه!! تو تاریکی هم ک از کنار قفسش رد میشدیم چشماش برق میزد!

نه حالا به این حد ولی خب یک سری ملاحظات در ساخت و ساز شاخه ای وجود داره.
خب من تا این حد با یک پرنده دمخور نبودم که خوابش رو چک کنم

مگهان پنج‌شنبه 14 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 09:43 ب.ظ http://meghan.blogsky.com

لیلی چه خونه های خوشگلی .... دوست من مارکوس هم که آلمانی هستن دو تا خونه خوشگل واسه پرنده ها تو تراسشون دارن : ) که اگه شد عکس می ذارم ازشون !
من نمی دونستم خانم سامی یوسف آلمانی هستن :دی راستی لیلی جون شما خوب زبان آلمانی رو می فهمین ؟ : ) مهارت شنیداری منظورمه... من تو لیسنینگ انگلیسی و آلمانی و حتی فارسی فاجعه م ! گوشم اصلاً دقت بالایی نداره :دی

راستی دوربین نیکونتون مبارک :دی ایشالا یک دوربین سبک هدیه بگیری !!! یهویی ... که بتونی عکسای بیشتری بگیری برامون ؛ )
3 4 سال پیش مامانم 2 ماهی بود هی راه می رفت می گفت چی میشد من یک دوربین کوچولو هدیه بگیرم؟! فک کن یه روز آقای پدر اومد خونه و گفت تو سمینار فلان بهمون دوربین دادن :)))!!! الان من آرزو می کنم همینجوری یک عدد دوربین به دست لیلی برسه اون هم از نوع سبک

توانایی زبان خارجی همه بستگی به استفاده از اون داره. اگر آدم تمرین و ارتباطش کم بشه مسلما زبانش افت می کنه. مهارت شنیداری هم که اگر لهجه ی طرف قاطی پاطی نباشه و تند تند حرف نزنه آدم می فهمه. من هم توی شنیدار زبان فارسی مخصوصا اونها که لهجه ها و گویش های مختلف دارند مشکل دارم.
ان شالله. عجب مامان شما خوش شانس هست. باشد که ما هم از این شانس ها نصیب مان شود

fatemeh پنج‌شنبه 14 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 10:20 ب.ظ http://http://fatemehkamalichirani.zenfolio.com/blog

در مورد سامی یوسف باید بگم که به فارسی مسلط نیست. می دونه اما مسلط نیست. با اندریاس موافقم. مشکل از شکاف اجتماعی عمیق در شرق آلمانه. چیزی که شوهر من بهش می گه "سوسیال لووزر".. آدمهای که به لحاظ اجتماعی زندگی رو باخته می بینن و حاضرن برای اثبات خودشون هر چیزی رو بهونه کنن.
عکسها هم جالب بود
مرسی

ممنون از اطلاعاتت.
آدم های باخته خیلی خطرناکند چون چیزی برای از دست دادن ندارند
قابل نداره خانم خوش سلیقه

92در92 جمعه 15 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 08:26 ب.ظ

شب بخیر شادی باد .
شبکه های تلویزیونی آنجا در مورد کشور ایران بازگو میکنند یا چقدر در مورد ایران در رسانه های خود خبر رسانی میکنند
آپم
ایام ب کام.

روز بخیر.
ما تلویزیون نمی بینیم فقط موقع شام برای ایجاد تنوع و غذا خوردن ارمیا روشن می کنیم. یکی از دوستان در همین پست اطلاعاتی برای برنامه های تلویزیونی نوشته

نرگس شنبه 16 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 05:55 ق.ظ

سلام آبجی! خونه ها خیلی قشنگ بودن! اینجا هم ما یک زوج کبوتر سرگردان داشتیم که دنبال مسکن میگشتن ولی آخر نمیدونم کجا رفتن!

یه پیشنهاد: یه بار در مورد کار رایگان برامون صحبت میکردی و فکر کنم مطلب هم گذاشتی. اینکه کار رایگان یک امتیاز محسوب میشه. اگه تونستی بیشتر در موردش بنویس. ما هم یاد بگیریم حتی اگه یه جایی پول ندادن، خودمون رو از لذت کار مفید محروم نکنیم.

سلام آبجی جونم. ای بابا باید براشون خونه درست می کردین بمونن. ولی خب توی ایران گربه ها از گذاشتن خونه برای پرنده ها بیشتر خوشحال میشن!
باید تحقیق کنم دوباره. اون دفعه که نوشتم یک متن های کتاب زبان مون در این باره بود

babaii شنبه 16 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 09:31 ب.ظ

این‌ همه‌ نابسامانی‌ها و کشاکش‌های‌ ویرانگر، نه‌ نتیجه‌ دانستنی‌های‌ بشر است‌ و نه‌ محصول‌ نادانی‌های‌ او، بلکه‌ به‌ سبب‌ بی‌اعتنایی‌ به‌ رسالت‌ نجات‌بخش‌ انسان‌هاست. رسالت‌ الهی‌ به‌ کر‌ات‌ در تاریخ‌ بروز نموده‌ و توانسته‌ انسانیت‌ را از خلاصه‌ شدن‌ در سود و زیان‌های‌ غرایز حیوانی‌ برهاند. گرچه‌ اقلیتی‌ متأثر از رسالت‌های‌ الهی‌ شده‌اند، ولی‌ همین‌ رهیافتگان‌ قلیل، بنیاد تاریخ‌ انسانیت‌ را استوار کرده‌اند. حتی‌ اکثریت‌ها با تکیه‌ بر این‌ اقلیت‌ها یا زیر سایه‌آنان‌ احساس‌ بی‌نیازی‌ به‌ پاسخگویی‌ سؤ‌الات‌ زندگی‌ می‌نمایند، و از هوایی‌ که‌ آنان‌ برای‌ عالم‌ معرفت‌ بشری‌ به‌ وجود آورده‌اند، تنفس‌ می‌کنند

ممنون از توضیح تون. شاید غرور و یا جهل باعث شود که برخی فکر کنند به تنهایی می توانند راه را بیابند و بدون راهنما راه را بپیمایند

سپینود یکشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 10:40 ق.ظ

سلااااااااام .
وای چه خونه های قشنگی . با طرح و رنگگگگگگگ شاددددددد ! منم یکی می‌خوام !
به قول شاعر
ای کاش من هم پرنده بودم
با شادمانی پر می‌گشودم .........
بعدشم تو این خونه ها می‌آسودم :) بلههههههههههه !

سلام
با این خونه ها فقط در باغ و بستان میشه زندگی کرد. به درد زندگی شهری نمی خوره

ساندی س یکشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 06:22 ب.ظ http://matitanha.blogfa.com

انشاالله هر چه زودتر شرایط براشون مساعد میشه و برمیگردن خونه هاشون .

طراح این خونه ها کی بوده الآن ؟!!!! بانمک بودن ولی به سلیقه پرنده ها توجه نشده ! من اگه پرنده بودم خودم لونه میساختم

پسر گلتم ببوس از طرف من :-*

امیدوارم که این دعا مستجاب بشه.
ای بابا این همه طراحی کردن آخرش شما به عنوان یک پرنده قبول نداری؟
ممنون خانومی

مامان یکشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 08:55 ب.ظ

خوبه فکر پرنده ها هستن فکرادما که نیستن!

به نوبه ی خودشون فکر آدم ها هستند. انجمن های خیریه برای جمع آوری کمک به کشورهای فقیر دارند. دولتمردان هر کشوری دنیا رو همون طور که می خواهند برای مردمانشان ترسیم می کنند

ملیکا سه‌شنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 05:28 ب.ظ

واو! خیلی خوبه که اینقدر به فکر پرندگان باشن...
واقعا پرنده ها استقبال میکنن از این خونه ها؟ (حتما استقبال کردن که بازم از این خونه ها میسازن )

اینجا اهمیت حیوانات گاها بیش از ادمهاست!
فکر نمی کنم استقبال کنند!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد