زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

عروسی در سوئیس

چند هفته پیش دوست افغانی جدیدمان (فرنوش)و همسر آلمانی اش و پسر توپولوی شان به خانه ی ما آمدند. آنها هفته ی قبل به عروسی دوستشان در سوئیس رفته بودند و ماجراهای عروسی و سفرشان را برای ما تعریف کردند. این طور که از گرانی و تمیزی سوئیس گفتند ما خدا رو شکر کردیم که در آلمان زندگی می کنیم! عروس و داماد که برای مراسمشان به سوئیس رفته بودند از دوستان آندریاس بودند. آندریاس در مدتی که در افغانستان تحقیق می کرده با این خانم آشنا شده. عروس خانم متولد سوئیس از مادری ایتالیایی و پدری اهل بولیوی است و حدود 38 یا 39 سال سن دارد و پسر هم جوانی افغانی که حدودا 7 سال از خانم کوچکتر است. پدر و مادر عروس خانم در بولیوی زندگی می کنند و برای عروسی فرزندشان هم نیامده بودند. پسر هم که مادرش در افغانستان است و گویا فک و فامیلش در افغانستان با این وصلت موافق نیستند. در نتیجه اینها تنها مهمانان ویژه ی عروسی بودند! این طور که از صحبت های یک در میان مهمانانمان فهمیدیم دختر خانم ده سالی در انگلستان زندگی می کرده و حالا چند ماهی است که به سوئیس برگشته برای همین دوست و آشنایی در وطنش نداره. فکر کنم گفتند که این زوج خوشحال در آمریکا با هم آشنا شدند و فعلا هم هر دوشون بیکار هستند و دارند از ذخیره ی خانم استفاده می کنند. فرنوش و آندریاس دو شاهد عقد بودند و بعد هم که برای غذا رفتند به رستوران ، اینها نگاه به قیمت ها کردند و به خاطر جیب عروس خانم ارزان ترین غذا یعنی اسپاگتی را سفارش دادند بدون آب و چای و مخلفات. می گفتند یک پرس اسپاگتی 130 فرانک بود چیزی که در شهر کوچک ما 7 یورو هست. یکی از دوستان عروس خانم که او هم شوهری افغانی دارد ماجرای جالب تری داشت. این خانم سوئیسی به نام کاتیا که عاشق شوهر افغانش شده بوده مدت چندین سال در تاشکند ر/ق/ا/ص بوده و گویا همسرش گل محمد نوازنده ی یک وسیله ی موسیقی سنتی شرقی (به نظرم گفت سنتور )بوده و آقا عاشق خانم شده و بعد هم خانم حسابی به این آقای معتاد دل می بندد و همسر دومش می شود و در خانه اش در ایالت بدخشان افغانستان که گویی منطقه ی فقیرنشینی است ساکن می شود. خانم اول گل محمد با شنیدن نام همسر دوم با یک تنه ی درخت که از ریش کنده به استقبال می رود ، بالاخره هر چی باشه پنج تا بچه داشته. مدتی بعد کاتیا از دست همسرش به پلیس افغانستان شکایت می کند که همسر من بیشتر وقتش را با زن اولش است. پلیس هم حکم می دهد چون این زن خارجی است حقش دو برابر است! الان هم که برای تولد فرزندش به سوئیس آمده و یک پسر به نام خورشید دارد ولی دوباره می خواهد برگردد چون فکر می کند شاید روزهای تعطیل شوهرش به او سر بزند. به قول فرنوش این مرد، مهره ی مار دارد!!
خلاصه بعد از آشنایی ما با این زوج منتظر شنیدن داستان ها و ماجراهای زندگی دوستانشان در افغانستان و تاجیکستان و ... باشید
از گرانی حمل و نقل و خورد و خوراک سوئیس گفتند و همین طور تمیزی و نظمش. فرنوش می گفت من تا حالا سوئیس نرفته بودم ولی یکی از دوستانم از بن آلمان به سوئیس رفته بود ازش پرسیدم چطوری است بهم گفته بود مثل تفاوت افغانستان با ایران! با این جمله آندریاس شاکی شد که آلمان اینقدرها هم بد نیست
کل مباحث عروسی سوئیس شاید بیست دقیقه هم نشد و ما در سه ساعت مهمانی راجع به کلی مطلب دیگه حرف زدیم ولی چون پست طولانی میشه من به همین قسمت خاله زنکی ماجرا بسنده می کنم

مشکل موبایل حل شد ولی عکس ها از قبل می باشد!

کانال آب نزدیک خانه مان محل عبور و مرور کشتی های باربری است. این کانال شمال آلمان را به جنوبش وصل می کند


انتهای کشتی باربری


ماشین آشنا!


معرفی خانه ی تاریخی در کوچه ی ما


پلان خانه ی تاریخی


معرفی یک مجسمه ی سنگی در مزرعه ی انتهای کوچه ی ما


مجسمه ی سنگی- مسیح مصلوب


ویترین یک سالن آرایشی سگ ها- گوش حیواناتی مثل خوک و گاو به عنوان آدامس و برای پاک کردن دندان های سگ ها به آنها داده می شود.

سردر یک هتل در شب

نمایشگاه و فروشگاه بی ام و

نظرات 30 + ارسال نظر
مضراب یکشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 09:13 ب.ظ

گمون نمی کردم سوئیس کشور گرونی باشه!!!

سوئیس از جمله کشورهای بسیار گرون اتحادیه اروپاست

مضراب یکشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 09:14 ب.ظ

راستی گوشی نو مبارک خانوم. توی ایران بودی ملت یه شیرینی اساسی پیاده ات می کردن

ممنون.ای بابا من ایران بودم کلی دوست و فامیل گوشی نو خریده بودند من شیرینی نگرفتم.نمی دونستم باید سهمم رو بگیرم

مریم دوشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 05:36 ق.ظ

لیلی جان فکر کنم نمایشگاه بی ام و بوده .

حق با شماست.تصحیح کردم

آرش دوشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 06:15 ق.ظ

سلام

عکسی که با عنوان "نمایشگاه و فروشگاه بنز" گذاشتید فکر می کنم در اصل نمایشگاه و فروشگاه "بی ام و" باشه.

سلام
حق با شماست.تصحیح کردم.
ممنون از تذکرتون

زهرا - گل بهشتی من دوشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 06:46 ق.ظ http://www.golebeheshtieman.niniweblog.com

پست جذابی بود. گاهی هم خاله زنک بازی لازمه.
شاید فرصت نشه دوباره سر بزنم تا سال جدید. سالی پر از موفقیت و کامیابی و دلخوشی برای خودت و خانواده محترمت آرزومندم.[گل]

برای خانم ها این قضیه گاهی بسیار لازم است.
ممنون از تبریکت.سال خوبی پر از شادی و سلامتی داشته باشید

نرگس دوشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 08:03 ق.ظ

ووواااااای چقدر این پست چیزای عجیب و جدید داشت، هم عکس و هم متن!

اخر سالی همه چیز رو ریختم وسط میز

نوشین دوشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 08:16 ق.ظ

سلام باارزوی سالی سرشار از سلامتی برای شما وخانواده عکسها زیبا هستند ممنون وتشکر

ممنون خانومی.شما هم ان شالله سالی لبریز از موفقیت و سلامتی و شادی داشته باشید

مگهان دوشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 09:41 ق.ظ http://meghan.blogsky.com

وااای ماشینا رو :دی دهنم آب افتاد !

و اما برسیم به ماجرای خاله زنکی :دی که خیلی هم بامزه بود . نام خورشید برای یک آقا خیلی جالبه چرا که ما از کودکی ذهنمون خورشید رو خانوم می شناسه:دی
ما یک فامیلی داریم که آقا دو تا زن دارن . جالبیش اینجاس آقا هیچ ویژگی خاصی نداره بد اخلاق ترین مردی هست که می شناسم !!! و از نظر مالی هم آهی در بساط نداره!!! ولی هر دو خانوم براش می میرند ! واقعاً باور کردنی نیست ... :دی
مادرم میگن احتمالاً آقای ف مهره ی مار داره ! وگرنه ویژگی هاش که تک تک دافعه قوی دارن :))

پس شما هم در زمینه ی ماشین تخصص داری.
واقعا مهره ی مار وجود داره هاااا!!!

فاطیما ی عمه دوشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 12:48 ب.ظ

سلام دختردایی جونم...
خوبید همه؟ ارمیا جونی چطوره؟ ماشاء الله چقدر بزرگ شده ....
داره یک سالش میشه دیگه....

عیدت هم پیشاپیش مبارک باشه.... اگه میومدی ایران خیلی خوب بود... دلم برات تنگ شده آخه....
امام زمان (عج) یار و یاورت باشه و همیشه از دستت راضی باشه...
یامهدی
اللهم عجل لولیک الفرج

سلام دخترعمه جان
شماها که عید امسال خیلی بهتون خوش میگذره.جای ما رو هم خالی کنید.
این فسقل ارمیا هم برای خودش داره یکساله میشه ولی نمی دونم چرا هنوز گریه اش تموم نشده.
الهی امین برای دعای خوبت

بسامه دوشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 03:53 ب.ظ

به به خانم ایفون 6 مبارک
اره سوئیس که فوق العاده اس.. من یکی از دوستام اونجا زندگی می کنه سالی یه بار که میاد ایران از اینجا لباس اینا بار می زنه می بره.. می گه اونجا خیلی گرونه.. اینم که کار نمی کنه و فعلا از جیب شوهرش می خوره..
واییییییی چه ماشینهایی.. چه ماشینهایی..

ایفون چیه؟خوردنی؟پوشیدنی؟
خب شوهرش باید خوشحال هم باشه که برا خانمش خرید کنه.
من که از ماشین سر در نمیارم ولی فکر کنم شما متخصصی

آسمان دوشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 05:30 ب.ظ

سلام
از این پستتون خیلی خوشم اومد به نظرم خیلی جالب بود اصلنم خاله زنک نبودیعنی واقعا اون خانم سوئیسی رفته با یک مرد معتاد که زنم داره با 5 تا بچه ازدواج کرده بعد از سوئیس میره اونجا میمونه ؟!!!!حتما خیلی هم راضیه من اصلا نمیدونستم تفاوت سوئیس و آلمان در این حده فک می کردم با هم برابر باشن یا حداقل کمی سطح رفاه سوئیس بیشتر از آلمان باشه!!کلا پستتون حیرت انگیز بود،ممنونم ازتون بازم از اینا بنویسین

بله خلاصه داستان همین بود که شما نوشتین.
سوئیس از جمله گران ترین و باکلاس ترین کشورهای اروپایی است. سطح رفاه و درامد مردم بالاست.
ببینیم دوستامون دیگه چه ماجراهایی برامون تعریف می کنن

92در92 دوشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 10:05 ب.ظ http://92dar92.blogfa.com

شب بخحیر شادی باد .
من عاشق BMW هستم .
ایشالا در آینده نزدیک صاحب بی ام و میشم.
اینجا اسپاگیتی قیمتهای مختلف داره .
شادزی.

ان شالله به خواسته تون برسید
رستوران های قسمت های مختلف شهر قیمت هاش فرق می کنه

92در92 دوشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 10:06 ب.ظ http://92dar92.blogfa.com

یادم رفت بهت بگم حتمآ بیا بخون اپم.
حتمآ بیا .
شادزی

ان شالله

فاطمه سه‌شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 08:04 ب.ظ http://http://fatemehkamalichirani.zenfolio.com/blog

حالا اگه یه پرس اسپاگتی واقعا 7 یورو می شده باز جای شکرش باقیه :)

مگه چند میشه

دخترچه چهارشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 12:27 ق.ظ http://www.moncoindesolitude.blogfa.com

راستش من هم قبول ندارم که تفاوت المان و سوییس مثل أفغانستان و ایرانه.

البته به شهرش هم بستگی داره اما مثلا توی کف خیابونهای ژنو ادم به کرات ته سیگار میبینه، چیزی که من هیچ وقت مثلا توی المان ( حداقل شهرهایی که من رفتم) ندیدم. یا تجربه ای که من با اتوبوس های المان داشتم به مراتب بهتر از اتوبوس های ژنو بود. البته شهرهای کوچیک سوییس که خیلی از پولدارها توش خونه دارن با ژنو و زوریخ متفاوته.
اما در مورد قیمت، درسته که اختلاف قیمت فاحش با المان وجود داره، اما اونجا ها هم فست فود و رستوران های معمولی تر پیدا میشه، یعنی حداقل تو شهرهایی مثل ژنو، لوزان، زوریخ. اما خب رستورانهای فوق العاده لوکس و گران هم کم نیستند. چیزی که اختلاف قیمتش تو سوییس با المان خیلی زیادة، قیمت سرسام اوره اجاره تو سویسه.

حق با شماست.من هم می خواستم این توضیح رو بنویسم که شهر به شهر در هر کشوری فرق می کنه. همین طور در هر شهری قسمت های مختلفش و رستوران های متفاوت قیمت هاشون فرق می کنه

همطاف یلنیز چهارشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 05:07 ق.ظ http://fazeinali.blogfa.com/

سلام سلام
با ماجرای مهره مار یاد یکی از داستان های گلی ترقی افتادم. امینه نامی هم گرفتار شوهری بید که زن اولش پولدار بود و ... اونجا هم ذکر شده بود که گویا مرد مهره مار داشته

سلام.
بعضی ها واقعا مهره ی مار دارن

همطاف یلنیز چهارشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 05:11 ق.ظ http://fazeinali.blogfa.com/

و
به به، چه محله تاریخی ساکنید شما!
چه خوب که گوشی جور شد. مبارکا

خونه های محل ما قدمتشون مال صد سال پیش و نسبت به کل شهر که مال قرون وسطی است جدید محسوب میشه!!
ممنون از تبریک تون

محجوبه چهارشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 06:36 ق.ظ http://www.lebaseshokr.mihanblog.com

یا نور
سلام بر شما

هنوز دارم به آن مجسمه مسیح در کنار سنگ های مطرود !! فکر می کنم ...

راستی سبزه های گره خورده با "رنگ معرفی کتاب" به لباس شُکرم دوخته شد .
منتظر کوک توجهتان هستم

سلام
این مجسمه صلیب در کنار مزرعه ی انتهای کوچه مون هست. کنار دیوار مزرعه و در مسیر عبور پیاده رو.به نظرم جای مناسبی در مزرعه است.باید عکسی از نمای کلی تر هم می گذاشتم.
ممنون از دعوت تون

یه دوست چهارشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 09:18 ق.ظ

ازدواج وقتی از ملیتهای مختلف باشه واقعا سخت و پیچیده میشه
این نمونه ای که شما گفتین که خدا رحم کنه بهشون لابد بچشون هم تو یه سرزمین دیگه دنیا میاد
فکر کنم خودشون هم گیج شدن از هویت پیچیدشون
لیلی جان ارمیا خان چط.ره؟زیاد ازش صحبت نمیکنید
با نی نی خوش میگذره؟

ازدواج از دو تا شهر مختلف تو ایران هم تفاوت های بسیار دارد. دو کشور و دو دین که دیگر حتما تنوعش زیادتر است. ارمیا هم داره بزرگ میشه و ما رو هم بزرگ می کنه همون طور که داره پیرمون می کنه!!!

[ بدون نام ] چهارشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 10:19 ب.ظ

چقدر بامزه. من همیشه مشتاق شنیدن داستان هایى از افغانستان هستم
راستى لیلى عزیزم پیشاپیش عیدت مبارک

ممنون خانومی.برای شما هم سال خوبی باشد. راستی اسمت رو ننوشتی

رخساره پنج‌شنبه 28 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 11:45 ق.ظ http://doctoregharib.mihanblog.com

چه داستانای باحالی....اصلا عشق دورهمی به همین حرفای خاله زنکیشه

این مدل حرفا بیشتر در دورهمی های خانم ها شنیده میشه. ولی این بار اقایان هم مشارکت داشتند

فهیمه جون پنج‌شنبه 28 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 01:44 ب.ظ

سلام...چه بد و و جالب.زوج اخری.ای بابا....وو چه پلان حالبی.....ارمیا رو ببوس

سلام
زندگی ادم ها واقعا هر کدوم یک قصه است.
ممنون خانومی.گویا در معماری هم تخصصی داری

فهیمه جون پنج‌شنبه 28 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 01:48 ب.ظ

سال جدیدشمسی مبارک.خونه تکونی دلتون همه مبارک

ممنون. البته ما هنوز هیچ خونه تکونی انجام ندادیم

مضراب جمعه 29 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 02:55 ب.ظ

سال نو مبارک انشاءالله سال جدید پر از اتفاقای خوب و مبارک و شیرین باشه برات خانوم گل

سال نوی شما هم لبریز از شادی و خبرهای خوش و سلامتی باشد

مهسا جمعه 29 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 06:24 ب.ظ http://sarneveshtehman.blogfa.com

عجب ماجراهایی بوده...
می گم من عاشق این سر در ها شدم. خیلی خوشگلن.

من هم این سردر ها رو دوست دارم. اینجا طرح های قدیمی و زیبایی یافت می شود.

آریا شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 09:40 ق.ظ http://aalmaan.blogfa.com

سلام،

سال نوتون مبارک باشه لیلی خانم. سالی پر از موفقیت براتون آرزو می کنم.


با آرزوی بهروزی
آریا

سلام
سال نوی شما هم لبریز از شادی و آرامش و سلامتی و موفقیت باشد. امیدوارم در این سال فرصت نوشتن در وبلاگ دوباره برایتان فراهم شود

فهیان شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 10:04 ق.ظ

سلام لیلی عزیز. سال نو مبارک. امیدوارم سالی پر از خاطره های شیرین در کنار کوچولوی نازت و همسرت برات باشه.

سلام دوست گمشده!
سال نوی شما هم لبریز از شادی و سلامتی و رسیدن به آرزوها باشد
کم پیدایی خانومی؟

فهیمه جون دوشنبه 3 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 07:55 ق.ظ

این مضراب چقدر اسمش اشناست

پس شما می شناسیشون؟خواننده ی قدیمی این وبلاگ هستند

مامان دوشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 10:30 ق.ظ

خیلی جالب بود بنده خدا دختره

آره دختره عجب زندگی ای داره

شاهده سه‌شنبه 11 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 11:26 ب.ظ http://swissandme.persianblog.ir/

عجب داستان های عجیب غریبی !!!! :))
سوئیس گران هست درسته؛ ولی احتمالا این دوستان رفتند هتل بوریواژ (هتل مذاکرات هسته ای) اسپاگتی خوردند که پرسی 130 فرانک شده :-O
ایشالله خوشبخت باشن همیشه :)

پس من اشتباه متوجه شدم. احتمالا هزینه ی اسپاگتی مهمانان عروسی همه با هم اینقدر شده.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد