زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

عکس های بهاری

یکی از دوستان که تازه اومده مطلبی گفت که یادم اومد ما هم همین مشکل رو اوایل داشتیم. می گفت با این همه پول خرد چه کنم؟ اینجا چون قیمت اجناس رند نیست معمولا موقع خرید و فروش مقداری سنت و پول خرد رد و بدل میشه(هر 100 سنتcent میشه یک یورو Euro). مثلا قیمت اجناس میشه 4یورو و 86 سنت. حالا یا باید یک اسکناس پنج یورویی داد یا دو تا سکه دو یورویی و 86 سنت رو جور کرد. اوایل که ما اومده بودیم فکر می کردیم بقیه پشت سرمون توی صف معطل می شوند و سریع اسکناس رو تحویل می دادیم و صندوق دار هم 14 سنت خرد می داد و به تدریج کیف پول مون پر می شد از سکه های چند سنتی که وزنش زیاد بود و استفاده ای هم نمی شد. به مرور یاد گرفتیم که بقیه ی که توی صف هستند این قدرها عجله ندارند که تو نتونی سکه های توی کیفت رو بشمری و تحویل بدی. حتی افراد مسن وقتی به صندوق می رسند عصاشون رو تکیه می دن به پیشخوان و سر فرصت کیف پول رو از تو کیف یا کیسه ی خرید پیدا می کنند و با صبر و حوصله و وسواس سکه ها رو می شمرن و تحویل می دهند در این مدت نه صندوق دار و نه مشتری های در صف اعتراض نمی کنند. گاهی هم افراد مسن خودشون رو راحت می کنند و کیف پولشون رو میدن صندوق دار تا سکه ها رو از توش برداره. توی همین صف های صندوق فروشگاه ها گاهی اگر کسی فقط یک قلم جنس برداشته باشه رو به جلو هدایت می کنند. برای من پیش اومده که مثلا فقط نان خریده بودم و نفر جلوئیم به من گفته بیا جلوی من بایست. من خودم هم چند بار این کار رو کردم. یک بار یک پسری یک جنس برداشته بود و عجله داشت و از افراد خواهش می کرد که اگر امکان پذیر هست من برم جلوتر و همین طوری به جلو هدایتش کردیم تا رسید به یک آقای باوقار و قدبلند که برگشت با صدای بلند به پسر گفت نه من جام رو به تو نمی دم و کلا تلاش هامون به هدر رفت البته این رو هم اضافه کنم که اکثر فروشگاه ها چند صندوق دارند ولی خب مردم هم سبدهای خریدشون رو پر می کنند و اصولا آخر هفته ها شلوغ میشه. هر از گاهی هم که یک صف شلوغ می شود رئیس فروشگاه زنگ رو می زنه و یکی از کارمندان فروشگاه صندوق جدید رو باز می کنه و توی بلندگو هم اعلام میشه که مشتریان عزیز صندوق شماره ... برای شما باز گردید!! این هم تجربه ای مهم است که با کالسکه بچه ی خوابیده نمی شه رفت توی فروشگاهی که دائم صندوقی رو باز یا بسته می کند!


جزء اولین عکس های موبایل جدیدم می باشد.


مسیر رسیدن به دریاچه و پارک بزرگ!! شهر



کشتی باری ای که در کانال آبی که جنوب آلمان رو به شمال آلمان و آب های آزاد وصل می کند حرکت می کند





تبلیغ مرکز خرید
نظرات 25 + ارسال نظر
javad جمعه 21 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 08:22 ب.ظ

سلام

خیلی عالی بود. کاش ما هم آرامش را به زندگی بیاوریم.
راستی... گوشی LG-D405 مبارک ک ک ک ک.

سلام
بلی کاش ما هم آرامش داشته باشیم و اون رو به اطرافیانمون هدیه بدیم.
گوشی من LG هست ولی این مدل نه، هر چند به نظرم همه شون شبیه هم هستند.

بسامه شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 06:39 ق.ظ

کارت عزیزم... بهترین راه خرید تو فروشگاههایی که یه عالمه خرید کردی کارته... می کشی و تمام.. البته گاهی تراکنش نمیده ولی خوب در اکثر موارد عالیه..
اینجانب پول خردهامون رو جمع می کنیم و می دیم به یکی از فامیلامون که سوپرمارکت داره و پول درشت تحویل می گیریم..

بلی حق با شماست. چون ما یک کارت بانکی داریم. یک نفر باید از پول نقد استفاده کنه. در حالت کلی کارت بانکی بهترین گزینه است
از این آشناها خیلی خوبه که کسی داشته باشه

مگهان شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 07:38 ق.ظ http://meghan.blogsky.com

چه بامزه بود اون آقای قد بلند ؛ ) نه من جام رو بهت نمی دم :دی
--
گوشی نو مبارک بانو :-* روزتون هم با تاخیر خیلی خیلی مبارک و الهی همیشه سلامت و شاد باشین کنار عزیزانتون :-)
--
یه بارم درباره این سنت ها فک کنم نوشته بودین که تو قلک جمعشون می کنن و میدن یورو می گیرن ؛ )
--
خوشحالم که عکسای جدید و زیاد می بینم از این به بعد :دی این عکس خیابون سنگ فرش چقدر خوبه

یعنی این که حرکت خودجوش دسته جمعی ما رو به فنا داد خوب بو ه
ممنون از تبریکات فراوانتون. امیدوارم ارمیاخان گوشیم رو بر فنا نده دوباره.
اره این دوستمون که گفت یادم اومد دوباره.ماشالله شما حافظه ی خوبی داری ها.
خیابون سنگ فرش برا کالسکه و دوچرخه همچین خوبی هم نیست

مگهان شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 03:16 ب.ظ http://meghan.blogsky.com

من یک زمانایی اساتیدم رو با حافظه م جوری شوکه می کنم که می گن تو اینجا چی کار می کنی با این حافظه :)) !؟
اینکه چیزی نبود که نشون بده حافظه م خوبه؛ )
--
اون آقا نشون داد هر یک نه و یک ساز مخالف چقدررر می تونه اهمیت داشته باشه و بزنه حال یه ملت رو بگیره :دی
--
سنگ فرش حتی واسه قدم زدن هم تو طولانی مدت و با کفش اسپرت دردناک میشه و مناسب نیست اصلاً
ما که Kinderwagenنداریم درکتون کنیم ولی تجربه ی دوچرخه رو دارم

پس من می تونم ازت درباره ی مطالب وبلاگم سوال کنم چون خودم یادم نیست چه وقت چی نوشتم
بله اون اقا نشون داد که گرفتن حال یک ملت چقدر سهل است
سنگفرش کلا برای نمایش زیباست نه استفاده

مامان هستی یکشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 05:25 ق.ظ http://hastiomaman.blogfa.com/

گوشی جدید مبارکه منم گوشی میخوام

ممنون
یعنی کادوی روز مادر گوشی. موبایل جدید نگرفتی

زهرا - گل بهشتی من یکشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 07:53 ق.ظ http://www.golebeheshtieman.niniweblog.com

برعکس ما اینجا معضل کمبود پول خرد داریم. برای تاکسی و چیزای دیگه ای که نمیشه کارت استفاده کرد. اصلا انگار عمدا پول خردها کم میشه که بقیه مبلغ کرایه خورده بشه.

تاکسی دارها که تمام طول روز با افراد مختلف سر و کله می زنند احتمالا خیلی پول خرد کم میارند و نیاز دارند

محبوبه 81 یکشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 10:15 ق.ظ

سلام دوست جون
وااای چه عکسای قشنگی چه شکوفه های قشنگی چقدر راه هموار و مناسب برای پیاده روی...برو بیرون استفاده کن از این بهار
من هیچوقت تو صف فروشگاه هرچقدر خسته باشم عجله ندارم تازه یه جورایی دوست دارم صف طولانی باشه بقیه رو نگاه منم. بهم نخندی ولی خب هرکی یه جوریه دیگه. منم عجیب غریبه اخلاقم

از همین تریبون هم کار اون آقای قدبلند رو تقبیح میکنم بیچاره پسره گناه داشته خب

سلام دوست جونی
بله خدا رو شکر بهار رسید و هوای آفتابی و شکوفه ها رو دیدیم.
من هم از تحلیل و سنجش رفتارهای دیگران خوشم میاد. میگم من و تو باید یه رشته ی دیگه هم می خوندیم نه؟
بله خودخواهی گاهی غم انگیز است

کورش یکشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 10:22 ق.ظ

سلام گوشی LG L90 یا همون LG-D405 مبارک.
مدل گوشی رو ار رو properties عکسها میشه دید و این که در چه شرایطی عکس گرفته شده.
خلاصه از دسترسس کدکان دور نگاه داشته شود.

سلام
مدل گوشی L90 هست با دوربینD405 .
ممنون از تبریک تون و همین طور توضیحاتتون راجع به properties.
ما از دسترسش دور نگه می داریم ولی نمی دونم چرا خودش هی نزدیک میشه!

تیارا یکشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 11:28 ق.ظ

فک میکنم آلدی تنها سوپرمارکتیه که میگه مشتریان عزیز صندوق شماره ی فلان وا شد یه روز تو کلاس با چند تا از همکلاسی ها راجب این قضیه بحث میکردیم( بسیار بحث مهم و پر باری بود )
من هیچوقت با کارت(اینجا) خرید نکردم و تجربه ای ندارم...
شما میتونید پول هاتون رو جمع کنید و به بانک بدید اون رو به حسابتون میریزه البته اگه مثل من کمی تنبلی کنید باید یه کیسه پر رو یک جا ببرید و به حساب واریز کنید که کیفتون رو کلی سنگین میکنه...
روزهای بهاری خوبی داشته باشید لیلی جان

راست میگیا. حالا که منم فکر می کنم فقط همین الدی این طوری.
خرید با کارت. در قسمت پس دادن جنس ممکن یه کم معطلی داشته باشه.
به همچنین شما خانومی. از روزهای افتابی پیش رو کمال استفاده رو ببری

سودا یکشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 12:05 ب.ظ http://sowda.blogsky.com

سلام پول خردا جالب بودن. اینجا تقریبا کسی به پول خرد اهمیت نمیده! اصولا خودشون رو راحت میکنن پول رو روند از مشتری،میگیرن که هیچکس معطل نشه!! البته اصولا اینجا اجناس غیر روند به اون معنا وجود نداره...اما همیشه درود بر کارت بانکی!
اون کاناله ابه از شهر شما رد میشه؟!

سلام
خب تو کشور ما قیمت ها تقریبا رند هست. مثلا جنسی با قیمت 1427 نداریم برای همین پول خردها رقمش میاد بالا.
کانال اب از جنوب به شمال کشور المان از شهر ما هم رد میشه

مهسا یکشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 07:13 ب.ظ

وای اون جاده ای که 2نفر توشن چقد رویایه خدایااااااا چقد دلم یکم دلخوشی میخاد

بله منظره ی زیبایی است.
ای بابا. دلخوشی های یه ذره ای تو زندگی زیاد.باید قدر همین یه ذره ها رو دونست

مهسا یکشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 09:46 ب.ظ

سلام تو بانکها (حداقل در فولکس بانک که هست) یک دستگاه هست که شما کارت بانکتون(باید واسه همون بانک باشه) داخل دستگاه میکنین و سکه هاتون یکجا و بدون نیاز به شمارش داخل دستگاه میریزین دستگاه خودش سکه ها جمع و شمارش و حساب کارتتون واریز میکنه و رسیدش هم میده که چند تا فرض یک یا دو یا ٥ سنت و غیره داشتین راه راحت و بی دردسریه من خودم سکه ها داخل یک ظرف کوچیک میریزم و هر چند وقت یکبار بانک میبرم داخل بانک ازشون بپرسین هم راهنماییتون میکنن

یک پست دیگه برا پول خرد نوشته بودم اونجا این دستگاه ها رو توصیف کرده بودم. یک مشکلی که هست اینه که اگر پول خردهات رو مصرف نکنی زود به زود اسکناس های کیفت غیب میشه

mahtab دوشنبه 24 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 03:35 ق.ظ http://mynicechild.niniweblog.com

سلام سال نو و روز زن با تاخیر مبارک گوشی نو هم همینطور خوبین ان شاالله؟ایران نیومدین برای.تعطیلات عید؟ گل پسر خوبه؟ برای تولدش منتظر عکس.هستما

سلام
ممنون از بابت همه ی تبریکات. خدا رو شکر خوبیم. نه متاسفانه ما عید به ایران نیومدیم. تولد کجا بود خانمی. دو نفر از دوستامون اومدن دور هم حرف زدیم و خوردیم اسمش رو گذاشتیم تولد!!

سودا دوشنبه 24 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 04:31 ب.ظ http://sowda.blogsky.com

پس نظر من کووووش؟!!

همین جاست.در لیست انتظار

فاطمه دوشنبه 24 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 07:15 ب.ظ

سلام.
راستش اینکه معطل کنی سر خورد پیدا کردن واکنش های متفاوتی به همراه داره. مثلا شوهر من که آلمانیه همیشه از اینکار لجش می گیره و می گه چرا مردم قبل از نوبتشون به این چیزها توجه نمی کنن. من خودم البته صبور ترم. مشکل بعضی آدمها اینه که هم وسایل رو با تفنن می چینن توی ساک یا واگن و هم برای پول کلی وقت می گیرن و این یعنی نور علی نور.
راستی عکس سوم و چهارم از بالا معرکه است. خوشمان آمد
زنده باشی

سلام
پس شانس من بوده که تا حالا ناراحتی و برخورد تندی ندیدم. شاید شهرهای مختلف فرق می کنه.
ممنون از تعریف تون خانم عکاس. ما هم از تعریف شما خوشمان آمد
پاینده باشی و شاد

سودا دوشنبه 24 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 08:27 ب.ظ http://sowda.blogsky.com

تو لیست انتظار باشه طوری نیس!

داره از تو لیست درمیاد!

یوسف دوشنبه 24 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 08:36 ب.ظ http://hashieh.blog.ir/

سلام وب خیلی خوبی مطلبت هم جالب بود
اگه مایل به تبادل لینک هستی منو با عنوان وبم لینک کن و ی پیام بده تا وب زیباتو لینک کنم

سلام
ممنون

محسن سه‌شنبه 25 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 05:57 ب.ظ http://delemahtabi.blogfa.com

سلام خوشحال میشم نظرتون رو در مورد پست آخرین سکانس قصه عاشقانه من بدونم.

سلام
ان شالله سر فرصت داستان شما را خواهم خواند

علی چهارشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 04:59 ق.ظ

عرض سلام
با توجه به تجربه شما می خواستم نظرتون را در مورد محتوای این وبلاگ http://www.tahsiil.blogfa.com/category/2 بدونم. ممنون می شوم پاسخ دهید.

سلام
غیر از مورد سومش بقیه اش کاملا صحیح به نظر می رسد. البته در این مواردی که ذکر شده من اطلاع خاصی ندارم چون فامیل و آشنای پولدار در اروپا ندارم

مضراب چهارشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 03:41 ب.ظ

عکس اولیه شبیه بیابون های اطراف و کویر در اومده
اوف من اونجا بودم با این فضای سرسبزش خودمو خفه می کردم با پیاده روی

برای ما که از سرزمین کویری اومدیم این سرسبزی مثل بهشت می مونه

babaii چهارشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 09:41 ب.ظ

سلام بر شما
اندکی تامل معلوم می نماید که سبب کلی در فروختن دین به دنیا و معاوضه نعیم آخرت به زخارف این عاریت سرا ، عجله و شتاب است ،عجله از راههای
شیطان است وآن لعین بسیاری از فرزندان آدم را با این صفت به هلاکت رسانیده
نقل از ........

سلام
ممنون. واقعا عجله تو زندگی ادم رو گیج می کنه

فهیمه جون پنج‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 12:43 ب.ظ

عکسات فوق العاده ان.چه طبیعت زیبایی.شادباشی.چه مردعصبانی ای؟!

طبیعت زیباست که عکس ها قشنگ میشه
خب مردم بعضی هاشون عصبانین نباید جدی گرفتشون

آلما پنج‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 09:54 ب.ظ http://alma65.blogfa.com

سلام..
برای پول خورد تو بانکها یه دستگاه کوچیک هست که پولهای خورد به اسکناس تبدیل می کنه البته من تابه خال امتحان نکردم نمی دونم کارمزدش چه جوره......
در مورد کارت بانکم درخواست کارت خانواده بدین تا دو تا کارت داشته باشین اینجوری دوستم راحت نیشی موقع خرید

سلام
ممنون از توضیحت خانومی.
ما هر دومون کمتر از کارت خرید می کنیم چون در خرید بدون کارت هم پس دادن جنس راحت تره و هم حساب و کتاب پول

مامان پنج‌شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 09:29 ب.ظ

خیلی خوبه پر صبر وحوصلند

آره صبرشون خوبه

ملیکا دوشنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 09:13 ب.ظ

عکس چهارمیه جون میده برای دوچرخه سواری ^__^
(همینجور دارم از آخر به اول نگاه میکنم :) )

فضاهای دوچرخه سواری زیبا زیاد هست.
ماشالله به همت شما. بابا دست ما رو هم بگیر!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد