زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

بازدید یک روزه

جایتان خالی شنبه ی دو هفته قبل با چند تا از دوستان رفتیم به شهری در ایالت بایرن. با استفاده از بلیط ایالتی که میشه تا پنج نفر باهاش در داخل ایالت تردد کنند. این شهر چهارمین شهر پرجمعیت ایالت هست و ما وصف مناظر زیبای آن را شنیده بودیم.Regensburg شهری با حدود 140000 نفر جمعیت و مثل اکثر شهرهایی با این مقیاس یک کلیسای جامع و یک شهرداری قدیمی داشت. هوا خوشبختانه خوب بود و ما نیاز به چتر و کاپشن گرم نداشتیم. متاسفانه پل قدیمی شهر که اکثر عکس های موجود در اینترنت با این پل و در اطراف آن بود در دست تعمیر بود و ما نتوانستیم آن زیبایی عکس های اینترنتی را کشف بنمائیم. ولی قسمت هایی از شهر که ثبت یونسکو بود را پیاده نوردی نمودیم. ارمیا هم از این که این همه وقت بیرون از خانه بود شاد می نمود و تمام توتوها و هاپوها را نشان می داد. من نمی دونم چرا مردمان این شهر اینقدر سگ های بزرگ داشتند. در حالت کلی آلمان کشوری است که مردم آن به نگهداری از سگ ها علاقمند هستند و این زیادی حضور سگ ها در شهرها  نسبت به بقیه کشورهای اروپایی قابل تشخیص است.
موقع رفتن توی قطار دوباره گیر این گروه های سرخوش افتادیم. همین ها که با هم میرن سفر و یک جعبه نوشیدنی با خودشون حمل می کنند و توی مسیر راه می نوشند و می خندند. شنبه ها چون روز تعطیل کاری هست ولی مغازه ها باز و شهرها فعال هست سفر زیاد انجام میشه.
برای نماز هم در کتابخانه ی شهر که بسیار بزرگ و ساکت بود توقف کردیم و نماز را در سالن بزرگ آن خواندیم. من نمی دونم چرا سالن به اون بزرگی خبری توش نبود. در محوطه ی جلوی کتابخانه هم جشن ش ر ا ب برگزار بود و موسیقی زنده و میز و صندلی های توی محوطه لبریز از مردمان فعال.
ناهار را هم در کنار رودخانه صرف نمودیم و با دیدن درختان و عطر شکوفه ها یاد شمال ایران را زنده کردیم. چون عکس ها زیاد است چند پست می گذارم


یک هتل

ورودی یک مغازه


یک کافه رستوان



قسمتی از دیوار قدیمی شهر



صومعه ای در مقابل کلیسای جامع. به نحوه قرار گرفتن پراغ های روشنایی شهری دقت کنید



کافه و بستنی فروشی روبه روی کلیسای جامع. به عدم وجود تیر چراغ برق در حریم محوطه تاریخی دقت کنید

کلیسای جامع

نظرات 18 + ارسال نظر
امیر دوشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 09:41 ق.ظ

درود
آفرین به آلمان
آفرین به مردم آلمان
و سپاس از شما

قسمت سپاس از شما رو بنده می تونم پاسخ بدم:ممنون
برای بقیه خودشون اقدام کنند!!

maryam دوشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 02:03 ب.ظ

salam
man ye cooment didam dar veblage dokhtare mamuli ke khaste budid ke maryami ke dar makaze plasma dars mikhune be shoma mail bezane. man dar markaze max planck dars mikhunam. nemidunam manzuretun man budam va eshtebahi neveshtid plasma ya vaghean ye maryam dge manzuretun bude:)

سلام
بله بله منظورم شما بودیم. من اشتباه نوشتم. میشه لطفا به من ایمیل بزنید یا ایمیل تون رو بذارید تا من سوالم رو بپرسم

پــونـه دوشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 04:20 ب.ظ

کاش منم یه سر میومدم اونور

ان شالله قسمت بشه این دفعه با شما بریم

کورش دوشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 09:09 ب.ظ http://ecuador.blog.ir/

به به سلام. اومده بودید شهر ما. خوش آمدید. میگفتین یه مهمان نوازی می کردیم. شهر قشنگی هست. و بسیار پر جنب و جوش و با امکانات که از یک شهر کوچک قابل انتظار نیست. یکم دانشگاهش قدیمی هست.(که ما توش مشغولیم) که اتفاقا قشنگ هم هست فقط بدجور پوسیده و دارند تعمیرش میکنند.این دانشگاه تو رشته ی ما حداقل استادای خوبی داره. و یکم خطوط اتوبوسش اعصاب کُش هستند و از اینور شهر رفتن به آنور شهر مسیر مستقیم با یک اتوبوس ندارد. یا زمان زیادی می برد. خوب یه سری هم به واهالا میزدید قصر قشنگی هست. تئاتر شهر هم بسیار قشنگه. خیایبان گولیات با اون نقاشی معروفش روبروی پل سنگی بود. یه عکس مینداختین. یه بستی فروشی همون نزدیکی ها هست صاحبش یه زن ترک هست. فارسی می فهمه(همسرش ایرانی بوده). بهترین بستنی شهر رو داره. و میتونم بگم تو کل آلمان یه همچین بستی نخوردم. که بستی زعفرونیش عین مال ایران باشه.بستی با اسانس گلاب داره. شهر رنگارنگ تقریبا تو هیچ جای آلمان یه همچین چیزی نمیشه دید. مغازه ها بسیار لوکس هستند آنجایی که شما رفتید. و گویی در دل سنگ و غار بنا شده اند. یه پالتو زنانه 4800 یورو. دوچرخه 6000 یورویی و و. کلا شهر ثروتمندی هست. آدمای پولدار توش زیاد هست. شرکت ب ام و یه کارخونه داره که توش ب م و سری 1 تولید میشه. شرکت کنتیننتال هم نمایندگی داره. و یه شرکت داروسازی بنام آمارگ داره . کلن جای زیبایی هست. اولین باری هست که در آلمان احساس یه شهر خوب برای زندگی رو دارم. مردمش خیلی فهمیده تر هستند. شاید به خاطر اینه که وضعیت اقتصادی خوبی دارند. فقط یک بار یک نفر در مورد خارجی بودن من حرف نارحت کننده ای زد که البته نظرش بود(جای تعجب داشت که یه معلم پیر که باید با تجربه باشه ، تا این حد نظر پرتی داشت). این سایتی هم که گذاشتم مربوط میشه به یه خانم ایرانی از اکوادور .من که تنبل هستم(شوخی میکنم، من چون خیلی وقت هست که اآمان هستم در برخورد با این گونه موارد تحلیلی برخورد میکنم و نظرم نگاه اول نیست مثل شما.) ولی اگه شما میشه در این گونه موارد مطلب بنویسید خیلی آموزنده میشه.

بسیار بسیار سپاسگذارم از کامنت مفصل و بااطلاعاتتون. فکر کنم ما قبل از هر سفر باید با شما مشورت کنیم چون اطلاعاتتون زیادتر از ماست.
با اجازه تون من کامنت رو در پست بعدی انتشار دادم با کمی ویرایش در حد جابه جایی و تکمیل افعال.
و ممنون از معرفی این وبلاگ خوب و تحلیلی. امیدوارم من هم یاد بگیرم و این طوری بنویسم.

کورش دوشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 09:13 ب.ظ http://ecuador.blog.ir/

آهان رفتید کنار دانوب خوش گذشت. اگه اشتباه نکنم. ابراهیم حاتمی کیا در کنار رود دانوب در همین شهر بود که به فکر ساختن فیلم از کرخه تا راین افتاد. میگفت نشسته بودم به بغل دستیم گفتم میبینی دنیا ر واز کرخه تا اینجا ما رو کشوند. که بعد بحث جانبازان شیمیایی میشه و انکه اکثرشون در نزدیکی رود راین هستند شهر کلن. که میگه از کرخه تا راین اونجا به ذهنم افتاد.

بله بله رود دانوب بود.ممنون از اطلاعاتتون

مضراب سه‌شنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 11:48 ق.ظ

یه جورایی دلگیر به نظرم اومد.. سرد و دلگیر

هوا گرن بود نسبتا.شاید به خاطر ابری بودن سرد به نظر رسیده

نرگس سه‌شنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 01:02 ب.ظ

آخی آخی! خوش بگذره همممممیشه!

مرسی خواهر بامحبت من

سودا چهارشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 09:35 ق.ظ http://sowda.blogsky.com

عجب کلیسای جامع شکوهمندی!!

چون کلیسای جامع بوده شکوهمند ساختن و یا چون شکوهمند ساختن به عنوان کلیسای جامع شناخته میشه!!

همطاف یلنیز پنج‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 07:53 ق.ظ http://fazeinali.blogfa.com/

سلام سلام
ممنون از شراکتتون
خداییش اون لامپ ها هم دقت می خواست هم توجه ( توجه به بافت قدیمی و دقت در نصب این روشنایی ها آلمانی وار رعایت شده بود...خوو خانواده من، هنوزم می خواین بگن جنسش یا کارش خویه میگن آلمانیه ها)

یک همکلاسی امریکایی داشتیم می گفت مامان من جنسی می خره که روش نوشته باشه ساخت امریکا یا المان!
اصول شهرسازی و دقت در جزئیات از توجهات من و همسر است

زهرا - گل بهشتی من پنج‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 08:12 ق.ظ http://www.golebeheshtieman.niniweblog.com

اگه ما اونجا دانشجو بودیم فکر کنم حتما به عنوان یکی از اردوهای تخصصی مون میبردنمون به این شهر. معماری جالبی داره.

شاید شهرهای دیگه هم این سبک رو دارند . کلا معماری ایالت بایرن خیلی شبیه به همه.

فهیمه جون شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 06:29 ق.ظ

چه ریزه کاری هایی داره ساختمونا وچه دقتی در حفظش.
چه خوب راستی اگه باد قوی بیاد توشهر(مثل برخی شهرهای ایران) یا برف سنگین ، تکلیف این چراغ ها چی میشه؟
همیییییییییییییییشه به سفر

این سبک معماری جزئیات ساختمان سازی زیادی دارد.
توی شهر ما هم از این چراغ ها هست و با این که باد سنگین هم می آید تا به حال نشنیدم که برایشان اتفاقی بیفتد.
ان شالله تا هوا خوب هست بتونیم باز هم به سفر بریم.

مگهان شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 05:42 ب.ظ http://meghan.blogsky.com

دوستان به جای ما لیلی جانم ...
امیدوارم باز هم خیلی زود سفر و گردش برید که ارمیا باز هم خوشحال بشه...
خیلی بچه ها تو سفر بهونه گیر و بد ادا میشن ها ! قدر پسری رو بدونید:)
عکس ها چه حس عجیبی دارن یه جور عظمت

شما که خودتون ماشالله همیشه با دوستان در گشت و گذار یا دورن شهری یا درون کشوری هستید
ان شالله باز هم فرصت بشه تا هوا خوب هست سفر بریم.
ارمیا اون روز به طور عجیبی بچه ی خوبی بود در صورتی که روزهای بعد که برای گردش یک ساعته به شهر میریم بهونه گیری می کنه!
آررررررره. بزرگ و عطیم هستند این ساختمان های قدیمی

مریم شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 07:41 ب.ظ

من چرا از این کلیساها می ترسم؟؟

شاید به این دلیل که خیلی بزرگ هستند و معماری شان ناآشنا

sandy یکشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 09:36 ق.ظ http://www.matitanha.blogfa.com

سلام لیلی

ممنون بابت عکسا ،اسم کلیسای جامع واقعا برازندس !! یعنی فوق العادس داخلش هم رفتی ؟؟ تو گوگل نتونستم عکسی از داخل بنا پیدا کنم :(

چه خوبه که حواسشون به تاریخ کشورشون و آثاری که از قدیم بجا مونده هست !! کاش کمی یاد بگیریم :(

سلام خانومی
همه ی شهرهای قدیمی کلیسای جامع دارند. مثل شهرهای ایران که مسجد جامع دارند.
بلی برای حفظ تاریخ و عبرت بردن از آن دقت و سلیقه و همت لازم است هم مردم و هم مسئولین

babaii یکشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 08:48 ب.ظ

سلام و سلامتی
بر راهیان سفر های زیبا
ممنون از گزارش‌های خوب و خواندنی
همیشه به سفرهای خوب و دوست داشتنی

سلام
ممنون
ان شالله

ملیکا دوشنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 05:01 ق.ظ

سلام.با تشکر بابت مطالب خیلی خوبتون :)
من هم سعی میکنم مطالبتون رو از الان به بعد دنبال کنم :)
400 ص قبلی رو هم به مرور زمان میخونم ^__^ (از اول به آخر بخونم یا از آخر به اول بهتره؟)
امیدوارم منم یک روزی برای تحصیل بیام پیشتون :)

سلام
ممنون از نظر لطف تون. خوش اومدین. امیدوارم که ما هم از نظرات شما بهره مند بشیم.
عجب همتی دارین شما. من خودم یادم نمیاد قبلا چی نوشتم و عکس های مطالب دو سال اول پریده! به نظرم از آخر به اول بهتر باشه. چون دید آدم بعد چند سال پخته تر از نگاه های اولیه است.
ان شالله

بهاره جمعه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 05:11 ب.ظ

عکسهایی که از شهر خودتون میذارید گرم تر و صمیمی تر ه نسبت به این شهر،شاید هم چون ما از طریق شما با شهرتون بیشتر آشنا شدیم این حسو داریم

شاید چون شهر ما رو بهش عادت کردین این جور حس می کنید. شما هم با ما دارین تو این شهر زندگی می کنید

زینب(همیشه بهار) شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 11:05 ب.ظ http://www.bahary72.blogfa.com

سلاااام لیلی جون
چندهفتس که بلاگفاداره به قول خودش تعمیرات میکنه واصلانمیشه واردصفحه ی مدیریت شددلم برای نوشتن خیلی تنگ شده
وبراهمین هم نتونستم برات نظربذارم
به نظرم بیشترساختموناش قدیمی هستن وشهررویه جوری کرده
کلیسای قدیمی هم یه خورده وحشتناکه
ولی درکل سفریه روزه به اینجابایدجالب باشه

سلام خانومی
چند هفته تعمیرات؟مگه ساختمون ده طبقه رو تعمیر می کنند؟ان شالله تغییرات خوب و جالب داشته باشه و جبران بشه
ما از قسمت های تاریخی شهر بازدید کردیم و با قسمت های جدید کاری نداشتیم. هر چند خودشون هم به حفظ و نوسازی فضاهای تاریخی شون علاقمند هستند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد