زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

عربی در مدرسه

چند روز قبل که با ارمیا توی فروشگاه حرکت می کردیم خانم محجبه ای با کالسکه ی دوقلو دیدیم. از این مدل کالسکه ها که دو تا بچه پشت سر هم قرار می گیرند.ارمیا هم که نی نی دیده بود و می خواست باهاشون بای بای کنه برای همین رفتیم کنارشون و من سلام کردم. اون خانم هم فکر کرد من عربم و شروع کرد عربی حرف زدن که من آلمانی جوابش را دادم و بعد پرسید از کجایی و من هم متقابلا همین را پرسیدم. وقتی پاسخ داد سوریه، یک آه بلند پرمعنا پشتش کشید. من از پسرکوچولوش پرسیدم ماسمک؟؟! و مادرش با تعجب منو نگاه کرد که یعنی عربی بلدی؟ من هم بهش گفتم ما تو مدرسه چند سالی عربی خوندیم ولی بیشتر گرامر. چند تا از اون باب های هشتگانه هم که یادم بود برایش رو هم شمردم. اون از این که چند سال عربی می خوندیم تعجب کرد و گفت که گرامر به کار مکالمه نمی آید. من هم گفتم برای فهم قرآن عربی می خواندیم. اون گفت ما تو مدرسه انگلیسی می خواندیم. من هم گفتم اون که آره ما هم داشتیم. کلا در نظرش ما بسیار تحصیلاتمند بودیم  که دو تا زبان خارجی در مدرسه یاد می گرفتیم. هر چند خودمون می دانیم که عربی و انگلیسی خواندن مدرسه مان به کار حرف زدن نمی آید.

تلاش و  ماسمک گفتن من در مورد بچه ها جواب نداد و آنها پاسخ ندادند. مادرشان گفت که پسرش دو ساله و دخترش سه ساله است. پناهندگان سوری و عراقی راه دشواری طی می کنند تا به کشورهای اروپایی برسند. ولی تصور ترک وطن برای همیشه وشنیدن اخبار ویرانی آن بسیار سخت است.

در برخورد با مسلمانان دیگر باید محتاط بود. چون نمی دانیم آنها چه تصوری از ایران و یا شیعه دارند. مسلمانان شمال آفریقا به خصوص مراکش و مغرب در حالت کلی شناختی از ایران ندارند و گاها با شنیدن تحریفات و دروغ ها دید منفی نسبت به شیعه دارند.

قصد دارم برای رفتار والدین بچه ها در پارک بنویسم. امیدوارم که فرصتش بشود. ان شالله

این دفعه هم در خدمت عکس های شقایق هستیم از سفرشان به شهر ساحلی Rügen .این جزیره که در شمال شرق آلمان در دریای بالتیک واقع شده بزرگترین جزیره ی آلمان می باشد.این طور که از تعریف های اینترنتی پیداست جزیره ای توریستی و پر از ویلا و برای آلمان های عاشق آب و آفتاب تابستانی بسیار مناسب می باشد. شش عکس آخر را از اینترنت گرفتم.












مسیر چوبی بر مرکزیت یک درخت





نمای قسمتی از جزیره از هواپیما



هتلی در جزیره
نظرات 20 + ارسال نظر
طراحی قالب وردپرس شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 03:30 ب.ظ http://webcity.ir

سلام
ممنون از وبلاگ خوبتون
به ما هم سر بزنید
منتظریم

سلام
ممنون

سودا شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 05:08 ب.ظ http://sowda.blogsky.com

سلام سلام.
ما همون فارسی هم که یادمون می دن متاسفانه بلد نیستیم درست استفاده کنیم چه برسه به عربی و انگلیش!
عکس سه تا مونده به آخر، بسیار هیجان انگیز بود! پسندیدیم...

سلام و سلام
ای بابا اگر زبان مادری مون رو بلد نباشیم که لالیم!!
عکس های اینترنتی معمولا جذاب ترند از عکس های شخصی!
ان شالله که قسمت بشه

ریحان شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 05:52 ب.ظ http://ghalaam.blog.ir

چه شهر خوشملی.دوسش داشتم مخصوصا عکسای مغازه رو

بلی به نظر جزیره ی دوست داشتنی ای می اید.مغازه های سنتی غالبا چیدمان و اشیاء زیبایی دارند.

رخساره شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 08:10 ب.ظ http://doctoregharib.mihanblog.com

این دختره که دورش راهرو چوبیه جریانش چیه؟

این طور که توی سایت همین عکس نوشته بود یک جاذبه ی این جزیره است. مسیر چوبی بر محوریت یک درخت. یک نوع احترام به طبیعت

آیدین یکشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 06:13 ق.ظ http://fakhtehf60.blog.ir/

جالبه که ایرانی های محجبه به عنوان عرب شناخته میشن نه ایرانی...اینجاست که آدم میخواد دق کنه...
عکسها هم عاااالی..ممنون

اینجا ترک ها هم حجابی مشابه ما دارند. البته عرب های شمال آفریقا حجاب محکم تری دارند
قابل نداره خانومی

مهسا یکشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 07:40 ق.ظ http://sarneveshtehman.blogfa.com

مشتاقانه منتظر رفتار والدین با بچه ها که گفتی هستم...
این مسیر چوبی خیلی قشنگ بود.

امیدوارم که فرصت بشه و موقع نوشتن هم محتویات ذهنم ماندگار باشه.
به نظر میاد جای زیبایی است

سودا یکشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 11:57 ق.ظ http://sowda.blogsky.com

من منظورم شش تا مونده به اخر بوذ! همون که بر محوریت درخت بود

حق با شماست. من منظورتون رو اشتباه فهمیدم. بذارید به حساب عجله و فرصت کم

نیلوفر یکشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 06:56 ب.ظ

سلام

لیلی جون ممنون
تصاویر زیبایی هست
آلمان بسیار سرسبزه ولی دلگیر و ابری

قابل نداره
تابستان آلمان سرسبز و زیباست ولی پائیزهایش دلگیر و ابری و طولانی

همطاف یلنیز دوشنبه 5 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 02:42 ق.ظ http://fazeinali.blogfa.com/

سلام سلام
اون عکس گردش دور درخت توجه مرا هم جلب نمود بس زیاد
و
درخت کوتوله های عکس دوم + کوسن های جغدی و ردیف قوری ها هم
و
قبلا هم گفته بودید گویا دیگران از تحصیلمندی! ما ایرانیان بویژه زنان محجبه ایرانی، تصور درستی ندارند. خوو چه می شود کرد. دنیا، دنیای رسانه است و تبلیغات دولتی و گاها سیاسی و ...
.
برقرار بمانید و راضی

زاویه ی اون عکس گویاست و طرح جالبی داره.
درخت کوتوله!! چه اصطلاح جالبی.
برداشت من از حرف این خانم سوری این بود که از آموزش دو زبان خارجی در دوران مدرسه تعجب کرده بود چون خودش هم تحصیلات دانشگاهی داشت
الهی امین

پونی سه‌شنبه 6 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 09:33 ب.ظ http://pppooonnnyyy.blogfa.com/

خوشحالم بهم سر زدی و نظر گذاشتی

منم بیشتر مثل تو عکس میذارم از زندگیمون

به امید آشنایی بیشتر

خوش اومدین
ان شالله

babaii چهارشنبه 7 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 11:29 ق.ظ

سلام و هزاران سلام
بر شما و همه مشتاقان ایران و اسلام

سلام و سلام

fatemeh چهارشنبه 7 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 07:49 ب.ظ

سلام
یه سوال: اون مسیر چوبی حول درخت،آسانسور یا بالابر نداره؟!

سلام
نمی دونم.منم مثل شما همین عکس رو فقط دیدم

فهیمه جون پنج‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 03:36 ب.ظ

واااااااای چه جالب.درخت پله ای و کوسن های نقاشی یا شایدم گلدوزی و قوری که پایینش کتابه و صدالبته خونه های نزدیک دریا !!!!!!!!!! یعنی جزر ومد و طوفان و..... .. وطبیعت زیبا وتمییییییز اونجا.برقرار باشید

احتمالا توی جزیره است و اطرافش جزیره های دیگه هست و حساب کتاب طوفان رو کردن. شاید هم فصلی باشه.
طبیعت تمیزش خیلی ارزشمند

مهسا.م پنج‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 06:41 ب.ظ http://mahsaengineer9september2014.mihanblog.com

سلام.
همهی عکسها به نظرم خیلی خیلی زیبا بودن....زیبا و جذاب...
چقدر سبزه اونجا...
مهسا هستم.من تازه با وبتون اشنا شدم...
المان هستید؟
لینکتون کردم...خوش حال میشم بهم سر بزنید.

سلام
طبیعت سرسبز و تمیز زیباست
بله ما فعلا المان هستیم.
ممنون

بهاره جمعه 9 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 10:15 ق.ظ

چه جزیره ی قشنگ و سرسبزی و البته شمال ایران هم به این زیبایی هست ولی یه تفاوت فاحش داره و اون تمیزی این مناطق نسبت به ایران است که خیلی به چشم میاد،امیدوارم هموطن های ما هم در تمیز نگه داشتن طبیعت تلاش کنن تا فضاهای طبیعی چشم نواز باقی بمونه

حیف از طبیعت زیبا که با اشغال ریختن و اتش روشن کردن ان را الوده کنیم. این طبیعت قراره برای نسل های بعد هم بمونه

fatemeh جمعه 9 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 02:49 ب.ظ http://http://fatemehkamalichirani.zenfolio.com/blog

این چه جای خوبیه! من هم دوست دارم برم.
در مورد برخورد با آدمها عرب. راستش من خودم چند بار اشتباه داشتم در برخورد. مثلا طرف سوریه ای بوده و من کلی از اینکه ایران داره اوضاع رو برای سوریه بدتر می کنه و اینا احساس خجالت داشتم و حتی گفتم که مثلا روم سیاه. برعکس طرف طرفدار بشار اسد در اومده. هیچی دیگه نزدیک بوده اصلا زد و خورد بشه.
باور کن من آدم نمی شم

سلام
ما کلا در برخورد با عرب ها بحث سیاسی مطرح نمی کنیم چون خودشون هم گاهی تغییر موضع میدن و بهتره که صحبت به اون طرفها کشیده نشده

مضراب شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 06:13 ق.ظ

دلم سرسبزی خواست..

ان شالله اخر هفته یک گردش توی یک منطقه ی خوش اب و هوا قسمت شود

محجوبه یکشنبه 11 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 02:19 ب.ظ http://www.lebaseshokr.mihanblog.com

یا کریم
سلام بر شما

من امروز ، ده سال قبل ...
این عنوان یک مسابقه وبلاگ نویسی است که همه می تونن توش شرکت کنند. من توش شرکت کردم و دوست دارم دوستان وبلاگیم بیان و نظرشونو بگن چه تو وبلاگ خودم چه تو صفحه ی مسابقه (لینک مسابقه تو وبلاگم هست )
منتظر حضورتان در خیاط خانه هستم


راستی مثل همیشه عکسها زیبا بود و متن جذاب و تامل برانگیز .چه خوبه که برامون از اون ور دنیا می نویسی...

سلام
ان شالله که برنده بشین.
با دید مادرانه به نوشته های من نگاه می کنی

زهرا - گل بهشتی من دوشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 07:37 ق.ظ http://www.golebeheshtieman.niniweblog.com

اون مسیر چوبی دور درخت فوق العاده س. خیلی دوستش دارم.

از دید معمارانه هم بسیار زیباست

مامان دوشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 09:50 ب.ظ

من موافقم که باید خودمون رو معرفی کنیم.

بله بله

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد