زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

برف پائیزه به زمین نشست

بازارچه ی کریسمس شهر دوباره برپا شده و یک هفته ای است که دست اندرکاران آن در حال برش چوب و ساختن دکه هایشان هستند و بوی چوب توی میدون پیچیده و کامیون های مختلف در حال حمل بارها به میدان هستند. حس کریسمس در حال آمدن هست و البته برای مای که خاطره ای قدیمی از این مناسبت نداریم هم هیجان انگیز می شه هر چند که تا حالا کادوی کریسمس نگرفتیم. و همین طور مغازه های اسباب بازی فروشی پر از اطلاعیه و تبلیغ و تخفیف. بالاخره هر چی باشه بچه ها از ارکان مهم این جشن هستند که هم پدرها و مادرها و هم پدربزرگ ها و مادربزرگ باید براشون کادوی کریسمس بخرند. این قدر اسباب بازی های متنوع وخلاقانه و هوشی و چوبی و بچه پسند که خودمان هم هوس کردیم کسی ما را به خرید ببرد.چند روز پیش از طبقه ی اسباب بازی فروشگاه عبور می کردم و دیدم که با تخفیف 20% کلی آدم مسن با بچه ها مشغول خرید و بازبینی هستند. بچه ها هم کف زمین ولو بودند و اسباب بازی ها رو امتحان می کردند تا ببینند کدوم رو سفارش بدهند. البته چند تا پدربزرگ جدی و بداخلاق هم دیدم که منتظر انتخاب نوه ی محترم بودند تا این پروسه هر چه زودتر تمام بشه. با شروع ماه دسامبر و آغاز تقویم مربوط  به آن(Advent Calender)  انتظارها برای باز کردن کادوهای زیر درخت کریسمس افزایش پیدا می کنه و شب میلاد مسیح که 24 دسامبر هست و به روز بابانوئل هم معروف کادوها گشوده می شود. بعضی ها کادوهای سورپرایزی دارند و برخی هم ترجیح می دهند که خود شخص رو در جریان انتخاب قرار دهند
سومین برف پائیزه را داشتیم که حسابی روی زمین نشست و من و ارمیا را به پیاده روی برفی کشاند.هر چند تکان دادن ارمیا از جلوی خانه وقتی مدیر ساختمان جارو به دست در حال جمع کردن برف ها و پخش نمک و شن بود کار بسی مشکل بود. مدیر ساختمان به من گفت که امسال با یک شرکت برای پارو کردن برف ها صحبت کرده اند ولی امروز که باید طرف می اومده پیداش نشده. دیروز هم جدول روزهای برفی و نوبت ها را پرینت گرفته در صندوق پست مان انداختند فکر کنم با شرکت به توافق نرسیدند و دوباره باید خودمان برف ها را پارو کنیم
-دیروز هم یک خانواده ی ایرانی مهمان خانه مان بودند که درباره ی مالیات و حقوق و قرارداد کار ازشون سوال نمودم و ان شالله فرصت بشه حرف هایشان را خواهم نوشت.
-راستی پارسال بهتون گفتم مسابقه ای درباره ی خاطره و عکس از فرهنگ غرب برگزار میشه و من قصد شرکت دارم و از شما برای انتخاب خاطره و عکس وبلاگم سوال کرده بودم امسال نتیجه اش اعلام شد و من برنده نشدم

این عکس ها مربوط به وقتی است که پائیز هنوز عظمت خودش را نشان نداده بود(حدود ماه مهر) و  من و ارمیا برای پیاده روی رفته بودیم و ارمیا دائم به آسمان اشاره می کرد و می گفت ماه! و من مدام برایش توضیح میدادم که ماه فقط شب ها در آسمان می درخشد و روز جای خورشید در آسمان هست و ارمیا از حرفش کوتاه نمی آمد تا بالاخره من هم موفق شدم ماه سفید باریک را در آسمان رویت کنم و نمی دانم چرا در هر مسیری که می پیچیدیم ماه هم رخ خود را می نمود تا به رخ بنده بکشد که حرف راست را باید از بچه شنید






, و این عکس های پائیزی مربوط به یک ماه قبل هست چون الان با وجود برف و باد و باران برگی به درخت ها نمونده و کلا هر چی هم روزی زمین ریخته بود شهرداری جارو کرده و اون هایی هم که پای درخت ها بود قهوه ای شده و بر خاک افزوده شده










این هم عکس های پائیز دانشگاه تهران که خواهرجان برایم فرستاده.دانشگاهی خوبه که خلوت باشه








نظرات 16 + ارسال نظر
نرگس دوشنبه 9 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 08:42 ب.ظ

آخخخخی! جیگر خاله که ماه فسقلی رو تو آسمون دیده و اعلام کرده!

کلا دوست داره همیشه ماه تو اسمون باشه

بسامه دوشنبه 9 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 08:46 ب.ظ http://tangooo.persianblog.ir/

به به چه عکسهایی.. چه عکسهایی.. خیلی قشنگن..
دانشگاه خودمون هم چیزی کم از دانشگاههای اونجا نداره..
اونجا برف می باره اینجا کم کم هوا داره گرم میشه.. اصلا نمی دونیم چی به چیه..
اینجام یه فروشگاه بزرگ بود ولی داشت جمع می کرد تمام اجناسش رو حراج زده بود بیست و سی درصد.. رفتیم و خرید مبسوطی کردیم..

برخی ازد انشگاه های ما تو ایران طبیعت زیبایی دارند.
خب اینجا تازه فصل سرما شروع شده. ایران هم فکر کنم برف و سرما باز هم در راه داره.
خرید از تخفیف که خیلی هیجان انگیزه

رادمهر و رهام سه‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 09:42 ق.ظ http://radmehr435.blogfa.com

سلام لیلی جون ممنون از عکسهای قشنگت دست خواهر گلت هم درد نکنه
لیلی جون خواهر من شرکت درب ضد سرقت داره و الان مدت دو ساله میخواد کارت آبی بگیره الان هم که در نوشته هات خوندم که کار چوب رونق داره یادش افتادم ،میتونم شما رو بهش معرفی کنم ان شالله من هم منتظرم ببینم خواهرم چی کار میکنه که ما هم باهاش همراه بشیم
ارمیا خوشگلت رو ببوس دوست دارم عکس خوشگلش رو ببینم

خواهش می کنم.
من درباره ی اقامت کاری و ویزای تجاری اطلاع ندارم ولی اگر توضیح دیگه ای باشه خوشحال میشم کمک کنم.

آبانا سه‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 04:44 ب.ظ http:// abanac.blogsky.com

چه قدر پاییز رنگارنگ زیباس!
هرچند شهر من شهری با درختان همیشه سبز است و هیچ وقت نعمت دیدن این همه رنگ نصیبمان نشده.

پائیز جادوی رنگ هاست. من فکر می کردم همه جای ایران چهار فصل رو داره.

نیلوفر سه‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 10:31 ب.ظ

سلام
لیلی جان
عکسای خیلی زیبایی هستند.
آفرین به دقت ارمیا که ماه رو دیده
طبیعت دانشگاه تهران هم خیلی زیباست و متاسفانه دانشگاه من در جایی هست که فقط کوه ها آسمان وو یاختمان مشخص هستند و طبیعتی ندارد . راستش حسودیم شد..

سلام خانومی
کلا بچه ها همیشه در پی یافتن علایق خودشون در دنیای بزرگترها هستند.
آسمان و کوه هم زیباست ولی درخت خب تنوعش بیشتره

همطاف یلنیز چهارشنبه 11 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 04:26 ق.ظ http://fazeinali.blogfa.com/

سلام سلام
به به... جشن و هدیه
و
ببم جان کل ایران چهارفصله (یعنی میشه چرخید و در یه زمان هم اسکی کرد هم کویرنوردی هم شنا در هوای معتدل هم ...) وگرنه یادمه دبیرادبیاتمان که زاده جنوب بید،خاطره برف دیدنش در مشهد و ذوق سرشارش را بارها سرکلاس بیان کرده بود
و
دیدن ماه در آسمان روز، رو بارها و بارها دیدم منتهی این حس دوگانگی رو زمانی تجربه کردم که در هوای آفتابی، باران بارید!؟ والا
.
حالا ساکنین ساختمان، سرموعد پارو می کنند یا مثل ساختمان ما برای نظافت راه پله ها و سایر نیاز به تذکر چندباره هست؟

سلام
بله بله جشن شروع شده
خب من فکر کردم شهرهای مختلف ایران حداقل تغییر فصل رو دارند هر چند همه برف یا آفتاب سوزان رو تجربه نکنند. فکر کردم مناطق روی خط استوا و اطراف آن بی فصل هستند.
این که خوبه. باران اندک در هوای آفتابی حس خوبیه.
اوه اینا آلمانین همه کارهاشون سر وقت. پارو کردن و جارو که دیگه پیشکش!!

زهرا - گل بهشتی من پنج‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 07:58 ق.ظ http://www.golebeheshtieman.niniweblog.com

پائیز شما جلوتره...خوش بگذره.

بله بله

پاییز جمعه 13 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 08:49 ب.ظ http://nagoftehayepayizi.blogsky.com

سلام
امیدوارم سال نو بهتون خوش بگذره.
پسر گلت رو ببوس.
عکسهاتم عالی بودن مرسی

هنوز سال نو نشده ولی از تبریک پیشاپیش تون ممنون. کلا سال نو که همه میرن تعطیلات و مهمونی برای ما کسل کننده است
ممنون خانومی

mr.farshad یکشنبه 15 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 06:22 ق.ظ http://aorb.ir

سلام عالیه ،جمله ای مدبرانه بود ، دانشگاهی خوبه که خلوت باشه ، تازه یه جمله مدبرانه تر هم در تاریخ ایران است که میگه ، دانشگاهی که دانشگاه نباشد دانشگاه نیست ، واقعا این جمله اشک توو چشمای آدم میاره :D منم پاییز و زمستان رو بیشتر از بهار و تابستان دوست دارم ای کاش ماهم کریسمس داشتیم

سلام
البته منظور من بیشتر بوفه و سلف و کتابخونه و اینها بود
خب ما عید نوروز و سفره ی هفت سین داریم. باید یکی شو انتخاب کرد یا عید نوروز یا کریسمس

معلم کوچولو یکشنبه 15 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 08:54 ب.ظ http://moalem-ko0cho0lo0.blogsky.com/

واقعا هم حرف راست رو باید از بچه شنید.
ماه خیلی وقتا روزا تو آسمونه

بله بله

باران یکشنبه 15 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 09:57 ب.ظ http://zendegimoon.mihanblog.com/

واقعا بی ریان....خیلی زندگیاشون ساده اس مث ما پیچیده نیستن....

در استفاده از وسایل و همین طور ارتباط با همدیگه خیلی ساده تر از ما هستن

بابایی دوشنبه 16 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 11:20 ق.ظ

سلام بر همه شما
همیشه سلامت و موفق باشید

سلاااام
ممنون

مهسا سه‌شنبه 17 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 10:31 ق.ظ http://sarneveshtehman.blogfa.com

سلام دوست عزیزم. وای من این قسمت کریسمس و بازار و کادو هاش رو خیلی دوست دارم. هرچند که کادویی نگرفتم تا حالا... اما این بازار و درخت و تزیینات عید رو خیلی دوست دارم. اینجا هم همه جا تزیین شده و واسه عید آماده می شن.

سلام خانومی
هیجان و بازارچه های کریسمس خیلی بهتر از تعطیلات و شهر خلوت هست. ما هم تا به حال کادوی کریسمس نگرفتیم هر چند که خودمون کارت تبریک کریسمس دادیم

محسن سه‌شنبه 17 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 08:22 ب.ظ

سپاس بابت عکس های زیباتون
حسابی لذت بردیم

قابل نداشت

فهیمه جون سه‌شنبه 17 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 08:58 ب.ظ

اخه منم همیشه دنبال ماه تو اسمونم.نمیدونم چرا فرصتهام کم شده.فقط میخونم وبه نظرنمیرسه.افرین ارمیا

پس شما هم با ماه سر و سری دارین
مادرها همیشه وقت کم دارند این طبیعیه

لیلا دوشنبه 30 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 10:41 ق.ظ http://mylovelyparadise.persianblog.ir/

سلام چه عکسهای زیبایی مرسی

سلام
چشماتون قشنگه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد