زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

سرماخوردگی

امروز چهارشنبه میلاد حضرت مسیح بود و توی کلیسا جشن. البته ما برای جشن نماندیم و فقط تزئینات و مقدمات کار را تماشا کردیم. ان شالله عکس ها و توضیحاتش را در پست بعدی می نویسم.

سه هفته قبل که آقای همسر به علت سرماخوردگی به پزشک خانواده مراجعه کرد آقای دکتر بعد از زدن ماسک و معاینه ی ایشان و سوالاتی مانند سردرد و اعمالی مانند ضربه زدن با چکش کوچک به پیشانی و پرسیدن از درد و خلاصه معاینات مربوطه اعلام کرد که گلوی شما کمی سرخ است و خب علائم دیگر سرماخوردگی را هم دارید و بدن شما به طور طبیعی داره با بیماری مبارزه می کند و داروی خاصی نیاز نیست! به ایشان توضیه کرد که قرص ها و چای ها ی لیمو و نعناع را از داروخانه تهیه کند و اگر باز هم احساس درد دارد می تواند بروفن را هم از داروخانه بخرد و با استراحت کردن به بهبود بیماری اش کمک کند و پرسید که آیا برگه ی مرخصی برای محل کار نیازی داری یا نه؟

هفته ی قبل که سرماخوردگی قبلی خوب شده بود و سرماخوردگی جدید حضور پیدا کرده بود آقای همسر مجددا به ملاقات دکتر رفت که البته منشی گفت باید وقت قبلی بگیری و چون آقای همسر حالشون خوب نبود یک وقت اورژانسی بین ساعت 3:35 تا 3:45 به ایشان داد.  البته حضور ایشان در مطب یک ساعتی طول کشید و دکتر این دفعه با وسواس بیشتری و با توجه به سابقه ی مراجعه ی قبلی که در سیستم ذخیره شده بود به معاینه پرداخت. اول از ایشان نمونه ی خون گرفت تا تشخیص دهد که سرماخوردگی از نوع ویروسی است یا باکتری و بعد گفت که میزان باکتری برای تجویز آموکسی سیلین 60 است که مال شما 18 می باشد و نیاز نیست و برای موارد دیگر قرار شد فردا تماس بگیرند و نتیجه را اعلام کنند. چون آقای همسر گفته بود من بچه ی کوچک در خانه دارم و نگرانم که واگیر کند بهش چند تا ماسک داده بود و برای سرفه های شبانه هم شربتی که به مدت پانزده شب باید مصرف می شد (به قول آقای همسر اگر آب پرتقال رو هم پانزده شب بخوری خوب میشی) و برای آب ریزش بینی هم یک اسپری که البته به افزایش اب ریزش کمک می کند! داروها رو هم توی نسخه ی آزاد نوشت. برای آموکسی سیلین هم یک نسخه ی جداگانه نوشت و البته قبلش کلی سوال و جواب که سابقه ی مصرف این نوع دارو را داری ؟ آلرژی داری؟ و کلی توصیه و اخطار که خیلی خطرناک است و علائم گوارشی شدید دارد و من اصلا توصیه نمی کنم و اگر دو روز دیگر تب کردی و با توجه به نتیجه ی آزمایش فردا آن را مصرف کن. طوری درباره ی آموکسی سیلین هشدار داد که آدم فکر می کرد دارد نوعی شیمی درمانی را تجویز می کند و البته می دانید که این نوع اخطار دادن ها با توجه به ترسو بودن آلمان ها چقدر کارساز است، بنده خدا نمی دانست که بدن ما با این رقم داروها چقدر اشناست البته فردایش خود آقای دکتر تماس گرفت (چون انگلیسی باید صحبت می کرد خودش تماس گرفته احتمالا دیده از  منشی ها بیشتر بلده!) و اعلام کرد نتیجه ی آزمایش خوب بوده و موردی مشاهده نشده.

در نتیجه آقای همسر بدون هیچ سلاح خاصی به جنگ با سرماخوردگی  شتافته است.

قرار بود عکس های بازارچه ی کریسمس و تزئینات آن را بگذارم ولی فعلا فرصت نکرده ام عکس ها را از روی گوشی به سیستم منتقل کنم. عکس های زیر مربوط به پارک جنگلی شهرمان در سه ماه قبل است










نظرات 18 + ارسال نظر
شاهزاده ی برفی پنج‌شنبه 3 دی‌ماه سال 1394 ساعت 09:13 ب.ظ http://snowprincess.blogsky.com

چه دقیق ! جالبه اولین دفعه داروی شیمیایی تجویز نکرده ! و جالب تر اینکه دفعه ی دوم با چه دقتی همسرتونو معاینه کرده !!!
دکترای شهر ما واسه سرماخوردگی ساده تا انفولانزا کلی دارو و انتی بیوتیک تجویز میکنن و اصلا بیماراشونو نمیشناسن ! البته اینجا پزشک خانواده نداریم
چه پارک قشنگی فکر کنم فصل بهار زیبا تر از این هم باشه
موفق باشید

بعضی مریض ها دکترهایی که کم دارو میدن رو قبول ندارن! دکترها هم بعضا وقت و اطلاعات کافی برای تشخیص بیماری ندارند.
فصل بهار و پائیز با رنگ های متنوع زیباست

بسامه پنج‌شنبه 3 دی‌ماه سال 1394 ساعت 09:52 ب.ظ

اینجانب هم در امر مراجعه به دکتر بسیارررررررررر تنبل تشریف دارم.. معرف حضور که هست.. بنده اینجا چندتا از راه حلهایی که در مواجعه با سرماخوردگی مصرف می کنم رو می زارم..

من همین که دیدم می خوام سرما بخوردم بلافاصله لیمو ترش مصرف می کنم.. بله.. لیمو ترش تازه نه ابلیمو.. تو همه نوشیدنی ها از اب بگیر تا چایی لیموترش می ریزم.. مصرف لبنیات رو به حداقل می رسونم حتی شیر رو قطع می کنم.. اگه پونه دارید اونجا حتما جوشونده پونه بخورید فقط پونه شدیدا سردیه.. بنابراین حتما با نبات مفصل باشه یا عسل... بهترین روش اینکه تو جوشونده بریزید... روزی دو لیوان...

شلغم... اگه به عسل حساسیت ندارید که متاسفانه چون من دارم واین رقم رو نمی تونم انجام بدم اینه که توی شلغم رو خالی کنین و توش عسل بریزید بعد عسل رو با چای و ابلیمو مصرف کنین.. به معجزه اعتقاد ندارید؟؟ اعتقاد پیدا می کنین...
اگرم مثل من حساسیت دارید خود شلغم رو بپزید و بخورید.. اما چگونه.. شلغمها رو با چنگال سوراخ سوراخ کنین.. بعد بندازید تو نایلون رو بزارید بپزه.. تو اب کم..بعد تو نایلون اب چمع می شه اون ابم بخورید.. اب شلغمه.. بدتون میاد؟؟ دیگه دارو نقل و نبات که نیست..
برای جلوگیری از اب ریزش بینی هیچی بهتر از بخور نیست.. بخور اویشن عالیهههههههه.. چرک رو درجا خشک می کنه.. اگه اویشن ندارید پونه ... اگه پونه ندارید اکالیپتوس.. پوستتون هم عالی میشه..

بهترین کاری که می تونید بکنین هم اینه که همین که علائم اولیه رویت شد این درمانها رو سفت و سخت شروع کنین و نزارید حالتون بدتر بشه.. یعنی حال ادم بدتر بشه واویلاس.. لیلی جون.. پونه برای گلوی دردناک خیلی موثره..


من یاد کلاس زبان المانی افتادم که درس پزشک داشتیم و دردها رو می خوندیم... با Versichertenkarte , Krankenmeldung و نکته گرامری sollen رو می خوندیم...
Sie sollen im Bett beliben..
هعییییییی روزگار..

ممنون از کامنت مفصل راهنمای طبابت سرماخوردگی ات. اینجا شلغم و اکالیپتوس موجود نمی باشد ولی لیموترش به وفور وجود دارد. برای پونه هم باید معادل المانی اش را بیابم.
با تشکر از نسخه ی امتحان پس داده ی شما

نرجس جمعه 4 دی‌ماه سال 1394 ساعت 12:14 ق.ظ

سلام. .با ارزوی سلامتی هر چه سریع تر اقای همسر
ولی خدا وکیلی بکی از خنده دار ترین پست ها بود و حسابی خنده ام گرفت . .
با عرض پوزش از همسر گرامیتون البته

سلام. این ماجرا مال ماه قبل بود و الان بهبود یافتگان خانه افزایش یافته اند.
چه جالب که نکته های خنده دار در این متن رؤیت شده

صبا جمعه 4 دی‌ماه سال 1394 ساعت 12:56 ب.ظ http://gharetanhaei.persianblog.ir/

چقدر سوسول و محتاطن این آلمانی ها. همین کارها رو میکنند پزشکی شون پیشرفت نمیکنه

عکساتون خیلی زیبا بود لذت بردم. ممنون.

المان ها کلا محتاط و شاید ترسو هستند در اکثر زمینه ها
چشماتون قشنگه

فهیمه جون جمعه 4 دی‌ماه سال 1394 ساعت 01:10 ب.ظ

انگلیس هم فقط سرماخوردگی وگاهی استامینوفن.

فکر می کنم میزان مصرف دارو و دیدگاه های سرماخوردگی در کشورهای اروپایی و اسیایی متفاوت است

آبانا جمعه 4 دی‌ماه سال 1394 ساعت 01:18 ب.ظ

چه قدر جالب بود ماجرای پزشک خانواده و سرماخوردگی..
آموکسی از نطر ایرانیا جزو دارو حساب نمشه !!! و همین طور داروهای قوی تری مثل سفکسیم و ازیترو...
عکسا هم فوق العاده زیبا بودن.

برای خودمون هم تجربه ی جالبی بود. ایرانی ها خودشون پزشک هستند جمیعا و در تجویز داروها نیازی به مشورت نمی بینند

92در92 جمعه 4 دی‌ماه سال 1394 ساعت 05:48 ب.ظ http://92dar92.blogfa.com

سلام.
برای این طبیعت باید بگم nice to see .
آپم .
شادزی

سلام
بله طبیعت پائیزی زیباست

پاییز جمعه 4 دی‌ماه سال 1394 ساعت 10:37 ب.ظ http://nagoftehayepayizi.blogsky.com

سلام
امیدوارم حال همسرتون زود زود خوب شه.
ای وای این عکسا با روح و روانم بد جور بازی کرد آخه چقدر قشنگن چقدر عکاس این عکسا با ذوق و هنرمنده.خدا حفظت کنه.

سلام
ممنون
چه تعریف دلنشینی از عکاس کردین بسیار مشعوف شدم

فرزانه شنبه 5 دی‌ماه سال 1394 ساعت 08:04 ق.ظ

به به چه عکسهای زیبایی روح آدمو تازه می کنه ممنون از شما که این همه زیبایی رو با ما شریک می شین

طبیعت زیباست

نرگس یکشنبه 6 دی‌ماه سال 1394 ساعت 12:45 ب.ظ

عکس ها خیلییییییییییی قشنگ بودن! انشالا آقای همسر زودتر خوب بشن! خیلی نکات پزشکی که گفته رویایی بود!

طبیعت پائیزی زیباست. پزشکی که خودش دنیایی است و در هر کشوری ساختار فرهنگی متناسب با همون ملت رو داره

عمه دوشنبه 7 دی‌ماه سال 1394 ساعت 05:13 ق.ظ

سلام لیلی عزیزم انشااله خوب و سلامت باشید. مطالب را پیگیر هستم ولی وقت نمیشه ردی بگذارم . سلام برسانید منتظر خبرهای خوب و شاد هستیم .

سلام عمه جان
همین که سر می زنید جای بسی شادمانی است

فرزانه سه‌شنبه 8 دی‌ماه سال 1394 ساعت 10:16 ب.ظ http://setayesh-mamani.persianblog.ir

جالبه !

عکسها فوق العاده بودند .ممنون

طبیعت زیباست و عکس هاش هم فوق العاده

کورش پنج‌شنبه 10 دی‌ماه سال 1394 ساعت 12:28 ب.ظ

راستش حق با همسرتون هست شما 15 روز فقط آب پرتغال بخورید، بی شک حالتون خوب میشه.
توصیه من برای شما ، آنچه خودم استفاده میکنم.
در هنگام سرما خوردگی (نه ویروسی همچون آنفولانزا) بلکه همراه با آبریزش بینی و گلو درد همراه یا بدون خلط گلو از یک نو آبمیوه به نام Hohe C که کمی گران است بیش از 1.19 یورو برای هر بطری استفاده میکنم. مخلوط آب پرتغال و آب هویجش واقعا درمان بی چون و چرای سرما خوردگی است.
اما آنفولانزا> با علایم خشکی دهان، تب، تعریق، درد استخوانی
راه اول استفاده همان آبلیمو و چای ترش ، غنچه گل رز و و و همراه مصرف بیش از پیش چای و نوشیدنی گرم.
راه دوم، داروی گیاهی umckaloabo که هم قطره هست و هم قرص های retarded و غیره. که من خودم قطره هایش را پیشنهاد میکنم. قطره اش بسیار گران است.50 میلی لیترش 13 یورو قیمت دارد. از تمامی داروخانه ها قابل خرید میباشد. ساخت شرکت معروف dr. wilmar schwabe هست.(چندی پیش از این شرکت بازدید داشتم، آدم به شرکت داروسازی گیاهی ایمان پیدا میکند). روزانه سه بار و هر بار 30 قطره در 200-250 میلی لیتر آب. مزه اش خنثی هست. ولی اثرش باور نکردنی.من همیشه یه مقدار دارم که در صورت مریض شدن و سرما خوردگی از نوع آنفولانزا قبل از امتحانات بتوانم در کمتر از یک روز سلامتی ام را بازیابم. ولی فقط در صورت بیماری سرما خوردگس ویروسی.
در مورد باکتریایی آن نه من نه دوستانم اثر قابل توجهی ندیدند.

ممنون از توضیحات دقیق و علمی تون. امیدوارم برای بقیه هم قابل استفاده باشه

92در92 پنج‌شنبه 10 دی‌ماه سال 1394 ساعت 05:52 ب.ظ http://92dar92.blogfa.com

وقت بخیر شادی باد .
سپاسگذار ک اومدی .
آپم.
ایام ب کام .

ممنون

الهام پنج‌شنبه 10 دی‌ماه سال 1394 ساعت 08:27 ب.ظ http://elhamfamily.blogfa.com/

سلام بانو . خوشحالم که حال اقای همسر بهتر شده.تو کالیفرنیا هم دکتراش تقریبا به اندازه بمب هسته ای از دارو نوشتن تو نسخه مخصوصا پنی سیلین ها می ترسن. پسر من تهران هر وقت سرما می خورد سرفه های خروسکی می کرد و بعد از چند بار دکتر رفتن و اندازه چند تا کیسه بزرگ دارو گرفتن دیگه دستم اومده بود چی بهش بدم. اینجا هم دقیقا همونطور سرما می خوره و سرفه خروسکی می کنه ولی دریغ از یه شربت ساده فقط می گه اگه می خوای برو ضد سرفه کودکان بدون نسخه بگیر که تقریبا حکم اب رو داره و تا ده روز بعد اگه خوب نشد دوباره بیا که تو ده روز اینقدر سوپ شلغم و اب پرتغال و چای زنجبیل به خوردش می دم که فکر کنم به زور اونها خوب می شه و تو این دو سال حتی یه دارو هم نخورده. واقعا خودم هم سر در نمی یارم

سلام خانومی
پس یک سری اخلاق دکترها در کشورهای دیگه هم مشترک هست مخصوصا داروهای بدون نسخه ی سرماخوردگی
امیدوارم این مقاومت بدنش همین طور افزایش پیدا کنه

مضراب شنبه 12 دی‌ماه سال 1394 ساعت 08:41 ب.ظ

خخخ این دکتره باس بیاد الان لیست داروهای من رو کنار سیستم ببینه... از سالبوتامول و تئوفیلین بگیر برو تا سیتریزین، مونته لوکاست، دگزامتازون، دکسترومتورفان، نیزوپرد، قرص ویتامین ث و ...

دکتر این لیست رو ببینه مجوز طبابتش رو به شما تقدیم می کنه

مضراب جمعه 18 دی‌ماه سال 1394 ساعت 09:23 ق.ظ

طبابت خودم نی نسخه ای هست که دکتر پیچیده:))

تشکر از جناب دکتر و تجویز ان به ما

مهسا یکشنبه 27 دی‌ماه سال 1394 ساعت 10:04 ب.ظ http://sarneveshtehman.blogfa.com

چقدر دقیق بررسی و دارو دادند.

بله بله

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد