زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

وسایل بازی1

توی مجله های تبلیغاتی که برای بچه هاست یک بخش هست به نام وسایل بازی که تا دلتون بخواد وسایل مختلف خوش آب و رنگ و جذاب و گران قیمت برای بازی بچه ها معرفی شده. دسته بندی های مختلف مثل بازی هایی برای کودکان زیر سه سال و یا نوجوان و در انواع بازی های فضای باز و یا بازی ها حرکتی . این پست عکس بازی های فضای باز که به نظرم جذاب بود رو می ذارم.

در مورد این که زمان کودکی ما امکانات و یا وسایل بازی در چه حد بود سخنی نیست چون نوع فرهنگ و فضای بازی و اوضاع اقتصادی متفاوت بود و  وسایل محدود ما با تعداد زیاد همبازی و فضای بازی وسیع جبران می شد. دنیای امروزه دنیا تبلیغات و ظاهر و رنگ و آب است.

اتفاقا چند روز پیش آقای همسر به بچه هایی که از مدرسه خارج می شدند تا برای ناهار ساندویچ یا نان و یا برش پیتزا و یا ماکارونی خالی با طعم سس بخرند اشاره کرد و گفت ببین دست چند تاشون موبایل هست و یا گوشه ی حیاط دارند به هم کلیپ های داخل گوشی شان را نشان می دهند. در شهر کوچک ما که همراه داشتن موبایل برای دانش آموزان ممنوع نیست تعداد اندکی از بچه ها را در خیابان می بینی که سرشون توی گوشی باشه.شاید کلیپ های جالب رو برای همدیگه در شبکه های اجتماعی می فرستند و وقتی به صورت فیزیکی به هم می رسند گوشی رو کنار می ذارند! البته استفاده از هندزفری موقع ورزش و دویدن و یا توی اتوبوس خیلی مرسوم هست.

در حالت کلی به نظرم مقایسه بچه های امروز با زمان خودمون صحیح نیست چون این بچه ها از وقتی که به دنیا می آیند اینترنت و تکنولوژی در اطرافشون وجود داره و دست همه ی مردم یک گوشی می بینند. دیگه مبحث انتقال دانش و سرعت پخش اخبار و شایعات رو همه بلدیم. اصلا تعریف دنیای کودکی برای نسل های امروز متفاوت هست.  دوستمون که اینجا معلم هست تعریف می کرد که من وقتی سر کلاس به بچه ها گفتم که زمان بچگی های  ما توی خونه ها فقط تلفن دکمه ای بود عده ای تعجب کردند که پس وقتی از خونه خارج می شدید چطوری باهاتون ارتباط برقرار می کردند. یعنی اصلا در ذهنشون نمی گنجد که دنیا بدون اینترنت چگونه است!
البته این بحث تخصصی است و من در حد دو سه تا جمله نوشتم چون همه مون لالایی خوندنش رو بلدیم!!مواردی مثل کنترل کودکان در فضای مجازی و یا از چه زمانی برای بچه هامون گوشی بخریم یا چطور حضورشون در اینترنت رو هدایت کنیم در حرف بسیار شکیل و در عمل بسیار ثقیل(دشوار) است!

ان شالله در فرصت بعدی گزارش نمایشگاه خانواده که در شهرمون برگزار شد رو می نویسم.


خانه ی کوچک چوبی که در اینجا بچه ها به عنوان دکه ی بستنی فروشی در بازی از آن استفاده می کنند

سرسره ی سبک

وسایل و فضای شن بازی بسیار پرمشتری است





لوله گذاری و آب رسانی


وسایل ساخت کانال آب

استخر سرپوشیده

استخر روباز

تفنگ آب پاش با منبع قابل حمل

نظرات 14 + ارسال نظر
لوسی می دوشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 10:13 ب.ظ

من با این سن و سال به شدت هوایی شدم اینا رو تجربه کنم! چه برسه به بچه ها..

کودک درون حالش خوبه؟!

رویا سه‌شنبه 25 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 07:42 ق.ظ

سلام لیلی جون. خوبی عزیزم؟ کوچولوهات خوبن؟
اول قدم نورسیده مبارک باشه انشالله، امیدوارم همیشه در کنار همدیگه و زیر سایه ی عزیزانتون زندگی بسیار خوبی داشته باشد. (آرزویی است با کلمات ساده اما از ته دل که به نظر خودم هر کلمه ش عمیقه و دوست دارم برای زندگی همه تعبیر بشه)
مطمئن هستم که بعد از این همه سال بی خبری من رو به یاد نمیاری به اضافه ی اینکه اصولا هم آدم کمرنگی هستم، من نوشته هات رو همیشه می خونم و نوشته هات رو دوست دارم، خیلی خوبه که انقدر اطلاعات کاملی در رابطه با هر موضوعی در اختیار می ذاری و به این قشنگی، خسته نباشید.
در رابطه با این پستت فقط می تونم بگم متاسفانه بچه های این زمونه، تو کشور ما، نه همبازی دارن، نه فضایی برای بازی و تازه از وقتی وارد مدرسه می شن، از همون ابتدا با حجم زیاد درس و تکلیف مواجه می شن که فرصت بچگی کردن رو ازشون می گیره. من که خیلی دلم براشون می سوزه
راستی، پیشاپیش سال نو مبارک. امیدوارم همگی سال خیلی خوبی در پیش داشته باشید.

سلام خانم همکلاسی. با توجه به کامنت بعدیت که منتشر نکردم شناختمت. تو فیس بوک عکسهات رو می بینم. مثل قبل خندون هستی
خودت خوبی؟ ما خوبیم خدا رو شکر. ممن؟ن از دعای خوب و جامعت که از صمیم قلب برامون کردی
خیلی خوشحالم که اینجا رو می خونی ولی چرا کمرنگ و گمنام؟ بیا دوست من روشن شو!اینجا رو منور کن!!
تا اونجا که من شنیدم دانش اموزهای اینجا هم درس هاشون سنگین و تعدادش زیاد. تازه بعصی ها که درسشون ضعیف تر بعد از مدرسه می مونن تکلیفارو هم تو مدرسه انجام میدن و ساعت چهار و پنج میرن خونه. درس خوندن گویا همه جا سخته
ممنون از تبریک عیدت. عید شما هم مبارک. انیدوارم امسال به اهداف و ارزوهات برسی

ترشه شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 08:34 ب.ظ http://teresheh.blog.ir/

سلام
هر از گاهی به وبلاگتون سر میزنم، اما فرصت خواندن برایم فراهم نمیشه. ولی با دیدن وبلاگتون دو تا حس جالب به م دست میده؛ یکی از همت بالای شما در نوشتن، اون هم به صورت منظم، لذت میبرم؛ دوم، حسرت میخورم از اینکه چنین روحیه ای در من نیست و بسیاری از طرحها و ایده ها و خاطرات جذابی که برام پیش میاد، به خاطر (نمیدونم اسمشو چی بگذارم، شاید) تبلی، به طاق فراموشی سپرده میشه.
به هر حال برای شما و خانواده محترم، سلامتی، خوشبختی و دل‌خوشیِ توأم با ایمان را از خداوند خواستارم
پیشاپیش عید نوروز بر شما مبارک باشه

سلام
همین که سر می زنید خودش کافیه حتی اگر گاه گداری باشه!
الان دیگه خیلی وقت منظم نیست با وجود دو تا بچه فرصت نوشتن خیلی کم شده.
تنبلی مسبب نصف کم کاری هاست. ان شالله امسال همت تون بر تنبلی غلبه کنه
برای شما هم سالی لبریز از ارامش و سلامتی ارزومندم

آنه دوشنبه 2 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 04:18 ب.ظ http://delavarenoor.persianblog.ir

لیلی عزیز عید95 خیلی مبارک
با ارزوی بهترینها

ممنون
برای شما هم ان شالله سال خوبی باشه

پاییز سه‌شنبه 3 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 01:10 ب.ظ http://nagoftehayepayizi.blogsky.com

سلام
سال نو مبارک دوست عزیزم!

سلام
ممنون به همچنین به شما

لیلا سه‌شنبه 3 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 09:57 ب.ظ

لیلی جون منم موافقم در مورد این که نمیشه در عمل این گوشی ها رو از بچه ها جدا کرد. همین الان که من دارم می نوسم هستی هم داره لالاییش رو از تو گوشی گوش میده . این نسل دیگه به قصه های مادرا هم احتیاج ندارن خودشون از تو نت قصه های جدید و لالایی های به روز پیدا میکنن

واقعا عمل کردن به این قضیه سخته چون بچه ها دست. پدر و مادر و همه این وسیله رو می بینند و می خواهند که خودشونم داشته باشند

92در92 چهارشنبه 4 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 09:25 ق.ظ http://92dar92.blogfa.com

وقت بخیر شادی باد .
سال نو مبارک .
سالی سرشار از سلامتی شادابی و موفقیت داشته باشید .
بچه ها سرشار از انرژی هستند .
آپم
ایام ب کام.

ممنون. برای شما هم سالی لبریز از موفقیت و سلامتی و ارامش باشه ان شالله

نرگس چهارشنبه 4 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 06:01 ب.ظ

سلااام! سال نو مبارک! چه وسایل رنگی پنگی و جور واجور. حول علاقه خاص به بچه ها به آب و شن و طبیعت می چرخن!

سلام
ممنون. بر شما هم مبارک باشه
خلاصه می خوان بچه ها تو طبیعت بچرخند

فهیمه جون پنج‌شنبه 5 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 02:18 ب.ظ

چه خوووووووب.کاش میشد بچه ها بازی کنن تو عالم خودشون

کاش می شد

آبانا جمعه 6 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 04:52 ب.ظ http://abanac.mihanblog.com

سلام بر بانو لیلی!
سال نو مبارک... ایشالا سالی باشه پر از سرشار!
یه نگاه سرسری ب عکسا انداختم مثه همیشه قشنگ بود اما نخوندم متن رو! فعلا فقط اومدم فوتی فوری یه تبریک سال نو بگمو برم تو افق ها محو بشم!
سبز باشی.

سلام خانومی
ان شالله
همین هم غنیمت که عکس ها دیده بشه

رادمهر و رهام چهارشنبه 11 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 09:32 ب.ظ http://radham139.persianblog.ir

سلام لیلی جون « سال نو مبارک ان شالله سال خوبی کنار کوچولوها و همسر داشته باشی
درسته مقایسه بچه ها از نطر رفتار و بازی با دنیایی که ما داشتیم متفاوته
من فکر میکردم سال نو میایید که خودت و کنار کوچولوهای خوشگلت میبینم دیگه فکر کنم با عروس خانمها میایی

سلام خانومی
ان شالله برای شما هم شادی و سلامتی باشه. ما به سال نو و سیزده به بدر نرسیدیم ولی به اخرش رسیدیم

الهام جمعه 13 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 03:56 ق.ظ http://elhamfamily.blogfa.com/

سلام دوست عزیز خوشحالم که فرصتی دست داد و چند خطی می تونم برات بنویسم و ممنونم که به من سر می زنی. امیدوارم سال خوبی رو شروع کرده باشی و سلامت و تندرست و شاد در کنار خانواده روزگار بگذرونی. موفق باشی

سلام خانومی
ان شالله برای شما هم شادی و سلامتی باشه

زهرا دوشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 12:28 ب.ظ

سلام لیلی خانوم خوبین فسقلیا خوبن راستش یه کم نگران شدم کلی وقته وبلاگو چک میکنم اما مطلب تازه نزاشته بودی گفتم یه احوالی بگیرم امیدوارم همیشه سلامت و خوش باشین

سلام خانومی
خدا رو شکر خوبیم. ممنون که احوال پرسمون هستی.

طرح ما چهارشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 08:28 ق.ظ http://tarhema.blog.ir

روز بخیر
مطالب شما خیلی جالب و کاربردی هستند. ممنون از اینهمه انرژی و زمانی که می گذارید.
امیدوارم سال جدید برای شما همراه با خوبیها و سرشار از شادی و سلامتی باشد.
پاینده باشید.

خوشحالم که براتون مفید و جذاب هست
ان شالله که برای شما هم همین طور باشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد