زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

این روزها

با توجه به ساعات کار همسر و کم حضوریش تو خونه فرصت برای نوشتن بسیار اندک مهیا می شود. ما هم که حسابی تلافی چند سال دوری رو در آوردیم و هر روز خانه ی مامان جون تشریف داریم

اگر بخواهم مختصر از جذابیت های این روزها بنویسم می توانم به دو نکته ی خرید با خواندن و پلاستیک های رنگارنگ اشاره  کنم.

 قدم زدن بین قفسه های مواد شوینده و خوراکی و بهداشتی و خواندن نوشته های روی آنها و درک تمامی لغات و اصطلاحات و دستوالعمل ها شیرین است. مخصوصا مواد خوراکی که ترکیبات ابداعی آن که به ذائقه ی سنتی ما نزدیک است و آدم را مشتاق می کند که آنها را امتحان کند. مثل پنیر زیره یا ماست خیار و شیرخرما یا بستنی میوه ای شاتوتی. اگر توصیه ای دارید و طعمی را توصیه می کنید پذیرای نظراتتان هستیم. 

دومین نکته هم محصولات پلاستیکی رنگارنگ و خوش فرم مختلف است. دیدن رنگ های چشم نواز و ایده های خلاقانه ظروف اشپزخانه و نوشت افزار وسوسه خرید را بدجور فعال می کند. فعلا که کلی ظروف رنگی چهارگوش و گلدار را پسند نموده ام. 

هر بار که با موبایل پستی می نویسم موقع ویرایش ناپدید می شود. تلاش می کنم پست های کوتاه بنویسم تا نوشته ها موقع انتشار گم نشوند و حسرتش بردل نماند


نظرات 19 + ارسال نظر
رادمهرو رهام سه‌شنبه 11 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 07:45 ب.ظ

سلام ،سلام
کوچولوها خوبن؟ چقدر خوب ،لیلی جون اپ شد
ظروف پلاستیکی رنگهای شادشون ادمو ترغیب به خرید میکنه ،به سلامتی استفاده کنید
ارده با شیره هم برای بچه ها امتحان کن خیلی مقویه البته طبعش گرم هست

سلام و سلام
خدا رو شکر از سرماخوردگی جان سالم به در بردیم در این مرحله
پیشنهاد بسیار خوبی بود. جایی رو می شناسی که شیره ی اصل داشته باشه بدون شکر؟

آبانا سه‌شنبه 11 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 09:48 ب.ظ http://abanac.mihanblog.com

سلام لیلی جونم! کم پیدا خانوم!!
اره ظرفهای پلاستکی رو خوب اومدی! خیلی جذابه!
توی طعم ها هم فقط میتونم توصیه کنم ماست و بادمجونشو هیچوقت نخری!! من یکی بم گفت بهر خوشمزه س، خریدم هیچ کس حاضر نبود بیشتر از لب زدن امتحانش کنه!!

سلام خانوم دکتر پرمشغله
ای بابا این ماست و بادمجون انگار خیلی چالش برانگیز چون یک نفر به من توصیه کرد حتما امتحان کنم!

بی نام چهارشنبه 12 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 05:26 ق.ظ

پنیر (ترجیحا محلی) + پیاز (ترجیحا قرمز)+ کنجد آسیاب شده باهم مخلوط شن

ممنون از تجربه پنیرانه تون

فهیمه جون پنج‌شنبه 13 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 02:39 ب.ظ

بلاخره اومدی لیلی جون
همچنین من.
اونم چه خریدی ادم دلش میخواد

هوس خرید که همیشه هست چون جنس ها روز به روز متنوع تر میشه

سلام شنبه 15 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 06:54 ق.ظ

ماست بادمجون مارک هراز عالیه
چای+ بهارنارنج نیز

ممنون از پیشنهاد. ولی بهارنارنج منظورتون عرقش هست یا خودش؟

سلام شنبه 15 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 06:55 ق.ظ

راستی یادم رفت
خودتون می تونید ماست لبو درست کنید؛ رنگ عالی، طعم عالی تر

تو آلمان ماست و لبو مرسوم بود به جای ماست و خیاری که تو ایران رایج هست

سلام شنبه 15 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 08:57 ب.ظ

خود بهارنارنج نازنین و عزیز
به خصوص بهار تازه شیراز و کازرون

هوسم شد

کورش چهارشنبه 19 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 10:07 ق.ظ

سلام.
یه سوال داشتم اقامت شما در آلمان چه تاثیرات شگرفی در زندگی شما در ایران داشته
مثلا> 1. آیا قانون مند تر هستید
2.صرفه چویی بیشتر ی در مصرف دارید؟
3. کمتر مد گرا شدید؟
چون من هم آخراشم و میخوام برگردم. بدجور دارم فکر میکنم. از طرفی نمیدونم چجوری دوست دخترم رو راضی کنم.

سلام
سوالی هست که خودمون تو هر برخوردمون از خودمون می پرسیم. شاید تو پست هایی که قصد دارم بنویسم بهش اشاره کنم. به نظرم که تغییرات بزرگی در نگرش من به زندگی و جامعه ام داشته
کم رنگ شدن نژادپرستی،توجه بیشتر به قانون و محیط زیست،صبورتر در صف و ترافیک، توجه به بازیافت و تفکیک،حساس تر شدن به صدا و نورپردازی و تزئینات شهری و یا شاید حساس به حریم خصوصی،کم اهمیت شدن نظرات مردم راجع به خودم و زندگی،ساده پوشی
و موارد بسیار دیگر،
پسرعموی منم که نروژ بوده داره برمیگرده.
امیدوارم به سلامتی و با تصمیم استوار و دید باز برگردید و سختی های بدو ورود رو راحت تر بپذیرید.
خب اونم بیارینش

مضراب جمعه 21 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 06:42 ب.ظ

بی نام: پیاز فقط پیاز سفید شهرمون

آی گفتی یعنی منم پول داشته باشم و زندگی خودم رو، دور و برم رو پی می کنم از این ظرفای رنگی رنگی:)) الان بگیرم خودمم میندازه بیرون مادرم چون جا نداریمP:
پنیر فقط پنیر تبریز مزه اش یه چیز دیگه اس.
بستنی از این بستنی های قیفی دستگاهی(من می گم بریزن تو لیوان برام) البته از اون مغازه هایی که گلاب اصل داخلش می ریزن.. اصلاً اون طعم گلابش یه چیزیه برای خودش..

بلی بلی . ولی من پیاز خام دوست نبدارم
خب پس در آینده باید منتظر پست های رنگارنگ پلاستیکی شما هم باشیم
منم اونها رو دوست دارم ولی چون تو پاستوریزه بودنش شک دارم نمی تونم یرای ارمیا بگیرم وگرنه خودم هم پایه ام. خب دو تا مغازه هم پیشنهاد میدادی اگر امتحان کردی و گلاب اصیل دارش رو شناسایی کردی

فروزنده چهارشنبه 26 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 08:54 ب.ظ http://forouzande.zenfolio.com/blog

چه متن و عکس خوبی. از مزه های که گفتی کلی ذوق کردم. کوتاه ، باشه، ولی بنویس.

ان شالله فرصت بشه این مزه ها رو دوباره تجربه کنی و لذت ببری
امیدوارم فرصت نوشتن باز هم برام فراهم بشه

نوید شنبه 29 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 10:59 ق.ظ

تازه با وبلاگتون آشناشدم. میخواستم تشکری کنم ازتون که در هر شرایطی که وقت داشتید نوشتید و تا اونجایی ک مطالب رو دیدم بدون تعصب و جانبداری صرفا از روی تجربه و مشاهده بوده.
خسته نباشید

خواهش می کنم
واقعا دنبال فرصت برای نوشتن می گردم

عسل آشیانه عشق دوشنبه 1 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 10:30 ق.ظ

سلام دوستم.بعد از مدتها به اینجا سر زدم.خوشحالم که برگشتی به وطن و خوشحالی.راستی دومین نی نی ات هم به دنیا اومده یا من درست نفهمیدم؟ به هر حال ایشالله هر جا باشی موفق و شاد باشی

سلام
به به خوش اومدی
ممنون

بسامه چهارشنبه 3 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 09:23 ب.ظ

سلام سلام لیلی بانو.. عزیزای دل من چطورن؟ خوبن؟ اذیتت که نمی کنن؟
وای چه عالی که پایه خرید استی؟... می گم دیگه حتی برای گردش هم قصد برگشتن ندارین؟

سلام
خدا رو شکر خوبند
قصدش که هست.ان شالله فرصت و پولش فراهم میشه

رادمهر و رهام یکشنبه 7 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 08:30 ب.ظ

سلام
لیلی جان راجب شیره که پرسیده بودید ، ما خودمون مستقیم برامون از کارگاه شیره برامون میگیرن طوری که تمام مرحله ها میبینی کیفیت عالی هم داره
اطراف اصفهانه ،میشد براتون میفرستادم بهتره از کارگاههایی که تهیه میکنن بخری مامانم میگه تاکستان و زنجان هم هست

ممنون

لیلا دوشنبه 8 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 07:00 ق.ظ

سلام عزیزم
ممنون از مطالب مفید
یه سری مطالب رمز دارن ممنون میشم رمز برام بفرستید بانک بخونم

سلام خانومی
اونها رو باید دسته بندی کنم و هنوز فرصت نکردم

لیلا دوشنبه 8 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 07:03 ق.ظ

سلام عزیزم
ما قصد مهاجرت داریم به آلمان
دارم تمام تلاشم میکنم اطلاعات کافی قبل رفتن داشته باشم از مطلبتون متوجه شدم با پناهنده ها و زندگیشون از طریق فرنوش اطلاعات خوبی دارید ممنون میشم مطالبی که فکر میکنید مهمه وممکنه بی اطلاع باشم در اختیارم بزارید

Salam
Man nemidoonam chi nemidoonin

بسامه دوشنبه 8 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 09:50 ب.ظ http://tangooo.persianblog.ir/

سلام بر لیلی بانوی خودم... یه کامنت برات گذاشتم که نمی دونم اومد یا نه... خوبی عزیزم؟
بچه ها خوبن؟ اذیت که نمیشی اینجا؟
فعلا دوباره شروع کردم به وبلاگ نویسی.. اگه خوشت اومد تو هم بیا..

Bale bale

زری جمعه 19 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 07:59 ق.ظ

سلام، ایکاش میاومدی و یه پست مفصل در مورد رضایت یا عدم رضایتت از برگشت و معایب و محسنات برگشتتون مینوشتی، مخصوصا مسایلی که در مورد آینده رفاهی خودتون و بچه هاست. وگرنه از نظر عاطفی و نزدیکی اقوام خب مسلما حسنه، اما منظورم مسایل دیگه است. مرسی

سلام
خیلی دوست دارم فرصت نوشتن پیدا کنم

نبکا دوشنبه 29 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 05:02 ب.ظ http://www.shahr-ashoob.blogsky.com

سلاام.از خواننده های قدیمی و خاموشم.حلوا ارده ی کشاورز. با شیره ی خرماکه شکر صنعتی نداره عالیه.از خوراکی های ناسالم و خوشمزه هن بگیم؟؟؟

سلام
ممنون از راهنمایی تون. بله بله

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد