زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

ابن

و کشف بعدی ابن و بنت در زبان عربی است. یعنی الان اون آدم های قبلی از فامیل که اسم و فامیل خودشون و مادرشون و جدشون  رو پرسیدن الان جور دیگه خطابشون می کنند.مثلا میگن صدرا بن حامد!!

حتی شخصیت های اسباب بازی شون هم به مرحله ی ابن رسیدن و میگن این سربازمون اسمش امیر ابن حمید !!!هست. حتی جمله های ساده رو هم تبدیل  به ابن می کند.مثلا برای کاردستی از کاغذ و مقوا استفاده کنید رو خلاصه می کنه برای کاردستی کاغذ ابن مقوا می خوایم.


ایلیا می پرسه اول عقربه کوچیک ساعت حرکت می کنه یا عقربه بزرگه؟


-ارمیا می پرسه این کتاب(کتاب فارسی دوم دبستان) قدیمیه؟ می گم نه جدیده.میگه پس چرا تو کتاب نوشته با هم گفتگو کنید.مگه نمی دونه کروناست و ما مدرسه نمیریم!میگم نه به اون حد جدید نیست.میگه خب مثلا مال صدسال قبله؟؟ کلا  قبل کرونا رو یادش نمیاد

و باز هم تقویم

-ارمیا می پرسه کی اولین بار تقویم رو درست کرده؟؟ میگم خواجه نصیرالدین طوسی.ایلیا میگه سالگردش هم توی تقویم هست.یعنی می دونسته کی رحلت می کنه؟؟ ارمیا جواب میده: به پسرش گفته من فردا رحلت می کنم توی تقویمم بنویس.

-امروز در تقویم خانه ی ما روز بزرگداشت شیخ مفید هست.ایلیا می پرسه شیخ یعنی چه؟ و بعد از شنیدن پاسخ پدرش، می پرسه مفید یعنی سودمند؟؟  و بعد ارمیا نتیجه می گیره آدم سودمندی برای خونه شون بوده اسمش رو گذاشتن اینجا