زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

چاپ پول

-من و ایلیا توی ماشین بودیم که ایلیا پرسید :فحش خار مادر یعنی چه؟ برای لحظاتی هنگ کردم و بعد جواب دادم یعنی فحش بد. گفت مثلا لعنتی؟ گفتم آره. گفت خب این که مادر نداره! گفتم خب باید مادر هم توش باشه. خودش گفت مثلا مادر لعنتی.  فعلا به همین حد قانع شده. وقتی پرسیدم کجا شنیدی،جواب داد توی کلاس یکی از بچه ها به خانم معلم گفت پشت سریم بهم فحش خوار مادر میده!!

-ارمیا از بیلیارد توی خیابان خوانده بود۸آبان روز پدافند غیر عامل گرامی باد. اومده بود خونه از من می پرسید یعنی چه؟ چند تا مثال زدم ولی فکر کنم نفهمید.(چقدر توضیح دادن بعضی عبارات سخته. حتی سعی کردم تک تک لغات رو توضیح بدم نشد)

-با داداشی ها درباره مالیات دادن صحبت می کردیم که ارمیا با تعجب پرسید مگه دولت خودش پول چاپ نمی کنه که از مردم می گیره؟! 

- دارن با آدمک های آهن ربایی(اجزای صورت انسان به صورت آهن ربا روی صفحه ای کنار هم چیده میشه) با هم بازی می کنند که ارمیا از ایلیا می پرسه وقتی بزرگ شدی سبیل چه مدلی می ذاری؟ ایلیا جواب میده بستگی داره چه کاره بشم. اگر قصاب بشم باید سبیل بذارم اگر کارمند بشم باید ریش بذارم و اگر نماز بخوانم (منطورش امام جماعت مسجد هست)باید ریش بلند بذارم

نظرات 19 + ارسال نظر
ویرگول سه‌شنبه 16 آبان‌ماه سال 1402 ساعت 01:45 ب.ظ http://Haroz.blogsky.com

ای خدااااااا لطفا یه فشارشون بده از طرف من
چقدررررر شیرینن این پسرها
از خودت هیچی نمی گی؟ خوبی؟ اوضاع بر وقف مراد؟ امیدوارم خوب باشی کنار قند عسلهات

چقدر دیدتون خوبه به پسرها
اگر بخوام از خودم بگم خیلی زندگی جزئیات داره و من آدم تعریف کردن نیستم.
ممنون از خوب خواستن و خوب دیدنت

رضوان سه‌شنبه 16 آبان‌ماه سال 1402 ساعت 02:51 ب.ظ http://nachagh.blogsky.com

چه خوب که می نویسید ر

ممنون از شما که می خوانید و کامنت می گذارید

قره بالا سه‌شنبه 16 آبان‌ماه سال 1402 ساعت 07:24 ب.ظ http://Www.eccedentesiast33.blogsky.Com

سلام لیلی بانو جان
به خدا هرچی وقت و انرژی بذاری واسه تربیت بچه، با مدرسه رفتن دود میشه میره هوا

بابا این پدافند غیرعامل رو منم نمیدونم چیه
بچه چجوری میخواد بفهمه آخه


وای تصوراتشون درمورد سبیل عااااااالیییییی بود
مردم از خنده

سلام بانوجان
خب کلا جامعه پاستوریزه نیست و همه مدل آدم با همه فرهنگی توش هست. بالاخره بچه از خونه درمیاد و جامعه رو می بینه.
منم در حدی که فهمیدم توضیح دادم امیدوارم خودم درست فهمیده باشم.
هنوز طبقات و اندازه های مختلف ریش و سبیل رو نمی شناسند.دسته بندی شون در حد ابتدایی هست

محبوب حبیب چهارشنبه 17 آبان‌ماه سال 1402 ساعت 06:21 ب.ظ

سلام لیلی جان. خوبی؟
اوه اوه، پسرها زودتر می فهمند فحش ها رو. چون توی جمع پسرها می شنوند. خوبه فعلا توجیه شدن. امیدوارم اون همکلاسی دیگه تکرار نکنه این رو.
من هیچ وقت تصوری از پسر داشتن نداشتم و تربیت پسر به نظرم سخت تر از دختر میاد. خدا کمکت کنه.

پول هم چاپ میکنند خوب

چه استدلال های بامزه ای دارند برای ریش :دی.

سلام خانومی
خدا رو شکر خوبم.
کلا پسرها حرف زدن با فحش رو نشانه باحال بودن و بامزه بودن می دونن.
کلا بچه داری سخته و پسر داری چون تمایل به نشستن و کارهای ظریف نداره سخت تره.
به نظرشون هر چی احتیاج داری خودت درستش می کنی. حتی یک مدت سعی داشتند پول مملکت را تولید کنند

صبا چهارشنبه 17 آبان‌ماه سال 1402 ساعت 08:34 ب.ظ https://gharetanhaei.blog.ir/

الهی، میگه بستگی داره چی کاره بشم

خیلی خوب بود این پست.

البته قسمت اول دردناک بود بیشتر ولی خب واقعیته!!

انگار که شغل باید انتخاب بشه برای هر کس.
در واقعیت جامعه پاستوریزه نیست و آدم چیزهای مختلفی می بینه و می شنوه

فاطمه جمعه 19 آبان‌ماه سال 1402 ساعت 10:37 ق.ظ http://Ttab.blogsky.com

وای چه چالشی،توضیح دادن فحش خارمادر .زودنبودبرای این پرسش؟
ببین پدافندغیرعامل چیه؟منم نمیدونم

مدرسه دریچه های جدیدی به زندگی باز می کنه. کلی اسم کارتون جدید و فحش های ناب و رفتارهای نامتناسب با فرهنگ خانه. اوووه طول می کشه تا بینم هر حرف جدید و حرکت بامزه متناسب با شخصیت خونه نیست.
یه سرچ کن شاید شما هم در حد من فهمیدی

گلی در کویر سه‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1402 ساعت 08:06 ق.ظ http://golidarkavir. blogsky

سلام لیلی عزیز ممنون که به وبلاگ من سر زدید و نظر دادید چون باعث شدید با وبلاگ و مطالب قشنگتون آشنا بشم. چقدر ذهن باز و قلم زیبایی دارید. ان شاء الله که همیشه شاد و موفق باشید.
از خواندن مطالب تان کلی لذت بردم و استفاده کردم. ای کاش تجربیات و خاطرات تون از زندگی در آلمان را بنویسید و کتاب کنید

سلام خانم گل ممنون از دید قشنگ تون
چقدر شما مثبت نگر هستید

متین پنج‌شنبه 25 آبان‌ماه سال 1402 ساعت 04:51 ق.ظ https://matinzandy.blogsky.com/

سلام
بچه ها و ذهن فعال و سوالات جالبشون دوست داشتنی ترین موجودات روی زمین هستند.

تصوراتشون در مورد ریش و شخصیتها عالی بود ببوسینشون

سلام
ممنونم

ربولی حسن کور دوشنبه 29 آبان‌ماه سال 1402 ساعت 05:38 ق.ظ http://rezasr2.blogsky.com

سلام
توی خیابونهای شما بیلیارد هست؟ خوش به حالتون

ما اینیم دیگه

قورى سه‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1402 ساعت 07:22 ق.ظ http://ketriyoghoriii.blogfa.com/

واى چقدر این قسمت حرفاى بد سخته ما هم جدیدا استکان ازمون یه چیزایی می پرسه که درست نمى دونیم چى بگیم
قربون اون توجهش که مدل ریش و سیبیل و بر أساس شغل اینده تشخیص داده

بچه ها بزرگ میشن و توجه شون به حرف و عمل دیگران بیشتر میشه و اگر پسر باشن که دیگه بیشتر.
حالا خوبه شغل های معمول جامعه رو فقط می شناسه

علیرضا سه‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1402 ساعت 05:57 ب.ظ http://nneverland.blogfa.com/

نمی دونم چرا ولی یه حسی بهم میگه ایلیا خیلی از برادرش شیطون تر و کلا آدم اذیت کنی هست.
بازم معذرت

دیگه پسرا با هم باشن از شیطانی کم نمی ذارن

نجمه پنج‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1402 ساعت 03:09 ق.ظ https://najmaa.blogsky.com/

کلی خندیدم با فحشش
مادر لعنتی
دنیای پسرا عجیب غریبه واقعا.
من خیلی دقتا باید گوگل کنم،ببینم چی بگم بچه متوجه شه

مادر بودن این سختی ها رو داره ساختن فحش مثبت .

شادی یکشنبه 5 آذر‌ماه سال 1402 ساعت 08:47 ق.ظ http://setarehshadi.blogsky.com/

دارید به جاهای خوب خوب می رسید یواش یواش خارمادر و .... به جایی می رسه که دیگه سوال نمی کنن فقط بهم نگاه می کنن و لبخند یواشکی

نه نه تصورش هم سخته. آینده ی زیبایی نیست

فاطمه دوشنبه 6 آذر‌ماه سال 1402 ساعت 03:22 ب.ظ

سلام قبلا که من مجرد بودم وقتی بیکار می شدم می‌نشستم خاطرات لیلی از آلمان را می خواندم . کای لذت می برم چون همیشه یکجوری به زندگی در آن جا نگاه می کرد که وقتی بیانش می کرد حس های خیلی خیلی خوب از صحبت هاش می گرفتم . و انرژی های خوب . الان هم نوشته های شما مدلش عوض شده امت چون نویسنده اش شما هستید پس حس های خوبی برای من دارد اما نوشته هایی که از آلمان می دیدم البته به همراه تصاویر زیبا برایم خاطره انگیز است .. خواستم برای همه شان یک تشکر صمیمانه از خدمت شما داشته باشم عزیزم . ممنونم

یک کامنت دلچسبی از یک خواننده ی قدیمی.
ممنون از توصیفات پرانرژی تون از خاطرات گذشته.
ممنون از شما که با وجود تفاوت در نوشتار باز هم به ما سر می زنید

دزیره چهارشنبه 15 آذر‌ماه سال 1402 ساعت 07:37 ق.ظ https://desire7777.blogsky.com/

چقدر تعابیر شیرینی دارن این گل پسرها و چقدر راحت متوجه همه چیز میشن خداحفظشون کنه

ممنون

لیمو دوشنبه 20 آذر‌ماه سال 1402 ساعت 08:33 ق.ظ https://lemonn.blogsky.com

عاشق ایلیام و اون موقعیت سنجیش درباره ریش و سبیل
این قضیه چاپ کردن پول توی ذهن همه ی بچه ها هست و همیییشه هم وقتی قضیه رو میفهمیم سعی میکنیم مقاومت کنیم. من که اینطوری بودم

از تجربه مشاهده کوچه و خیابان به این نتیجه رسیده
واقعیت سخته. پول رو ما چاپ نمی کنیم

کوهنورد دوشنبه 20 آذر‌ماه سال 1402 ساعت 07:31 ب.ظ http://1kouhnavard.blogsky.com

سلام
یه همکاری داشتم که اون موقع پسرش 8 9 ساله بود. این همکار، از همسرش جدا شده بود و حضانت(نمیدونم املای کلمه درسته یا نه) بچه با خودش بود. یک دوره روانشناسی در محیط کار داشتیم که اونجا یادمه استاد در مورد نحوه برخورد با فرزند و اینجور چیزا صحبت میکرد.
این همکار من به استاده گفتش که پسر من از وقتی رفته مدرسه فحش های رکیک یاد گرفته الان من باید چکار کنم؟ چجوری با این موضووع برخورد کنم؟
استاده خیلی توضیح داد و لپ کلامش این بود که با این موضوع مقابله نکنین، برخورد نکنین. بهش بگین الان اینو یاد گرفتی اما معنی خوبی نداره و باعث میشه آدمها از شنیدن این فحش دلخور بشن.

ممنون از بیان خاطره ی ارزشمندتون. منم تا حد امکان حساسیت نشون نمیدم و بهش گفتم این کلمات تو خونه ی ما استفاده نمیشه و یا تو باشخصیت تر از این حرف ها هستی ولی خب فحش ها آپدیت میشن

خانم مهندس پنج‌شنبه 30 آذر‌ماه سال 1402 ساعت 04:10 ق.ظ https://msengineer.blogsky.com/

چقدر تعبیرشون از آدمها واسم جالبه
واقعا چرا دولت پول بیشتر برای خودش چاپ نمیکنه

دید ساده و صافی دارند چون بر حسب ظاهر تصمیم می گیرن.
من علم اقتصاد بلد نیستم ولی ظاهرا چاپ پول باعت تورم میشه

زینب پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1402 ساعت 02:52 ب.ظ

پسرِ من فکر میکنه برادر و بابا شدن یک قسمت از فرآیند رشد هست برای همین میخواد اول برادر بشه و بعد بابا :))
من هم امیدوارم البته

ای جان. چقدر زندگی مشخصه و روی اصول پیش میره
ان شالله که برادر خوبی میشه برای فرزند بعدی که وارد خانواده میشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد