زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

میز الفبا

ارمیا تو مدرسه میز الفبا دارند و هر حرفی که معلم قراره فرداش تدریس کنه توی گروه اعلام می کنه و بچه ها وسایلی که با اون حرف شروع میشه یا شامل اون حرف میشه رو  از خونه میارن و روی میز می ذارن. هر روزی که ما وسایل رو برای میز الفبای فردا جمع می کنیم کلی خنده و شادی داریم با یه عالمه ایده برای ارائه 

. روز اول که نشانه "آ" بود ماشین آتش نشانی و اب رو کنار گذاشتیم و ارمیا می گفت من میام رو میز می شینم من "آق داداشم" و بعد اضافه کرد نقش آدم آهنی و ادم برفی و آدم فضایی هم می تونم اجرا کنم و کلی نمایش برامون اجرا کرد

چند روز بعد نوبت نشانه "ب" بود.ما برگ و بادکنک انتخاب کردیم. ارمیا گفت من دوباره میام چون من "برادر" هستم. و خود ارمیا پیشنهاد داد بغل و بوس هم با ب شروع میشه پس برم خانم معلم رو بغل کنم

نشانه بعدی "اَ" بود و اسب و انار گزینه های ما برای میزالفبای کلاس بود. ارمیا باز هم گفت من میام چون اسمم ... است.اسم واقعی اش منظورش بود. 

نشانه بعدی "د" بود و باز هم "داداش" شامل حالش میشد. برای د ایلیا پیشنهاد داد شمع ببرم و روشن کنم تا "دود" کنه و ارمیا ایده ی" داد زدن "رو مطرح کرد.

امروز برای نشانه "م" وسیله جمع می کردیم  و ماشین و ماسک و موس رو انتخاب کردیم و دوباره ا رمیا گفت خب من هم میام دوباره چون "من" هستم

نشانه ی بعدی "س" هست نمی دونم ارمیا به ذهنش میرسه کلاس سومی هست

احتمالا اگر کلاس اولی دور وبرتان دارید ایده های کاردستی و نقاشی و خلاقیت معلم ها شما رو به پیدا کردن کلمات مورد نیاز تشویق می کنه.


ایلیا در مدرسه

-ایلیا امسال رفته کلاس اول بعد از دو سال انتظار به مدرسه رسیده و خیلی خوشحال هست و صبح علی رغم خواب الود بودن به سرعت بیدار میشه و با اشتیاق لباس می پوشه. هفته اول که رفت مدرسه پرسید تا کی باید بریم مدرسه؟؟ مثلا تا آبان؟ تا آذر؟ گفتم تا اردیبهشت سال دیگه. البته از مواجهه با حقیقت چندان ناراحت نشد.

 امروز می گفت مسیحا که کنارم میشینه باور نداره من سواد دارم ولی بقیه ی بچه های کلاس وسایلی که پیدا می کنند میارن من اسم روش رو بخونم و به صاحبش بدن.

-ارمیا می پرسید چرا به صدای بوق میگن بوق؟کی اولین نفر  اسمش رو گذاشته؟

- ارمیا میگه چرا همیشه میگیم آدم فضایی؟ چرا نمیگیم آدم دریایی یا آدم زمینی؟ میگم خب ما خودمون روی زمین زندگی می کنیم کس دیگه ای نیست. میگه از کجا میدونی وسط زمین کسی زندگی نمی کنه؟ یا ته دریاها آدم دریایی نیست؟