زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

اولین موجود

کتاب قدیمی  زیست پیش دانشگاهی را پیدا کردیم و ورق می زنیم.تیتر یکی از صفحات را می خوانم: اولین موجودات روی کره زمین پروکایوت ها بودند و بعد سیل سوالات سرازیر می شود:

-اگر اولین اینها بودند پنجمین موجود چی بوده؟

- الان دیگه موجود جدید ساخته نمیشه؟پس خدا الان بیکاره؟

-زمین چطوری درست شده؟ اولش شکل چی بوده و چی روش درست شده؟ قبل از حضرت آدم هم آدم رو زمین بوده؟......

-غیر از آدم ها و جانوران و درخت ها موجود دیگه ای هم روی ز مین هست؟


- توی ماشین در خیابانی خلوت در حال حرکتیم. از دور ماشینی شبیه ماشین ما دیده می شود. ارمیا میگه اگه اون ماشین الان بیاد نزدیک و ببینیم پلاکش مثل ماست و بعد ببینیم ما توش نشستیم، چی میشه؟ اون وقت دو تا از ما وجود داره ؟و بعد شروع می کنه وسایل توی خونه که دو تا بشه رو اسم می بره و با ایلیا تصمیم می گیرن که با اون یکیش چیکار کنند.

نظرات 16 + ارسال نظر
khatoon دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 09:58 ق.ظ https://memories-engineer.blogsky.com/

ماشالله بهشون . چه ذهن درگیر و فعالی دارند . پرسش جو و جستجوگر

دوست دارند از مسائل روزمره فاصله بگیرند و بپرسند
ممنونم

لیمو دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 10:03 ق.ظ

از اون سوال دوم که خدا بیکاره خوشم اومد. تا حالا به ذهنم نرسیده بود حقیقتا

من گفتم هر بچه ای که به دنیا میاد یک انسانه جدید ولی قبول نکردن و گفتند تکراریه

محبوب حبیب دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 10:16 ق.ظ

حالا الان موجود جدید ساخته میشه؟ اوه... چه سوالاتی .

بگیم اره باید نام ببریم پس.
بریم بسرچیم

من گفتم شاید در ستاره ها و سیارات دیگه موجودات دیگه ای هستن و ما نمی دونیم اما اونها فقط در محدوده ی ز مین کنجکاوی می کردن.
آخه تو سرچ چی پیدا میشه؟ کلا ما جواب سوالات رو به سمت سرچ نمی بریم چون اون وقت راجع به هرچیزی می خوان سرچ کنند

مامان فرشته ها دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 12:28 ب.ظ

خدا به دادت برسهچقدر خندیدم خدا الان بیکاره
من وقتی اوضاع قاراشمیشه یه نگاه میندازم بالا تصور میکنم خدا ریلکس دستش گذاشته زیر چونه اش و میگه به من چه
استغفرالله

تصورشون از خدا تصور انسان گونه است برای همین بیکار هم میشه

محبوب حبیب دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 01:43 ب.ظ

نه خودتون سرچ‌کنین جدا. سیر تکامل موجودات در زمین خوب همچنان ادامه داره و این وسط باید یه اتفاقی بیفته دیگه

جدا؟ من تا به حال به این مسائل فکر نکردم. برام قضیه جدی نیست ولی ظاهرا باید راجع بهش اطلاعات کسب کنم

محبوب حبیب دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 01:58 ب.ظ

یه مستند راز بقا با شروع از زندگی پروکایوت ها باید دانلود کنید ببینید

اگر به خونه ی ما باشه نمایشش رو بازی می کنیم تا فیلمش رو ببینیم

مهربانو دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 02:24 ب.ظ http://baranbahari52.blogsky.com/

داشتم می خوندم و می خندیدم به سوالای باحالشون یهو از اون سوال آخریه که ماشین از رو به رو میومده جا خوردم . حقیقتا ترسیدم

ذهن بچه ها مسائل رو فانتزی می بینه ولی ما جدی بهش فکر می کنیم

Fateme سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 08:46 ق.ظ

سلام مامان فیلسوف کوچولوها
من خیلی سوالاشونو دوست دارم
و ذهن فعال و ضمیر پاک این بچه ها واقعا تحسین برانگیزه
ماشاالله بهشون
حقیقتا سوالاتشون ایندفعه همگی سوالای فلسفی بود و همشون جواب دارن

سلام خانم بامحبت
باید سوالات رو از شما بپرسند که با دید فلسفی به تخیلات ذهنی شون نگاه می کنید.
بیشتر از روی بیکاری و برای ایجاد سوال و جواب و خنده سوال می پرسند

قره بالا سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 09:20 ب.ظ http://Www.eccedentesiast33.blogsky.Com

خوبه که مامانشون شمایید
اگه من بودم حتما یه بلایی سر خودم و خودشون میاوردم

معمولا سوالاتشان رو خودشون با خنده و شوخی جواب میدن .از سوال پرسیدن جواب نمی خوان

قره بالا سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 09:24 ب.ظ http://Www.eccedentesiast33.blogsky.Com

عععع
خب خداروشکر
خیالم راحت شد

خدا رو شکر

صبا چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 01:51 ق.ظ http://gharetanhaei.blog.ir

سطح سوالاتشون خیلی خیلی بالا هست.

ماشالله بهشون. بچه ها استعداد فیلسوف شدن رو خیلی دارند.
منو یاد داروین هم می اندازن و البته خیلی دانشمندهای دیگه!

لیلی جان من دوست دارم تا ۲۰ سال دیگه همین جور نوشته هاتون رو بخونم و بفهمم داداشی ها آخر سراغ چه رشته و کاری رفتن پس همچنان بنویس لطفا

سلام
گاهی سوالات رو برای سرگرم شدن می پرسند تا بهونه ای برای صحبت و سوال و جواب با ما و خنده و شوخی دونفره جور بشه. برای همینم میگم بیکاری عامل فعال شدن ذهن هست چون تو خونه که بازی داند کمتر فرصت تخیل دارند.
خودم هم دوست دارم ببینم چند مرده حلاجند تو زندگی

قورى چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 07:50 ق.ظ http://ketriyoghoriii.blogfa.com/

چقدر شیرینن
خدا حفظشون کن

ممنون

رضوان چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 04:43 ب.ظ http://nachagh.blogsky.com

لیلی نازنین بانو و پسراش قصه های شیرین ترتیب میدن

ممنون از حس نظرتون

شارمین امیریان چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 07:34 ب.ظ

سلام.
این دو تا وروجک بزرگ شن می‌تونن یه عالمه فیلم علمی تخیلی ناب بسازن

سلام.اگر تا اون وقت ذهنشون درگیر باشه. الان که به وسایل بازی ایراد می گیرند که مثلا چرا این طوری ساخته نشده من میگم بزرگ شدین شما اسباب بازی این مدلی بسازید

فاطمه شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 06:48 ق.ظ http://Ttab.blogsky.com

خداتوقرآن میگه :کل یوم هو فی شان،:خداهرروز مشغول کاریه.
الان منم کنجکاوشدم.درحال حاضرخدامشغول چه کاریه؟

این همه مخلوق رو روزی دادن کلی کاره

بلوط چهارشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 03:21 ب.ظ http://qazalkhan.blogsky.com

پس خدا الان بیکاره ؟

واقعا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد