زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

بیمه

هوا خنک شده و بارون میاد. میشه بوی پائیز رو از صدای باران های شبانه و بوته های زرد شده کنار خیابون حس کرد.

اطلاعات من از بیمه در اینجا مربوط به تجربیات خودم و شنیده هایم از دوستانم است. مسلما گستردگی این مبحث بیش از نوشته های من است. اینجا هم مثل اکثر جاها! افرادی که بیمه خصوصی دارند ارج و قرب بیشتری دارند. شقایق قبل از آمدن به شهر ما در شهر دیگری در شرکتی کار می کرده و بیمه خصوصی داشته. می گه من هر وقت می رفتم دکتر بدون نوبت سریع می رفتم تو اتاق دکتر. وقتی به بیمارستان مراجعه می کنی اگر بیمه خصوصی داشته باشی سریع بستریت می کنند و به زور یک شب نگهت می دارن تا بتونن از بیمه پول بگیرن. در بیمارستان هم که باشی هر دکتر متخصصی رو اراده کنی بر بالینت حاضر میشه! شقایق تعریف می کنه که یک بار می خواسته از زیر کار در بره میره بیمارستان و میگه دلش درد می کنه! اونها هم سریع بستریش می کنن و دو سه تا آمپول بهش می زنن! شقایق از وقتی اومده شهر ما و کارش رو عوض کرده دیگه بیمه خصوصی نداره(چون درآمدش کمتر شده) میگه حالا که میرم دکتر باید کلی وقت توی نوبت بشینم!
بیمه ما هم که بیمه دانشجویی است و مسلما از حق بیمه های کلان شرکت های خصوصی خبری نیست ولی خب خدماتش تا حدی خوبه. اینجا برای دکتر ، همه باید یک دکتر عمومی داشته باشند که در مرحله اول به اون مراجعه کنند حق ویزیت نمی دی و آزمایش و همه برنامه ها رو انجام میدی و بعد از یک هفته قبض میاد در خونه ات و یک ماه فرصت داری هزینه ذکر شده رو پرداخت کنی. یعنی لازم نیست همون اول که مراجعه می کنی پول رو پرداخت کنی. ولی در تاریخی که ذکر شده باید پول رو بدی و رسید و قبض رو برای بیمه بفرستی تا اونها به حسابت بریزند. البته بیمه های خصوصی که این کار رو لازم نیست انجام بدی و خودشون با شرکت بیمه ات حساب می کنند. اگر دکتر عمومی تشخیص داد تو رو به متخصص معرفی می کنه(همون طرح پزشک خانواده در ایران).
بیمه های ارزون تر در یک سری خدمات دندان پزشکی و چشم پزشکی کل مبلغ رو پرداخت نمی کنند. ولی آزمایش و آنژیوگرافی و این جور چیزها رو اگر پزشک تجویز کنه همه توسط بیمه پرداخت میشه. یکی از بچه ها که مشکلی داشت و به پزشک مراجعه کرده بود بهش گفته بود این بیماری رو از قبل داشتی و باید زودتر تشخیص می دادی. اون بنده خدا مجبور شد برای رهایی از هزینه های سرسام آور پزشکی در اینجا بره ایران و عمل کنه.
برای دارو اگر جنیه ویتامینی و تقویتی نداشته باشه بیمه پرداخت می کنه و همین طور هزینه آمبولانس و حوادث اورژانسی رو. مثلا 10 تا قرص آموکسی سیلین میشه 20 یورو که خب اگر پزشک برات تجویز کرده باشه بیمه هزینه اش را میده.
همون طور که می دونین برای درخواست ویزا و ورود به خاک اتحادیه اروپا حتی اگر به صورت توریست باشین داشتن بیمه مسافرتی الزامی است. بعد از تموم شدن بیمه مسافرتی باید سریعا یک بیمه برای خودتون پیدا کنید. مثلا آقای همسر برای ثبت نام دانشگاه نیاز به کد بیمه اش داشت و بدون اون ایشون رو ثبت نام نمی کردن! البته حق بیمه هم با توجه به سن و سال فرق می کنه و قیمتش برای بالای 30 سال و بالای 60 سال متفاوته.
این حق بیمه درمانی هست بیمه بازنشستگی و بیمه عمر و بیمه بیکاری که برای خودشون داستان جدا دارند. مثلا این پیرهای محترم که عمر بالا در این کشور می کنند کلی خرج روی دست دولت می گذارند. مثلا هر کدومشون حدود 4000 یورو در ماه خرج نگهداری و درمانی شون میشه(اونها که از کار افتاده هستند) یعنی یک پرستار هر روز باید بره در خونه شون قرص ها و داروهاشون رو بهشون بده و ورزششون بده و غذا بهشون بده و این جور چیزها. و البته این خدمات بسته به نوع بیمه شون داره ولی در حالت کلی دولت موظف به نگهداری از آنهاست. شقایق تعریف می کنه که یک زوج مسن در همسایگی من زندگی می کردند و من به هوای مادربزرگم که دوستش داشتم گاهی به انها سر می زدم و سوپ یا غذایی برایشان می بردم. پیرزنه خیلی ناتوان بوده و شقایق با قاشق غذا دهنش می ذاشته و اون پیرزنه کلی ذوق می کرده ولی پرستارشون که هر روز بهشون سر می زده به شقایق اعتراض می کنه که تو اینها رو لوس می کنی و کار من رو زیاد می کنی. شقایق می گه یک بار که به این پیرزنه غذا می دادم موهاش رو بوس کردم، اون پیرزنه کلی وقت گریه می کرد و هی به شوهرش می گفت این دختره منو بوس کرد.
حالا اینها که تعریف کردم بیمه درمانی است بیمه ماشین هم برای خودش جالب است. غیر از حق بیمه حوادث و تصادف که سالانه باید پرداخت بشه ماشین باید هر سال چک بشه و هزینه چک رو هم خودت باید بدی. یک بیمه دیگه برای ماشین که جالبه اینه که اگر ماشینت در بین راه خراب شد به اون شرکت زنگ می زنی و اونها سریعا خودشون رو رسونده و ماشین رو به تعمیرگاه می برند. نوع پیشرفته ترش اینه که ماشین میاد و اگر کسی در راه ماشین بوده رو به مقصد می رسونه و ماشین برای مدتی که ماشین خودتون در تعمیرگاه هست بهتون میده. در نظر داشته باشید که اگر بدون بیمه ماشین تون در جاده بمونه هزینه انتقال اون رو باید خودتون بدید. بعضی تعمیرگاه ها هم اگر ماشینت رو برای تعمیر ببری پیششون تا مدتی که ماشین داره تعمیر میشه یک ماشین از خودشون بهت می دهند که از کار و زندگی نمونی! البته بدنه این ماشین پر از تبلیغات هست!(این ربطی به بیمه نداره)


قرمزی برگ های پائیزی

حیاطی که داره از گل ها خالی میشه

بارانی در راه

نظرات 26 + ارسال نظر
شکوه سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 06:57 ق.ظ http://shokooh-afarinesh.blogsky.com

لیلی جون این طور که تعریف می کنی فکر می کنم اون ور آب هم اون جوری که ما فکر می کنیم بهشت نیست. میشه مقایسه کنی با ایران خودمون. آخه من شنیدم گرچه هزینه ها بالاست ولی درآمدها هم به همون میزان بالاست و هر کس به اندازه کار و تلاشش می تونه از یه سطح رفاهی برخوردار بشه.

از جهاتی بحث بیمه شون از ما قوی تره چون اگر کسی مثلا بیماری صعب العلاج و پر هزینه بگیره بیمه هزینه داروها و آزمایش و شیمی درمانی و ... رو کامل میده و بیمار لازم نیست در فکر فروش خانه و قرض و قوله باشه.
اینجا هم هر کس پولدارتر باشه بیمه های خصوصی گران قیمت میگیره و هر چی دلش بخواد دارو و ... استفاده می کنه بدون این که اصلا بدونه هزینه اش چقدر میشه

افسانه سادات سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:02 ق.ظ

باسلام لیلی جان
مگه این پیرزنه ، خودش بچه نداشته که دست روی سرش بکشه یا بوسش کنه ؟ ( یعنی این اولین بارش بوده که بوسش کردند؟ )
در هر حال کار شقایق جون ، هم کمک بوده و کلی ثواب داره
پس نتیجه می گیریم که بیمه بودن هم خوبی هایی داره درهمه ی کشور ها
چه درخت قرمز قشنگی عکس هات خیلی قشنگ بودند عزیزم

Thank you very much

سلام خانومی
احتمالا بچه هاش بهش سر نمی زدن(آیکون ناراحت)
کلا بیمه بودن خوبه به شرطی که بیمه هم با ما خوب باشه!
قابل شما رو نداشت

مهری سادات سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 06:05 ب.ظ

مثل همیشه جالب بود

خواهش می کنم

بسامه سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 07:26 ب.ظ

خوب من یه سوالی دارم... اونجا کسی که بیمه هست ایا هزینه ای به دکتر پرداخت می کنه؟ مثلا بابت عمل؟ اونجوری که تو ایران هست مثلا؟... یه پولی به حساب دکت واریز می کنن و اون پولش از حساب درمان جداست؟
و اینکه ایا همه پزشکان تو المان بیمه هستن؟.. می دونی که تو ایران بعضی از پزشکان با بیمه همکاری نمی کنن و ازاد هستن ایا تو المان هم اینجوریه؟...
بیمه دانشجویی ایا هزینه های دندانپزشکی رو هم تقبل می کنه؟
و یه سوال دیگه دارم لیلی جون.. ایا بیمه دانشگاهها باهم فرق داره یا همه شون بیمه شون یکسانه؟
یه چیز دیگه هم میخواستم بپرسم... عایا همه هزینه دارو رو بیمه تقبل می کنه یا فقط بخشی ؟ عایا همه داروها تحت پوشش بیمه هستن؟؟


یعنی کیف کردی چقدر ازت سوال پرسیدم؟

خب خانومی سوال هاتون رو من در حد اطلاعات خودم بلدم. یعنی در حدی که خودم یا دوستانم باهاش برخورد داشتیم.
اگر شما بیمه باشی و مثلا یک بیماری سخت و صعب العلاج بگیری همه هزینه درمان و دارو و شیمی درمانی و آزمایش و ... به عهده بیمه است، به شرطی که این بیماری رو قبل از بیمه شدن نگرفته باشی.
بعضی بیمه ها (مثل بیمه دانشجویی ارزون ما)باید پول رو خودت اول بدی و بعد بیمه به حسابت واریز می کنه.
این که همه پزشکان بیمه رو قبول می کنند یا نه من اطلاعی ندارم ولی فکر می کنم که همه با بیمه کار کنند.
بیمه دانشجویی که ما گرفتیم 60% هزینه های دندان پزشکی رو قبول می کنه، چون تعداد شرکت های بیمه زیاده من از بقیه اطلاعی ندارم.
بیمه دانشگاه من اینجا نشنیدم. هر کس در این کشور زندگی می کنه باید بیمه داشته باشه، این که چه بیمه ای داشته باشه به خودش مربوطه. یعنی هر دانشجو آزاده که بره هر شرکت بیمه که خواست، دانشگاه شرکتی رو معرفی نمی کنه برای دانشجوها. برای اساتید من خبر ندارم.
بیمه دانشجویی خصوصی ما داروهای تقویتی و مکمل های غذایی و ویتامین ها رو قبول نمی کنه ولی هر دارویی که پزشک تجویز کنه رو هزینه اش رو میده

حنا سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:07 ب.ظ

وااای نگوو دارره پااییز میااد که همین الان زااار میزنم.منم داارم بووش راا حس می کنم و داارم عزا میگیرم چی کاار کنم.ااخه من افسردگی فصلی داارم.عررررررررررررررررررررررررر

ای بابا پائیز اینقدرها هم بد نیست. برگ های رنگی،بارون های نم نم، صدای کلاغ ها اینها که قشنگه

مشتاقی سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:09 ب.ظ

سلام
بیمه بعنوان یه صنعت محصول رشد اجتماعی بشراست
بیمه در واقع یک نوع همکاری و همدلی جمعی از انسانهاست
حوادث و خسارت در کمین عده ای است . با این همکاری که در
ادیان تعاون نام داره به کمک خسارت دیده میروند.
افسوس که این کشف عالی هم رنگ و قالب مادی و نفعی
گرفته و جنبه انسانی و معنوی آن کم رنگ یا فراموش شده است.

ممنون از مطالب مفیدی که مینویسید

سلام
چه خوبه که همه به تعهداتشون پایبند باشند.
ممنون

leila سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:56 ب.ظ

سلام
نماز روزه هاتون قبول و عید فطر گذشته مبارک.
چه جالب که همه این چیزایی که در مورد بیمه درمانی نوشتی توی ایالت ما برعکسه!
یعنی بیمه دولتی اصلا پولی ازت نمی گیرن ولی اگه بیمه خصوصی داشته باشی باید هزینه ها را بدی و بعد قبضهاش را بفرستی برای بیمه و من از بچه ها شنیدم که بیمه های دولتی بهترن تا بیمه های خصوصی.
اصلا ندیدم که کسی که بیمه اش خصوصی باشه زودتر کارش راه بیفته و اینجا بدون اینکه نیاز به معرفی دکتر خانواده داشته باشی می تونی بری پیش متخصص.

سلام
به به خانوم هم نام. چه عجب از این طرف ها. فکر کردم اینجا رو فراموش کردی!
یعنی واقعا بیمه دولتی پول نمی گیره؟! خب ما چون بیمه دانشجویی ارزون می خواستیم رفتیم سراغ بیمه های خصوصی که همون فرستادن قبض و اینها رو داره.
این قسمت بیمه خصوصی که کار راه اندازه احتمالا مربوط میشه به آدم پولدارها و حق بیمه های گرون شون که همه جا کارشون راه می افته. این قسمت معرفی به پزشک متخصص رو من از بچه ها این طوری شنیدم که باید پزشک خانواده معرفی کنه ولی خودم تا حالا باهاش سر و کار نداشتم.

سپینود چهارشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:23 ق.ظ http://ushti.blogfa.com

من یه بیمه‌ای دارم که خیلی جالبه ..... اداره بیمه‌مون کرده مثلا ... در هیچ‌موردی پاسخگو نیست .... هر ماه یک مبلغ پول رو کم می‌کنن و هیچی به هیچی ....
لیلی چه زود پائیز شد ! مگه تا همین دورز اونجا برف و سرما نبود کلن ؟ مثل اینکه اونجا هم مثل شهر من گرما به خودش نمی‌بینه . اون روزی دخترم رو برده بودم حموم خونه اینقد سرد بود که بخاری روشن کردم ! تو مرداد ماه !

بیمه ها همیشه موقع پول گرفتن قاطع هستند و موقع پول دادن فراری.
ما هم همین رو میگیم. دوباره قراره خورشید از آسمونمون بره(آیکون ناراحت)
باد پائیزی بدجوری اثرگذاره!

سمانه چهارشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:43 ق.ظ

لیلی چقدر دختر دقیقی هستی! من این همه اطلاعات دقیق راجع به ایران ندارم، چه برس کشور دیگری که توش مدت کوتاهی زندگی کنم!

خب در کشور جدید آدم با مسائل جدید روبه رو میشه که باید راجع بهشون تصمیم بگیره. توی ایران شاید آدم تابع نظر خانواده اش باشه.

سمانه چهارشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:43 ق.ظ http://daqqolbab.blogfa.com

بالایی هم من بودم!

بلی بلی

ن.ر چهارشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:18 ب.ظ

سلااااام
من فقط اومدم همینو بگم!

سلام خانوم پر مشغله
من هنوز منظر اون عکس هایی هستم که قرار بود برام بفرستی ها

hoda چهارشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:03 ب.ظ

dele2n tang nemishe baraye iran?!

سلام
چرا تنگ میشه برای خانه و خانواده مون

فهیان چهارشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 04:58 ب.ظ

ممنون خانوم .امروز که دخترم رو بردم پارک برگهای نارنجی میریخت پایین گفت مامان مگه بازم پاییزه؟!!تو که میگی تابستونه!

آخی راست میگه خانوم کوچولو. بالاخره تکلیف آدم چیه؟ در تابستان به استقبال پائیز باید رفت؟

leila چهارشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 05:09 ب.ظ

نه بابا فراموش چیه!!! من همیشه سر می زنم ولی تنبلم توی فارسی تایپ کردن و البته باید حرفی هم داشته باشم.
این روزا هم که اینقدر زود می گذرن که آدم همه اش در حال دویدنه!
ان شالله که همیشه خوش باشی.

از بس کم نظراتتون رو اینجا می بینم فکر کردم ما رو ول کردی!
انشالله که شما هم به سرعت کارهات بدوی و از همه شون جلو بزنی!

زهره چهارشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 05:23 ب.ظ

بیمه دانشجویی ما که به هیچ دردی نمیخوره. فقط ازمون پول گرفتن چون هیچ جا قبولش ندارن. راستی لیلی جان منظورم از اون دوستمون مریم خانوم بود که یه سری کامنت گذاشته بود و اسمشون رو فراموش کرده بود و تو کامنت بعدیش نوشته بود اون بالایی من بودم

من وقتی دانشجو بودم ایران که هیچ وقت از بیمه ام استفاده نکردم، یعنی نمی دونم کاربردش مال کجا بود؟!
بلی خانوم گل متوجه شدم

بسامه چهارشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 05:38 ب.ظ

من اینهمه سوال پرسیده بودم یعنی بلاگ اسکای همه رو خورده؟؟
نگو که خورده

نه بلاگ اسکای جرات نداره با شما این رفتار رو با شما داشته باشه!
چون سوال پرسیده بودین جواب دادنش تفکر ! و بررسی می خواست برای همین در صف تائید مونده

نرگس چهارشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:06 ب.ظ http://nbeheshti.persianblog.ir/

تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد
لیلی عزیز

انشالله
برای شما هم همین طور

بسامه چهارشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:42 ب.ظ

اوففففففففف
یه ندا بده خوب.. قلبم ترکید مادر.. من حساسم لیلی جان.. قلبم با تری کار می کنه.. کشش این همه فشار رو نداره

ای بابا تو این دنیا باید با قلب شیر زندگی کرد، محکم و با انرژی

hoda پنج‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 05:30 ب.ظ

yani faghat baraye khune O khanevade?!baraye khode iran tang nemishe?

خب اونها درجه اول بقیه موارد درجه های بعدی!

noori پنج‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:10 ب.ظ

salam
dobare amadam

سلام
خوش اومدین

معصومه جمعه 25 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 04:52 ب.ظ http://tanhaian.persianblog.ir/

سلام! اجازه دارم منم تجربه هامو بگم؟ اگه جوابت نه بود تاییدش نکن.
من و بچه هام از محل کار همسرم بیمه هستیم. بچه ها تا 16 سالگی از کلیه هزینه های درمانی معافن البته به جز یه سری کارای زیبایی که ارتودنسی هم شاملشه. تا چند ماه پیش بزرگسالها تو هر سه ماهه سال باید 10 یورو به اولین پزشکی که مراجعه می کردم پرداخت می کردن که الان حذف شده. برای دارو هم بابت هر نسخه 5 یورو باید بپردازی فارغ از اینکه مبلغ داروت چقدر می شه. البته چون بیمه به پزشکا فشار میاره اونا تو نوشتن دارو خیلی خیلی خست به خرج می دن و خیلی وقتها هم داروتو از تو اشانتیونهایی که داروسازی ها بهشون دادن مجانی بهت می دن که مجبور نشن نسخه بنویسن. شوهر خواهر شوهر من ارتوپده یه بار شش هزار یورو جریمه شد چون مصرف سالانه داروی بیماراش بیش از حد مجاز بوده.

سلام خانومی
اختیار دارین اجازه چیه بفرمائید تو
تجربه های شما بیش از من هست و عملی تره
ممنون که وقت گذاشتی و نوشتی

معصومه جمعه 25 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 04:58 ب.ظ http://tanhaian.persianblog.ir/

بیمارستان اما همه اش مجانیه فقط شبی 10 یورو بابت تخت از بیمار می گیرن. البته این خدمات عادیشه اگه آدم مثلا اتاق خصوصی بخواد خودش باید هزینه اش رو بپردازه. برای زایمان هم کل هزینه ها مجانیه حتی پول تخت هم نمی گیرن. بعضی از داروها بیمه نداره مثلا قرص ضدبارداری که خیلی هم گرونه برای دخترای تا 21 سال مجانیه بعدش باید خودشون پولشو بدن. یعنی دکتر نسخه آزاد می نویسه نه بیمه. من یه قرصی رو که دو سال باید مصرف می کردم و گرون هم بود از دوبی همون مارک رو که تولید هلند هم بود با یک پنجم قیمت اینجا از داروخونه هاش گرفتم و طبیعیه که مصرف یک سالمو خریدم.
مادرشوهرم از ایران برای دیدار بچه هاش اومد همسرم برای بیمه مسافرتی اش از اینجا بیمه گرفت بعد اون بنده خدا اینجا مریض شد سه بار تو بیمارستان بستری شد و آخرش هم فوت کرد تمام هزینه هاش و حتی انتقال جسد به ایران و حتی بلیط یک همراه به ایران رو هم بیمه داد.

پس بیمه مسافرتی ایران رو خبر ندارین چقدر هزینه ها رو کمک می کنن؟
ممنون از این همه اطلاعات دقیق

معصومه جمعه 25 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 05:30 ب.ظ http://tanhaian.persianblog.ir/

هزینه نگه داری پدر و مادر پیر اگه بچه هاشون داشته باشن با بچه هاشونه یعنی اجباریه و دولت به زور ازشون می گیره و اگه نداشتن خود دولت می ده. کسی که بچه کوچک داره اگه مریض شه بیمه پول
پرستار بچه رو می ده. تو خونه ما لوله آب ترکید بیمه صاحب خونه کل هزینه ما رو داد. دو ماه کرایه خونه ما رو داد کل خونه رو تعمیر کردن. ماشینمون یه بار تو راه خراب شد یه شرکتی مثل امداد خودرو خودمون که همسرم عضوشه اومدن ماشینمونو بردن بهمون برای ده روز یه ماشین دادن و ماشینمونو تا شهرمون آوردن. من یه ماه بعد از ورودم به المان بیمارستان بستری شدم هنوز کارت بیمه نداشتم بهشون گفتم فلان شرکت بیمه ام اگه می خواین خودتون زنگ بزنید بپرسید گفتن نه حتما بیمه داری که می گی دارم دیگه. وقتی هم مرخص شدم گفتیم صورتحسابمونو بدید گفتن برید بعدا با پست می فرستیم خونتون. (همون شبی ده یورو برای تخت).

پس این سالمندان اگر کسی رو نداشته باشن هزینه شون با دولته؟ چه جالب من نمی دونستم.

مریم دوشنبه 28 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:29 ق.ظ

اینجا هوا گرمه، ولی برگ درختا میریزه! فک کنم از گرما خشک می شه!
این کار شقایق که میره بیمارستان و میگه دلش درد می کنه، منو یاد خودم میندازه! که کلاس اول ابتدایی همش صبحها دلم یا پام درد می کرد و مدرسه نمی رفتم! البته من واقعا درد داشتم ها!

بارانی در راه رو خیلی دوست داشتم

بیچاره برگ ها!
شما که عزیزم کل سال تحصیلی رو دو در بودی!! من موندم شما چطور الفبا یاد گرفتی کلاس اول!!

محجوبه دوشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 01:28 ب.ظ http://www.lebaseshokr.mihanblog.com

یا خبیر
سلام عزیزم
فوق العاده دوست دارم " زندگی پر از خاطره است " را !

هر وقت اینجا میام روحیه ام عوض میشه
خدا قوت

مطالبتون همواره نو و قابل تامله .

رستگار باشید
اللهم عجل لولیک الفرج

سلام خانومی
خدا رو شکر که نوشته های اینجا حداقل برای یک نفر مفید هست.
ممنون

kaveh سه‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1392 ساعت 04:44 ب.ظ http://kavehidea.jux.com

با درود

مطلب خوبی بود
(فکر کنم مطلب همین بود درسته؟)

موفق باشید

سلام
خواهش می کنم
بله همین بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد