ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
حرف زدن روزمره مان در خانه با بخش و صداکشی همراه است.به یکی از داداش ها مثلا بگی بیا یا بخور؛شروع میشه بخش کلمه بیا و مرور حروفی که تا امروز خوندیم و این که این کلمه رو بلدیم بنویسیم یا همه حروفش رو نخوندیم.بعد پاسخ هم متقابلا در همین راستا ارزیابی میشه و اصل مطلب که همون بیا و بخور بوده گم میشه.
هر شب جدول حروف الفبا با مصوت ها تکرار میشه و برای هر کدام چند نمونه پیدا میشه و بعد من می مانم که ع رو چطور تلفظ کنم بگم این حرف اَ هست یا اِ. و مشکل عمده این هفته جناب ّ تشدید هست که نمیدانم رو چه حسابی روی سر حروف می نشیند.داداش ارمیامی پرسد ّ تشدید با س چه طور خونده می شود؟ و چطور توضیح بدهم که باید در ترکیب مفهوم بیابد؟ و چطور توجیه کنم که خواندن با نوشتن متفاوت است. ارمیا میگه چرا می نویسیم بابا نان آوَرد ولی می گیم بابا نون آوُرد؟
یادتون باشه می که بر سر افعال ی آید جدا بنویسید که من بهش حساس شدم
از دغدغه های ارمیا اینه که بره یه جا زندگی کنه که همیشه تابستون باشه که شب هاش کوتاه باشه و وقتی میگم باید بری کشورهای رو خط استوا مثل برزیل یا هند ،می پرسه به چه زبانی حرف می زنند؟ و وقتی می فهمه غیر فارسی هست دغدغه اش عوض میشه که چطور بره اونجا و به اونها فارسی یاد بده!
-سوال داداش ارمیا هم اینه که چرا ۱۲ماه داریم؟چرا ساعت تا12 داره ؟چرا مدرسه ها تا کلاس ۱۲ ام هست؟و چرا ۱۲ تا امام داریم؟چی داره عدد ۱۲؟