زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

وسایل بازی در فضای باز

چند هفته قبل که هوا گرم شده بود و مثل این هفته باد و بارون و سرما تو کارش نبود تبلیغات Tchibo برای بازی های فضای باز و باغ جالب بود. یک سری بازی های قدیمی و فراگیر رو با وسایل جدید و رنگی بازسازی کرده بودند. توی ایران بازی های قدیمی مثل هفت سنگ و گرگم به هوا و وسط بازی و ... دیگه اونقدر مشتری نداره .شاید به علاقه ما ایرانی ها برای نشستن و خوردن و اختلاط کردن و جدیدا قلیان کشیدن به جای تحرک و ورزش و بازی برمیگرده!! البته نسل جدید که شاید علاقه به بازی های موبایلی و اشتراک فیلم ها و عکس هاشون بیش از بازی های گروهی داشته باشند. شاید هم کمبود نفرات و هم بازی و پایه عامل کسادی بازی های گروهی شده و در آخر شاید هم من از فضای سیزده بدر و دورهم بودن های ایران دور شده ام و خبر ندارم و قضاوتم صحیح نیست
گذشته از همه این قصه ها بیاین عکس ها رو با هم ببینیم. در تبلیغاتش همه اعضای خانواده با هم مشغول بازی هستند و بازی رو محدود به مثلا کودکان یا جوانان نکرده.
یک سری وسایل مثل انواع توپ های فوتبال و یا راکت های تنیس و بدمینتون و یا انواع چسبونک ها و استخر بادی-آبی و وسایل بازی در آب و بازی بولینگ رو همه آشنا هستین و دیگه به عکس نیاز نداره. انواع کفش های چرخ دار و وسایل جانبی دوچرخه و اسکوتر هم جزء پیشنهادات بازی اش بود که من دیگه عکس اونها رو نمی ذارم چون خودتون بلدین

اسامی بازی ها رو من کلمه به کلمه ترجمه کرده ام چون دقیقا نمی دونم اصطلاح خاصی براشون وجود داره یا نه؟و روش بازی اش رو هم بلد نیستم. 



کریکت


وسایل بازی کریکت

بازی پرتابی

وسایل بازی پرتابی

schweif-poi شاید بشه دنباله رنگی ترجمه اش کرد

این هم که وسایل بندبازیه!

بازی boccia!

وسایل بازی boccia

دیسک پرتابی

دروازه فوتبال!


فضای شن بازی

وسایل شن بازی

توپ چسبی- نمی دونم چی ترجمه کنم!

Diabolo

شطرنج وایکینگ ها

یک سری وسایل بازی برای سگ هم بود مثل انواع پرتابه ها

این هم یک سری دوچرخه و وسایل مرتبط با اون با قیمت هاش


دوچرخه آلومینیومی




دوچرخه 200 یورویی

کلاه ایمنی کودکان

برد موجی و مچ بند

نظرات 26 + ارسال نظر
مهسا جمعه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 03:03 ب.ظ http://sarneveshtehman.blogfa.com

عجب چیزای عجیب غریبی ی ی

عجیب و غریب و رنگی

50درصد جمعه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 03:47 ب.ظ http://panjahdarsad.blogfa.com/

من فکر میکردم ارمیا دیگه یه آلمانی محسوب میشه!
از نکاتی که تو نوشته های شما دارم میبینم اینه که آلمانی ها به بحث خانواده خیلی نگاه مثبتی پیدا کردن(یا شایدم از قبل داشتند)!
ببخشید یه سوال فنی ازتون داشتم البته قبلا خودتون به بخش هایش اشاره کردین:
نوزادی که در آلمان از یه خانواده آلمانی به دنیا میاد ماهیانه براش حقوقی در نظر میگیرن؟ مبلغش چقده و تا چند سالگی بهش میدن؟ آیا به ارمیای ما هم تعلق میگیره؟

لطفا فکرتون رو تصحیح کنین! با ویزای دانشجویی آلمانی شدن ممکن نیست.
یعنی قبلا فکرشون منفی بوده؟فکر می کنم یک علتش هم معرفی به نهادهای مختلف هست که مثلا اگر مادری مجرد هست نیاز به کمک داشته باشه قابل شناسایی باشه.
برای این پول ها من باید پستی بنویسم. پول کودک برای فرزند اول 350 یورو هست و تا 18 سالگی و برای والدین هم بسته به حقوقشون مبلغش فرق می کنه و تا یک سالگی هست.
به ارمیا هیچی تعلق نمی گیره چون والدینش آلمانی نیستند و ویزاشون هم دانشجویی است.

mrg جمعه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 03:47 ب.ظ http://g000li.blogfa.com

من تا حالا هیچ کدوم رو بازی نکردم :| اون بند بازی ش خیلی باید هیجان داشته باشه ، فک کن من با این ترس از ارتفاعم بخوام روی بند راه برم

من هم بازی نکردم. شاید بازی های بومی خودشون هست که به روش مدرن بازسازی کردن.
بندش خیلی بلند نیست شاید بتونی

بسامه جمعه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 04:15 ب.ظ

به به چه وسایل بازی قشنگی.. چه رنگارنگ؟ چه قشنگ...
ایشالا ارمیا کوچولو با همه شون بازی می کنه .. خوشحال میشه.. می خنده...
من از این بازی اولی خوشم اومد... عین چوگان می مونه..

خیلی رنگی رنگی هست. خب نمیشه همه دسته جمعی بازی کنیم؟
شما چوگان بلدی؟ فکر می کردم بازی چوگان با اسب هست.

زینب جمعه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 05:35 ب.ظ http://www.bahary72.blogfa.com

چه بامزه یه سری ازبازیها کاملا برام ناشناخته بود
انشاالله ارمیایه کم دیگه بزرگ بشه میتونه بعضی ازاین بازی هارو انجام بده

برای من هم ناآشناست.
بازی ها خانوادگی و دسته جمعی است. باید دوست پیدا کنه

لیلی جمعه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 07:13 ب.ظ http://rozhayezendegieman.blogfa.com/

خیلی قشنگن.
بندبازی؟؟؟؟من حتی بهش فکر هم میکنم تپش قلب میگیرم

بند بازی در ارتفاع پائین هم ترسناک است؟ بعضی ها ارتفاع رو دوست دارن

فهیان جمعه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 09:25 ب.ظ

چقدر لیلی جان اینجا همه چیز ساده است! ولی در عین سادگی متفاوت، و چقدر مردم دنبال بهانه برای خوشحالی هستند و ساده شاد میشن. این روزها فقط آه میکشم از اینکه ایران من چه بیهوده همه چیز رو سخت گرفته...

لباس ها و ظاهر ساده است و مردم زندگی رو سخت نمی گیرند. شاید هم فشار اقتصادی کمتری در زندگی دارند.
اتفاقا یک پست نصفه نیمه برای همین پوشش و ظاهرشون نوشتم که هنوز فرصت نکردم تکمیل کنم.
فصل خوبی رسیدی هوا و طبیعت هم شادند.
پیشنهاد می کنم شما هم دست به قلم بشوید.

بسامه جمعه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 10:40 ب.ظ

اوف خواهر.. چرا بازی نکردم..
چوگان که خوب بله.. یه نوعش با اسبه یه نوعش هم عین گلف می مونه..البته باهاش متفاوته ولی مثل اون می مونه... در حقیقت یه نوع بازی تمرکزیه که باید شدت و درجه و نوع ضربه رو کنترل کنی..بازی جالبیه..
راستی الان کامنت یکی از بچه ها رو خوندم.. به ارمیا هیچی تعلق نمی گیره؟؟ یعنی چی؟؟ اصلا نمی فهمم... اون انگلا پس داره چه غلطی می کنه؟

من تا حالا بازی نکردم ولی گویا شما خیلی باتجربه ای.آفرین بر ایرانی وطن دوست که بازی های سنتی کشورش رو بلده.
نه هیچی تعلق نمی گیره. اون خانوم برای شهروندان کشور خودش تلاش می کنه نه خارجی ها

فهیمه شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 06:30 ق.ظ

سلام سلام
راستش اون بازی boccia طبق تحقیقات همون تیله بازی است.
وتوپ چسبی به نظر دارت چسبی میااد
کریکت در امریکا وهن زیاد بازی میشه و اخیرا تو ایران داره جا باز میکنه
اینا صرفا جهت اطلاع بود دووووووووووستان

سلام و صد سلام
ممنون از اطلاعاتتون. من بلد نبودم.
کریکت فکر می کنم یک بازی قدیمی انگلیسی باشه چون تو کتاب" آلیس در سرزمین عجایب " هست!

فهیمه شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 06:33 ق.ظ

راستی اون بازی پرتابی که اسم وسیله اش یادم رفته (همون که دو تا توپ را با نخ آویزان به هم میزنیم ومهارت میخواد) تو ایران به صورت تنهایی کاربرد داره .دوستان دیدن.؟؟؟؟!!!!!تو شهر ما که به وفوووور یافت میشه

آره من هم دیدم. خیلی هم سر و صدا داره!

مامان شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 08:38 ق.ظ

سلام

خوبه که ظاهرا بازیاشون رو بازسازی کردن

ما هم بازیهای گروهیه جذابی داریم که باید بازسازی کنیم و وسایلش رو مدرن کنیم.

ای ول خوبه که ادم نکات مثبت رو بگیره.

سلام
بله ظاهرش رو جذاب کردن تا محصولاتشون فروش بره بالاخره یک عده دارن روی این جور چیزها کار می کنند.
بلی بلی

حمید شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 09:53 ق.ظ

با سلام خدمت مدیر محترم وبلاگ

هر بار که وبلاگ شمارو میبینم ،پر شده از عکس های رنگارنگ و وزیبای المان و قضاوت مردمی که هیج وقت المان را ندیدند و سختی ها و بی پولی های ان را تجربه نکردند.
چ قدر خوب میشد که از ایرانی های که یک ماه تمام نان خالی و ماست از فروشگاه لیدل میخریدند و میخوردند هم نشان میدادید
ای کاش خانه های کوچک و بسیار تنگ و قدیمی المان هم نشان میدادید
ای کاش از پناهندگان ایرانی که در المان با زن و بچه در ارودگاه های پناهندگی هستند هم عکسی میگذاشتید
ای کاش از هزینه بیمه ماهی 150 یورو هم صحبت میکردید
ای کاش در مورد سیگار کشیدن و مشروب خوردن وحشتناک المانی هم صحبت میکردید و همش از قلیان ایرانی صحبت نمیکردید
ای کاش از تحقیر شدن یک ایرانی که در حال پاک کردن توالت های روس تبار هایی که در هتل های کنار بان هوف هستند هم عکسی میگذاشتید
و هزارن ای کاش دیگر

خدایا کمکم کن تا بتوانم کسایی که هنوز نمیدانند در المان چه خبر است را کمک کنم


موفق باشی هم وطن

سلام
اگر دقت بفرمائید من در وبلاگم راجع به هزینه ها و موارد مالی خیلی کم می نویسم و بیشتر هدفم موارد فرهنگی و اجتماعی است.
کسانی که شما اسم بردین در حلقه دوستان ما نیستند یعنی روابط ما محدود است و با یک سری دوستانمان که از این دغدغه ها ندارند ارتباط داریم.من هیچ کس رو تشویق به مهاجرت بدون پشتوانه مالی و یا بورس نکرده ام و پناهندگی که من اصلا قبول ندارم. البته من این موارد رو انکار نمی کنم ،چون روی کار دانشجویی اصلا نمیشه حساب کرد. حتی با مدرک معتبری که از دانشگاه های آلمان هم کسب شده باشه امید به پیدا کردن کار دائمی برای یک خارجی خیلی کمه. چند پست درباره این مطالبی که شما اشاره کردین نوشته ام ولی همون طور که اسم وبلاگم هست اینجا خاطرات من است و مواردی که با اونها مواجه می شم می نویسم.
اجازه بدین من دیده ها و شنیده های خودم رو بنویسم و شما هم اطلاعات و دیده های خودتون رو !

hamechialie شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 10:32 ق.ظ http://hamechialie.blogfa.com/

ما هر دوهفته در میون برنامه بازی همگانی داریم اون هم از نوع وسطی!
زمستونا هم وسط پذیرایی مسابقات طناب کشی برگزار میکنیم .اینچنین خانواده ورزشی هستیم.نه تنها ورزشکار هستیم بلکه ورزشکاران رو دوست میداریم

به به عجب بافرهنگ هستین شما و احتمالا نفرات به تعداد کافی دارین.
خوس بگذره بهتون خانوادگی

مامان پارساپگاه شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 12:41 ب.ظ http://www.pegah-parsa.persianblog.ir

گرفتن کارت اقامت ارمیا جونی مبارک

هنوز به دستمون نرسیده.خیلی ممنون

زهرا - گل بهشتی من یکشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 09:22 ق.ظ http://www.golebeheshtieman.niniweblog.com

دلم برای وسطی و هفت سنگ تنگ شده. یادش بخیر

ان شالله با گل پسرت و دوستاش و فامیل بازی می کنید

زهرا یکشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 09:28 ق.ظ http://az-be.persianblog.ir

شن بازیش خوبه :))))

خاطرات خوب رو برات زنده می کنه؟

۵۰درصد یکشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 02:32 ب.ظ

داستان جالب تر شد! یعنی مبلغی که به بچه های یه خانواده میدن متفاوته؟؟؟؟ بشدت منتظر پست مورد نظرتون هستم.
در هر صورت اگر هر یورو 4000 تومن باشه. در واقع بچه اولی به پول ما ماهی 1400000 از دولت خرجیش میگیره
آخه خدایا چرا من در یک خانواده متوسط آلمانی به دنیا نیومدم؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

متاسفانه برگه های اطلاعاتی که در این زمینه در شهرداری به ما داده بودند چون برای ما کاربرد نداشت و به ما تعلق نمی گرفت مطالعه نکردم و دور ریختم. اطلاعاتم خیلی دقیق نیست و به صورت شنیده هایی از این طرف و اون طرف هست.
امیدوارم کسی رو بیابم تا ازش دقیق بپرسم و بتونم بنویسم.

Phoenix یکشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 03:51 ب.ظ

ما ازینا جلوتریم . هفت سنگ داریم اینا ندارن . الک دولک داریم اینا ندارن :)

هر کدوم کشورها برای خودشون یک سری بازی ها دارند. در این زمینه خوشبختانه پیشرفته و عقب مونده نداریم

حمید دوشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 07:20 ق.ظ

با سلام

شخصی-----------

تصور زندگی در المان وفرانسه مثل یک جنگل بسیار زیبا است که از بیرون فقط زیبایی های ان مشخص است و از درون پر از حیوانات وحشی و خطرات دیگر
اینکه شما (و دوستون دختر معمولی)پول مجانی بورسیه دریافت میکنید و هیچ اطلاعایی از کسانی که با هزینه شخصی امدند ندارید بسیار بد است.
کمی در محله های فقیر نشین شهر کاسل و برلین و اخن و هامبورگ اگر رفت امد کنید ،هم وطنان خودتون را میبنید که از استرس تمام بدنشون رنگش رفته.
وقتی شما توی خواب خوش شب هستید ،اونها در حال نظافت رستوران ها و توالت های رستوران های مک دونالد و کینگ بورگر هستند.
شما انسان خیلی مهربان و مومنی هستید.
فقط با خودتون فکر کنید،اگر هم وطنی فریب این زیبای هارو بخوره و زندگیش نابود بشه چه گناهی بزرگی مرتکب شدید.
اصلا فرض کنید حرف های من دروغ
فیلم پناهندگان ایرانی در برلین و هلند و.... در یوتیوب ببنید.
بعد ببنید حرف های گروه 22 نفره ما درسته ،یا حرف های یک بچه 24 ساله(زیر اسمان المان) که از پدر الکلی خودش در ایران فرار کرده به امید یک زندگی بهتر ولی زندگیش بهتر که نشد هیچ بدتر هم شد.

قسمتی از وبلاگ ما هست که نوشته بررسی 5 نکته قبل از تحصیل در خارج از کشور

اگر دوست داشتید این قسمت را در وبلاگ خودتون قرار بدید تا حداقل کسایی که هنوز وارد خاک المان و فرانسه نشدند در امان بمانند.

موفق باشید


شخصی

سلام
ما چون هزینه ها و سطح مالی زندگی در خارج از ایران رو می دونستیم بیگدار به آب نزدیم. و برای یافتن شرایط مناسب ماه ها تلاش کردیم نه با هزینه شخصی و تکیه بر احتمال پیدا کردن کار دانشجویی.
هر کار مهمی در زندگی نیاز به تحقیق و بررسی فراوان دارد. حتما کسانی که قصد مهاجرت و پناهندگی و تحصیل در خارج از ایران رو دارند به اندازه کافی تحقیق می کنند و شرایط احتمالی و توانایی های خودشون رو می سنجند و قدم در این راه می گذارند.
انسان برای رسیدن به هر زیبایی توانایی ها و امکانات و استعداد خودش رو می سنجه. مثل این می مونه که من یک قصر زیبا ببینم و برای رسیدن به اون دست به دزدی بزنم چون می خواهم یک شبه ره صد ساله رو طی کنم و به اون قصر برسم.
من نمی گم که شما اشتباه میگین ولی برای رسیدن به یک هدف خوب از راه نادرست استفاده نکنید. توهین کردن به دیگران و زیرسوال بردن خانواده کسی راه اثبات حقیقت نیست. آدم ها پدر و مادرشون رو انتخاب نمی کنند که داشتن والدین وزیر و وکیل و یا معتاد و الکلی بیانگر شخصیت آدم ها باشه.
شما به همین روش نوشتن در وبلاگتون و نوشتن خاطرات و تجربیات تون ادامه بدین، ان شالله که مورد استفاده کسایی که می خواهند تصمیم بگیرند قرار بگیره.
دفعه قبل کامنتی با عنوان "شخصی" دریافت کردم و فکر کردم که خصوصی است ولی کامنت اعتراض آمیزی دریافت کردم که چرا آن را منتشر نکردم.
فرض بر این می گیرم که هدفتون انتشار این کامنت در وبلاگم است.

محجوبه دوشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 12:42 ب.ظ http://www.lebaseshokr.mihanblog.com

یا نور
سلام بر شما

گاهی دلم تنگ میشود که یک دعوت اساسی کنم دوستان خیاط خونه رو ...

بفرمایید و کوک حضور بزنید !
دل تنگ کوک مهرتان هستم

سلام
ممنون

فاطمه دوشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 09:49 ب.ظ http://daftarezendegieman.mihanblog.com/

چه بازی های جالبی .ولی اینجا فکر نکنم والدین حوصله همراهی با بچه هاشون رو داشته باشن.

نه بابا همه جا والدین پر حوصله و کم حوصله پیدا میشه. توی ایران که مردم بچه دوست تر هستند.

تهمینه چهارشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 12:17 ق.ظ http://vaghtimamanmishi.persianblog.ir

این رنگارنگ بودن دنیاشون رو دوست دارم. ممنون. مثل همیشه روحیه بخش بود پستت.
ببخشید لیلی جون ارتباطی به من نداره اما خواستم بگم آقای حمید اول اینکه منم دوست دارم همین الان برم آمریکا اما اینو فهمیدم که الان توانایی مالیش رو ندارم از پناهندگی و چیزایی که شخصیتم رو تو یه مملکت دیگه زیر سوال ببره هم بدم میاد. پس یا صبر می کنم به وقتش یا اصلا نمی رم و اشتباه نمی کنم که بدون برنامه ریزی برم بعد بیام مسوولیت این بی تدبیری رو بندازم گردن اون کشور و زمین و زمان...موفق باشید.

من هم رنگ رو دوست دارم و دنیای رنگی تابستان و بهار رو.
ممنون خانومی. زیبایی های دنیا زیاده باید دید توانایی ما چقدره

تاتا چهارشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 07:43 ق.ظ

چقدر ملت کامنت های اعتراض آمیز گذاشتند
خوبه که تو قسمت معرفی وبلاگ نوشتید که من کارشناس موارد اجتماعی و سیاسی نیستم
حتما کامنت های خصوصی هم زیاد برات می گذارند
فکر کنم بالای وبلاگ باید بنویسی
این یک وبلاگ خاطرات شخصی است و من از اوضاع مالی و فرهنگی پناهندگان و دانشجویان بی خبرم
خوب این طبیعی هست که ملت نباید ساده لوح باشند
و فقط ظاهر هر چیزی براشون تعیین کننده نهایی نباشه

آره فکر کنم باید با خط درشت بنویسم که من مسئول اعمال و تصمیمات خودم هستم نه دیگران.
تصمیم گیری برای امور مهم زندگی نیاز به بررسی و مشورت زیادی داره و با صرفا گفته یکی دو نفر نمیشه تصمیم قطعی رو گرفت.

زیتون چهارشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 07:43 ق.ظ http://zatun.blogsky.com

وقتی مواد شیمیائی وارد بدن میگردد ومسیر خود را ادامه میدهد تا به مغز برسد وفوری ما را بکشد سلول های مختلفی فعال می شوند تا آن ماده شیمیائی را مهارکنند و راه ورودش به مغز را ببندند وآنرا درخود نگه دارندکه به مغز یعنی فرمانده بدن نرسد به این سلول ها سرطانی یا دهقان فداکاربدن می گوئیم
اینها نیاز به شیمی درمانی ندارند تا نابود شوند بلکه باید ازطریق خام خوری بمدت یک ماه وتکدانگ (تک پز)خوری مثل نخود که با یک جوش می پزد یا باقلا و لبو و شلغم و....به فعالیت اصلی خود برگردند یعنی سلامتی تامین شود
به امید اراده ای محکم برای استفاده ازتغذیه سالم وارگانیک(طیب )یاایها الذین امنوا کلوا من طیبات ...
توکز محنت دیگران بی غمی ،نشاید که نامت نهند آدمی
اگرمتوجه بشی یکی سرطانی است یا دیالیزی است یا دیابت دارد یا بیماری بهجت دارد یا فشارخون بالا یا چربی یا سنگ کلیه یا گرفتگی رگ های قلب یا عفونت فیبروم وکیست یا ...چکارمی کنی ؟تا با غذا درمان گردد ؟
بگو درمرکز درمان بدون دارو (انجمن بین المللی تغذیه درمانی )به شماره 77161827درتهران باحکیم حسنعلی قنبری که خودش 13سال سرطان داشته وظرف چند ماه تغذیه درمانی کرده خوب شده تماس بگیرید یا به سایت پرفسور غلامحسین خورسند خرمشهری (تغذیه درمانی هلند )رجوع نمایند
khorsand.org
درسایت مذکور باایمیل فرم زیر را پرکنند
http://www.khorsand.org/nl/form_a.htm
تا بیماری صعب العلاج خود را ان شاءالله با تغذیه درمان نمایند
http://cafebazaar.ir/app/com.example.anjir/?l=f
لینک فوق سنجش طبع وغذای سازگاربا طبع مختص گوشی اندروید برای پیشگیری ازسکته مغزی وجوش وامراض طبع سرد

تبلیغات؟؟!

نرگس چهارشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 10:58 ق.ظ

آبجیم عشقه!

[ بدون نام ] چهارشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 08:41 ب.ظ

به زیتون با سلام امروز وقتى در مورد دکتر خرسند از ادرسى که شما گذاشته بودید خوندم بسیار تاسف خوردم اى کاش أین مطلب رو پنج سال پیش خونده بودم شاید برادر نه ساله من از سرطان نجات پیدا میکرد

می تونید این نظر رو در وبلاگ خودشون بنویسید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد