زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

کارناوال یا جشن بالماسکه

همون طور که قبلا گفته بودم این هفته جشن بالماسکه یا کارناوال یا fasching  بود. این جشن که یک مراسم مذهبی و روز قبل از آغاز ماه روزه داری بوده امروزه در اکثر کشورهای مسیحی نشین رونق دارد. برخی کشورها مخصوصا اونها که در نیمکره ی جنوبی هستند مثل کشورهای آمریکای لاتین با وجود هوای گرم حسابی جشن شون شور و شوق داره. این طور که در عکس ها دیدم کشور ایتالیا و شهر ونیز هم بالماسکه ی معروفی دارد. در آلمان هم کارناوال شهر کلنKöln معروف است و تلویزیون آن را مستقیم نمایش می دهد. در شهر کوچک ما که در روز کارناوال سردتر هم شده بود امسال نیز رژه کارناوال برقرار بود. توی این جشن افراد لباس های مبدل می پوشند و رژه می روند. برخی باشگاه ها و کلاس ها و گروه ها هم لباس های متحدالشکل می پوشند و نمایش اجرا می کنند و یا آتش نشانی و شهرداری و برخی مغازه ها و کشاورزان هم در این مراسم با آرم و اسم شون شرکت می کنند.در اطراف ماشین های بزرگ افرادی با لباس های شبرنگ حرکت می کنند که مانع نزدیک شدن کودکان به ماشین ها شوند. آخر مراسم هم که در میدان شهر جمع می شوند شهردار سخنرانی کوتاهی می کند و همه با هم عکس می گیرند .فکر کنم در گزارشات سال های قبلم به وفور اشاره کردم که عمده خوراکی این روز شکلات است که در خانه ی ما مشتری ندارد. البته بعضی ماشین ها و گروه ها هم نان یا هویج و نارنگی و یا بسته های دستمال کاغذی جیبی و بادکنک و پاستیل و سرسوئیچی و ... هم می دادند. برخی ها هم لیوان های نوشیدنی توزیع می کردند. یک ماشین هم عروسک می داد که البته از بالای ماشین طرف رو انتخاب می کردند و برایش پرتاب می کردند. توی شهر ما که به نظرم اکثر گروه ها همان پارسالی ها بودند. خوبیش این هست که افراد مسن هم شرکت می کنند. البته برای بعضی ها این مراسم لوس و بی مزه و بچه گانه است و خب هر کس نظر خودش را دارد. تماشاچیان اطرافیان ما در رژه از همسایگی مان لذت کافی بردند چون ما هیچ علاقه ای به شکلات و پاستیل و نوشیدنی نداشتیم و هیچ تلاشی برای جمع کردنشان نمی کردیم و آنها کاملا خوشحال و راضی شکلات ها را از اطراف ما جمع می کردند. برخی ها توی کیسه هاشون 3 کیلو شکلات جمع کرده بودند!! چون سال های قبل در همین وبلاگ برای این مراسم توضیح داده ام دیگه وقت تون رو نمی گیرم. بعضی عکس ها که ممکن است از نظر برخی ها پوششان مشکل دار باشد در پست بعدی به صورت رمزی می گذارم. به خاطر این که قسمت متن این قالب کوچک است عکس ها به صورت کامل نمایش داده نمی شود. برای بهتر دیدن می توانید آن را ذخیره کنید یا با کلیک راست روی عکس گزینه ی View را انتخاب کنید.






اسب های باابهت




بچه های عضو یک باشگاه ژیمناستیک


دو خانم خوشحال


شرک و فیونا و خرش!


این دو تا خانم مسن با عصاشون حرکات موزون انجام می دادند







نظرات 24 + ارسال نظر
فردا جمعه 1 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 06:45 ق.ظ

اینا خوبن که راه به راه مراسم دارن!! مذهبی و غیر مذهبی همش درحال شادی و جشن هستن!
حرفی از ارمیا نبود! نکنه گذاشتینش تو خونه خودتون رفتین بالماسکه؟!!

آره بابا اینها دنبال بهونه می گردن جشن بگیرن. البته شهرهای بزرگتر اجتماعات سیاسی هم دارند اینجا که شهر سنتی و کوچیکیه بیشتر مراسم های سنتی دارند.
ای بابا باید ارمیا رو ببریم که راهمون بدن ، اصلا بلیط ها دستش خودش بود!!

زهرا جمعه 1 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 07:37 ق.ظ

سلام
وبلاگتونو از فیدخوان دنبال میکنم. من خیلی دوست دارم مدتی در کشورهای خارجی زندگی کنم و با فرهنگ و سبک زندگی هاشون آشنا بشم. از وبلاگتون لذت می برم.
ممنون

نمیدونم رمز پست آینده رو چطور باید بگیریم.

سلام
ان شالله برای شما هم فرصتی فراهم شود که به آرزوتون برسید.
ممنون از نظر لطف تون.
برای رمز هنوز فکر نکردم که چگونه به خوانندگان برسانم!

428 جمعه 1 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 08:48 ق.ظ http://blackcougar.blogsky.com

کشور محبوب من آلمان ـه
مراسم جالبیه. حتما از نزدیک دیدنش خالی از لطف نیست

فکر کنم برای ما خارجی ها جذاب باشه. نمی دونم برای کسی که با این مراسم هر سال سر و کار داره و اسمش رو می شنوه هم جذاب هست یا نه؟!

سمیرا جمعه 1 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 02:10 ب.ظ http://67.blogsky.com

سلام عزیزم
خوبین؟
وایییییییییییییی چقد زیبا و قشنگ
عالی بود عکس ها.... کلی به آدم انرژی میداد
دوسشون داشتم
چقدم با نظم و ترتیب میرفتن!!!
کاملا معلومه هوا سرد بوده اما اون بچه ها که شلوار ندارن طفلی ها سردشون نمیشه؟!؟!؟
والا من که نیگا میکنم یخ میکنم! چ برسه که اونجا بوده باشم!!
کاش که من کنار دستتون بودم حداقل شکلات ها به من میرسید
من عاشق شکلاتم!
یکی از آشناهای دوستم از آلمان شکلات آورده بود... محشر بود
من که عاشق شکلاتم
معلومه اصن؟؟؟

سلام خانومی
خدا رو شکر خوبیم.
این آلمان ها که الگوی نظم و ترتیب هستند. توی جشن و کار و زندگی فرقی نمی کنه همه جا قانون رو رعایت می کنند.
من هم فکر می کنم هوا سرد هست. اونها که رژه می روند احتمالا تحرک دارند و سرما رو حس نمی کنند ولی تماشاچی ها نمی دونم چرا حاضر نیستند چیزی بپوشند!!
این شکلات هایی که توی جشن سر مردم می ریختند از این معمولی ها بود نه اون خوشمزه ها !

92در92 جمعه 1 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 07:33 ب.ظ http://92dar92.blogfa.com

سلام
خوب هستید
همیشه ب جشن و شادی .
آپم
شادزی.

سلام
خدا رو شکر
ممنون

92در92 جمعه 1 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 07:43 ب.ظ

سپاسگذارم ک اومدی .
حتمآ سر بزن .
ضمنآ نام مرجع خوبی داری برای من معرفی کنی خوشحال میشم.
ایام ب کام.

در این زمینه اطلاعات شما از من بیشتر است
موفق باشید

سارای قصه جمعه 1 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 10:32 ب.ظ http://ghese83.blogfa.com

یه عادت جدید پیدا کردم ..اول عکس ها رو میبینم ..بعد متنو می خونم..
ممنون لیلی نازنین برای اطلاعات و عکس ها ..وبلاگت برای خودش دایره المعارفی شده ..شاد و اروم باشی در پناه خدا

پس می تونی دو نوع نظر داشته باشی: یکی نظر عکس ها و یکی نظر نوشته!
خواهش می کنم. آشنا شدن با دنیا و فرهنگ و مذهب متفاوت برای همه جذاب است

محجوبه شنبه 2 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 01:35 ب.ظ http://www.lebaseshokr.mihanblog.com

یا کریم
سلام بر شما

با "نورهایی در خانه ! "تار و پودی برای یک معرفی ناب ؛ به روزم و منتظر کوک توجهتان ...


راستی پست جالبی بود. عکسا هم که طبق معمول ما را از حال و هوای ایران کاملا خارج می کرد و به فکر فرو می برد .
راستی دیگه اینکه من دو تا پست قبلی رو هم خوندم مخصوصا برای اون پست طرح های لباس نظر گذاشتم اما نرسید :((

سلام
ممنون از دعوت تون
حال و هوای هر کشوری متفاوت است اگر شرق و غرب باشند که متفاوت تر!
از کم شانسی ماست که از نظر ارزشمند شما محروم شدیم

فهیمه جون شنبه 2 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 02:18 ب.ظ

سلام.ای بابا پس ارمیا کو؟!!!!!بدو وسط کوچولو

سلام
دنبال شر می گردی؟ فعلا که خوشبختانه ارمیا از نظارت در کالسکه راضی هست

mahtab شنبه 2 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 03:26 ب.ظ http://mynicechild.niniweblog.com

سلام
خوبین ایشالا؟
دلم براتون تنگ شده بود
دیدیم زیادی کم پیدام گفتم بیام پیدا شم یه کم
حال گل پسر چطوره؟
نزدیک به تولدش میشیم یواش یواش
گریه هاش کمتر شده حتما و شیرینیهاش زیاد
ببوسش از طرف من
این مراسم مثلا مذهبیه؟!!

سلام
خدا رو شکر خوبیم
لطف دارین خانومی
بله داریم به یک سالگی نزدیک میشیم.
خدا رو شکر گریه هاش خیلی بهتر شده ولی آویزون شدنش فوق العاده بیشتر شده!
اصل مراسم مذهبی بوده ولی دیگه کسی به این قسمتش فکر نمی کنه

امیر شنبه 2 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 07:23 ب.ظ

درود
اسب ها رو که دیدم یاد(( ارباب حلقه ها)) افتادم
سپاس

سلام
چه جالب. حالا که شما گفتین من هم دقت کردم واقعا اسب های به این هیبت به درد همچین فیلمی می خورند

مهسا شنبه 2 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 10:58 ب.ظ http://sarneveshtehman.blogfa.com

3 کیلو شکلات... کاش اونجا بودم. . . .. .

شکلات های معمولی و آبنبات و این جور چیزها نه کاکائو و شکلات های خوشمزه

بسامه یکشنبه 3 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 06:29 ب.ظ

تولد ارمیا کوچولو نزدیکه ها... البته شایدم گذشته باشه.. ما که دقیقا نمی دونیم چه روزی به دنیا اومد..
واییییییییییییییییییییییییییییییییی جیگر من یه ساله شده..

ارمیا پسر نوروز هست. تولدش نزدیکه.دیگه باید بزرگ بشه چون یک ساله میشه!! سطح توقعات ما ازش رفته بالا!!

ماماو یکشنبه 3 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 07:57 ب.ظ

مالماسکه ها جالبن به نظر میاد مراسم تو سرما میذارن که مردم مشغول بشن

ودلگیری زمستون به سراغشون نیاد

بالاخره باید یه جوری خودشون رو سرگرم کنند. هر چند که اصل مراسم مذهبی بوده

فرشاد دوشنبه 4 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 06:27 ق.ظ http://farshadjahanmanesh.ir

سلام برای رمز میتونید AutoResponde ایمیلتونو فعال کنید و هرکسی ایمل زد اوتوماتیک رمز براش ارسال بشه . نمیدونم میدونید اوتورسپاند از همیناس که وقتی به یه شرکتی ایمیل میزنید بصورت اوتوماتیک براتون یه نامه مثلا با این مضمون که ایمیل شماره دریافت کردیم در اسرع وقت پاسخ میدهیم میاد شماهم میتونید همین متنو + اون کد برای خوانندهاتون بزارید , اگرهم فک میکنید ایمیل شخصیتون شلوغ میشه میتونید یه ایمیل برای وبلاگتون بسازید مخصوص ارسال رمزها :)

با تشکر وبلاگتونو دونبال میکنم

سلام
ایده ی بسیار جالبی است، اصلا به ذهن خودم نرسیده بود.
من هدفم از رمزگذاری بیشتر عدم نمایش عکس ها برای خوانندگان عبوری و موتورهای جستجوگر است و گرنه اصلا مسئله و تصویر خاصی نیست. رمز رو هم قصد دارم کلی طرح کنم که خوانندگان قدیم که آشنایی دارند بتونند حدس بزنند.
ممنون از پیگیری و نظرتون

سماهیر دوشنبه 4 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 09:36 ق.ظ http://samahir.blogfa.com

سلام عزیزم خوشحالم که خوب هستین مثل همیشه عالی است

سلام خانومی. کم پیدایی؟
ان شالله که شما هم همگی سالم و شاداب باشید

فوتون دوشنبه 4 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 09:37 ق.ظ

ســـــــــــــــــــــــلااااام بعد از چندمدت! (:
وای اینا چرا خودشونو شکل حیوون کرده ن؟ یعنی این جشن مذهبیه؟ پس چرا مردم دُم دارن؟

سلام خانومی. خیلی وقت بود پیدات نبود!
اصل جشن مذهبی بوده ولی به مرور قسمت مذهبیش و علت اصلیش از بین رفته. جشن بالماسکه معنیش همنیه دیگه، یعنی تغییر چهره و پوشش

مامان هستی دوشنبه 4 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 11:53 ق.ظ http://hastiomaman.blogfa.com

لیلا خانم من این عکسا رو نمی بینم. ولی واقعا هیچ کدوم شکلات دوست ندارین؟!!!!!!! من عاشق چایی ام از دوران خوابگاه و بدون شکلات که نمیشه

ای بابا. عکس های بقیه ی پست ها رو می بینی و فقط این مشکل داره؟ شاید یک زمان دیگه بیای درست شده باشه. چون همون سایت آپلود عکس هست و من چیزی رو تغییر ندادم. اگر عکس ها رویت نشد بگو تا برات ایمیل کنم.
آخه از این شکلات معمولی هاست. هیچ کی تو خونه ی ما نمی خوره

مامان هستی دوشنبه 4 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 01:54 ب.ظ http://hastiomaman.blogfa.com

آره عکسا رو دیدم. خیلی جالب بود بعضی ها خودشون رو با آب و هوا وفق میدن
آره اگه شکلات معمولی ارزش نداره رژه رو ول کنی به شکلات بچسبی

بعضی ها هم که آب و هوا بهشون اثر نداره!
آره شکلاتش ارزشمند نبود

نرگس سه‌شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 06:55 ق.ظ

سلاااااام! اون شرک و فیونا و خرشون بامزه بودن. اون خانومهای خوشحال هم. اون که شبیه موش بود، به خصوص!
ولی منم موافقم که این جشن برای سرگرمی بچه ها یا یکی-دوبار که ببینی چه خبره خوبه! شبیه نمایشهای خیابونیه!

سلااااااااااام
وقتی داشتیم برمی گشتیم خونه دیدیم شرک و خانواده اش هم با ما هم مسیر هستند فهمیدیم همسایه ایم
آره شاید اگر ده سال قرار باشه همین رو ببینی حوصله ات سر میره مگر این که هر سال بری یک شهری!

مامان هستی سه‌شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 12:47 ب.ظ http://hastiomaman.blogfa.com

روزت مبارک مهندس

ممنون مهندس جان

مهسا سه‌شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 07:46 ب.ظ http://sarneveshtehman.blogfa.com

3کیلو.... خول عیب نداره.. معمولیش هم قبوله. هر چند کاکائویی بود که بهتر می شد.

پس باید برای شما بفرستیم چون شکلات معمولی توی خونه ی ما مشتری نداره

فاطمه چهارشنبه 6 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 09:43 ب.ظ http://http://fatemehkamalichirani.zenfolio.com/blog

عکس های جالبی بود.

البته عکس های شما که از شهر بزرگ و مرکز ماجرا یعنی کلن گرفتین نشان دهنده ی بالماسکه ی واقعی است

هانیه جمعه 8 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 09:37 ق.ظ http://khoda-behtarindost.blogfa.com

سلام وای اون خانما رو واسه خودشون دم گذاشتن

سلام
دم که خوبه شاخ و گوش و بال هم دارند!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد