زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

اسم گذاری

ارمیا می پرسه میشه کسی اسم بچه اش رو از خودش دربیاره یا باید از اسم هایی که قبلا وجود داشته انتخاب کنه؟!! مثلا اسم بچه اش رو بذاره آپاتو!! خوبه جنسیت اسم رو مشخص نکرد.


داداش ارمیا می پرسه ساعت صفر هم داریم؟ من می گم نظر خودت چیه؟میره ساعت رو نگاه می کنه و می گه اگر عقربه بین 12و 1باشه میشه ساعت 0. دیگه بلد نبود بگه شب یا روز


به داداش ارمیا میگم بیا اینو بخور بزرگ بشی .میگه من نمی خوام بزرگ بشم همین 5سالگی خوبه!! می تونم همه اش بازی کنم و لازم نیست مشق بنویسم

نظرات 8 + ارسال نظر
سمانه چهارشنبه 8 بهمن‌ماه سال 1399 ساعت 04:13 ب.ظ https://weronika.blogsky.com/

امان از این دهه ۹۰ ها
خدا عاقبتشون به خیر کنه

خدا عاقبت ما رو هم با اینها بخیر کنه

دانشجو پنج‌شنبه 9 بهمن‌ماه سال 1399 ساعت 04:22 ب.ظ http://mywords97.blogfa.com

ماشالله خیلی بچه های باهوشی دارین. سوالش رو نفهمیدم: خوبه جنسیت اسم رو مشخص نکرد. یعنی با شنیدن اسم متوجه جنسیت نشیم و اسمها رو خاص مونث و مذکر نکنیم؟! فکر بسیار خوبیه. آفرین بگین بهش. احتمالا در آینده اینطوری خواهد شد. برای چی باید اسامی خاص مذکر و مونث باشن؟ میدونم الان هم اسامی ای مثل آرام و .. هستند که برای پسر و دختر هستند اما کلا منظورم اینه که با گفتن اسم اصلا جنسیت مشخص نشه. آفرین!... شما خودتون هم اینطوری هستین؟ من اینطوری هستم اما دخترم اینطوری نیست. اون بیشتر اهل تحرک و ورزش است و وقتی میگه فکر کرده من تعجب می کنم. هوشش خوبه اما مثل من اهل تفکر زیاد نیست. ارمیا جان چطور؟

همه بچه ها باهوشند با توجه به موقعیت و برداشت شون از اطراف حرف می زنند. چون خیلی دختر در اطرافشون ندیدند درگیر جنسیت نیستند.منظورش اینه که اسم ها باید از قبل وجود داشته باشه یا کسی می تونه اسم من درآوردی بذاره.
پسرهای من ذاتا اهل بدوبدو هستند ولی گاهی وسطش فکر هم می کنند
کلا بچه ها توانایی تخیل دارند و چون مسائل اطرافشون جدید هست براشون سوال پیش میاد
من خودم خیلی درگیر فکر و ایده پردازی نیستم

دانشجو پنج‌شنبه 9 بهمن‌ماه سال 1399 ساعت 04:26 ب.ظ http://mywords97.blogfa.com

به نظر من خوبه اگه سن این دو کوچولوی باهوش رو هم در کنار صفحه در قسمت درباره من بنویسین. چون بیشتر پست های شما در مورد این دو عزیز دوست داشتنی است.

ارمیا امسال کلاس اول هست و داداشش دو سال ازش کوچکتر هست.
آره باید درباره ی من وبلاگ رو تغییر بدم چون نوشته هام تغییر کرده،ممنون از یادآوری تون

افق بهبود پنج‌شنبه 9 بهمن‌ماه سال 1399 ساعت 08:55 ب.ظ http://ofogh1395.blogsky.com

چرا نشه
اخیرا مد شده و والدین مشغول ابداع اسامی هستن که قبلا رو کسی نبوده باشه
باور کن همین آپاتو یه تاریخچه هم براش درس میشه که از ظرافت" آ"رکو"پا"ل و "تو"لد ۴۰ روزگی خورشید پس یلدا گرفته شده
جدا از اینا
خدا حفظش کنه براتون
بهش بگو اون پروژه کشورای بدون پاییز و زمستونش هنوز اسپانسر داره ها کار کنه روش

وای که چقدر ایده طراحی اسم تون جالب بود.
برای اون پروژه باید یه تحولی رخ بده که بره تو فاز اجرا ولی باید حتما با همکارش هماهنگ کنه

AE شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1399 ساعت 12:14 ب.ظ

سلام :)
ببخشید اگر سوالم بی ربط یا شخصیه، ولی میتونم بپرسم چرا برای فرزند دوم تون اسم داداش ارمیا رو استفاده میکنید و نه اسم خودشون رو؟

راستش من اگه متوجه بشم روزی مادرم موقع صحبت راجع به من ، اسم برادرم رو کنار لفظ داداش میذارن تا من رو توصیف بکنن ، ناراحت میشم که چرا هویت منو نادیده گرفتن و به برادرم گره زدن.

تو رو خدا ببخشید اگر سوالم شخصیه

سلام
شما همون خواننده ی قدیمی این وبلاگ نیستین؟؟
حق با شماست.واقعیتش من مجدد که شروع کردم یه نوشتن قصد نداشتم ادامه بدم ولی الان که می بینم خواننده های گل هنوز سر می زنن باید مرتب و با برنامه بنویسم
ممنون از تذکرتون

فاطمه شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1399 ساعت 10:48 ب.ظ

سلام
چقدر داشتن فرزند عالیه .. ان شاالله هرکس که دوست داره ازدواج کنه و خانواده تشکیل بده خدا هرچه زودتر این حاجت را بهش عطا فرماید . الهی آمین

ان شالله هر کس می خواد بچه دار بشه با دید باز از سختی ها و خوشی های بچه داری اقدام کنه
الهی آمین

فاطمه دوشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1399 ساعت 10:09 ق.ظ http://Ttab.blogsky.com

شمامادردوفرزندهستید؟خداحفظشون کنه این خودش یه اشتغال بزرگه.
شیرین زبونیاشون خیلی خوبه.
تازه باهاتون آشناشدم ساکن آلمانیدگویا
به نظرم اگه نمیتونیدشاغل بشید تودوره های مجازی یاحضوری عملی یاهنری ثبت نام کنید اون خودش مشغولیت خوبیه

بلی
ما چند سالی هست ساکن وطن هستیم.تو آلمان کار پاره وقت مثلا دو روز تو هفته وجود داره ولی اینجا من تا به حال نشنیدم

AE پنج‌شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1399 ساعت 09:39 ب.ظ

سلام دوباره

ممنون از پاسخ تون :)

راستش نمیدونم من همون خواننده ای هستم که مدنظر شما هست یا نه ولی من مدت زیادیه به وبلاگ شما سر میزنم و قطعا خیلی خوشحال میشم ببینم بیشتر می‌نویسید:)

خودم هم خوشحال میشم بیشتر بنویسم باورکنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد