زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

جشن بهارانه

در سال جدید میلادی یک تقویم دیواری تبلیغاتی گرفتیم و به دیوار راهرو زدیم تا قرارها و نوبت هامون رو توش یادداشت کنیم. در آلمان تا اونجا که من بین آدم ها دیدم داشتن تقویم دیواری توی خونه و یک تقویم جیبی برای یادداشت قرارها مرسوم هست. از بس که ماشالله همه جا تلفنی و ایمیلی قرار تعیین می کنند اگر آدم یادداشت نکنه واقعا قاطی پاطی میشه و فراموش می کنه. از الان برای هفته آینده 4 تا قرار توی تقویم یادداشت کرده ام. دو تا نوبت چکاپ دکتر برای ارمیا و یک نوبت حضور ماما در خانه و یکی هم برای موسسه مشاوره. حالا خوبه من قرارها رو توی تقویم دیواری یادداشت می کنم اونهایی که تقویم جیبی دارن که باید دو سه جا رو چک کنن. خلاصه این تقویم که امسال گرفتیم اکثر مناسبت های سال رو توش نوشته. از مناسبت های ملی تا مذهبی و جالب اینه که در هر ماه تقریبا به طور میانگین 5 تا مناسبت وجود داره البته این ماه (ماه آوریل)7 تا مناسبت مذهبی داره! من همیشه فکر می کردم ما مسلمان ها مناسبت های مذهبی زیادی داریم ولی می بینم توی این تقویم که هفته ای حداقل یک مناسبت وجود داره. مثلا یکشنبه قبل Palmsonntag یعنی یکشنبه نخل بود که من عکس های مراسم هایش را در کشورهای مختلف در خبرگزاری ها دیدم. مناسبتش هم ورود حضرت مسیح(ع) به بیت المقدس و استقبال مردم آن منطقه از ایشان است.الان یک هفته ای است که تعطیلات Ostern شروع شده و بچه ها تعطیلند. این عید که همان عید پاک هست ریشه مذهبی دارد و مربوط به روزه داری 40 روزه مسیحیت هست هر چند که یک جوری جشن بهاره هم محسوب میشه. جشنی که نماد آن تخم مرغ و خرگوش و مرغ هست به قول آقای همسر جشن خرگوش هاست! ماجرا از این قراره که در آغاز بهار که مرغ ها تخم می گذارند خرگوشها  آن را جایی پنهان می کنند و بچه ها باید تخم مرغ ها را بیابند!(البته دقیق نمی دونم چی هست ولی همچین چیزی رو شنیدم) از مدت ها قبل توی فروشگاه ها پر از مجسمه های خرگوش و تخم مرغ رنگی شده است. حالا هم گویا بازی مرتبط با این جشن برقرار هست که والدین تخم مرغ ها را پنهان می کنند و بچه ها آنها را بیابند. فروشگاه ها پر از تخم مرغ رنگی می شود و فکر می کنم توی خونه ها هم پوست تخم مرغ ها را رنگ می کنند و می خورند. یک سری از تبلیغات چند هفته قبل از Tchibo هم مربوط به وسایل تخم مرغ پزی بود که نمی دونم کی فرصت می کنم عکس هایش را بذارم
امروز که جمعه است و در ایالت کاتولیک ما تعطیل می باشد مناسبتش Karfreitag و دیروز روز Gründonnerstag بود.(از ویکی پدیا بخوانید) امروز روز به صلیب کشیدن مسیح است و به حساب روز عزاداری است. در این روز مسیحیان معتقد از خوردن گوشت خودداری می کنند و البته خارجی ها هم باید حواسشون باشه که اگر امروز که تعطیل هست میرن گردش حداقل از خوردن گوشت و برپا کردن منقل خودداری کنند. سه روز بعد از به صلیب کشیدن مسیح ایشان زنده می شود که آن روز عید پاک است و جشن می گیرند و روز رستاخیز نامیده می شود. البته من خیلی دقیق بلد نیستم ولی کلا مناسبت روزه داری و صلیب کشیدن و رستاخیز چندین روز متوالی و نزدیک به هم است که امروزه بیشتر همان جشن بهاره و تخم مرغ رنگیش برای نسل امروز مونده و البته تعطیلات دوهفته ای دلچسب! در فصل خوب بهار.


تزئین عید Ostrn

تزئین طبیعی!

شکلات ها و تصاویر خرگوشی
البته عکس های بیشتر و زیباتر گرفته بودم ولی چون توی لپ تاپ خودم هست و اون لپ تاپ هم داره خاک می خوره به همین ها بسنده کنید!عکس های جدید:

تزئینات تخم مرغی با کاموا


یک انجمن خیریه این تخم مرغ ها را دونه ای 1 یورو می فروخت و مردم می خریدند و به این نرده ها آویزون می کردند
نظرات 40 + ارسال نظر
زینب جمعه 29 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 08:19 ب.ظ http://www.bahary72.blogfa.com

سلام لیلی جون.روزتان هم مبارک عزززیزمپس این روزاتعطیل هستیدخوش بگذره .چه تخم مرغ های قشنگی رنگی رنگیهروزمادرهم همینطورمبارررررررررک شما

سلام خانومی
ممنون عزیزم. البته مدرسه ها تعطیل هستند و بچه ها بهشون خوش میگذره.
ممنون.

فهیان جمعه 29 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 08:42 ب.ظ

خانوم، کم کم این وبلاگ داره برای آلمان یک جور دایره المعارف میشه، شاهدش هم اینکه، از دوستم پرسیدم چرا تعطیلید، گفت نمیدونم، تو سرچ کن به منم بگو، منم چون مطمئنم بودم اینورا اطلاعات هست اومدم،الان هم با اجازتون اون چند خط رو با ذکر منبع براش فرستادم. ممنونم.

آدم وقتی با یک فرهنگ جدید آشنا میشه از خود اون مردمی که سال ها با اون آشنا هستن کنجکاوتر میشه. البته اطلاعات من دقیق نیست و بهتر هست از ویکی پدیا مطالعه کنید
ممنون خانومی با این تعریف های شما من مشتاق میشم هر روز پست بذارم(چقدر هم که وقت دارم!)

زینب جمعه 29 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 09:06 ب.ظ http://www.bahary72.blogfa.com

کلی ذوق کردم اولین نظرودادم

جایزه شما یک تخم مرغ رنگی!

زینب جمعه 29 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 09:11 ب.ظ http://www.bahary72.blogfa.com

وای هوووورا
میخواستم اینم بگم که تقویم دیواری خوبه من که تقویم توکیفم دارم چی بشه نگاش کنم.
انلاینی لیلی جون اینم دومین خوشحالیم البته الان اینجاساعت نزدیک به 1هست

ای بابا خب برنامه هات رو یادداشت کن و هی به تقویمت نگاه کن ، کلاس داره!
شما چرا بیداری این وقت شب؟

مامان جمعه 29 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 09:22 ب.ظ

سلام عزیزم


خب به صلیب کشیدن حضرت مسیح برا ما هم عزاداریه


روز میلاد حضرت زهرا بر شما بانوی پاک ومجاهد مبارک

انشاله شما و همه مسلمانان از حضرت عیدی خوب بگیریم.

سلام مامان جون مهربونم
البته ما اعتقاد داریم که حضرت مسیح رو به صلیب نکشیدن برای همین اصلا ناراحت نیستیم.
ممنون
ان شالله

نرگس شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 06:59 ق.ظ

بازی قایم کردن و پیدا کردن خوبه! منم پایه ام!

بستگی داره که چی رو قرار باشه پیدا کنیم؟

زهرا - گل بهشتی من شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 07:27 ق.ظ http://www.golebeheshtieman.niniweblog.com

جالب بود اطلاعاتی که دادید.ممنونم.
راستی اولین روز مادرتون هم مبارک.

خواهش می کنم
ممنون خانومی

eli شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 11:27 ق.ظ http://www.royahayekochakema.blogfa.com

چه جالب یکمشو میدونستم مرسی که توضیح دادی:)
چه فضای شادی، خوشبحال بچه ها:)
تعطیلات خوش بگذره لیلی جان:)

من هم به صورت کلی می دونم و اطلاعاتم دقیق نیست. میشه از ویکی پدیا مطالعه کرد.
مثل جشن نوروز ماست. البته برای ما که توی خونه هستیم و مسافرت نمیریم تعطیلات صفایی نداره.

بسامه شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 12:14 ب.ظ

اخی چرا؟؟ ارمیا کوچولو مریض شده؟ الهی...

وای من همیشه باید یه تقویم جیبی تو کیفم باشه.. اصلا بی تقویم فکر می کنم یه چیزی کم دارم..
به به چه تزئیناتی...
دستت درد نکنه لیلی جون.. به خدا توقع زیادیه ازت که با این حالت و با اون همه مشغله فکری و جسمی که داری بشینی برامون اپ کنی..
ممنون مامان خوب ارمیا

نه خانومی. نوبت دکتر برای چک کردن وضعیت نوزاد هست.
به به خانوم منظم و با برنامه که قرارها و کارهات رو یادداشت می کنی
من به این وبلاگ و خوانندگانم تعهد دارم!!!
خواهش می کنم دوست قدیمی

بهاره شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 12:41 ب.ظ

سلام لیلی جون
بعد از 1ماه به وبلاگ خوبت سر زدم و با خبرهای خوب شگفت زده و خوشحال شدم،تولد بهترین هدیه ی خدا رو بهت تبریک میگم عزیزم و امیدوارم همیشه سالم و صالح باشه
راجع به این جشن های ماهانه هم باید بگم که خیلی خوبه و یک نوع نشاط و تنوع به جامعه میده و برای هر اجتماعی لازمه و به نظرم افراد جامعه یک شادی مشترک دارن که خیلی مهمه

سلام خانومی
ای بابا یک ماه هست که به من سر نزدی؟ عجب دوست پرمشغله ای هستی.
ممنون از تبریکت و الهی آمین برای دعای خوبت.
جامعه نیاز به تنوع و شادی داره و چه بهتر که جشن ها فصلی و مناسبتی و با برنامه باشه

فاطمه ی عمه شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 02:27 ب.ظ

سلام
ولادت حضرت فاطمه (س) را به لیلی عزیزم که انشاالله یک مادر نمونه، باشد تبریک می گم !!
من تا حالا نمی دونستم چرا اسم اون جشن رو می گذارند جشن تخم مرغ و خرگوش . حالا فهمیدم ...... ممنونم
چه تزئینات زیبایی مخصوصا تزئینات عکس دومی

دختردایی جونم : هرروز به جای من عروسک تون رو ببوس

سلام
ممنون عزیزم ، میلاد حضرت زهرا بر شما هم مبارک باشه
البته این اسم رو ما روی این روزها گذاشتیم وگرنه خودشون نمیگن عید خرگوش ها!
باشه عزیزم

زینب شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 03:15 ب.ظ http://www.bahary72.blogfa.com

عربی داشتم میخوندم بعددیگه اومدم وبلاگ وخونه ی شماکلامن شبادیرمیخوابم به جززمانایی که کلاس دارم

به به خانوم درس خون شب بیدار.موفق باشی خانومی

زینب شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 03:19 ب.ظ http://www.bahary72.blogfa.com

اره خب کلاس داره

بله بله

لیلی شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 04:03 ب.ظ http://rozhayezendegieman.blogfa.com/

سلام.من اگه تقویم همرام نباشه هیچ کدوم از کارام یادم نمیمونه دارم به یک الزایمری واقعی تبدیل میشم
راستی ما تا یکی دوسال اینده به نیابت از ارمیا روز مادر رو بهتون تبریک میگیم
روزت مبارک مامان خانومی

سلام. به به خانوم باکلاس و مرتب. نه دیگه شما همه رو یادداشت می کنین نیاز به حافظه سپردن نیست.
خیلی ممنون که نیابتش رو به عهده گرفتین. یعنی من به سال دیگه هم امید نداشته باشم؟

شادی شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 07:19 ب.ظ

سلام
اولین روز مادرو بهت تبریک میگم و همچنین با آرزوی سلامتی تمام مادران مخصوصا فرزندان
میگم اونام روز مادر دارن?

سلام
ممنون خانومی. الهی آمین
یکی دو هفته دیگه اینجا هم روز مادر میشه .

فهیان شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 07:33 ب.ظ

آی میچسبه بعد از اینکه "مادر"میشی روز زن رو بهت تبریک بگن،آی میچسبه! "روزتون مبارک، مامان خانوم"

خوشحالم که به شما می چسبه من هنوز منتظرم تا شاهزاده پسر در فاصله خواب ها و بیداری هاش روز مادر رو به من تبریک بگه!!
ممنون خانومی. به همچنین بر شما مادر باسابقه

[ بدون نام ] شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 07:38 ب.ظ

http://mynicechild.niniweblog.com/post461.php
سلام
رمز جدید رو دریافت کردی؟
ممنون میشم اگر برای پستی که ادرسشو براتون گذاشتم کامنت بذاری تا طبق قولی که داده بودم عمل کرده باشم

درضمن زیاد بهمون سر نمیزنی دیگه!؟

سلام
الان دریافت شد.
من همیشه به شما سر میزنم و از تجربیات شما استفاده می کنم منتها چون مراحل بعدی است من هیچ تجربه ای ندارم که نظر بدم

mahtab شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 08:15 ب.ظ http://mynicechild.niniweblog.com

سلام
با اینکه نتونستم مثل همیشه دفعه ی اول عکسها رو ببینم باید بگم ممنون از این همه اطلاعات مجانی دادنت عزیزم

سلام
ان شالله در مراجعه بعدی عکس ها هویدا خواهند شد.
قابلی نداشت

mahtab شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 08:18 ب.ظ http://mynicechikd.niniwebl8g.com

راستی اولین روز مادر برشما تازه مادر عزیز مبارک

ممنون مادر با تجربه
آدرسی که گذاشتین صحیح نیست.

babaii شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 08:28 ب.ظ

سلام بر ماه نابان امشب

خورشید آسمان عصمت

جلوه جمال مطلق حق

حضرت فاطمه اطهر

این ایام خجسته بر شمایان مبارک

سلام
ممنون بر شما هم مبارک باشه

فاطمه شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 10:38 ب.ظ

وبلاگ خیلی قشنگیداری

ممنون خانومی

mahtab یکشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 03:39 ق.ظ خhttp://mynicechild.niniweblog.com

اون رمز، رمز اخرین پست رمزیمه
رمز قبلی رو نداری؟
مهم نیست عزیزم

الان دیگه رمز قبلی رو هم دارم

محبوبه یکشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 05:57 ق.ظ

روز ولادت با سعادت حضرت فاطمه (س) را ، روز زن و روز مادر را به شما تبریک می گویم

ممنون دوست جون. بر شما هم مبارک باشه

ستاره آبی یکشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 07:34 ق.ظ http://www.setareye-abi.blogfa.com/

سلام مادر جوان..حتماً می دانید که در ایران امروز روز مادر(زن) می باشد...این روز به شما و همه زنان و مادران مبارررررررررررررررک

سلام آخ جون مادر جوان!
خیلی ممنون از طرف خودم و چند تا مادر دیگر!

فریاد یکشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 09:47 ق.ظ http://fajs.mihanblog.com

عشق یعنی مادر
صبر یعنی یک زن
مهر یعنی دختر
نوریعنی خواهر
هرچه هستی عشق صبر مهر یانور روزت مبارک

خیلی ممنون

صبا یکشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 09:52 ق.ظ http://gharetanhaei.persianblog.ir

سلام مامان مهربون.

روزتون مبارک [گل]

سلام
خیلی ممنون

دختر معمولی یکشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 08:49 ب.ظ http://www.mamooli.persianblog.ir

خانومی روزت مبارک.
راستی اگه دوست داشتی یه پست بنویس برای اینجا:
http://linkzan.ir/archives/23212

ممنون خانومی، بر شما هم مبارک باشه
ممنون از لینکی که فرستادی

مینا یکشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 09:19 ب.ظ

سلام.میدونید که این تخم مرغهای قرمز ، پخته شده و آماده خوردنند؟

سلام
کدوم تخم مرغ ها؟کجاست بخورمشون؟!

مهسا یکشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 09:58 ب.ظ http://sarneveshtehman.blogfa.com

من هم یه دفتری دارم که توش تماما کارام و برنامهریزی هام می نویسم...
چقدر مراسم دارن..من فکر می کردم ما هر چند وقت...یه برنامه و مراسمی داریم...

بابا مرتب برنامه ریز با کلاس
من هم قبلش همین طور فکر می کردم این تقویم جدید نظرم رو تغییر داد

مهسا یکشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 09:58 ب.ظ http://sarneveshtehman.blogfa.com

روزت مبارک عزیزم. امسال هم روز زن هست واست...هم روز مادر...

ممنون خانومی. روز زن بر شما هم مبارک ان شالله یه سالی هم روز مادر رو تبریک بشنوی

تاتا دوشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 06:30 ق.ظ

سلام
عکس های جالبی بود
من شیفته بیبی جدید و ماما و اتفاقات جدیدش هستم
داستان هاش کوچولو رو بیشتر بنویس
مرسی

سلام
قابل شما رو نداره
baby ها که همه یک جورند می خورند و می خوابند و البته گریه می کنند!! حالا ماما قراره چهارشنبه بیاد ببینیم چی میگه

مینا دوشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 12:56 ب.ظ

همین تخم مرغهایی که رنگی هستند و زمان عید پاک توی LIDL و بقیه فروشگاهها میفروشند. دیگه زحمت پختن ندارید.

آها. من اصلا دقت نکردم که کدوم قسمت چیده شدند فقط توی تبلیغات دیدمشون.نوش جان هر کی می خوره

kelid khoshbakhty دوشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 01:18 ب.ظ http://khoshbakhtyma.blogfa.com

سلام
خوبی عزیزم؟
روز مادر را تبریک عرض میکنم.ببخشید البته با تاخیر
امیدوارم تعطیلات خوش بگذره

سلام
الحمدلله من خوبم.
ممنون خانومی عید شما هم مبارک باشه
ما که تعطیلاتمون از قبل آغاز شده و البته اونهایی که سفر میرن و یا فامیل دارن بیشتر بهشون خوش میگذره

آسیه دوشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 05:13 ب.ظ

سلااااام عزیزم . خوبی ؟خداقوت
روزت مباااااارک ، اولین سالیه که مادر شدی و دو تا تبریک باید بگیری .
چه کلمه زیبای ، مادر .
مثل همیشه قشنگ نوشتی . موفق باشی .
همسر گرام صفحه های قبلی رو که من توش نظر گذاشته بودمو بسته ( اشتباهی . برای همین دیگه دسترسی بهش ندارم و یادم نمیاد تو کدوم پست نظر گذاشتم ، اگه احیانا در جواب پست من سؤالی پرسیدی ، اینجا بهم بگو که بتونم بگم . این دفعه دیگه حوصله ام نمیشه از اول همه نظرارو بگردم
راستی چند روزیه نمی تونم جیمیلمو باز کنم ، اگه جوابمو دادی ، عذر میخوام که نتونستم دوباره تشکر کنم .

سلام خانومی
الحمدلله ما خوبیم
ممنون خانومی. ان شالله بر شما هم مبارک باشد
ای بابا چقدر زود کم حوصله شدی خانومی. خواهش می کنم

مگنولیا دوشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 08:18 ب.ظ http://www.myacorn.blogfa.com

سلام خانومی. الهی. نمیدونستم قراره مادر بشی. ایشالله به سلامتی و دلخوشی. چشم ما روشن.

سلام خانومی
کمتر کسی می دونست!
خیلی ممنون الهی آمین

فرناز دوشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 09:15 ب.ظ

سلام.....
قدم نو رسیده مبارک
من هنوز و همیشه نوشته هاتون رو می خونم ولی در نظر دادن تنبلم
مبارکه مبارکه....

سلام
خیلی ممنون
خدایا در سال جدید تنبل های نظربده را زرنگ کن

[ بدون نام ] دوشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 11:24 ب.ظ

لایک! امیدوار شدم پس اونام کلی تعطیلی دارن.ارمیا خوبه؟ببوسش.

اینجا تعطیلاتشون پراکنده است.وگرنه تعطیلات کم نیست
الحمدلله خوبه، خیلی ممنون

تهمینه دوشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 11:25 ب.ظ http://vaghtimamanmishi.persianblog.ir

لایکه من بودم!

سپینود سه‌شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 05:01 ق.ظ http://ushti.blogfa.com

روز مادر شما مبارک عزیزم . انشالله که سالیان سال سایه سر گل پسر باشی.
ممنون از اطلاعات جدیدی که به ما دادین .

ممنون مادر باسابقه
الهی آمین
خواهش می کنم

ali سه‌شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 11:37 ق.ظ

مهمترین معایب تحصیل در خارج





1-دوری از خانواده و دوستان به مدت چندین سال



2-هزینه های بسیار زیاد و مالیات های سنگین حتی از دانشجویان





3-سرمای بسیار زیاد هوا گاهی تا -20 درجه



4-هوای همیشه ابری و برفی و بارانی (تقریبا 80% روزهای 6 ماه دوم سال)



5-برخورد بسیار تحقیر آمیز خارجی ها با ایرانی ها



6-تفاوت های فرهنگی زیاد



7-شغل های تحقیر آمیز دانشجویی



8-تحصیل به زبان دیگر و سخت گیری بسیار زیاد اساتید



9-قانون بازگشت به کشور بلافاصه بعد از اتمام تحصیل(در سوئد 10 روزه)



10-تبعیض نژادی زیاد

انصافا توی این پست این مطلب جاش نیست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد