زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

تمرینی برای کلاس اول

پیشنهاد هایی به والدینی که امسال کلاس اولی دارند

اینها تجربیات من است و حتما شما هم بازی های دیگه ای بلدید:

این تابستان فرصت خوبی برای اشنایی بصری با اعداد و حروف پیش از ورود به مدرسه است. حس خوب مدرسه رفتن و دوست پیدا کردن و بزرگ شدن مشوق خوبی برای ورودی های کلاس اول می تونه باشه

می توان از علاقه شون به پلاک ماشین ها و پلاک خانه ها و اسم خیابان ها و مغازه ها و آدرس یابی و نقشه خوانی بهره برد و ظاهر حروف و اعداد و تلفظ آنها را تمرین کرد.

بازی با حروف :مثلا اسم میوه که با آ شروع بشه.مسلما اولش اشتباه میگن و حتی آخرش هم باز اشتباه دارند ولی حتی اگر اشتباه هم بگن ولی ذهن شون با حروف آشنا میشه.

تمرین شمردن با قاشق و میوه هایی که برای اهل خانه و مهمانی استفاده میشه. و بعد تمرین جمع با اضافه کردن تعداد قاشق ها برای خانواده مهمان.مثلا ما برای ناهار ۴ تا قاشق تو سفره می بریم اگر مامانی بیان چند تا اضافه میشه. حتی مفهوم تقسیم رو هم میشه اضافه کرد


از مزایای بهشت

- ایلیا می پرسه الان کی(چه کسی) تو سال ۱۴۰۲ زندگی می کنه؟( احتمالا چون میگیم مثلا این کوزه مال صدسال پیشه فکر می کنه کسی تو اون دوره ها زندگی می کنه!!)

- ارمیا میگه می دونی دورترین وقت به الان کِی هست؟ و بعد جواب میده یک دقیقه پیش( منظورش اینه از امروز تا فردا یک دقیقه قبل از زمان فعلی)

- ایلیا میگه کاش هر چه زودتر می رفتم  به بهشت!! 

میگم چرا؟؟؟؟ میگه: اونجا می تونم عقربه های ساعت رو جابه جا کنم( دوست داره با انگشت عقربه های ساعت رو بچرخونه). و در ضمن  هر چقدر پمس( سیب زمینی سرخ کرده)بخوام هست.بهش میگم خب به خودم بگو برات درست می کنم.

میگه: نه با داداش باید شریکی بخوریم و زود تموم میشه.

 یک ساعت بعد تابه پر از سیب زمینی رو جلوشون گذاشتم تا بخورن و اخرش رو به زور بهم تعارف می کردن.

-ارمیا میگه اگه به ما میگن دهه نودی( متولد ۹۳ هست)  به بچه هایی که حالا به دنیا میان میگن چه دهه ایی؟؟

بادکنک هلیومی

ایلیا در حالی که سعی می کنه برش نازکی از کّره برداره میگه کاش کره ها صاف ابدی بودند!

-ارمیا می پرسه خدا وقتی آدم رو افرید چند ساله بود؟(آدم چند ساله افریده شد)

-بادکنک هلیومی با کوهی از سوال وارد خانه ما شد. هلیوم چیه؟ الان تو این بادکنک جاذبه هست که روی زمین نمی مونه؟ اگر ولش کنیم تا پیش خدا میره؟ پیش خورشید چی؟ پس تا کجا بالا میره؟ چند تا بادکنک لازمه تا من بتونم باهاش برم بالا؟و وقتی بعد از یک هفته بادکنک به زمین نزدیک میشه: الان هلیوم های توش رفتن؟ چی وارد بادکنک شده؟....