زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

کولر برقی

- ارمیا می پرسه به نظرت امروز چند تا بچه تو ایران به دنیا اومده؟بعد می پرسه ۲۰ سال دیگه جمعیت ایران یک میلیارد میشه؟؟(تو کتاب اطلس دنیا خونده که پرجمعیت ترین کشور دنیا ۱میلیارد جمعیت داره و می خواد ایران بهش برسه)

-موقع خوردن صبحانه ایلیا گفت فکر می کنم کارهام خیلی تکراری شده مثل دیروز هستم. بعد گفت یعنی کم تلاش می کنم؟گفتم می تونی کتاب بخونی اون وقت اطلاعات امروزت از دیروز بیشتره. گفت دیروز کتاب مارها رو خوندم اولش خوب بود ولی بعد دوباره تکراری شد.(منظورش اینه که اول مطلب برام جدید بود و بعد از مدتی نو بودنش از بین رفت)

-ایلیا می پرسه کولر گازی چرا به لوله گاز وصل نیست؟ بابا برایش توضیح میدهد که نوعی گاز در لوله های داخل کولر جریان دارد و علت نامیدن آن به خاطر همین گاز است وگرنه که با برق کار می کند. دوباره می گوید خب کولر آبی داریم و کولر گازی پس کولر برقی نداریم. ارمیا میگه پنکه میشه کولر برقی.

-ایلیا می پرسه کی فهمیده بادمجان و کدو خوردنی هستند؟ حضرت آدم کشف کرده؟ ارمیا جواب میده تو جنگل ها کلی میوه ی خوردنی هست بالاخره یکی فهمیده که اینم خوردنیه. ایلیا میگه پس کار بومی هاست. ازشون بدم میاد(کاملا مشخصه بادمجان دوست نداره) بعد می پرسه ممکنه باز هم میوه خوردنی باشه و کسی کشف نکرده باشه؟

نظرات 15 + ارسال نظر
ترانه پنج‌شنبه 15 تیر‌ماه سال 1402 ساعت 02:12 ب.ظ

عاشق سوالهاشون هستم، مخصوصا این کشف بادمجون خیلی بامزه بود

حالا شما هم از بومی ها بدتون میاد یا ازشون تشکر می کنید برای این کشف

صبا جمعه 16 تیر‌ماه سال 1402 ساعت 01:31 ق.ظ http://gharetanhaei.blog.ir

من از بومی ها تشکر میکنم بخاطر این کشف شون.

عزیزم ایلیا گفت فکر می کنم کارهام خیلی تکراری شده مثل دیروز هستم. خیلی بانمک و فیلسوف گونه هست

من هم تشکر می کنم.
به نظرم زندگی رو زیاد جدی گرفته و احتمالا از اثرات تابستانه

فاطمه جمعه 16 تیر‌ماه سال 1402 ساعت 08:11 ق.ظ

سلام
چقدر نگاه این بچه ها به زندگی قشنگه
یاد بچه گی هام میفتم منم بچه بودم نگاهم به زندگی اینطوری بود ولی بعدش سر شلوغی آدم بزرگ ها آمد . راستی بادمجون هم خیلی خوشمزس اینو بعدا متوجه میشه خودم هم بعدا فهمیدم عجب خوشمزس ای خوراکی .

دیدگاه بچگانه و انتظارات از زندگی با بزرگسالی متفاوت و گاهی خوش به حال بچگی.
من هم بادمجان رو دوست می دارم

قره بالا جمعه 16 تیر‌ماه سال 1402 ساعت 09:58 ب.ظ http://Www.eccedentesiast33.blogsky.Com

بادمجون نازنین
مگه میشه دوسش نداشت آخه؟

آره واقعا. بادمجون خوشمزه کلی طرفدار داره

تیلوتیلو شنبه 17 تیر‌ماه سال 1402 ساعت 10:33 ق.ظ https://meslehichkass.blogsky.com/

خوندن پست هات با همه وبلاگها فرق داره
یه حس خوب و کودکانه
دنیاشون کلا قشنگه

ممنون خانومی
داداشی ها هم بزرگ شدن و کلی طول میکشه مکالمه مناسب نوشتن جمع و جور بشه

لیمو شنبه 17 تیر‌ماه سال 1402 ساعت 11:54 ق.ظ https://lemonn.blogsky.com/

من معمولا یه قدم میرم جلوتر و مثلا میپرسم یعنی کی بار اول فهمید قرمه سبزی چجوری درست میشه؟ پس عاشق بومی هام

اون وقت میگه مگه ایران هم بومی داره؟
تصورش از بومی مطابق کارتون هاست و زندگی ابتدایی

رضوان شنبه 17 تیر‌ماه سال 1402 ساعت 12:26 ب.ظ http://nachagh.blogsky.com

شما دوربین مدار بسته گذاشته اید که گزارش لحظه به لحظه دارید لزشون؟یا تو نخ شون هستید؟

خب الان تابستونه و بیشتر اوقات روز خونه هستن و معمولا شب ها دورهمی صحبت می کنیم

AE شنبه 17 تیر‌ماه سال 1402 ساعت 06:55 ب.ظ

من کوچیک تر که بودم یه دونه ازین کتاب‌های اطلس پرچم جهان از خاله‌ام هدیه گرفتم و این شد سرآغاز علاقه شدید من به سفر و فرهنگ‌های مختلف.
هر وقت فرصتی پیش میاد و تو هواپیما/قطار نشستم برای سفر به یه جای جدید حتما به این فکر می‌کنم اگر این کتاب اطلس پرچم‌ها رو نداشتم هنوز هم اینقدر به سفر علاقه مند بودم یا نه :)

+ منم از بادمجون ، باقالی پلو ، زرشک پلو، کشمش و غذاهای مختلف دیگه بی‌زار بودم! بزرگ‌تر که شدم و دیگه خودم برای خودم باید غذا درست کنم پی بردم که چقدر بادمجونی که مادرم درست می‌کرده خوشمزه بوده و کلی دلم برای دست پخت مادرم تنگ میشه

+++ شاید بد نباشه بچه‌ها با یه زبون جدید آشنا بشن؟
اینطوری دیگه هر روز یه روز جدید میشه

چه جرقه ی جالبی برای سفر و دنیاگردی
کسی که خودش آشپزی می کنه قدر دستپخت مادر رو می دونه.
استارت پروژه ی زبان انگلیسی زده شده

پریمهر سه‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1402 ساعت 08:38 ق.ظ https://parimehr.blogsky.com

اوایل برا منم سوال بود چرا اسمشو کولر گازی گذاشتن
بچه های من یکیشون سوال داره اون یکی جواب میده، بعد بزرگه احساس دانای کل بودن برش میداره و پز دانسته هاشو میده،

مکالمه بین داداشی ها او خونه ی ما هم همین طوریه. سوالات توسط داداش بزرگه پاسخ داده میشه

شادی سه‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1402 ساعت 09:49 ق.ظ http://setarehshadi.blogsky.com/

چقدر من این مکالمات کودکانه و برادرانه را دوست دارم. پسرهای من که الان یا کل کل و دعوا دارن یا وقتی در مورد علائقشون حرف می زنن ما دیگه متوجه نمی شیم، همش اصطلاحات بازی های کامپیوتری و ....

پسرهای منم نیمی از روز رو دارن با هم کل کل می کنند و گاهی کار به جاهای باریک و بزن و دررو هم میرسه
این مکالمات ثبت شده در وبلاگ حاصل هم صحبتی های بیکرانه تفننی در طول روز هست

مادر خونه چهارشنبه 21 تیر‌ماه سال 1402 ساعت 09:36 ب.ظ Http://n1393.blogsky.com

گاهی آدمیزاد حوصله ش سر میره و یکی از راه های نجاتش از زندگی اینه که خودشو‌ به سلسله سوالهای بچه‌ها ببنده


دنیای نرم و لطف بچه ها

سوال های بی پایان

فاطمه پنج‌شنبه 22 تیر‌ماه سال 1402 ساعت 11:28 ق.ظ http://Ttab.blogsky.com

سلام ایرانیا مگه شب وروز تلاش کنن که یه میلیاردی بشن

سلام
با تلاش نمیشه .کار از تلاش گذشته

خانم مهندس شنبه 24 تیر‌ماه سال 1402 ساعت 04:02 ق.ظ https://msengineer.blogsky.com/

چرا بچه ها بادمجان دوست ندارن ؟
منم همینطور بودم ولی الان عاشقشم

چه طور حاضر شدین بخورین که بعدش بفهمین خوبه؟
ما تو این مرحله موندیم

زهرا سه‌شنبه 27 تیر‌ماه سال 1402 ساعت 06:10 ب.ظ

سلام. خدا این دو تا کوچولو رو حفظ کنه انشاله چقدر با نمکن ماشااله

سلام
ممنونم

منجوق دوشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1402 ساعت 09:09 ق.ظ

منم بومی ها رو دوست دارم

منم دوست می دارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد