زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

روایت های تقویم

_از بیانات ایلیا: امروز شهادت ابوعطار بیرونی است!

_ارمیا می پرسه چرا تولد حصرت عیسی هست ولی شهادتش نیست؟؟ چرا برای بقیه حضرت ها(منظورش پیامبران مثل حضرت ابراهیم) تو تقویم تولد و شهادت ننوشته؟؟؟ 

-ایلیا برای بار هزارم می پرسه چرا مناسبت ها تو تقویم های سال ۹۸ با ۱۴۰۰ فرق می کنه؟ و من که توضیح میدم که مناسبت های شهادت ها و تولدها تقویم قمری هست و جابه جا میشه می پرسه خب بعد از چند سال دوباره تو همین روز قرار می گیره؟؟ میگم نمی دونم، می پرسه مثلا سال ۱۵۰۰ دوباره همین جان؟؟ میگم من نمی دونم صد سال دیگه چطور میشه.میگه اون موقع من صد سالمه؟؟؟

-  ارمیا می پرسه : امروز که نوشته میلاد پیامبر اکرم به روایت اهل سنت چرا برای اون روز دیگه اش ننوشته به روایت چی؟؟؟

و ایلیا می پرسه مثلا تو ماه شهریور نوشته شهادت امام سجاد به روایتی منظورش روایت  اهل سنت هست؟؟؟؟

از دست این تقویم که سوالاتش تمومی نداره...


و باز هم تقویم

-ارمیا از مناسبت های تقدیمی رسیده به جلد تقویم و آغاز سال جدید.می پرسه مامان سال تحویل همیشه همینه؟ میگم: نه.هر سال فرق می کنه. همین طور که به مقادیر  ساعت و ثانیه  خیره شده می پرسه.خب سال ۱۴۰۱ سال تحویلش کی هست؟ چطور حساب  می کنن؟؟

-ایلیا می پرسه چرا فقط برای امام حسن عسگری نوشته شهادت و آغاز امامت... چرا برای بقیه شهادت ها ننوشته؟؟ خب اون روز باید عزاداری کنیم یا جشن بگیریم؟ و خودش جواب میده صبح تا ظهر عزاداری کنیم و از ظهر به بعد شادی می کنیم!!


-تو خونه مسابقه تقویمی هم داریم.مثلا تقویم ۱۳۹۷ داریم.ارمیا دست می گیره و ایلیا از تقویم ۱۴۰۰ مناسبتی را می خواند و ارمیا باید از توی تقویمی که در دست دارد ببیند اون مناسبت چه ماهی هست!!!

- مسابقه بعدی یافتن ماهی با کمترین مناسبت و تعطیلی در هر تقویم هست!

سرگرمی بعدی یافتن مناسبت های ثابت مثل روز درختکاری یا روز ارتش در سال های مختلف هست.

اعداد ساعت

- ارمیا می پرسه:چرا عددهای ساعت  انگلیسی است؟ میگم چون ساعت رو انگلیسی ها اختراع کردن و بعد وارد ایران شده.می پرسه خب چرا بعدش ساعت رو با اعداد فارسی درست نکردن؟نمی دونم، واقعا چرا؟؟؟

- ایلیا می پرسه ولادت حضرت رسول به روایت اهل سنت یعنی چه؟؟ توصیح کوتاهی میدم که مسلمان ها دو گروهند ولی با هم دوستند و همه مسلمانند و پیامبرشون حصرت محمد (ص) هست. می پرسه ژاپنی ها هم مسلمانند؟ میگم نه.می پرسه چی می پرستند؟ پیغمبرشون کیه؟

در راستای تقویم خوانی:- ایلیا می پرسه فرق وفات و رحلت و شهادت چیه؟؟

ارمیا صبح بیدار شد و گفت امروز روز شعر و ادب فارسی هست.گفتم چه خوب ،پس بیا یک شعر حفظ کنیم.ارمیا در کسری از ثانیه ناپدید شد

بعضی شخصیت های تقویم در خانه حضور دارند .مثلا ایلیا امروز می گفت : به افتخار شیخ فضل الله نوری دست بزنید!!!!