زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

مناسبت تقویمی جدید

- ایلیا صبح که از خواب بیدار شد میگه امروز روز برعکس هست.می پرسم یعنی چه؟ میگه یعنی  اگه شب با لباس نارنجی و شلوار سیاه خوابیده باشیم صبح که بیدار شدیم برعکس شده شلوارمون نارنجی و لباس مون سیاه شده!!!

- ایلیا می گه من اگر جای خدا بودم آدم ها رو می ریختم تو جهنّه و از مصالحشون ادم های جدید می ساختم!!

-ارمیا می پرسه آب موجود زنده است؟ اثرات درس ماده و خصوصیت مایعات است که شکل ظرف را می گیرند.

- دیشب ارمیا پرسید: تو مسابقه ی دو وقتی میگن یک دو همه می دون؟ من گفتم نه، وقتی گفتن یک دو سه همه می دون.گفت پس چرا بهش میگن مسابقه ی دو! بعد از توضیحات که دو از دویدن میاد نه عدد دو ،پرسید یعنی مسابقه ی یک نداریم؟؟

بهترین شغل

-ایلیا تو خیابون خشکشویی عبدی رو دیده و می پرسه مامان من خشک شویی ابدی دیدم یعنی اگه لباس مون رو بدیم خشک کنه تا ابد خشک می مونه؟؟

-ارمیا اسم عمید رو تو خیابون دیده و می گه چرا امید رو اشتباه نوشته؟؟

- تو آگهی های ترحیم عبارت جانباز شهید رو دیدن و ایلیا میگه فکر کنم تو یه جنگ قبلی جانباز شده و تو جنگ ایران و عراق شهید شده.

- ارمیا می پرسه امروز توی تقویم ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی است.امروز باید چیکار کنیم؟ راهپیمایی بریم؟ بریم مهمونی؟ جشن بگیریم؟؟

-ایلیا می پرسه تو پیامبران کدوم بهترین شغل رو داشتن؟؟ جواب دادیم پیامبران اکثرا چوپان و یا کشاورز بودن.به نظرت کدوم بهتره؟. ایلیا میگه نه، شغل حضرت سلیمان از همه بهتر بوده چون پادشاه بوده و دستور می داده

پیامبر ایرانی

_ارمیا می پرسه هشتگرد با ۸ فارسی نوشته میشه یا 8 انگلیسی

-ایلیا تو خونه مثل رادیو صحبت می کنه.یعنی بی وقفه داستان میگه و حرف می زنه.امروز وسط سخنرانیش رسیدم ،داشت می گفت فلانی بهشت و جهنم و دنیا رو همه رو بهم ریخته می خواد از اول بسازه فقط خدا رو نمی دونه چیکار کنه چون از اول بوده.

- ایلیا می گه کاش خدا ما رو طوری درست می کرد که دستشویی رفتن و حمام رفتن و خوابیدن نمی خواستیم.بعد از داداشش می پرسه دیگه چی نمی خواستیم؟؟

-توی تقویم امسال زادروز زرتشت رو پیدا کردن و بعد از تفسیر کلمه ی زادروز که هم معنی میلاد و تولد و ولادت هست به این نتیجه رسیدن چون زرتشت پیغمبر ایرانیه اسمش تو تقویم هست.ایلیا می پرسه چرا مثل حضرت عیسی فقط تولدش تو تقویم هست؟و بعد می پرسه شوش دانیال هم ایرانیه؟ برای اون هم زادروز تو تقویم هست؟