زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

ایرانی بودن و ایرانی بازی

خدا رو شکر امروز کمی از گرمای هوا کاسته شد و شاید هم ما باهاش کنار اومدیم و ارمیا با باباش رفت پارک و من فرصت کردم لپ تاپ رو روشن کنم. این هفته در شهر جشنواره ی جاز هست. سن بزرگی در میدان شهر برپا کردند و موسیقی زنده اجرا می کنند.من فقط یکبار عبوری جمعیت شنونده را دیدم و با خودم گفتم همت والا می خواهد در این هوای گرما و دم کرده در جای شلوغ بنشینی ولی گویا خیلی ها این همت والا را دارا بودند و هستند! البته این جشنواره ها بیشتر خوردن و نوشیدن است و دور هم بودن. چون دور تا دور میدان پر از دکه های اغذیه فروشی بود.

دو هفته ی قبل منزل یکی از دوستان مهمانی بودیم. ارمیا که یک ربع بیشتر نتوانست متانتش را حفظ کند و کل خانه را بازرسی و پیچ های گاز را امتحان و کل کتاب های قفسه های پائین را مطالعه ی اجمالی نمود. بعد مدت ها یک مهمانی خانمانه رفته بودم و یک غذای خوشمزه ی ایرانی میل نمودم.جالب این مهمانی این بود که بچه های دانشجو و خانم های میانسال ساکن شهر جمع بودند. یک سری خانم ها که حدود بیست تا سی سال در این شهر ساکن بودند همدیگر را ندیده بودند و واسط آشنایی شان در این مهمانی هم بچه های دانشجو بودند. من هم با یک مادر و دختر ارمنی ایرانی آشنا شدم. این خانم ارمنی با همان لهجه ی شیرین حرف می زد و کلی ابراز تاسف کرد که تا به حال همدیگر را نشناختیم. البته بیشتر به خاطر وجود ارمیا!! برایم جالب بود که مثلا می گفت واای همه لباس های رسمی پوشیدین و من مثل یزید سرخ پوشیدم یا یکی از خانم ها مشکل داشت می گفت تو نذر کن مشکلت حل شود هر سفره ای که خواستی من برایت در خانه ام می اندازم.

در حین صحبت ها بچه ها خاطرات جالبی از برخورد با غیرایرانی هایی که قبلا دوست ایرانی داشته اند تعریف می کردند. یکی از بچه ها می گفت یک پسر اسپانیایی هست که فلان دانشکده است و یک بار که من رو دید و می دانست ایرانی ام بعد از سلام دو سه تا فحش از نوع ناموسی !! تقدیم نمود. من بهش گفتم از کجا بلدی؟ گفت قبلا با یک پسر ایرانی در فلان شهر دوست بودم و اون بهم یاد داده! بهش گفته معنی اش را می دانی گفته آره و به طور واضح برایش توضیح داده و گفته البته اینقدرها هم بد نیست! خلاصه این دختر ایرانی هم بهش حالی کرده که اگر برای تو مهم نیست برای ما فحش است و اصلا هم دلنشین نیست! یا یک دختر آلمانی یک بار که یکی از بچه ها رو از دور دیده  براش دست تکون داده و گفته سلام، خفه شو!! بعد فهمیدن که به جای حالت خوبه این فحش یادش مونده بوده. یک مورد دیگر هم خودم از یکی از پسرها شنیدم که توی یک جمع ایرانی و آلمانی به آلمانی ها فحش های ایرانی و معنی شان را یاد می داد. برایشان توضیح می داد که مثلا معنی این فحش یعنی که پدرت سگ است و اونها می گفتند یعنی چه؟ اصلا چه معنی دارد؟

من نمی دانم چرا بعضی ها اصرار دارند که برای یاد دادن چند تا اصطلاح بامزه ی ایرانی ،فحش بهتر است! احتمالا شما هم از اطرافیانتان داستان هایی از این دست شنیده اید.

یکی از دوستانمان که هفته ی قبل مهمانش در خوابگاه دانشجویی بودیم از برخورد چند تا دانشجوهای ایرانی شاکی بود. می گفت مثلا یکی از بچه ها به من زنگ زده که بیا بریم دیسکو و امن بهش گفتم  علاقه ای به صداهای بلند ندارم و اون بهش گفته وااااااا، چرا ایرانی بازی در میاری؟! و یا او را در فلان فروشگاه دیده اند که مثلا گوشت خوک یا مشروب نخریده بهش گفتن ایرانی بازی در نیار. به قول این دوستمان خودشان را پرشین حساب می کنند و کسانی که بخواهند گوشت خوک نخورند یا دوست از جنس مخالف نداشته باشند و یا ... را ایرانی حساب می کنند. پرشین یعنی کسی که فرهنگ ظاهری  اروپایی رو کامل پذیرفته و ایرانی  یعنی کسی بخواهد عقاید شخصی خودش یا عقاید مذهبی اش را حفظ کند.اینجا هم آلمانی هایی هستند که از رفتن به دیسکو خودداری می کنند به قول یکی از آلمانی ها دیسکو مال افراد سطحی و بی هدف است.و یا کسانی که از گوشت خوک به علت چرب بودن آن استفاده نمی کنند. شاخه هایی از مسیحیت هم گوشت خوک و الکل را حرام می داند. البته در شهر ما از این حرف ها گاهی به گوش می رسد شاید در شهرهای دیگر که اجتماعات ایرانی ها بیشتر باشد برخوردها جور دیگر باشد. احترام گذاشتن به عقاید دیگران هر چند که با باورها و علایق ما سازگار نباشد به رفتار انسانی نزدیک تر و برای هم زیستی در جوامع بشری لازم تراست.

این هم عکس های جشنواره ی جاز. پیشاپیش از عدم مناسب بودن برخی عکس ها به علت گرم بودن هوا و پوشش تابستانی عذرخواهی می کنم.





نظرات 22 + ارسال نظر
سودا چهارشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 08:29 ب.ظ http://sowda.blogsky.com

این تیکه رو سخت قبول دارم ک احترام گذاشتن به عقاید هم خیلی مهمه...الان تو ایران هم بی ادبی و بی حرمتی نسبت به همدیگه خیلی زیاد شده... فرهنگمون داره روز به روز افت میکنه.

متاسفانه حیف از ارتباطات انسانی که با مسخره کردن و بی فکری کمتر میشه

fatemeh چهارشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 10:57 ب.ظ

سلام لیلی بانو خوبی
حالا که اینطوووره منم ایرانی بازی درمیارم و میگم: خانم چرا عکسای منشوری منتشر میکنید؟! از شما بعیدهههه

سلام خانومی
ای بابا تابستون و ملت گرمشون. کاری از دست من برنمیاد

فاطمه پنج‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 10:17 ق.ظ http://http://fatemehkamalichirani.zenfolio.com/blog

سلام. اولا که عکسات خیلی خوب و قشنگن. اصلا هم لختی نیستن. نگران نباش.
دوما در مورد قضیه ایرانی بازی، من هم خیلی از این تجربه ها دارم. البته واقعا بستگی داره با کی چطوری برخورد می کنی. اگه خودت اعتماد به نفس داشته باشی و به دیگر ایرانی های اطرافت نشون بدی که دقیقا مطمئنی داری چی کار می کنی و لازم نیست نصیحتت کنن، اوضاع فرق می کنه. من اتفاقا اگه یکی بی منطق سر اینکه مثلا گوشت خوک نمی خورم یا حجاب می کنم بهم گیر می ده از اون ور ماجرا رو بازنمایی می کنم. مثلا می گم بعضی ها هنوز اخلاق های حال به هم زن وطنی رو با خودشون آوردن. خاله زنک هستن. اصلا به کسی چه که کی چی می خوره یا می پوشه. دخالت در امور دیگران از نشانه های بی سوادی و بی فرهنگیه. بعضی ها با اینکه درس می خونن هنوز در رفتار بی سواد و حال به هم زنن.
خوب با این رویکرد خیلی ها حواسشون جمع می شه و دیگه دفعه دیگه رفتارشون رو اصلاح می کنن.
بلی!
در ضمن اون واژه پرشین یکی دیگه از توضیحاتش اسلام زدایی است. وقتی کسی می گه من پرشین هستم می تونه به خیلی چیزها اشاره کنه. یکی همینه که ببین من فقط مسلمون نیستم. یا اینکه می خواد بگه منو با عرب ها و مسلمون ها قاطی نکن. من این حرکت رو از خیلی ها دیدم. شاید خودم در مواردی مجبور شدم موضوع ایرانی بودم رو بشکافم مبنی بر اینکه عرب نیستم. اما وقتی یکی می پرسه پرشین هستی؟ بدون رد خورد توضیح می دم که پرشین یک واژه انتزاعی هست و الان هیچ کی نمی تونه ادعا کنه پرشینه چون اقوام کرد و لر و گیلک و نمی دونم بلوچ با هم در آمیختن!
یا می گم آره پرشین هستم اما مهمتر اینکه انسانم، مثل همه اونای دیگه. بعد طرف با تعجب نگاه می کنه و بعد براش توضیح می دم مهم نیست مسلمون باشی یا پرشین یا هر چی مهم اینه که انسان باشی.
خلاصه ازین حرفها

سلام
خب من طیف مختلف مخاطبین رو در نظر گرفتم و سطح توقعات از بنده به عنوان نویسنده ی این وبلاگ.
خوشبختانه شما روحیه ی مطرح کردن این مسائل رو دارین. بعضی ها توانایی محکم حرف زدن و دفاع از ایده و عقیده شون و یا محترمانه به خود طرف برگردوندن رو ندارند.
بحث پرشین رو هم که شما کامل توضیح دادین هم وجهه مکثر بودن اقوام ایرانی و انسان بودن

صبا پنج‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 04:30 ب.ظ http://gharetanhaei.persianblog.ir/

وای چه رفتارای زشتی.
دخترخاله من تو ایران هم اتاقیش دانشجوی غیرایرانی بود، بعد بچه ها بهش چند تا فحش با معنی غلط یاد داده بودن گفته بودن هر وقت میری پیش استادت اینا رو بگو خوشش میاد بعد طفلک رفته بود گفته بود و کلی ضایع شده بود

عجب هم اتاقی های لوس و بی مزه ای.متاسفانه برای عده ای مسخره کردن وایجاد فضایی برای تمسخر دیگران تفریح محسوب می شود

مهدیه جمعه 23 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 12:11 ب.ظ

همیشه از مطالبتون استفاده میکنم و اطلاعات جالبی میگیرم ... ممنون که می نویسید ..

شما لطف دارین که سر میزنین و کامنت میذارین

بهاره جمعه 23 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 12:20 ب.ظ

لیلی جان متاسفانه اداهای غربی برای مردم ما نوعی پرستیژ محسوب میشه و تغییر این دید کار سختیه و راجع به این عکس ها عذرخواهی نکن چون ما تو خیابون های ایران بیشتر افراد تیپ های به ظاهر با پوشش اما بسیار زننده دارند که این بنده های خدا آلمانی ها در این عکس خیلی ساده تر و محجوب ترند،متاسفانه ایران دوران گذار فرهنگی و بی هویتی بدی را طی میکنه

ظاهر یک فرهنگ و تمدن رو گرفتن و ریشه ها رو رها کردن فقط به درد چشم و هم چشمی می خوره.
این بندگان خدا اهل ارایش نیستند. جامعه ای که به ظاهر اهمیت بده از اصل و هدف و پیشرفت بازمی ماند.

مهسا جمعه 23 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 04:59 ب.ظ http://sarneveshtehman.blogfa.com

چقدر ناراحت کننده هست شنیدن و دیدن این رفتارها... فحش.. ایرانی بازی... واقعا جای تاسف داره.

واقعا جای تاسف داره که برخی اخلاق های نادرست رو با خودمون منتقل می کنیم

فهیمه جون شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 08:20 ق.ظ

نیمکتا روووووو!!!!!!! عقاید محکمو بچسب. زود به زود ایرانی های باحال و ایرانی ببینی

نیمکت و میز تاشو برای مراسم ها.ان شالله مراسم و مهمونی جور بشه دوباره

تاتا شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 08:47 ق.ظ

سلام
کاش یاد بگیریم به عقاید و سلیقه های هم به عنوان انسان احترام بگذاریم
اصولا سلیقه یا عقاید هیچ ربطی با مذهب نداره
یک نوشته ای می خوندم که البته در مورد برخورد با غیر ایرانی ها نوشته بود:
اگه مثلا گوشت خوک نمی خورید و در جمع هستید و یکی ازتون سوال کرد چرا نمی خورید شروع نکنید دلیل بیاورید که به این دلیل و آن دلیل خیلی واضح بگید دوست ندارم بخورم .
با این ایرانی های به ظاهر متمدن که حرف نزنه آدم بهتره.
فکر کنم باید بگه
به شما ارتباطی نداره
تو ملیت های دیگه از این نوع برخورد ها با هم ملیتشون کمتره
دوستان در کشور های مختلف می گن مثلا هندوها یا چینی ها بیشتر و بهتر هوای هم رو دارند و کامیونیتی ها بهتری دارند
یکی از دوستان در یکی از کشورهای بیگانه و مهاجر پذیر بلیط یلدای پارسال رو خریده بود می گفت از همه چیز زده بودند اونهایی که زودتر از ما ساکن بودند به همه پزهای تابلو می دادند و اونهایی که هم زمان با این بنده خدا آمده بودند نگاه های سرد و از بالا به پائین یه برنامه یخ کرده شام افتضاح و تمام
خلاصه که از جمع ایرانی گریزانند ملت . والا بد بلاهایی هم سرشون می آرن این هموطنان

من هم حس می کنم ملیت های دیگه راحت تر با هم کنار میان و کمتر از هم گریزانند.
یک سری خصوصیات اخلاقی منفی در کشورمون هست که متاسفانه پررنگ تر شده و افرادی که در کشورهای دیگه هم ساکن میشن در مواجهه با هموطنانشون اونها رو نمایش میدهند.
بعضی ها اگر بهشون بگی دوست ندارم هم کوتاه نمیان و میخوان بهت ثابت کنن که این رو بهونه کردی

بسامه شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 10:16 ق.ظ http://tangooo.persianblog.ir/

حالا تو اینو می گی.. پسرعموی من یه اصطلاحی داره.. خیلی ببخشید تا یه چیزی به مشکل برمی خوره می گه "مادرتو".. دیگه ببخشید.. در نوشابه باز نشه میگه.. ماشین روشن نشه میگه به چراغ قرمز بخوره میگه از یه چیزی خوشش بیاد میگه از یه چیزی بدش بیاد میگه... کلا می گه.. انقدرم استفاده کرده که دیگه عادی شده براش.. یه بار برای هم اتاقی غیرایرانیش تو استرالیا غذا پخته بود پسر طفلی گفته بود: علی تنکیو ..مادرتو.. یعنی علی رفته بوده هوا.. ما غش کرده بودیم از خنده..

یه چیزایی هم هست لیلی جون که برای ما فحش نیست ولی برای کشورهای دیگه فحش محسوب میشه.. همونطور که می دونی ما ترکیم... یه بار رفته بودیم ترکیه و می خواستیم تو هتل اتاق بگیریم بعد اون رسپشنیست خیلی ادم بداخلاقی بود.. بعد نمی دونم چی شد من یواشکی برگشتم به زنداداشم گفتم : وای چه بداخلاقه... نگو بد اخلاق یا بی اخلاق در ترکی ترکیه یه فحش وحشتناک محسوب میشه.. از اون فحش ناموسی های بیب دار.. بعد فکر کن ما رو از هتل انداختن بیرون

در مورد ایرانی بودن هم من زیاد ادم مذهبی نیستم.. یعنی شاید تا حدی منو شناخته باشی که زیاد قید و بند درستی احکام و درست اجرا شدنشون نیستم ولی شدیدا به رعایت حقوق دیگران اعتقاد دارم و اینکه عقاید اون چه درست چه غلط به من ربطی نداره ولی احترام بهشون بهم ربط داره.. حالا خودم اهل الکل و این چیزا نیستم ولی خوشمم نمیاد یکی به خاطر این مسخره ام کنه و بهم انگ امل بودن و ایرانی بودن بچسبونه..

عجب اصطلاح نافرمی داره این جناب پسرعموخان.
یک سری اصطلاحات هم در شهرهای مختلف ایران هم معانی مختلفی میده،دو تا کشور که دیگه هیچی
شاید بستگی به روحیه ی آدم داره که برخی آدم ها جرات کنند به خاطر عقایدش بهش بی احترامی کنند

سودا شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 02:07 ب.ظ http://sowda.blogsky.com

سلام. هروقت یه پستی میذاری چندروز بعدش در یک خط در پایین پست بنویس: سودا کامنت گذاشت یا نذاشت!!
چون من یادم میره!!

سلام
بله بله ما همیشه از دیدن کامنت های شما مسرور میشویم سرکار خانم سودا

دختر معمولی شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 02:30 ب.ظ http://www.mamooli.persianblog.ir

ما هم از این خاطره ها داریم!
یکی از بچه ها به یکی یاد داده بود Hello به فارسی میشه سلام ... (یه فحش ناموسی!).
طرف هم یه جا بلند این حرفو برای یه ایرانی به کار برده بود!!
خدا شفا بده اون آدمایی که فک می کنن این کارا جالب و خنده داره!

چقدر جالب بودن از نظر بعضی ها بی مزه است

92در92 شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 06:42 ب.ظ http://92dar92.blogfa.com

سلام.
متاسفانه شوخی ها ی خیلی یا مسخره کردن قومیت مختلف !
البته باید در مورد این پدیده کارشناسی بشه .
آره مهم انسان بودن است .
ایام ب کام.

سلام
بلی احترام گذاشتن به تفاوت عقاید نشان از شعور و درک انسانی است

mahtabمامان علیرضا یکشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 01:36 ب.ظ http://mynicechild.niniweblog.com

سلام لیلی جان
خوبی؟ارمیا جان خوبه؟
کم پیدایی حسابی؟!؟!
منم کاملا موافق رعایت یک سری حدود و اصول هستم، جدای از دین و ملیت...
و به.نظرم احترام.گذاشتن به عقاید اطرافیان نشانه ی شخصیت بالا و انعطاف افراده اما متاسفانه این مدل ادمها با فرافکنی سعی دارند افرادی که شبیه خودشون نیستن و فکر نمیکنن رو پایین بکشن یا بولد کنن...که.خیلی کار ناپسندیه
اصلا چرا پایبندی به دین و عقاید مذهبی باید به سخره گرفته شه؟ایا یهود و مسیحیت این.اجازه رو میدن به راحتی؟

سلام خانومی
خدا رو شکر خوبیم
بلی احترام گذاشتن به تفاوت عقیده نشان از شعور است. متاسفانه در دید بعضی ها داشتن اعتقادات مذهبی یعنی کهنه پرستی. در مورد بقیه ی ادیان اطلاعی ندارم.

کورش یکشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 10:01 ب.ظ http://ecuador.blog.ir/

یادمه تازه کالج میرفتم. که دو تا از بکس ایرانی به یه پسر آلبانیایی چند تا فحش یاد دادند. این پسره رفت به دو تا دختر ایرانی این فحشها رو بهشون داد. محض چی نمیدونم.
وقتی ازش پرسیدند که اینا رو کی بهت یاد داده ، برگشت نا خواسته یا خواسته یه به تحریک برخی برگشت و گفت کورش.
از اون موقع اینا همه گفتند اره کورش تو اِله هستی تو بِله هستی و کلی ریچار بار من کردند. بماند که اون دو نفر هنوز که هنوزه نرفتند اعتراف کنند که اونا مسبب این قضیه بودند. که برداشت من این بود مه اینا یا فکر نمی کردند که واکنش اینجوری باشه، یا قصد و غرضی داشتند. بدینگونه مارو ترور شخصیتی کردند. درسی که میگیریم اینه که در صورت اول ، یه فکر ابلهانه چه عواقبی میتونه در پی داشته باشه. همون موقعه ها یه پسر برزیلی(گوستاو) بود که من بهش فارسی یاد داده بودم. بعد 5.5 سال دیدمش، یه بیت شعری که بهش گفته بودم رو دوباره بهم گقت و کلی منو سر شوق آورد. گفتش: هنوز شعری که بهم یاد دادی یادمه. بنی آدم اعضای یکدیگرند، که در آفرینش ز یک گوهرند. کلی کیف کردم با اینکه غلط خلوط میخوند. و این یه بیت دیگه رو براش نوشتم. تا که از خال لب یار خودم مسحورم، من از این دایره جن و ملک بیرونم/ به رقیبان قدحی تا همه هوشیار شوند خود ببیند که هم عاقل و هم مجنونم.

عجب پسرهای نامردی. چه خوب بود که همه تلاش کنیم به علاقمندان یادگیری دو سه اصطلاح فارسی شعر یا ضرب المثل یاد بدیم

زهرا - گل بهشتی من دوشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 06:07 ق.ظ http://www.golebeheshtieman.niniweblog.com

بی فرهنگ هر جای دنیا که بره همونه. حالا این بی فرهنگی گاهی به شکل خودباختگیه، گاهی به شکل دخالت در کار دیگران و احترام نذاشتن به عقاید و افکارشونه. یا به هر شکل دیگه.
همینجا تو ایران اونایی که غربزدگی خودشونو پرستیژ میدونن به کسانی که پابند به اصولشون هستن میگن امل!

فرمایش شما صحیح است.واقعا بی فرهنگی و پافشاری بر رفتار غلط در هر زمینه ای ازاردهنده است

مژده دوشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 10:23 ق.ظ http://rapidlearn.ir

دروود
بنده به کمک جمعی از همکاران و دانشجویان زبان ، سایتی را راه اندازی کرده ایم که در آن آموزش زبان های خارجه را قرار می دهیم. برای هر پست زحمت بسیار زیادی کشیده می شود و برای تولید هر یک از مطالب سایت زمان زیادی صرف می شود . البته فعلا بخش زبان انگلیسی و آلمانی سایت راه اندازی شده و به زودی به کمک همکاران بخش های دیگر سایت نیز راه اندازی می شوند. منت می گذارید که به سایت ما نگاهی بیاندازید و نظرات سازنده خود را به ما ارائه دهید. همچنین باعث افتخار و دلگرمی ما برای ادامه راه می باشد که اگر سایت ما را قابل دانستید آن را با عنوان "آموزش زبان آلمانی" در سایت خود لینک نمایید.
با تشکر

سلام
موفق باشید

تکی جون دوشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 05:55 ب.ظ

قشنگ بودن عکسا

ممنون

بانو پنج‌شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 06:11 ب.ظ http://ecuador.blog.ir/

حالا بازم خوبه فقط اونجا میگن ایرانی بازی در نیار.. اینجا که اگر یه ایرانی حجاب داشته باشه هیشکی طرفش نمیره انگار خوره داره. مثل اینکه ایرانی های معتقد اصلا حق ندارن از کشور خارج بشن.

با جمله ی آخرتون موافقم که تصور بعضی ها این است که ایرانی ها محجبه باید در کشور بمانند

علی ت. پنج‌شنبه 30 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 07:21 ق.ظ

این بحث پرشین و ایرانی نکات جالب تاریخی داره ولی این افراد مثلا متمدن نه تنها این نکات را نمی دانند بلکه بی جهت خودشان را به قوم پرشین می چسبانند. زمانی که اقوامی از غرب دریای خزر (حدود شمال کشور آذربایجان و گرجستان فعلی) به ایران مهاجرت کردند، مردمانی در این دیار می زیسته اند و حکومت های کهنی را نیز تجربه نموده بودند، همچون عیلام و بابل و ... . در بین این اقوام سه قوم شاخص وجود داشت، یک ماد ها که در اصل متشکل از خاخام های یهودی مهاجر و تغییر چهره داده بودند و خانواده مذهبی به حساب می آمدند، دو پارس ها که همان پرشین های مد نظر بوده اند و خانواده اشرافی محسوب می شدند و سه پارت ها که جنگاور بودند و ترک های حال حاضر ایران را تشکیل می دهند، مثل تات های تهرانی و طالشی ها و ... . اما در این بین قوم پارس شاخص تر بود به این دلیل که ظاهری اروپایی داشتند و دسته ای از ژرمن ها بودند که اگر بدانید، سایر ژرمن ها به ایران نیامدند و با سمت شمال اروپا و ناحیه دانمارک فعلی رفتند و اولین پادشاهی اروپایی را تشکیل دادند، سپس در آلمان فعلی نیز ساکن شدند و یکی دیگر از قوم های ژرمنی نیز از ایشان جدا شد و به سمت ناحیه انگلستان فعلی رفت و با شکست وایکینگها، پادشاهی انگلستان را تشکیل دادند. خلاصه اینکه حکومت هخامنشی به دست کوروش بزرگ افتاد و دختر وی با خانواده دیگری و با شخص داریوش وصلت کرد و چند نسل بعد رسید به داریوش سوم که به دلیل خیانت ماد ها، حکومت را به رومیان و سلسله سلوکیان واگذار نمود. داریوش بزرگ در کتیبه خود نوشت که یک آریایی است (منظور همان ژرمن ها می باشد) و از خانواده پارس و هخامنش است که از هر دو سمت پشت اندر پشت شاه بوده اند. و خوب قطعا یکی از پشت های ایشان قطعا به خانواده های ابرامی خواهد رسید، چرا که اندیشه یکتا پرستی و وجود تئوری پیامبری تنها برگرفته از خاندان یهود بوده است که حالا خودش بحث مفصلی داره. خانواده داریوش سوم هم پس از اسارت توسط رومیان دیگر به ایران باز نگشتند و سایر اقوام نیز یا کشته و یا پراکنده شدند. پس خیلی خلاصه جمع کنم بحث رو، این دوستانی که میگن پرشین هستیم، اکثرا جزء اقوام بومی ایران هستند و نه خاندان های مهاجر حکومتی و قطعا هیچ یک از آن ها آریایی و پرشین اصیل نیستند چرا که هیچ شباهتی به اقوام ژرمنی مثل آلمان ها و انگلیسی های اصیل ندارند. ولی چرا ایرانیان ساکن اروپا بعضا به خود پرشین می گویند؟ این رسم متعلق به مهاجران جدید نیست، بلکه متعلق به مهاجرین خیلی قدیمی تر می باشد که آگاهانه از آن استفاده می کنند. ضمن اینکه اروپاییان نیز به اشتباه اصطلاحاتی مثل این را بسط می دهند و در مورد همه ایرانیان به کار می گیرند (مخصوصا قبل از اینکه نام ایران توسط رضا شاه به جای پارس مورد استفاده قرار بگیرد). جدید تر ها هم مثلا خودشان را می خواهند به آن ها بچسبانند و خود را اصیل زاده بخوانند.

فکر نمی کنم افراد زیادی با این مبحث تاریخی اشنا باشند
ممنون که توضیح دادید

الهام یکشنبه 10 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 02:14 ق.ظ http://elhamfamily.blogfa.com/

سلام ممنون از لطفت خانمی. امیدوارم چیزی که گفتی محقق بشه ولی بعید می دونم چون بچه داری تو ایران و امریکا مثل همه چیزهای دیگش متفاوت هست. به هر حال سلامتی و شادی برات ارزو دارم

ممنون

ی.مجیدی جمعه 27 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 08:40 ق.ظ http://ymajidi.blog.ir

سلام بانو
چقدر خرسندم که برای یک بار دیگه با وبلاگ نویسی های ایرانیان حاضر در سایر کشورها آشنا میشم
واقعا امثال این اشخاص که به نوعی نمایندگان ما در کشورهای دیگه به حساب میان حواسشون نیست که نه تنها نام ایران بلکه اسلام رو زیر سوال میبرن.چرا که ایران رو به عنوان یک کشور اسلامی مشناسن!
بانو از این به بعد بیشتر میام اینجا
سلامت باشید

سلام خانومی
برخی ها تلاش می کنند بین ایرانی بودن و مسلمان بودن فاصله بیندازند.
خوش اومدین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد