زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

اعتراض مسالمت آمیز

دیشب و شب قبل افطار در مسجد ترک ها بودیم. البته در پست های سال قبل من برای این مسجد مفصل توضیح دادم ولی خب یک مختصری هم امسال می نویسم. ترک ها در شهر ما دو تا مسجد دارن، یعنی دو گروه هستن. یکی شون که سنتی تر هستن و افراد تیپ فکری خودشون رو می پذیرن. اینها مسجدشون کوچک تر هست و بیشتر یه حالت خصوصی داره. این مسجد دومی که ما میریم از سری مساجد دولتی ترکیه است که در اکثر شهرهای آلمان شعبه دارند.اسم مسجدهاشون  Ditib هست و معمولا امام جماعت رو از ترکیه براشون می فرستن.امسال شنیدیم که برای ماه رمضان هم آشپز از ترکیه می فرستند.این مسجد که محل تامین گوشت حلال برای ما هم هست ساختمان زیبا و به سبک مسجدهای اهل سنت داره. عکس های فضای داخلی اش را در پست پارسال گذاشته ام. در ماه رمضان در حیاط مسجد میز و نیمکت های بزرگ می چینند و خانوادگی دور هم می نشینند و افطاری می خورند. خوبیش هم اینه که اکثر دانشجوهای مسلمان میان اونجا. یعنی به ظاهر و پوشش و دینت کاری ندارند. دانشجو های سوریه ای و عراقی و مصری و آفریقایی و... رو می تونی موقع افطار ببینی. حتی غیر مسلمانان هم در مسجد برای افطار می آیند.امام جماعتشان هم خوش پوش و جوان است و همیشه با ما احوال پرسی می کنه. من حس ماه رمضان و افطاری دسته جمعی اش را دوست دارم. همین که حس کنی توی این شهر فقط تو نیستی که روزه می گیری و دعای موقع افطار و... حس خوب وحدت و با هم بودن رو داره. مشکل اصلی اش برای ما تفاوت در زمان افطار است. آنها به محض غروب خورشید و وقتی که آسمان هنوز روشن است اذان می گویند و افطار می کنند، برای ما شیعه ها افطار وقتی است که تاریکی آسمان از بالای سر گذاشته باشد، یعنی دقیقا موقع اذان مغرب آنها. یعنی آنها وقتی غذایشان را تمام کردند و دارند دعای بعد از غذا را می خوانند  ما شروع به افطار می کنیم. آنها برای نماز مغرب کمی صبر می کنند یعنی اذان مغرب شان با ما منطبق است ولی زمان افطارشان حدود 15 تا 20 دقیقه زودتر است.دعاهایشان هم معمولا یکی دو تا آیه قرآن است و دعای خاصی من نشنیدم که بخوانند. پارسال ماجراهایی داشتیم با این زمان افطار که امسال این دو شبه که اوضاع خوب بوده. شب اول که ما رفتیم به مسجد و توی صف غذا ایستاده بودم سه تا غیر مسلمان رو دیدم که تازه به مسجد آمده بودند، یعنی از نگاهشان معلوم بود که فضا برایشان جدید است. یک آقا و دو تا خانوم که یکی از خانوم ها یک سگ قهوه ای کوچولو با خودش داشت و با همین سگ وارد حیاط مسجد شده بود. آقایی که همراهشان بود رفت پرسید و بهشان گفت که صف غذای خانوم ها و آقایان جداست. غذا را گرفتند و نشستند روی نیمکت ها و بدون توجه به اطراف و بدون دقت در این مسئله که اطرافیانشان غذا نمی خورند و منتظر نشسته اند غذا را تند تند خورند.خب واقعا هم غذاهای ترک ها خوردن داره، اصلا غذایی که در حجم زیاد پخته بشه خوشمزه است. برای تازه واردین این مسئله عجیب بود که در آلمان جایی پیدا می شود که غذای مجانی بدهند! دیشب که این افراد رو دوباره دیدم متوجه شدم که مثل بقیه منتظر زمان افطار نشسته اند. موقع افطار امام جماعت اذان را پشت بلندگو می گوید و بعد دعا می خواند و همه شروع می کنند به خوردن. موقع دعا کردن همه ساکت می شوند و دست ها را بلند می کنند و آمین می گویند. دیشب که دقت کردم دیدم موقع دعا خواندن آنها(تازه واردین دیشب) هم به نشانه احترام به دعا سرشان را پائین انداخته و گوش می دهند. دیشب پیش سمیرا و خانواده اش و عمه همسرش که از ایران آمده بود نشستیم. سر میز ما دانیلا(دوست آلمانی مسلمانم) با همسر و فرزندش نشسته بودند. موقع افطارشان آنها شروع به خوردن کردند و همسر سمیرا بهشون گفت که شیعه های ایران کمی دیرتر افطار می کنند، بعد دیگه خیالمان راحت شد که دیگه برای اینها نباید توضیح بدهیم.سوپ دیشب شان واقعا تند بود. اصلا این ترک ها علاقه عجیبی به غذاهای تند دارند. یک دوست ترک در کلاس زبان داشتم که ساندویچ صبحش نان و پنیر و فلفل بود تازه افراد میزهای اطراف ما در کنار غذای تند فلفل هم می خورند. شوهر دانیلا چند تا فلفل آورده بود که واقعا تند بود و ما نتونستیم بخوریم و همه اش نصفه در ظرف هایمان ماند. خانوم مسن میز بغلی آمد و پرسید این فلفل ها را نمی خورید؟ ما گفتیم اینها تنده و ما نمی تونیم بخوریم. گفت بدین به من ،من فلفل تند خیلی دوست دارم! بعد از غذا که خوشبختانه فقط سوپش تند بود ترک ها به سرعت لیوان ها را پر از چای داغ می کنند و همون طور داغ داغ می نوشند!! من که از خانه لیوان شیشه ای برده بودم چون دوست ندارم در لیوان های پلاستیکی چای داغ بنوشم. ما چای مان را اول افطار می خوریم و تا نیم ساعت بعد از غذا معمولا از خوردن آب هم پرهیز می کنیم.
پسر کوچک دانیلا خیلی بامزه است به مامانش که داشت پاستیل می خورد گفت اینها که خوک داره چرا می خوری؟ مامانش گفت اینها در آلمان تولید نشده و مال کشورهای اسلامی است و مشکلی ندارد. پسرش با حاضر جوابی گفت برای من که مشکلی نیست برای خودت گفتم که نخوری!(منظورش این بود که من به تکلیف نرسیدم و مشکلی برای خوردنش ندارم ) دیشب کمی دور هم حرف زدیم و ما ساعت 11 بود که به خانه رسیدیم.
ما شب ها بیداریم و تا صبح در خدمت شکم به سر می بریم! دیشب در خانه که من و آقای همسر توی اتاق نشسته بودیم صدای ترق تروق شکستن از توی آشپزخانه آمد. وقتی به سراغش رفتیم دیدیم که قوری طرقی مان سطح زیرش ترک خورده و چای روی کابینت ها سرازیر شده!! خلاصه در ماه رمضان بی قوری شدیم.این قوری و کتری مان را از ایران آورده بودیم. از این مدلی هاست که آب را سریع جوش می آورد و خودش قوری به اندازه صفحه زیرش دارد.
خب این هم اخبار ماه رمضان. از اخبار شهر اگر جویا باشید بچه ها می گفتند چند هفته پیش،سامر(پسر سوریه ای است که در دانشگاه درس می خواند) در خیابان حالش به هم خورده و به بیمارستان برده اندش. چند روز قبل هم که ما دیدیمش نصف صورتش لکه های سفید شده بود. بیچاره بچه های سوریه، دلم برایشان می سوزد از غصه کشورشان و خانه و زندگی و خانواده شان همیشه افسرده و ناراحت هستند.
خبر دیگر این که قانون جدیدی در شهرمان وضع شده که بارها (م ش ر و ب فروشی ها) و کلوپ ها در طول هفته تا ساعت 2 شب باز باشند و در ایام تعطیل تا ساعت 4 صبح. الان برنامه شان 24 ساعتی است.این ساعت کاری شبانه برای ساکنین اون خیابان ها دردسر شده. ما هم که اوایل آمده بودیم و در هتلی در بافت قدیمی شهر سکونت داشتیم شب ها از سر و صدای رفت و آمد آدم ها به کافه روبه روی هتل نمی توانستیم بخوابیم. خب حالا این قانون جدید با اعتراض عده ای دیگر روبه رو شده. چند روز قبل عده ای با پلاکارد در میدان اصلی شهر جمع شدند که نوشیدن جز فرهنگ شهر ما محسوب میشود و نباید ساعات بارها را محدود کرد. چند نفر هم بینشان نشسته بودند و گیتار می نواختند و کلا در حال اعترض خوش و خرم بودند. البته از نتیجه اعتراضشان را من خبر ندارم.
خب فعلا همین بود اخبار ما و اخبار شهر ما.من سایز عکس های این دفعه را کمی بزرگتر گرفته ام. اگر مشکلی با باز شدن این حجم عکس نداشته باشید من از این به بعد عکس ها را در این سایز در اینجا قرار دهم.


تراس خانه همسایه که عطر گل هایش همیشه در تراس ما می پیچد
تزئینات جلوی یک مغازه کاموا فروشی


تزئینات جلوی مغازه کاموا فروشی


من می خواستم از این سگ غول پیکر عکس بگیرم وقتی صاحبش فهمید به سگه گفت بشینه تا من راحت تر عکس بگیرم!!


طاووس تبلیغات در ستون تبلیغاتی شهر


من از طرح این پادری ها خوشم آمد


این ساعت های فانتزی زیبا هستند. سمت راستی یک درخت است که پرنده ای روی آن نشسته


تزئینات مربوط به باغ


تزئینات باغ
نظرات 34 + ارسال نظر
منم کشاورز جمعه 21 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:11 ق.ظ http://imfarmer.blogfa.com

سلام
مطلبتون جالب بود

تشکر
موفق باشید

سلام
خواهش می کنم
به همچنین

معصومه جمعه 21 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:30 ق.ظ http://tanhaian.persianblog.ir/

سلام. قبول باشه خانم. من دیشب برای همسرم تعریف کردم که تو شهر شما مسجدش افطاری می ده هرشب خیلی تعجب کرد. من تا بحال به مسجد اهل تسنن نرفتم مسجد شیعه هم نداریم اما خیلی وقتا دلم مسجد می خواد مخصوصا تو ماه رجب یا نیمه شعبان و ماه رمضان. راستی حالا که اول ماه رمضان پنج شنبه شده به نظرت تکلیف نیمه شعبانی که گذشت چی می شه؟ یا اول ماه هم نمی تونسته دوشنبه باشه هان؟ نمی دونم چرا همش فکرم مشغول این موضوع شده...
عزیزم اگه سوالی داشتی تو وبلاگم بذار. این آدرس بالایی هم مال وب خودمه. خیلی وقت بود نمی نوشتم اما دوباره غعالشون کردم. ضمنا فکر کنم تو پیام قبلیم یادم رفته بود آدرس ای میلمو بذارم که بابتش عذر می خوام.
راستی یک سوال: می شه لطفا بگی عکساتو از کدوم سایت آپلود می کنی؟

سلام خانومی.انشالله
می تونید توی سایتش ببینید این مسجد توی شهر شما هم شعبه داره یا نه. مسجد اهل تسنن رو هم برین مخصوصا شما هم که مثل ما مسجد ندارید، توی ماه رمضان حس خوبی داره. مسجد سنی ها توی رجب و شعبان خبری نیست ، اوج فعالیتشون در ماه رمضان هست.
من هم برای شب های قدر نگران هستم که معلوم نیست چه روزی باشه.
خواهش می کنم.انشالله مزاحمت میشم.
من عکس هام رو توی سایت
www.uploadtak.com
و یا
www.axgig.com
می دارم. البته هر از گاهی یکودومشون قاط می زنه و من میرم سراغ اون یکی. باید توش حساب کاربری یا یوزر و پسورد ایجاد کرد.

مرجان جمعه 21 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:40 ق.ظ

سلام لیلی جان.من امروز با وبت اشنا شدم و از خوندن مطالبت لذت بردم.مخصوصا این برنامه اشنایی با سایر کشورها .باید خیلی جالب باشه.اگه خواستن ایرانو معرفی کنن حتما شما این کارو بکن.برات ارزوی موفقت دارم.همیشه شاد سالم و موفق باشی

سلام خانومی خوش اومدی.
اینجور برنامه ها رو معمولا ما توی حاشیه وارد میشیم و بچه ها خودشون تصمیم میگیرند و ما برای حفظ اتحاد کمتر نظر می دیم.
ممنون خانومی. به همچنین شما

زهره جمعه 21 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:53 ب.ظ

من نمیدونستم که زمان افطار مسلمون ها متفاوته. جالب بود. التماس دعای فراوان

محتاجیم به دعا

بسامه جمعه 21 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 01:53 ب.ظ

واییییییییییی من عاشق فلفلم ولی تو رمضان به علت اینکه همینجوریش معده ام سوراخ سوراخ میشه دیگه نمی تونم سر افطار فلفل بخورم ولی همیشه غذای تند می خورم... دیگه اینکه.. اها.. من خیلی دوست دارم مسجد ترکها رو از نزدیک ببینم.. مردم باکو و اذربایجان رو از نزدیک دیدم و باهاشون حرف زدم.. چون تبریز پر از اوناس.. ولی با ترکیه جماعت خیلی کم.. شاید در حد یکی دو نفر... احساس می کنم مردم متفاوتی باید باشن... من کلا افطار دسته جمعی رو خیلی می پسندم.. تا افطار خلوت... اونجا باید خیلی دیدنی باشه... من عاشق اون دوچرخه کاموایی شدم... چقدر نازه...
و اون ساعت که رنگارنگه

ای بابا پس شما هم فلفل خور ماهر هستید.
نمی دونم تا چه حد با بقیه کشورهای همسایه ما متفاوت باشند ولی به نظرم خیلی از عادات و اخلاقشون شبیه ماست.
من هم افطار شلوغ و دورهمی رو دوست دارم.
قابل شما رو ندارند

باران جمعه 21 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 03:21 ب.ظ http://www.baran-53.blogfa.com

ماه رمضان مبارک
لیل جان مسجد کهافطاری تند میده برام جالب بود
بخور نوش جونت فقط غذایی تند اونم با معده ی خالی برات ضررنداشته باشه
از بابت عکسا مشکلی نداشتم واااااای خدای من من از 100 متری اون سگه هم رد نمیشم آخه خیلی ترسو هستم عکسای زیبایی دست گلت درد نکنه پست قبلیتم عالی بود ممنونم دوست عزیزم

ممنون. این عادت غذایی ترک هاست که غذاهاشون تند هست، کاری به ماه رمضون و این حرف ها ندارند.
ما که نمی تونیم غذاهای تند رو بخوریم(آیکون ناراحتی) البته فکر کنم به خاطر این که در ماه رمضان روزه دارای غیر ترک هم برای افطار به مشجد میان فلفل کمتری به غذا می کنند.
قابل شما رو نداره. سگ های بزرگ معمولا بی آزار هستند، این سگ های کوچیک هستند که زیاد جست و خیز دارند.

باران جمعه 21 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 03:24 ب.ظ http://www.baran-53.blogfa.com

اون وسایل تزیینی خیلی قشنگ بود لیلی عزیز دستت دردنکنه از بابت پستای خوبی وبه همراه عکسای زیبایی که میزاری

قابل شما رو نداره.
خواهش می کنم عکس که خرجی نداره(آیکون چشمک)

مریم جمعه 21 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 06:27 ب.ظ

یعنی اون پیرزنه که فلفل تند دوست داشته، چه موجودیه جالبیه برا خودش!
این پسر کوچیک دانیلا چند سالشه؟ خیلی بلاس!
منم خیلی اون پادری رو دوست دارم! جنسش چیه؟ مثه خوردنی میمونه! (تاثیرات روزه داریه فک کنم!!)

بله بله این ترک ها که عاشق فلفل تند هستند همه شون جالب هستند.
پسرش 9 سالش هست و امشب که بهش گفتم میای خونه مون گفت آره! و دنبالم راه افتاد!
احتمالا پارچه جنسش نرم باشه. آرره فکر کنم شکل اسمارتیز می بینیش(آیکون تعجب)

نرگس جمعه 21 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 06:38 ب.ظ

چقدر اخبار ماه رمضان و شهر قشنگ بودن. آدم حس بودن در همون فضا بهش دست میده!
دلم برای پسر سوریه ای سوخت! طفلکی!

به به چقدر قدرت تخیلت قوی هست تو.
آره.طفلکی ها مردم سوریه

نرگس جمعه 21 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 06:49 ب.ظ

امام جماعت دعا رو به زبان آلمانی می‌خونه یا ترکی؟ از کجا تا زه واردین می‌فهمیدن که دعا می‌خونه؟

دعایی که امام جماعت می خونه آیه های قرآن هست و به عربی و ترکی می خونه. خب از حالت دست های مردم فهمیدن که دعاست

محراب جمعه 21 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 07:12 ب.ظ

لیلی عزیزم ضمن ارزوی قبولی طاعات وعبادات پیروزی قدرتمندانه تیم ملی والیبال ایران برالمان را تبریک میگویم

ممنون
ااااااااااااا من خبر نداشتم.آخ جون ما بردیم، فردا بریم بهشون پز بدیم!

مجتبی جمعه 21 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:27 ب.ظ

با سلام،
قبول باشه إنشاء الله.در شهر شما مسجد ایرانی وجود ندارد؟

التماس دعا.

سلام
انشالله طاعات و عبادات شما هم مقبول درگاه حضرت حق باشه.
شهر ما اون قدر جمعیت ایرانی نداره که بخواد مسجد داشته باشه.
محتاجیم به دعا

فردا شنبه 22 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 01:53 ق.ظ http://med84.blogfa.com

واااای خدای من! نون و پنیر و فلفل؟!!!

شما هم می خوای امتحان کنی(آیکون لبخند)

فهیان شنبه 22 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 08:26 ق.ظ

سلام عزیزم مثل همیشه ممنونم.منو یاد خیلی چیزا انداختی ماه رمضونهایی که دانشجوی شهرستان بودم وهیچکس روزه نمیگرفت وتنها بودم یاد روزی که قوری شیشه ای م شکست وتو دلم سازندشو ..که چرا قوریش اینقدر نازکه ..یاد غذای ترکها و افغانهایی که روزی در همسایگی مان بودند و یاد سفری که پارسال داشتم در ماه رمضان و حتی پسرهای کوچک عرب روزه بودند و با لحجه تند میگفتند ثواب داره

سلام خانومی.
آخی چقدر سخته در کشور خودت باشی و احساس تنهایی بکنی برای عقیده ای که همه می شناسند.آخی چه خاطرات خوبی برات زنده شد. امیدوارم امسال هم ماه رمضان خاطرات خوبی برامون باقی بذاره

سپینود شنبه 22 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:03 ق.ظ http://ushti.blogfa.com

لیلی جان به نظر من ترکها بیشتر عاداتشون مثل ماست . مخصوصا ما آذری ها ! اخه من ترکم حتی زبان و گویش ترکی مون هم تا حدودی مشترکه . البته تا یه حدودی ها ! نه همه اش . بلاخره غربت سخته دیگه خواهر .... ولی خوب خوشم میاد که خوب خودتون رو سازگار کردید با شرایط . ماهم التماس دعا داریم . بجز اون اعکس ساعت ها عکس دیگه‌ای برای من باز نشد

من هم فکر می کنم ما با همسایگانمان از ترکیه و پاکستان و عراق و .. مشترکات زیادی داریم.
آدم باید بتونه با شرایط مختلف کنار بیاد، چاره ای نیست در زندگی(آیکون چشمک)
یک بار دیگه صفحه رو رفرش کن شاید عکس ها باز بشه

افسانه سادات شنبه 22 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:17 ق.ظ

با سلام و درود و خسته نباشید بر لیلی جون
چه تراس با حالی دارند عوضش این جوری از این گل ها لذت می برند
به نظر من در طبیعت هیچی مثل گل این قدر قشنگ نیست
ای کاش من هم پیش شما ها بودم و با هم افطار می کردیم و گپ می زدیم
فلفل !! من هم خیلی دوست دارم ، من کلاً غذاهای تند و شور و ترش را دوست دارم !! شما هم همین طور ؟
با اون دوچرخه نمی شه رفت یه دور زد اومد و بعد پز بدی ؟
وای چه سگ بزرگی !! این را از کدوم باغ وحش آوردند ؟
وای چه خرچنگ زشتی !! ترسیدم ( وای فرار کنم که به من نزدیک نشه ) ( آیکون خنده ) هه هه

سلام خانومی.
من هم گل و گلدون رو دوست دارم.
آخی. انشالله سال های بعد ایران که باشیم افطار کنار هم باشیم(گفتی از فامیل هامون هستی دیگه نه(آیکون گیج))
ای بابا همه مزه ها رو که دوست داری. من غذای ترش دوست دارم.
این دوچرخه احتمالا مدل هست و نشه باهاش سواری کرد.
این سگ رو احتمالا از زمان تولگی آوردن و کلا علاقه به موجودات غول پیکر داشتن احتمالا.
ای بابا این وسایل تزئینی که خیلی قشنگه.

معصومه شنبه 22 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:38 ق.ظ http://tanhaian.persianblog.ir/

سلام عزیزم. مرسی از راهنماییت. خیلی وقته عکس تو وبلاگ نذاشتم همه چی از یادم رفته اکثر سایتها هم که تو ایران نمایش نمی دن. در ضمن مسجد رو هم سرچ کردم دو تا شعبه تو شهر ما داره یکیش دقیقا همون جاییه که من گوشت می خرم اما تا حالا متوجهش نشده بودم. ما شهر کیل هستیم شمال هامبورگ.

سلام خانومی
قابل شم رو نداره.انشالله که دوباره شروع کنی از خاطراتت بنویسی.
این مسجدها که پیدا کردی موقع افطار یه سر بزن ببین چه خبره شادی خبرهای خوشمزه ای در کار بود(آیکون گرسنه )
به به شما که نزدیک هامبورگ هستین و می تونین گاهی به مرکز اسلامی سر بزنید

زیتون شنبه 22 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:02 ب.ظ http://zatun.blogsky.com

گزارش جالبی است خبرنگاری ات حرف نداره لیلی خانم
فلفل خوبه انها میخورند غلظت خون راکاهش میده من اتفاقی فلفل خوردم غلظت خونم نرمال ترشد وقتی ازمایش آی ان آر(پی تی)سرعت انعقادداخلی خون دادم به نرمال نزدیک شده بود ونصف روزی نصف قرص وارفارین که بسیارسمی وکشنده است کم کردم یعنی اگرسرخود تاقرص وارفارین بخوری درجارگ پاره میکنی فلج مطلق میشی یا میمری
شیره انگورهم غلظت خون راکاهش میده
چیزهای گرم وخشک مثل فلفل وعسل وامثالهم انسانرا خوش اخلاق میکندشایدبه همین علت است هندی ها بعددانمارک شادترین مردم دنیا هستند

ممنون خانومی.
فلفل خوبه ولی نمی دونم فلفل تند حتما خاصیتش بیشتر است یا نه؟
من فکر نمی کنم خوردن فلفل تند با معده خالی صحیح باشه.
ممنون از اطلاعاتت

خانم لورا شنبه 22 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 01:13 ب.ظ http://missloraa.persianblog.ir/

چقدر اون مغازه کامواییه خوشگل بود تزییناتش.
چقدر خوبه که ملت ها اینطوری با هم و با فرهنگ هم آشنا می شن.کاش ایرانم این امکان رو داشت که ملت های گوناگون با هم زندگی کنن

آره معمولا بافته های جالبی دارند.
به نظر من آشنایی با ملت ها و فرهنگ های دیگه دید آدم رو نسبت به دنیا بهتر می کنه.
کاش

زیتون شنبه 22 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 02:35 ب.ظ http://zatun.blogsky.com

افطارباخوراکی های سازگار با طبع(کبد)
درماه مبارک رمضان پیغمبربا خرما افـــــــــــــــــــــــــطار می کرده اند الان هم رسم است شربت شکربا آب لیمودرست می کنیم چون هم شکر وهم اب لیموصنعتی استرس دار و قاتل قلب هستند بهتراست ابتدا با خرما افطارکنیم بعد شربت عسل بنوشیم شربت عسل را باید جرعه جرعه نوشید حداقل یک لیوان بمدت 5 تا ده دقیقه طول بکشد
پیغمبرقبل ماه رمضان صبح ناشتا شربت عسل می نوشید(یک قاشق عسل درکمی اب ولرم حل بقیه لیوان آب خنک ، عسل درآب سردحل نمیشه درآب جوش بالای 60درجه فاسدمیشود)عسل گرم وخشک است یعنی باز و پتاسیم آن زیاداست جاذب الرطوبه ولاغرکننده است
شب زمین که طبعش سرد است سردی خود را به بدن داده طبع سردها (افرادی که ادرارشان مثل اب بی رنگ است - سرمائی ، پوست چرب واغلب اضافه وزن ( قد منهای 100وزن نرمال باید برابرباقیمانده باشد) سخت بیدار می شوند لذا شربت عسل ظرف 7دقیقه درخون میریزد وحرارت داخلی بدن رابالا برده گردش خون تسریع می گردد وبدن آماده کار و تلاش می شود
عسل وخرما ومویز و...هیدروکربات وسوخت مغزهستند خون رسانی به مغزدقیق انجام میشه وازاختلال موقت درخون رسانی به مغز(غش) پیشگیری می شود
پیغمبر:شفاء در دو چیز است عسل وحجامت "
دکتررضا منتظردرجزوه حجامت :حجامت مختص طبع گرم (مردان)است وعسل مختص طبع سرد (مردان و زنان)است "
چرا زنان طبع گرم نباید حجامت کنند و چرا حجامت کردن مردان وزنان طبع سرد جنایت علیه خودشان است ؟! زنان طبع گرم چون ممکن است درآینده هنگام زایمان سزارین کنند طبعشان سرد و ترمیشود طبق نظرآقای منتظر" زنان اگر دو بار سزارین کنند طبعشان سرد و تر میگردد" به نظرمی رسد اگر یک بار سزارین کنند ویک بار کیست یا فیبرم یا آپاندیس وفیستول وآفته جراحی کنند هم به علت خونریزی طبعشان سرد و ترگردد لذا زنان نباید حجامت کنند
اما مردان وزنان طبع سرداگرحجامت کنند بدنشان به علت ازدست دادن خون وگلبول قرمز عفونی میگردد درنتیجه سیستم ایمنی ضعیف شده مقابل بوق (باکتری - ویروس- قارچ)مقاومت خود را ازدست میدهد سرطانی میگردند ودرصورت شدت عفونی شدن تبدیل به ایدز میگردد وقتی سلول های سی دی 4که دفاعی است تعدادش دریک قطره خون مثلا از500به 250کاهش یابد علائم ایدز بروزمیکند وکمتراز250برسدکشنده است پس افراد طبع سردنباید حجامت کنند نبایدخون بدهندبلکه هرروز باید عسل بنوشند وخوراکی گرم وخشک بخورند تا ادرارشان مثل اب بی رنگ ...
برای اینکه کبد ما خوراکی ها را پس نزند تا تبدیل به هیستامین بشه و نیاز به دارو درمانی وآنتی (ضد)هیستامین داشته باشیم باید خوراکی های سازگار باطبع بخوریم دوستانی که درتهران هستند میتوانندبا مراجعه به دکتربابک کاویان منش 22881880ساعت 14تا18طبعشان را بسنجندوبرنامه سازگارباطبع دریافت کنند
خوراکی سازگاربا طبع خوردن ،رعایت یکی از اصول و ارکان بهداشت روان است همانطورکه در نماز رکن به هم بخورد نمازباطل میشه رعایت نکردن ارکان بهداشت روان هم سبب بیماری ما میشه ومعیارهای تندرستی را ازدست میدهیم
معمولا وقتی طبع ما سرد و تر است باید خوراکی سرد و تر را با گرم وخشک که با کبدما سازگاراست بخوریم وافطارخوراکی سرد و تر مثل پنیر و خیار وگوجه فرنگی که همه سرد هستند بخوریم کبد آنرا پس میزند وتبدیل به هیستامین میکند که به صورت آلرژی وحساسیت وآبریزش بینی وجوش زدن پوست ودردهای عضلانی بروز میکند الزاما باید پنیررا با گردو یا سبزی خوردن یا خرما هنگام افطار یا درغیرماه رمضان فقط شام بخوریم چون کلسیم روز جذب نمیگردد وباید شب پنیراستفاده بشه نه صبح
شیرهم فقط شب باید استفاده بشه شیرمانندسایرخوراکی های حیوانی ویتامین ب 12دارد برای درمان کمخونی مفیداست
------------------
افطار اگرآب یخ نوشیدیم بعدش نمک بچشیم گلو درد نکنیم واگرهندوانه خوردیم قبلش سیاه دانه یا بعدش خرما بخوریم
اکنون که درفصل تابستان هستیم وعطش درایام ماه رمضان زیاداست افطارمیل شدید به هندوانه واب یخ است سعی کنیم به جای این دو شربت عسل استفاده کنیم وجرعه جرعه بنوشیم تا معده آسیب نبیند اگرنتوانستیم خودرا کنترل کنیم واجبارا آب یخ نوشیدیم سعی کنیم بعدش نمک بچشیم تا گلودردنکنیم وقبل ازهندوانه یک قاشق چای خوری سیاه دانه اسیا شده بآب قورت دهیم بعدشروع کنیم به هندوانه خوردن تا دل درد نکنیم بعدهندوانه هم 2تاخرما بخوریم
پیغمبرقبل ازسردی خوردن مثل نان پنیر سیاه دانه میخورده یا درکنارهندوانه خرما میخورده است این مدل مانع آلرژی میگرددمانع دل درد میگرددمانع جوش زدن پوست میشودمانع کدرشدن پوست وخواب آلودشدن ما میگردد
نان سبوس دار وسیلیس دار افطارخوردن یک سنت خوب است
یکی ازسنت های خوب افطار استفاده از نان سنگک کنجددار برای افطاراست چون نان های لواش و تافتون فاقد سبوس هستند درنتیجه فاقد سیلیس می باشند که یکی از علل بیماری دیابت است پس نباید با نان های بدون سبوس افطارکرد . کنجد نیزکلسیم بالائی دارد شب جذب میگردد خیلی عالی است کلسیم مغزاستخوان را پرمیکند مغز استخوان خون ساز است خون گرم است حرارت داخلی بدن را بالا می برد و خوشروئی رخ می دهد که میتوان لبخند زد
روان شناس ها :کسی دراوج بهداشت وسلامت روان است که بتواندبخندد و خوشرو باشد پیغمبر:محبوب ترین شما نزدمن خوشروترین (لبخنددارترین)شمااست
فاطمه زهرا :بهشت پاداشت خوشروئی است
مردی تشییع شد پیغمبر در تشییع شرکت کرد خانم مرد گفت خوش بحالش !پیغمبرفرمود :خیر
بدلیل خوشرو نبودن درمنزل فشارقبرش شدیداست
نتیجه اینکه امروزه روان شناسی تغذیه درجهان روی خوراکی های مدیترانه ای برای خوش خلق کنندگی زوم دارد چون مانع پرخاشگری وابتلا به خیلی ازبیماری ها است پس ازکوزه همان برون ترآود که درآن است . خوراکی های خوش خلق کننده افطاراستفاده کنیم تا محبوب خانواده وپیغمبرودوستان باشیم
==================================
نوشته زیرازساراخانم که جملات داخل کروشه تکمیل نکاتی که ایشان مطرح کرده می باشد:
خواهرسر دفترمشغول چیدن میز بودباخنده گفتم آخه مگه من و تو بیشتر هستیم که اینهمه میز چیدی !!
مربا دومدل ؛آلبالووپرتقال ،خامه ،نان روغنی(همه استرس دار!استرس بالای 25%مثل راندن خودرو با دنده 2درمسیر طولانی است جوش میاره وموتور می سوزد،در بدن فشارخون میره بالا رگ قلب مسدود میشه نیاز به انژیوگرافی پیدامیشه ]-عسل -نان و پنیر و گردو و سبزی- من که چای شیرین و نان و پنیر دم افطار را باهیچی عوض نمی کنم !! باقیشم ناخنک کوچیکی زدم اما مطلوب من همون خرما وچای شیرین ونان و پنیر و گردو هستش [نان وپنیر و گردو مفیداست اما چای شیرین چون شکردارد استرس دارد وازطرفی چای سرد و تر است مضرمی باشد بخصوص برای کسانی که مسدودی رگ قلب دارندیا ناراحتی قلبی دارند]
خرما وکنجد[عالی هستندبرای افطار]- -نان برنجی(فقط مختص کرمانشاه است ) [عالی ! ولی کسانی که یبوست دارندنبایدبخورندبالعکس کسانی که اسهال دارند حتمابخورند]-سوپ جو بامرغ [اگرمرغ سبزباشد یاخانگی عالی است بشرطی که کمی زنجفیل یا قبلش کمی سیاه دانه بخوریم چون سردوتراست]-دلمه برگ -چلو و خورشت خلال(فقط مختص کرمانشاه است )وبرای سحرهم چلو و خورشت کرفس پخته بود[خوراکی های گیاهی مثل این چلوخورشت ها برای سحرعالی است ]
نوشته سارا
---------------------------------
کسانی که ناراحتی قلبی وتنگی نفس ومسدودی رگ دارند مخلوط سیربا روغن زیتون بوداریا عصاره سیربا لیموتر ش بهتراست مصرف نمایند(هسته لیمورا خارج کرده با سیر داخل مخلوط کن می ریزیم بعدیک جوش بزند سردکه شد میگذاریم داخل یخچال هرروز یک تا دوقاشق میخوریم )

زیتون شنبه 22 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 02:41 ب.ظ http://zatun.blogsky.com

من پست را برای اشنائی با فرهنگ های مختلف وافطارمنتشرش کردم
=========================
نظرشما درست است فلفل تندسرافطارخوردن کمی سخت است اما خیلی کم کنارنان پنیرخوردن مفیداست وقتی گردونباشد
هم فلفل هم گردو گرم وخشک هستند
پنیرسرداست با گردویافلفل خوردن سبب میشه اسیدوبازبدن متوازن بشه ودچار آلرژی نشیم پنیرخالی اگربه کبدنسازد پس میزند وتبدیل به هیستامین وحساسیت والرژی میشه اما با یک چیزگرم خوردن مفیداست
------------------
فلفل دلمه اگربدهندبهتراست هم تندنیست هم احتقان وگرفتگی بینی وراه هوائی را باز میکنداین راتجربه کن واقعی که حس سرماخوردگی داری وبینی گرفته
سوپ هم که زمان صلاح الدین ایوبی کشف شد دران فلفل بود که راه هوائی رابازمیکردومرغ خانگی نه مرغ هورمونی فعلی

ممنون

الهه جویا شنبه 22 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 05:43 ب.ظ

ای خدا . اون تبلیغات خفنُ ... یاد بگیرین فروشنده های ما ^ـ^

خیلی خوبه که خلاقیت داشته باشیم و از زیبایی ها الگوبرداری کنیم

محجوبه شنبه 22 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 07:02 ب.ظ http://www.lebaseshokr.mihanblog.com

یا جمیل
سلام لیلی خانوم
من از وبلاگ زیتون با دو تا از نوشته هاتون آشنا شدم و این بار واقعا علاقه مند شدم که با هم دوست بشیم و خلاصه نظر گذاشتم .
بابای منم که که اصلیتش ترکه ما رو دیوونه می کنه با فلفل خوردنش . همیشه چون می دونه ما اگه ببینیم چقدرزیاد فلفل می ریزه تو غذاش میگیم : "وااااااای بابایی ! چه خبره ؟ تو رو خدا اینقد فلفل نریز ضرر داره . " به عمد قاشق شو به ما نشون میده و میگه خوبه اینقدر بریزم و بعد هم کلی می خنده و ما هم هر چی بگیم فایده نداره ... گاهی فقط مجبوریم سرمون رو تکون بدیم به نشانه اعتراض !

خیلی عجیبه روزه گرفتن شون که قبل اذان باز می کنن . !!!!!!!!
چهارم اینکه مگه پاستیل خوک داره ؟؟؟؟؟؟؟ یا این قسمت نوشته طنز بود من که متوجه نشدم .

امیدوارم منو برای پست های جدیدتون خبر کنید
اللهم اصلح کل فاسد من امور المسلمین
اللهم عجل لولیک الفرج

سلام خانومی
خوش اومدین.من دوست جدید خیلی دوست دارم(آیکون لبخند)
پس این قضیه فلفل خوردن مربوط به کل ترک هاست خارج از محدوده جغرافیایی، چون یکی دیگر از دوستان هم کامنت گذاشته بود که فلفل خیلی می خوره.
خب از نظر اونها وقتی خورشید غروب می کنه وقت افطاره ولی ما اعتقاد داریم وقتی سیاهی شب به بالای سر میرسه وقت افطاره. ولی اذان مغرب برای هردومون یکسانه.
در پاستیل و ژله ها از ماده ای استفاده می شه که از استخوان حیوانات گرفته میشه و چون ذبح شرعی نیستند نمیشه اونها رو خورد.
الهی آمین

محجوبه شنبه 22 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 07:10 ب.ظ http://www.lebaseshokr.mihanblog.com

یا رفیق
سلام مجدد
راستی یادم رفت عکس ها هم خیلی جالب بود و قشنگ
من شما رو لینک کردم با افتخار

رمضانتون پر از نور معرفت
اللهم عجل لولیک الفرج

سلام
خواهش می کنم
لطف دارین.
الهی آمین. برای شما نیز هم

ماه گل یکشنبه 23 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:08 ق.ظ http://yekboreshzendegi.blogsky.com

ذائقه ها چقدر فرق داره اینکه دم افطار غذای تند می خورن برام جالبه .. جالبتر اینکه ساعت افطارها با هم فرق داره و روز عید فطرمون یعنی عجب تفاهمی داریم

کلا ترک ها غذای تند دوست دارند و دم افطار و سحر و این حرفها بازدارنده شان نیست.(آیکون لبخند)
تفاوت زمان افطار ما و آنها حدود 20 دقیقه است. عید فطر رو که نگو از حالا مشخصه که با هم فرق داریم.

لیلا یکشنبه 23 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:11 ب.ظ

سلام مچکرم لیلی جان واقعا قشنگ بود

سلام خانوم هم نام!
قابل نداشت!

مشتاقی یکشنبه 23 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:55 ب.ظ

ماه رمضان چه باعظمت وزیباست که

غربتو رو کم دلهارو نرم و انسانها رو بهم نزدیک میکنه

روزه هاتون قبول و دعاهاتون مستجاب

انشالله

باران یکشنبه 23 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 02:48 ب.ظ http://www.baran-53.blogfa.com

لیلی عزیزم ممنونم که اشتباهمو بهم گفتی دستت دردنکنه

خواهش می کنم.

زهرا یکشنبه 23 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 04:20 ب.ظ http://roozhaie-zendegi.blogfa.com

سلام
نمیدونستم زمان افطار اهل سنت متفاوته.جالب بود.
چقدر این رفتار مسلمانها قشنگه که غیر مسلمانها رو هم از در مسجدشون بیرون نمی کنند و برای غذاری مجانیشون همه بنده های خدا رو به یک چشم می بینند.
امیدوارم به برکت ماه مبارک رمضان در همه کشورهای مسلمان آرامش برقرار بشه...
تصاویر هم خیلی زیبا بودند.ممنون

سلام
من هم تا در این کشور نیومده بودم نمی دونستم.
من هم این رفتارشون رو دوست دارم که کسی رو از سر سفره مهمانی خداوند بیرون نمی کنند. انشالله که همه بتونن زیبایی های اسلام رو ببینند و درک کنند.
خواهش می کنم خانومی

پگاه دوشنبه 24 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 08:52 ق.ظ

سلام لیلی جان ممنون که این فضای معنوی رو توصیف میکنی
با آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما نویسند عزیز (لیلی)

سلام خانومی. ما به همین فضای کوچک معنوی دلخوش هستیم خوش به سعادت شما که در دریایش هستید.
به همچنین شما

مینا دوشنبه 24 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:14 ق.ظ http://diaryonly4m.blogfa.com/

مطلبتون واقعا جالب بود ممنون

خواهش می کنم، قابل نداشت

مامان دوشنبه 24 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 06:52 ب.ظ

ماه رمضان همه دوستان مبارک.


چه با صفاست این ماه.خداوند به هممون کمک کنه خوب استفاده کنیم.

جمع با صفای مسلمانان بای همه جالبه.

انشالله
بله اجتماع مسلمانان که معمولا برای انجام امور عبادی است خوبه

مامان چهارشنبه 26 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:27 ب.ظ

وب لاگ جالبت منو یاد داستان های بچه گیات می اندازه.داستان هایی با نقاشی هایی که خودت می کشیدی.


روزه های همه قبول.التماس دعا و ارزوی استجابت دعا برا همه

مامان شما چقدر حافظه تون خوبه.(آیکون بغل و بوس) یادش بخیر کلی کتاب داستان مصور درست کرده بودم.
انشالله

رهگذر پنج‌شنبه 27 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:16 ب.ظ

تا پایین خوندم و رفتم بعدش یادم نمیاد موضوعات زیاد بود

ای بابا!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد