زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

بوی خوشمزه

فعلا ما داریم در کنار خانواده ها دلتنگی هایمان را می تکانیم و ارمیا تازه کشف کرده که دنیا غیر از پدر و مادرش، آدم های دیگه ای که بغلش کنند هم دارد. تاکنون فکر می کرده بقیه آدم ها در سایه و ابهام هستند و فقط دو آدم همیشه در صحنه هستند که می تونه براشون گریه کنه، الان فهمیده گوش های بیشتری برای شنیدن گریه هایش وجود دارد و از این بابت خوشحال است هر چند که اطرافیان ترفندهای خاص خودشان را برای رفع گریه دارند.

دیروز برای کاری مجبور شدم تنهایی برم بیرون. از این که تونستم از خیابان به تنهایی رد بشم خوشحالم و این پیشرفت رو به خودم تبریک میگم هر چند خودم رو به خیل جمعیتی که داشتند از خیابان عبور می کردند چسباندم و رد شدم ولی خب همین هم موفقیت محسوب می شود

دقت کردین چه بوهای خوبی در خیابان های شهرمان/کشورمان جاری است. البته من تهران را نمی دانم و منظورم بوی دود و سرب و بنزین نیست. بوی کباب و نان و میوه و سبزی های تازه روح آدم رو صفا میده. یک سری بوها مثل بوی شیرینی و وانیل و نان در اکثر مناطق دنیا هست ولی چون توی ایران مغازه نانوایی سنتی و یا شیرینی فروشی ها مجزا هستند(جزئی از فروشگاه های بزرگ نیستند) بوهای خوشمزه در شهر پراکنده می شود. اصلا هر کشوری بوی خاص خودش را دارد بوی غذاها و خوردنی های خاص اش.

متاسفانه من نمی تونم هیچ وبلاگی رو باز کنم! نمی دونم چرا این لپ تاپ با من غریبی می کنه! باعرض تاسف فعلا از سر زدن به دوستان محرومم.شاید کم کم یخ لپ تاپ با من باز شد و دنیای وب را به رویم گشود.

این عکس های پائیز را هم ببینید.






نظرات 23 + ارسال نظر
دختر معمولی چهارشنبه 30 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 04:40 ب.ظ http://www.mamooli.persianblog.ir

منم به نوبه ی خودم این موفقیت بزرگو بهت تبریک می گم

ممنون از روحیه دهی به من.
امیدوارم موفقیت هایم همچنان افزون گردد

بسامه چهارشنبه 30 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 06:00 ب.ظ

وای اون بوی کباب رو که نگو.. دم مجتمع ما قنادی و کبابی هست هر سری که میریم و برمی گردن انواع و اقسام بوها ما رو دربر می گیره.. تازه من که نه کباب خورم نه شیرینی خور می میرم دیگه چه برسه به اونایی که اهلشن...
به به می بینم که ارمیا ارکستر سمفونیکش رو در ایران هم بر پا کرده...

اگر یه مدت از این خوردنی ها دور باشی حتی اگر معتادشون نباشی توی دلت نقشه می کشی که مجدد زیارتشون کنی.
بله بله بلیط کنسرتش رو هم خودش می فروشه با دست خودش!

لیلی پنج‌شنبه 1 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 08:28 ق.ظ http://www.lgh67.blogfa.com

آره قبول دارم ادم بوی شهرشو حس میکنه و چقدر لذتبخشه .خوشحالیم که بهت خوش میگذره منم اهل کویرم یزد نزدیکی بیا خوشحال میشم

بوی شهر و حس آشنای خاطرات کودکی شادی بخش است مخصوصا اگر پر از خاطرات شیرین باشد.
پس شما هم آفتاب بی رمق پائیزی کویری رو دارین.
ممنون از دعوتت خانومی. یزد شهر قشنگیه و ما یکی از زیباترین سفرها رو با دوستان خوبمون به این شهر گرم و کهن داشتیم

مریم پنج‌شنبه 1 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 10:29 ق.ظ

بوی جوی مولیان آید همی!
جالبه منم وقتی از تهران میام شهر خودمون، از اتوبوس که پیاده میشم، یهو بوهای خوب میفهمم! بوی گل! نکنه بوی خودِ گل مریممه؟

گل مریم ما که همیشه بوی عطر داره

غذا درمانی سرطان پنج‌شنبه 1 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 02:55 ب.ظ http://nokhod1.mihanblg.com

سلام
وقتی میخوای ازخیابان رد بشی لاحول ولا قوه الا بالله العلی العظیم بگو وصبرکن چند لحظه تردد قطع میشه راحت ازخیابان رد شو
بهتراست بچه قبل از6ماهگی اجتماعی شود

سلام
این دفعه این روش رو امتحان می کنم.
ارمیا مشکلی با جمع و آدم ها نداره. اتفاق شلوغی رو خیلی دوست داره از خلوت بودن حوصله اش سر میره

غذا درمانی سرطان پنج‌شنبه 1 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 02:58 ب.ظ http://nokhod1.mihanblg.com

ازفایرفاکس استفاده کن شاید وبلاگها برایت بازبشه
زیاد حسرت بوی غذاها را نخور چون خوراکی های پخته تفاله بیشتر نیستند

من فقط با فایرفاکس کار می کنم.
احتمالا منظورتون خوراکی های خیلی پخته شده است

غذا درمانی سرطان پنج‌شنبه 1 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 03:00 ب.ظ http://nokhod1.mihanblg.comع

یعنی ویتامین وعناصر 104گانه انها براثر حرارت ازبین رفته است وتفاله اند

زینب(همیشه بهار) جمعه 2 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 12:48 ب.ظ http://www.bahary72.blogfa.com

ارمیاجیگرهم کلی لذت میبره
بوی نان که میپیچه توفضاخیلی حس خوبی داره
شایدمشکل ازلپ تاپ نباشه چون بعضی وقتااین وبلاگاهستن که قاطی میکنن
مرسی بابت عکسا

بلللللللللللله حسابی بغلی میشه و کلی جیغ و داد می کنه
بوی نون بوی زندگی است.
نمی دونم ولی این لپ تاپ بدسابقه است و همه ی تقصیرها همیشه گردنش می افته.

همطاف یلنیز جمعه 2 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 04:38 ب.ظ http://fazeinali.blogfa.com/

سلام سلام
به به، دو پست آخری رو یکجا خوندم... خوش آمدید و خوش بگذرانید و کلهم خوش باشید... نمی دانم کجای وطنمان هستید! آیا شهرتان از این بارندگی های پاییزی این هفته نصیبی برده؟
امیدوارم از پاییز وطن هم برایمان عکس گرفته باشید هرچند ساختمانها و خیابانهایمان به تمیزی و شفافیت عکس های آلمان نیست منتهی طبیعت هزاررنگ زیبایی داریم جای جای ایرانمان
برقرار باشید و راضی

سلام و سلام
خیلی ممنون. خدا رو شکر ما هم دو روزی بوی بارون و نم اون رو داشتیم.
فعلا که مهمان بودن و در کنار خانواده بودن فرصت دیدن طبیعت پائیزی رو از ما گرفته. امیدوارم که فرصتش مهیا شود.

مهدیه شنبه 3 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 04:36 ق.ظ http://MADARDOKHTARI.NINIWEBLOG.COM

عزیزم خیلی خوشحالم که ایرانی
و چشمت روشن از دیدن پدر ومادر و اقوام
ایشالا شادی هات مستدام
وصف حالات ارمیا تو هواچیما تو پست قبلی خیلی بامزه بود!
بوس

ممنون خانومی
ان شالله شادی مهمان همیشگی خانه شما باشد.
با این شیطنت ارمیا که روز به روز داره بیشتر نمود پیدا می کنه دارم برای برگشت نگران میشم

زهرا-گل بهشتی من شنبه 3 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 05:48 ق.ظ http://www.golebeheshtieman.niniweblog.com

من تجربه زندگی طولانی در خارج از کشور رو نداشته م ولی از دیگران شنیده م که هم بو ها و هم صداها متفاوته و وقتی برمیگردی صداهایی هست که دلت براشون تنگ شده. شاید بعضیا فقط به دیدنی ها(چیزهایی که پیش چشم هستن) دقت کنن. ولی شنیدنی ها و بوییدنی ها هم فرق می کنن.
خوش باشید.

دیگران درست می گن. اصلا گاهی شمال و جنوب کشور خودمون هم از این نظر متفاوت هست.اونجا دائم صدای بوق آمبولانس می شنیدیم اینجا صدای دزدگیر ماشین ها

تاتا شنبه 3 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 09:50 ق.ظ

سلام
تو این مدت نمی شد نظر فرستاد؟
امیدوارم کنار خانواده شاد باشید

سلام
چرا میشه. منظورم این بود که من نمی تونم به وبلاگ ها سر بزنم.
ممنون

mahtab شنبه 3 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 12:34 ب.ظ http://mynicechild.niniweblog.com/

سلام
ایام به کام عزیزم
از بودن در کنار خونوادتون نهایت استفاده رو ببرید و یادت نره از ارمیا و بقیه عکس بگیری...بعدا خیلی برات ارزشمند میشه دیدن سیر بزرگ شدنش تو عکسهای خانوادگی
وااای که کلی خندیدم از اینکه گفتی جون سالم به در بردی در رد شدن از خیابون
کاش اینجا هم یه ذره رشد می کرد...کاش با فرهنگ می شدیم روزی

سلام
نکته خوبی رو اشاره کردی. این قدر کنار هم حرف می زنیم که عکس گرفتن یادمون رفته.
کاش تلاش می کردیم برای بهتر شدن

گلهای زندگی من شنبه 3 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 05:25 ب.ظ http://golhayezendegiyeman.blogfa.com/

عزیزم همیشه موفق باشی
این موفقیت رو بهت تبریک میگم همیشه خوش باشی و ایام بکامت

ممنون که تشویقم می کنی. اصلا همین تشویق ها عامل موفقیت من بود

فهیمه جون یکشنبه 4 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 11:26 ق.ظ

سلام.
همیشه به بوی خوشمزه
سلامت باشی

سلام
ممنون
ان شالله برای همه سلامتی باشه

hamechialie یکشنبه 4 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 02:55 ب.ظ http://hamechialie.blogfa.com

سلام عزیزم.من دو پست شما رو باهم خوندم. خوش اومدی.
چشمت روشن از دیدن عزیزانت. انشاءالله بهتون خیلی خوش بگذره.

سلام خانومی
خیلی ممنون
خدا رو شکر که تا حالا خوب بوده. کلی از فامیل رو دیدم

فردا یکشنبه 4 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 07:27 ب.ظ http://med4.blogfa.com

این روزام که کم کم بوی قیمه نذری و شله زرد و ... می پیچه و ...

زدی تو هدف

سماهیر دوشنبه 5 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 08:06 ق.ظ http://www.samahir.blogfa.com

سلام به وطن خوش آمدی ..خوشحال میشم در خدمت باشم قول میدم بهتون خوش بگذره

سلام خانومی
خیلی ممنون از لطفت. در کنار دوستان بامحبت حتما هم خوش میگذره

ساندی دوشنبه 5 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 08:39 ب.ظ

سلام خوبین دیگه

چه زمان مناسبی ، محرم و هیئت و عزاداری و...

سلام
خدا رو شکر خوبیم
بله بعد از مدتی دوری دوباره آمدیم در جمع عزادارن و حال و هوای محرم

مگهان دوشنبه 5 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 08:56 ب.ظ http://meghan.blogsky.com

چشممم من از این به بعد با سرفه و اینا میام ! خیلی حس خوبی دارم که ایرانید... وای بمیرم که ارمیا حسای جدیدی تجربه می کنه... اگه دوری از خونواده نبود چقدرغربت خوب بودا... : (
ایشالا همیشه خوب و خوووش باشید عزیزم ! راستی منم بابام دو هفته دیار شما بود و تازه برگشته خونه : ) منظورم اینه که آلمان بود... والا واسه اوشون خیلی کامنت گذاشتم ! اما اصلا ثبت نمیشه :(( نمی دونم چرا! این قسمت آخر جواب کامنت قبلی بود لیلی عزیزم

ممنون از تک سرفه تون
من هم حس خوبی دارم که ایرانم. این حس غربت رو خیلی خوب گفتیا
پس حسابی الان سوغاتی ها خوشمزه دارین، احتمالا ایشون تزئینات و بازارچه ی کریسمس رو هم دیدند.
آدرس وبلاگ اوشون رو بدین تا من سلام شما رو بهش برسونم.

نرگس شنبه 10 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 08:37 ب.ظ

آبجی جونم! خیلی خوشحالیم خیلیییی! چه خوبه که پیش ما هستی!

منم خوشحاااااااااااااااااااالم

حمید جمعه 16 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 10:21 ب.ظ

سلام خوبی وب قشنگی داری با مطالب خوب استفاده کردم

سلام
ممنون

hajsina چهارشنبه 21 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 11:46 ب.ظ http://hajsina.blogfa.com

پاییز شهرتون فوقالعادست

طبیعت در پائیز زیباست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد