زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

بازارچه ی کریسمس

امشب 31 دسامبر و شب Silvester یا آخرین شب سال 2014 است و راس ساعت 12 که سال نو می شود آتش بازی شروع می شود. الان که ساعت 6 شب هست و من دارم این پست را می نویسم صدای ترقه ها و گاهی نورافشانی آسمان خبر از شبی پر نور و صدا را می دهد.ببینیم که امشب می تونیم بریم بیرون یا باید از پشت پنجره تماشا کنیم. خوشبختانه امروز هوا گرم شده و دما به بالای 0 رسیده و برف ها آب شده ،احتمالا امشب حدود -1 خواهد بود.
بازارچه ی کریسمس هر ساله در میدان اصلی شهر به مدت حدود یک ماه تا روز میلاد مسیح برگزار می شود.اجناس اکثر غرفه ها وسایل و مواد تولیدی خود فروشندگان است.البته هنرشون اینه که جنس دست ساخت خودشون رو با مواردی که شبیه و متناسب هست کنار هم می چینن. مثلا کسی که با موم شمع درست می کنه و عسل می فروشه شامپوها و کرم هایی که توش عسل به کار رفته رو هم میفروشه و این طوری هم غرفه رو پر می کنه و هم تنوع کارش رو بالا می بره.
اکثرا وسایل مرتبط با کریسمس و زمستان هست. و البته نیمی از غرفه ها هم خوردنی و نوشیدنی است و بعضی از مردم به خاطر نوشیدن و هم صحبتی با دوستانشون در فضای باز به این بازارچه سر می زنند.
پی نوشت:مصاحبه ی عباس برزگر و رمز موفقیتش رو با جزئیاتی که خودش توضیح داده باید خوند تا مثل خودش نتیجه بگیریم موفقیت در سایه ی تلاش و پشتکار است.


تزئینات مرتبط با کریسمس و درخت کاج


دقت کنید که از وسایل گیاهی در تزئیناتش استفاده کرده


حیوانات چوبی دست ساز


شمع


شمع های تزئینی




هر شمعی بوی گیاه خاصی را می دهد

نظرات 17 + ارسال نظر
مگهان چهارشنبه 10 دی‌ماه سال 1393 ساعت 11:08 ب.ظ http://meghan.blogsky.com

لیلی بانو مامان خانوم مهربون : ) سال نوت مبارک !
امسال یکی از دوستان من برای اولین بار تو عمرش سیلوسترو اونجا بود ! دوستم مزدوج شده و به اشتوتگارت سفر کرده و سکنی گزیده ! : )
این عکسا رو دیدم یه جوری شدم دلم براش تنگ شد و حس کردم الان باید خیلی خوشحال باشه ! برام چند تا عکس هم از این روزهای اونجا فرستاد : )
من عاااشق شمعم ! چقدر دلم همشون و خواست ! شمع های ساده و مات رو دوست می دارم

ممنون خانومی. ولی من اونقدرها هم مهربون نیستم ها!!!
امیدوارم که هم خودت و هم دوستت خوشحال باشین و خوشحال بمونین. معمولا هر چیز جدیدی بعد از مدتی جذابیت رو از دست میده.
شما که عاشق شمعی برو تو کار شمع سازی! برای من هم یکی بساز

92در92 پنج‌شنبه 11 دی‌ماه سال 1393 ساعت 12:47 ب.ظ http://92dar92.blogfa.com

روز بخیر شادی باد.
سال نو میلادی به شما تبریک و تهنیت عرض میکنم ایشالا سالی توام با شادی و موفقیت برای شما و همه انسان های دنیا .
آپم
شادزی.

روز شما هم بخیر و شادی
ممنون از تبریک سال نو ، امیدوارم برای همه ی دارندگان این تقویم سالی پر از شادی باشه

فهیمه جون پنج‌شنبه 11 دی‌ماه سال 1393 ساعت 04:28 ب.ظ

قالب وعکسها قشنگ بودن.مرسی

ممنون خانومی.قابل شما رو نداره

دختر معمولی جمعه 12 دی‌ماه سال 1393 ساعت 08:21 ق.ظ http://www.mamooli.persianblog.ir

بالاخره به توافق رسیدی با خودت واسه قالب؟
قالب قشنگ و شادیه. من دوسش دارم. مبارک باشه :)

مشکل من، خودم نیستم مشکل قالب ها هستند که تعداد گزینه های مورد نظر من رو ندارند!
ممنون خانومی

رخساره جمعه 12 دی‌ماه سال 1393 ساعت 05:04 ب.ظ http://doctoregharib.mihanblog.com

چه خوشگلن

چشاتون خوشگل می بینه

MAG جمعه 12 دی‌ماه سال 1393 ساعت 09:08 ب.ظ

سلام.قصد دخالت ندارم ولی من یه دانش آموز دبیرستانم و می خوام بدونم شما و یا همسرتون کجا درس خوندین و اگه میشه یه سری نصیحت به بنده حقیر که میخوام بیام آلمان بکنید.خیلی ممنون.با آرزوی موفقیت.

سلام
ما در ایالت بایرن زندگی می کنیم. امیدوارم هر تصمیمی در زندگی می گیری همه ی جوانبش رو در نظر گرفته باشی
موفق باشی

tabiatgard جمعه 12 دی‌ماه سال 1393 ساعت 09:53 ب.ظ http://www.tabiatgard.blogfa.com

درود

با سپاس

مامان جمعه 12 دی‌ماه سال 1393 ساعت 10:10 ب.ظ

همت خوبی دارند تو این سرما 'این همشرط بقای انسان

بالاخره باید یک جوری روزهای سرد و طولانی زمستون رو سر کنند!

زهرا - گل بهشتی من شنبه 13 دی‌ماه سال 1393 ساعت 05:46 ق.ظ

چه شمعهای قشنگی! واقعا زیباست. دوست میدارم.

آره شمع هاشون خیلی خوش آب و رنگ و عطره.قابل شما رو نداره

همطاف یلنیز شنبه 13 دی‌ماه سال 1393 ساعت 05:51 ق.ظ http://fazeinali.blogfa.com/

سلام سلام
مبارکا هم قالب هم سال میلادی جدید
راستی آنجاها هم بازار فال سال، گرم است یعنی چه حیوانی می شود صاحب سال و بعد، آن سال چه ها خواهد شد و ...
گویا سال جدید بز بیده!ها؟
بین عکسها، نمادی برای بز و گوسفند ندیدم خوو. اینجا لااقل در کارت پستالها این بز ( گوسفند ) یافت می شود

سلام و سلام
ممنون از تبریکات متنوع تون!
من تا به حال نشنیدم ولی نمی دونم در جمع های خصوصی و خانوادگی شون مطرح هست یا نه. ولی این که هر سال یک حیونی باشه چرا اینجا هم هست. این تزئینات کلی هست و بیشتر حول محور تولد مسیح می گرده

نرگس شنبه 13 دی‌ماه سال 1393 ساعت 06:48 ق.ظ

چقدر تزیینات کریسمس و شمع ها قشنگ بودن! فروشنده کارهای دستی زیبایی ساخته!

کلا تزئینات کریسمس چون با لامپ و شمع و نور همراه هست زیباییش بیشتر میشه.

92در92 یکشنبه 14 دی‌ماه سال 1393 ساعت 11:15 ق.ظ http://92dar92.blogfa.com

روز بخیر
خوب هستید .
کجایی نیستید .خوش میگذره .
آپم .
شادزی.

وقت شما هم بخیرم.
خدا رو شکر خوبیم. همین جائیم توی خونه!
ممنون

زینب(همیشه بهار) یکشنبه 14 دی‌ماه سال 1393 ساعت 11:58 ب.ظ http://www.bahary72.blogfa.com

سلام لیلی جون .قالب وبلاگ مبارک
چه بازارچه ی قشنگی
شمع هاخیلی قشنگن
ازچیزای ریزوتزئینی خوشم میاد

سلام خانومی
ممنون
من هم وسایل ریز و تزئینی رو دوست دارم.

فاطیما ی عمه دوشنبه 15 دی‌ماه سال 1393 ساعت 11:27 ق.ظ

مامان ارمیا سلام....
ارمیا جونی خوبه؟ بزرگ که میشه , شیطونی هایش هم بزرگ میشه؟
امیدوارم تعطیلات کریسمس خانوادگی بهتون خوش بگذره..
موفق باشی همیشه....

سلام فاطمه خانم مهربان
ارمیا که حسابی خوبه فقط حوصله اش از تنهایی سر میره.
فعلا که تعطیلات و تنهایی مصادف شده
ممنون
شما هم همین طور

MAG دوشنبه 15 دی‌ماه سال 1393 ساعت 02:45 ب.ظ

سلام مجدد.تو نظر قبلی منظورم دانشگاهتون بود.البته اگه ممکنه بگید.

سلام
یکی از شهرهای ایالت بایرن هستیم. دانشگاه ما رشته ی پزشکی نداره

میلاد نور مبارک دوشنبه 15 دی‌ماه سال 1393 ساعت 05:56 ب.ظ

کاش این تن جملگی یک دیده بود دیده ای کو دل ز کون ببریده بود

دیده می کردم فرش راه تو تا بیاسایم به خاک پای تو

دیده ام چون کفش بر پاهای تو تا مگر بینا شود بر راه تو

کاش اگر خاری به پایت میخلید پرده های دیده ی من میدرید

دیده خون ریزد مگر بینا شود از غبار و خاک این دل وا شود

دیده ام در آب و جاروی رهت کور بینا می شود در درگهت

ممنون از شعر زیبا
بر شما هم مبارک

MAG سه‌شنبه 16 دی‌ماه سال 1393 ساعت 02:18 ب.ظ

تشکر دوباره ولی منظور من دانشگاهی که در ایران می رفتید هستشببخشید سرتونو درد آوردم...

یکی از دانشگاه های دولتی تهران مثلا تربیت مدرس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد