زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

طرح های لباس

یک مسئله ای چند ماهه ذهن من رو درگیر کرده. چرا اینقدر یک سری طرح لباس های پسرانه در اینجا نازیباست؟! اینجا هم مثل ایران رنگ لباس های دختربچه ها و پسربچه ها مشخص شده است. یعنی صورتی برای دخترها و آبی برای پسرها. البته نه این که همه ی لباس ها این طوری طبقه بندی بشه ولی عموما رنگ ها به این صورت هست. یعنی قالب کلی لباس های بخش دخترانه صورتی است و بخش پسرانه آبی، هر چند که به طور مثال لباس نارنجی برای پسر و لباس آبی برای دخترها هم فراوان هست. بحث قیمت و جنس و کیفیت و دوخت و ثابت ماندن رنگ لباس جداست منظور من بیشتر طرح روی لباس هاست. من مدتی طرح های کلی لباس های بچه گانه ی خردسال و نوجوان رو دنبال می کردم به نظرم اومد طراحان لباس باید زن باشند چون به طرح های دخترونه بیشتر بها می دهند! و خلاقیت بیشتری بروز می دهند!
قبلا برای طرح های لباس بچه ها توی ایران در سایت ها خونده بودم که ترویج خشونت و یا نمونه سازی کارتون ها و ربات و باربی و جنگجوست و یا عمده اجناس عمومی بازار لباس های چینی هستند ولی الان که مدتی است در اینجا هم دقت می کنم می بینم طرح های خشونت بار و بی مزه برای لباس های پسرانه است و طرح های عروسک و میکی موس و حیوانات دوست داشتنی مثل خرگوش و آهو برای دخترهاست! البته در حدی که من دقت کردم شخصیت های کارتونی طرح روی لباس ها نیستند.
قبلش باید این رو توضیح بدهم که این طرح ها رو من توی فروشگاه های معمولی شهرمون دیدم. شهر کوچک ما فروشگاه های مارک و بٍرند و گران قیمت به صورت محدود دارد. لباس های اینجا از کشورها و شرکت های مختلف هست غیر از آلمان مثلا از کشورهای چین و تایوان و بنگلادش و هند و اسپانیا و سوئد و ترکیه و ... لباس وارد میشه و کیفیت هاشون متفاوت هست. توی بروشور پارچه ای در یقه یا دوخت داخلی لباس توضیحاتش رو نوشته،برای لباس درصد پنبه ای بودنش مهم هست. اکثر لباس های بچه ها 100%cotton(پنبه) هست و برخی فروشگاه های بیو(Bio laden) لباس هایی با پنبه ی بیو (ارگانیک) تولید می کنند که البته قیمت هایی متناسب با فروشگاه شون داره!
غیر از فروشگا های پوشاک یک سری فروشگاه های دیگر هستند که عمده فعالیتشان در زمینه مواد خوراکی است مثل نان و میوه و گوشت و گل و در کنار آن هر هفته یک سری جنس متفرقه هم دارند. این متفرقه که میگم هر هفته در بروشور تبلیغاتی اش اعلام می کند که مثلا هفته آینده چه وسایلی آورده می شود. این وسایل هم مرتبط با فصل و مناسبت در دسته بندی های مختلف تغییر می کند. از دوچرخه و میز و صندلی تا درل و مته و ابزار سنگین بازسازی خانه و باغ و یا تزئینات مناسبتی و کتاب کاردستی و دمپایی و و لوازم آرایش و وسایل آشپزخانه و کفش و پوشاک و ... در لیست هایشان قرار دارد. این فروشگاه ها معمولا طرح های لباس هایشان معقول است.
به طور مثال این سایت را ببینید. این شرکت که مجله اش را عضو هستم طرح ها و رنگ های زیبایی برای لباس بچه دارد. و یا شرکت TCM که قبلا طرح های خلاقانه اش را گذاشتم بیشتر لباس هایش چه برای بزرگسال و چه کودک بدون عکس هستند و بیشتر از طراحی پارچه و خطوط عمودی و افقی و یا مثلا اشکال هندسی رنگی بهره برده اند. این لباس هایی که من از طرح هایشان ناراضی هستم همان فروشگاه های معمولی لباس است نه آن مارک دارها. البته من این لباس ها با طرح های عجیب را تا حالا تن بچه ای ندیدم!
عکس های اولی رو خودم با موبایل و البته با سرعت گرفتم. چون قاعدتا توجه بقیه به عکس گرفتن از لباس ها جلب می شود!! و چند عکس آخر از سایت TCM برداشتم تا طرح ها رو مقایسه کنید.چون عکس ها زیاد بود من فرصت نکردم آرم شرکت و قیمت ها رو از لباس ها حذف کنم لطفا خودتون نبینید!!
فکر کنم میشه تشخیص داد کدوم لباس دخترانه و کدوم پسرانه است!!
بعدا نوشت: فکر کنم باید این توضیح رو اضافه کنم که منظور من همه ی لباس ها نیست. یعنی اگر توی شهر کوچک ما 15 تا فروشگاه زنجیره ای لباس هست دو یا سه تاشون هست که طرح هایشان غیرمنطقی است. من چون توضیح این پست را به این طرح ها اختصاص دادم عکس ها را از همین فروشگاه ها گذاشته ام. وگرنه اینقدر فروشگاه های مختلف و مارک های متفاوت هست که کسی مجبور نشه این لباس ها رو انتخاب کنه.فکر نمی کنم لازم باشه طرح های شکیل و زیبا و خلاقانه ی لباس بچه ها رو اینجا بذارم چون خودتون هم توی مغازه ها دیدین!











دخترانه

پسرانه























نظرات 20 + ارسال نظر
فاطیما ی عمه پنج‌شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 08:42 ب.ظ

سلام مهربانو
(در ایران درقدیم به خانم ها میگفتن مهربانو و آقایان میگفتن مهربان)
حال همه شما خوبه؟
این طرح های دخترونه ش خیلی خوشگل بود و ناز, ولی از پسرونه ها اصلا خوشم نیومد , تو ایران که طرح ها قشنگ تره...
موفق باشید

سلام خانومی خوش سلیقه و نکته سنج
آره طرح های دخترونه اش واقعا دخترونه هستند.

مهسا پنج‌شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 10:50 ب.ظ http://sarneveshtehman.blogfa.com

لباسهای پسرونه چقدر ترسناک هستند.... منم موافقم... نپسندیدم..

دیدی عکس اسکلت و روح و ... داره
واقعا که کج سلیقه هستند

مهسا جمعه 17 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 08:37 ق.ظ http://sarneveshtehman.blogfa.com

آره واقعا..عکس روح و ... من اینا رو تو خواب ببینم وحشت می کنم... این همه عکس خوشگل خوشگل رو ول کردن ببین چه چیزایی واسه لباس انتخاب می کنن...

نمی دونم چرا فکر می کنند روحیه ی پسرانه یعنی خشونت
طرح لباس پسر بچه می تونه اسب و ببر و روباه به صورت نرمال باشه نه حالت ترسناکشون

hamechialie جمعه 17 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 10:52 ق.ظ http://hamechialie.blogfa.com

سلام
از اونجاییکه من مدتیه تو خط خرید لباس پسرونه هستم ،اینجا مدل های اسپرت و خیلی خوشگل پسرونه کم نیست. البته قیمت هاش هم کم نیست نمیدونم اینجا که ما هستیم اینطوریه یا نه اما اینجا لباس های مارک همه ساده وبدون طرح های خشن هستن.
امیدوارم طراحان لباس از بعد روانشناسی هم یه چیزایی رو رعایت کنند

همیشه مدل هایی که مورد توجه جمعی قرار می گیره قیمتش قابل توجه هست. اینجا هم لباس های مارک طرح های شیک و ملایم داره. این عکس ها از دو تا فروشگاه خاص هست. بقیه مارک ها واقعا طرح های جالب و مناسبی دارند.

نرگس جمعه 17 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 12:15 ب.ظ

واقعا چقدر لباس های پسرونه ترسناکن! پس کلی باید بگردی تا برای ارمیا یه لباس مناسب پیدا کنی!

آره خیلی طرح هاش بیخوده
کلی زحمت ما زیاد شده

زینب جمعه 17 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 03:24 ب.ظ

سلام لیلی جان
حالتون خوبه؟
دورادور جویای احوالتون هستیم
کاش قبلا میدونستی و ازاینجا برای ارمیا یه عالمه لباس خوشگل میخریدی
منم یه مدته دارم برای دختردایی جان لباس میدوزم همش 4 سالشه و یه زبونِ یه متری داره!
منم فکر میکنم لباسای دخترونه هم دوختش راحت تره هم بیشتر میشه بهش مدل داد.

سلام خانومی.
شما خوبی؟ما یک سری لباس از ایران آوردیم. اینجا هم اینقدر فروشگاه های مختلف هست که لازم نیست این مدل ها رو بخریم.
نمیشه برای ارمیای من هم لباس بدوزی؟
لباس های دخترانه که نگو چقدر ناز و پرگلند

[ بدون نام ] جمعه 17 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 08:53 ب.ظ

سلام
طراحی لباس و نقشهای آن مثل نام آدمها القاء کننده معناهایی هستند هم برای پوشنده ' هم برای بیننده !
تبلیغات و مهمتراز آن تاثیر فرهنگی از طریق لباس و نقشهای آن
خیلی زیاد است '
انشاءالله طراحان و نقش پردازان قابل و فهمیده ای داشته باشیم.
دقت و همت تان در این موارد ظریف ستودنی است،

واقعا طراحی لباس یک هنر خلاقانه و تاثیرگذار هست که میتونه فراگیر و هدفمند باشه. ان شالله که طراح هان لباس ما خلاقانه الگوپردازی کنند نه تقلیدانه

مهدیه جمعه 17 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 09:32 ب.ظ http://Madardokhtari.niniweblog.com

باز دخترونه هاش تقریبا قابل قبولند
ولی پسرونه ها خیلی وحشتناک هستن!!!
با همین کارها روحیه ی نسل شون خشن میشه، بعد میرن داعش میشن میان مسلمونا رو.میکشن!!!!
البته مسیله ی مهمتر از عکس روی لباس، جنس هست ک شما دربارش صحبت کردین
از همه جالبتر برای من این مسیله بود ک شما تونستی براحتی از لباس های مغازه ها عکس بگیری! ایران اینکار تقریبا غیر ممکنه!

طرح های دخترونه جالب و شیک هستند و حس ترس و خشونت ندارند. ای بابا شما چقدر آینده نگری کردی! از نظر اونهایی که عضو داعش می شوند اونها مسلمانند و بقیه غیرمسلمان! عاملش تبلیغ و اطلاعات غلط در مرحله ی اول و در مرحله ی دوم حس ماجراجویی و هیجان در زندگی است.
فکر کنم چون اینجا قانون کپی رایت هست کسی نگرانی از بابت لو رفتن و کپی شدن طرح لباس نداره و البته این فروشگاه ها زنجیره ای و بزرگ هستند.

زیتون شنبه 18 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 07:28 ق.ظ http://zatun.blogsky.com


خیلی خبرنگاری ات عالی است پرینت کردم
یک دوره خبرنگاری وروزنامه نگاری هم بگذران ان شاءالله درردیف بهترین ها مثل محمدحسنین هیکل مصری درتجربه های اجتماعی بشی
محجوبه هم بارداراست اطلاع بش بده که بیاد بخونه ، خودمم بش سفارش میکنم چون شاید وب گردی اش را کم کرده باشد

ممنون از لطف تون. فکر می کنم تفاوت فرهنگی و اجتماعی باعث شده تا نوشته های من جذاب به نظر برسد وگرنه قلم من هنری ندارد.
ان شالله ایشان هم فرصت سر زدن به ما را داشته باشند

یه مامان شنبه 18 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 07:36 ق.ظ

ما که دو سال پیش بن بودیم فروشگاه های ernesting's family (اگه درست نوشته باشم) لباسای بچه گونه قشنگی داشت و تقریبا هر هفته یه سری لباساشو نصف قیمت می زد که در اون صورت می ارزید تاز در راه ما 2 تا فروشگاه بودن ک هر کدام جنسای متفاوتی رو حراج می زدن اگه شما هم دارین توصیه می کنم یه سر برین

ممنون مامان خانومی که روشن شدین. شهر شما که بزرگ بوده و احتمالا تنوع فروشگاه هاش زیادتر از شهر فسقل ما بوده. این فروشگاه که من بهش میگم ارنست!! طرح هاش خیلی قشنگه ولی هر هفته حراج نداره. من به طور کلی مطلب رو نوشتم و خدا رو شکر فروشگاه های دیگه اینقدر بدسلیقه نیستند و ما هنوز مجبور نشدیم از این لباس ها بخریم

92در92 شنبه 18 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 01:56 ب.ظ http://92dar92.blogfa.com

سلام.
آپم.
آنچه میخواهی با هدای خودت بگو .
منتظر آمدنت هستم
شادزی.

سلام
ممنون از دعوت تون

سمیرا شنبه 18 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 02:03 ب.ظ http://67.blogsky.com

سلام لیلی خانوم گل
خوبین؟
وااااااای چن مدته کامنت نزاشتم اما پست ها رو به طور کامل خوندم
اووووووف لباسای پسرونه چقد وحشتناک خشنن!!
طفلی پسرها! و پسردارها!
تووو شهر ما هم لباسای دخترونه خیلی زنده تر و شاداب تره به نسبت پسرونه!!! برای پسرونه لباسای قشنگ به راحتی پیدا نمیشه و ما هم کلی مشکل داریم برای پسرک!
واااای اون لباس راحتی راه راه آبی چقد خوشگل بود... دلم خواست برای پسرک میخریدم:((

سلام خانوم خانومای گل
خدا رو شکر خوبیم.
ممنون که حضور داشتین ولو بی رنگ!
واقعا طفلی پسردارها، من هم فکر می کنم لباس های دخترانه تنوع رنگ و طرحشون جذاب تره. توی سایتی که توی متن هست نگاه کن کلی لباس های پسرانه و دخترانه شیک و زیبا داره که این آبی ساده پیشش ساده تر جلوه می کنه.

چیکا شنبه 18 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 10:37 ب.ظ http://chica.mihanblog.com

عجب لباسای وحشتناکی طراحی کردن احتمالا زیاد سلیقه طراحی مردانه ندارن بهتره بی طرح هاشو بگیرین خودتون عکس بندازین روش یا گل دوزی کنین،البته پیشنهاد سختیه،ولی دخترونه هاش قشنگن

خوشبختانه فروشگاه های دیگه طرح های شیک و ساده ای داره و ما مجبور نیستیم این لباس ها رو بخریم.
گل دوزی؟! ای بابا خانم هنرمند من فرصت غذا درست کردن هم ندارم

مریم یکشنبه 19 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 08:16 ق.ظ

من کلی ایده دارم واسه لباس پسرونه! چرا نمیان از من ایده بگیرن؟ واقعا چرا؟ همین جور استعدادهای من داره هدر میره!

اصلا این صاحبان فروشگاه های لباس گم شدن نمی دونن باید کجا برن دنبال یک آدم خلاق

فاطمه یکشنبه 19 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 03:46 ب.ظ http://http://fatemehkamalichirani.zenfolio.com/

این واقعا نکته جالب و درستیه که تو بهش ماهرانه پرداختی. و عکس ها..واقعا گویا...واقعا این فرهنگ سازی جنسی اینجا به شدت هست. و واقعا برای پسر بچه نمی شه خوب لباس پیدا کرد. البته بعضی برندها مثل C&A یه مقدار راحت تره. من همین ماه پیش توی رگال دخترها یه نگاه کردم. واقعا تنوع رنگ و تنوع مدل بیشتره. آخه خانواده ما، منظورم خواهر و بردارم، همش پسر دارن. برا همین من همیشه توی رگال پسرهام. و واقعا سخته! البته من دیگه بی خیال مدلم. توی حراج دنبال یه اندازه صحیح و رنگ آبرومندانه ام
راستی من لینک وبلاگت رو توی وب سایت جدیدم آوردم
برقرار باشی

امیدوارم که شهر شما بزرگتر از فسقل شهر ما باشه و مارک ها و فروشگاه های بیشتری داشته باشه تا مجبور نشی توی این فروشگاه های بی احترامی کننده به پسرها دنبال لباس پسرونه بگردی

فهیمه جون یکشنبه 19 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 07:17 ب.ظ

سلام.....خیلی کامنت میزارم ولی هربار میگه کداشتباهه.نمیدونم بخاطر موبایله یا نت خرابه.عکسات و توصیحاتت عااااااااالیه.مورد پسنده خانوم.ببخشید درگیرعروسی و جابجایی بودیم.خونه جدید هم خیلی قشنگ نت نداره فعلا.قربونت.شادباشی

سلام خانومی
ای بابا از کم شانسی من است که از نظرات شما محروم می شم.
قابل نداره خانومی
ان شالله همیشه به عروسی و خانه ی نو
خوش بگذره

م دوشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 07:05 ب.ظ

سلام جالبه!در آلمان هم روی لباس ها واژه های انگلیسی دیده می شود.pretty

سلام
لغات آلمانی گاهی خیلی شبیه انگلیسی هست و گاهی کاملا مشابه. هر چی باشه ریشه اشون یکیه

زهرا - گل بهشتی من سه‌شنبه 21 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 08:04 ق.ظ http://www.golebeheshtieman.niniweblog.com

طرحای این عکسا که خیلی بد بود ولی اصولا هم تنوع و هم زیبایی لباسهای دخترونه همیشه بیشتر و جذابتره و حتی گاهی فقط همی میتونه وسوسه کننده برای بچه بعدی باشه!

به نکته ی ظیفی اشاره فرمودین

مامان سه‌شنبه 21 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 01:39 ب.ظ

شاید این لباسها برای مواقع خاصه

خب بعضیا علاقه دارن باید همه طرحی باشه'



مثلا موقع نمایشها وتیاتر

فکر می کنم که لباس های عادی است . لابد بچه ها علاقه دارند!

فردا سه‌شنبه 21 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 05:22 ب.ظ http://med84.blogfa.com

سلام لیلی!
مرسی از عکس ها و توضیحات.
منم از لباس هایی که عکس آدم و کارتون و حیوان و...دارند بدم میاد.و ضمنا از بچه ی یکی مونده به اخر خوشمان امد! ببین پدر مادر داره!!

سلام خانومی
خواهش می کنم خانومی
من هم ترجیح میدهم طرح روی لباس ها کلی تر باشد ولی شاید بچه ها سلیقه شان این طوری است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد