زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

استقبال گرم!

یکی از بچه ها که برای عید رفته بوده ایران و دو روز پیش برگشته به ما زنگ زد. یعنی همون روز که رسید زنگ زد. صداش می لرزید و خیلی ناراحت بود. می گفت الان نامه هایی که در مدت نبودنم برایم رسیده باز کردم و در میان آنها یک نامه از دانشگاه دیدم که توش نوشته شما دیگر دانشجوی ما نیستید! بعد که با جزئیات توضیح داد متوجه شدیم که به علت نپرداختن شهریه ی ترم جاری همچین نامه ای دریافت کرده. البته کل نامه بیش از این حرف هاست ولی پاراگراف آخر آن نوشته که شما تا ترم قبل شهریه رو پرداخت کردید و تا همون ترم دانشجو محسوب می شوید. خلاصه او حسابی شوکه شده بود چون گفت قبل از رفتن به ایران شهریه را پرداخت نموده ام. برایش توضیح دادیم که این مسئله اصلا جای نگرانی ندارد. چون در دانشگاه ما تا آخر ترم فرصت دارید شهریه را پرداخت کنید. البته کمی فرم پر کردن دارد ولی امر محالی نیست. البته برای دانشجویان ارشد و لیسانس که امتحان و نمره دارند من اطلاعی ندارم برای دانشجویان دکترا در دانشگاه ما رویه این طوری است که اگر در مهلت مقرر شهریه را پرداخت نکردی نامه ای به آدرست پست می شود و همین مطلب ذکر می شود و دانشجو اگر مایل بود می تواند برود و شهریه را بپردازد و از مزایای آن مثل استفاده از پرینتر و یا بلیط رایگان اتوبوس بهره مند شود. الان ما دوستانی داریم که شش سال هست که دارند دکترا می خوانند و شهریه جز سه سال اول نداده اند و برای ترم آخر که بخواهند دنبال کارهای دفاع و این حرف ها بروند شهریه ی همان ترم را واریز می کنند. خلاصه دوستمان خیالش راحت شد و امروز که سراغ کارش را گرفتم می گفت من شهریه را پرداخت کرده بودم ولی چون 20 سنت کم بود به حساب دانشگاه نرفته بوده! می گفت امروز اون 20 سنت را پرداخت کرده ام و رسید را برایشان برده ام. میزان شهریه ی در دانشگاه های مختلف فرق می کند. و تا اونجا که من شنیدم از مثلا حدود 100 یورو در ایالت ما تا 250 یورو در دانشگاه برلین است.

یک مدل دکترای دیگر هم هست که من اطلاع دقیق ندارم و فقط شنیده ام. به اسم دکترای صنعتی. در این حالت شخص یک پژوهش مشترک بین یک دانشگاه و یک کارخانه انجام می دهد و مدت آن هم حدود ده سال است. یکی از دوستان که در دیدار نوروزی به خانه شان رفته بودیم می گفت که همسرش پژوهش اجتماعی در باب مزد در کار را با یک کارخانه انجام می دهد که بازه ای از زمان پایان جنگ تا زمان حال را در برمی گیرد و الان سال دوازدهم دکترایشان هست.


تزئینات عید پاک

تزئینات عید پاک

تزئینات عید پاک



نظرات 19 + ارسال نظر
javad سه‌شنبه 11 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 05:21 ب.ظ

-سلام و تبریک سال نو
وبرای شما امید و آرامش آرزو می‎کنم.
-حالا چرا عنوان را گذاشتید استقبال گرم؟
-از اینکه با سایت شما در سال 93 آشنا شدم خوشحالم و همیشه پست های شما را می خوانم و اگر نظر نمی دهم عذر می خواهم.
من همیشه دوست دارم مطالبی را که می خوانم و لذت می برم با دیگران اشتراک بگذارم ی چند مرتبه هم تصمیم گرفتم وبلاگ بزنم و... اما منصرف شدم.
اما از همین کامنت استفاده می کنم و پیشنهاد می دهم که وب سایت معلم خوبم محمدرضا شعبانعلی را بخوانید.
البته پیشنهاد میکنم چند روز وقت بگذارید و اکثر پست های محمدرضا را بخوانید.
www.shabanali.com

www.shabanali.com/ms

سلام و تشکر از تبریک تون و ابراز خوشحالی از نظرتون
منظور از استقبال گرم حسی است که اون دختر بعد از ورود پس از پیش از یک ماه دوری از درس و دانشگاه با دیدن اون نامه داشته.
ممنون از حضورتون و امید برای بهره مندی از نظرات تون
من هم قصدم از این وبلاگ در درجه ی دوم اشتراک دیده ها و شنیده هایم از زندگی در مغرب زمین است
ممنون از معرفی این سایت.

دختر معمولی سه‌شنبه 11 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 07:29 ب.ظ http://www.mamooli.persianblog.ir

من واقعا خسته نباشید و تبریک میگم به اون آدمایی که برن ده سال دکترا بخونن!!!

فکر می کنم عبارت صحیح تر دکترای پژوهشی باشه.یعنی این ده سال جز کارشون حساب میشه

بسامه سه‌شنبه 11 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 10:27 ب.ظ

وای عجب چیزی.. من اگه بودم که درجا سکته رو می زدم حالا باز خوبه ایشون خونسردی خودش رو حفظ کرده و صداش فقط لرزیده... اینجوری که من شنیدم دانشگاههای اونجا اخراجی ندارن.. مگه نه؟
واییییییییییییییی من عاشق این عکس اخری مخصوصا پیراهن سومی از سمت راست شدم.. همون که سفیده رو یقه و دامنش گل داره.. اصلا به نحو شدید و وحشت انگیزی عاشق گل گلی شدم.. بچه شدم عایا؟؟

غیر از رد شدن در امتحانات که مسئله اش جداست دانشگاه حق اخراج نداره و همه چی دست استاد.
من هم طرح های پیراهن های این سری رو دوست داشتم. این گل گلی بچه گونه نیست خانمانه و شیک هست

نرگس چهارشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 06:49 ق.ظ

به به چه تزیینات خوشگلی! چه لباس های خوشگلیییی!

اررره لباس هاش خیلی قشنگه.منم دوست داشتم

مریم چهارشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 08:44 ق.ظ

یا خدا! دوازده سال دکترا! تقریبا میشه یه شغل پژوهشی!
انگار چقد زود عید پاک شده دوباره!

احتمالا چیزی شبیه اینه.همکار پژوهشی و هم دکترا خوندن.
عید پاک نرسیده هنوز ولی تزئیناتش از یک ماه قبل برپا میشه

faez چهارشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 02:10 ب.ظ

salam
manam tu alman zendegi
mikonam ma tu hamburg hastim shoma kojayin????
maman o babaye man mamur hastan o man tu madrese irani dars mikhun

سلام
ما در ایالت بایرن زندگی می کنیم
پس تو هم می تونی خاطراتت رو بنویسی

معصومه چهارشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 03:22 ب.ظ

سلام. سال نو مبارک
چه عکسای جالبی...
انشاالله زودتر برگردی ایران.

سلام
سال نوی شما هم به شادی و سلامتی
ان شالله

فهیمه جون پنج‌شنبه 13 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 07:50 ق.ظ

سلام.وااااااای فقط بیست سنت؟!!!!!چه لباسای خوشگلی.خواسته باشم همه شو یه جا.شما نمیخوای

منم می خوام ولی خب نگاه به جیبمون می کنیم

سودا پنج‌شنبه 13 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 12:44 ب.ظ http://sowda.blogsky.com

سلام. دکترایی کع ده سال طول بکشه باید مستقیما به عنوان استاد افتخاری بازنشستش کنن! والا بخدا!
اون عکس ٱخری جرا یه جوریه؟! سر ندارن پا ندارن!! من که حالیم نمیشه!

سلام.ای بابا این همه زحمت کشیده کجا بذاره بره؟مهم لباس تنشونه نه سر و کله و دست و پا

92در92 جمعه 14 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 08:58 ق.ظ http://92dar92.blogfa.com

روز بخیر شادی باد
آپم با یک سوال مهم ؟
منتظر پاسخت هستم.

ایام ب کام.

سلام
ان شالله

نگارین جمعه 14 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 09:49 ق.ظ

سلام
سال نوتون مبارک!
دیشب با وبلاگ تون اشنا شدم و حدود ٥٠ صفحه از مطالبتون رو خوندم..خیلی با ذوق و جالب نوشتید به همراه عکس های عالی.انشاالله از تجربه هاتون برای اپلای کردن و زندگی بتونم استفاده کنم و سوال هامو ازتون بپرسم..
من چهارساله ازدواج کردم و دانشجوام.البته فعلا بچه نداریم:)خدا پسرکوچولوی شما رو براتون حفظ کنه.

سلام
ممنون از تبریکتون.سال نوی شما هم به سلامتی و شادی.
و با تشکر از از لطف و همتتون که پنجاه صفحه رو پشت سر هم خوندین.
امیدوارم در زندگی موفق باشید
خوشحال میشم از نظراتتون در وبلاگم بهره مند بشوم. اگر سوالی هست که من جوابش رو بلدم خوشحال میشم کمک تون کنم

همطاف یلنیز جمعه 14 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 02:50 ب.ظ http://fazeinali.blogfa.com/

سلام سلام
منم مثل سودا می خوام بگم این عکس آخری یه جوریه ها...
و البته برعکس سودا، کلی خوشم اومد خداییش مهم لباسهاست که خوب و زیبا نمایش داده شد دیگه این سر و پا و دست اضافی چیه
و
احتمالا اگر منم می تونستم انتخاب کنم همین روش رو برای گذراندن دکتری انتخاب می کردم، هم سابقه کار هم درآمد هم مدرک. به به
راستی فسقل پسرمون چطوره

شاید زاویه ی عکس طوری بوده که یه جوری پیدا بوده.
من هم موافقم که دکترا و پژوهش جزئی از کار و زندگی باشد نه وقفه ای در زندگی
ایشان هم مشغول پر کردن روزهای زندگی برای خود و ما هستند و از احوال پرسی شما متشکر می باشند

حامد جمعه 14 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 02:55 ب.ظ

با سلام . خواهشمندم اگر ممکن است مطالب یا عکس هایی در مورد فروشگاه عطر بگذارید . منظورم ادکلن فروشی نیست و عطر فله می باشد . آیا در آنجا اصلا عطر فروشی های معتبر وجود دارد ؟ نحوه تست چگونه است ؟ آیا معرفی می کنند یا خود شخص باید در خواست نماید ؟ آیا مردم آنجا به خوشبویی علاقه دارند ؟ و غیره تشکر می کنم انشالا سلامت باشید با خانواده محترم

سلام
من توی شهرمون عطرفروشی پیدا نکردم. یعنی اصلا فکر نمی کنم به این صورت فروشگاهی باشه. همه ادکلن فروشی هستند. به نظرم مردم اینجا به خوشبویی و مارک ادکلن بها می دهند.
فروشگاه های ادکلن و لوازم آرایشی هم تستر داره و خود شخص می تونه امتحان کنه و اگر سوالی داشت از کارکنان بپرسه. ان شالله این دفعه عکس می گیرم

رزماری شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 03:04 ب.ظ http://mano-hamsaram.blogsky.com

سلام دوست جدید .ممنونم عزیزم .
ان شاء الله سر فرصت میام وبت و بیشتر باهات آشنا میشم

سلام
خوش اومدین

ساندی س یکشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 09:52 ق.ظ http://matitanha.blogfa.com

سلام لیلی عیدت مبارک

بازم خداروشکر که مشکلی نداشتن این دوستتون ، ولی تو دانشگاه ما اینطوری بود که اول مبلغ شهریه ثابت و حدود30 درصد متغیر و باید به حساب واریز می کردیم تا سایت انتخاب واحد بالا بیاد و واحد برداریم میترسیدن فرار کنیم

سلام خانومی و عید شما هم مبارک.
دانشگاه های عمومی و دولتی این طوری هستند در مورد دانشگاه های خصوصی من نمی دونم شهریه گرفتنشون و میزانش چقدر هست

عسل اشیانه عشق یکشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 10:51 ق.ظ

پیراهن سوم از سمت راست را میخواهم!!!

قابل شما رو نداره.اصلا همه اش مال شما

مهسا سه‌شنبه 18 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 03:37 ب.ظ http://sarneveshtehman.blogfa.com

چقدر عکسای خوشگل و رنگارنگی هستند..

عکس های بهار و پائیز رنگ های زیبایی دارند

babaii چهارشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 09:51 ب.ظ

نوروز بمانید که ایّام شمایید!
آغاز شمایید و سرانجام شمایید!
آن صبح نخستین بهاری که ز شادی
می آورد از چلچله پیغام، شمایید!
آن دشت طراوت زده آن جنگل هشیار
آن گنبد گردننده ی آرام شمایید!
خورشید گر از بام فلک عشق فشاند،
خورشید شما، عشق شما، بام شمایید!
...............
ایّام ز دیدار شمایند مبارک
نوروز بمانید که ایّام شمایید!
(انشاءالله)

ان شالله
ممنون بابای مهربونم

لادن چهارشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 02:14 ب.ظ

سلام. شما از تزئینات ایستر و یا بطور کلی از داخل فروشگاه عکس میگیرید. ایرادی نمیگیرند ؟ ( آخه من را مواخذه کردند)

سلام
تا به حال ایراد نگرفتند. نمی دونم چه فروشگاهی بودید و چقدر واضیح عکس گرفتید!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد