زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

از دید یک تازه وارد

امروز می خوام ظاهر شهر و مردم شهرمون رو از دید یک تازه وارد از ایران بنویسم.

- در نگاه اول در میان مردم شهر ما، مردان کم مو به چشم نمی آیند. یعنی اگر مردی کم موست نژادش غیر آلمانی است. مردان آلمانی اکثر موهای پر و لخت دارند. اصلا مدل موی آلمانی به همین جنس مو می آید! موهای مدل دار و فرفری هم بیشتر در آفریقایی ها دیده می شود و البته نژادهای دیگر هم از مدل های مختلف مو استفاده می کنند. موهای لخت و اتوکشیده هم مال نژاد چشم بادامی است.خانم های نژاد المانی  اکثرا موهای نازکی دارند و چون بلند می گذارند کم پشت به نظر می رسد. موهای رنگ کرده هم فراوان دیده می شو .

اکثر خانم های جوان هم موهایشان بلند است و دانش آموزان که موهای بلندشان را نمی بندند. خانم های مسن هم موهای کوتاه سشوار کرده دیده می شوند.


- از نظر فیزیک بدن افراد چاق دیده می شوند ولی آدمی که فقط شکم داشته باشد کمتر به چشم می خورد. بچه ها و نوجوانان کمتر چاق هستند و بیشتر بزرگسالان چاق و خیلی چاق هستند. اصولا المان ها در سن نوجوانی لاغر و ترکه ای هستند. بچه های چاق عموما از مهاجرین هستند.

خوردن غذا در رستوران و فست فود شایع است و موقع ظهر آدم هایی که برش پیتزا و یا ساندویچ سوسیس و یا ظرف های مقوایی اسپاگتی رستوران های چینی در دستشان هست زیاد دیده می شوند.

- در مورد سیگاری بودن آلمان ها که همه گفته اند و به راحتی قابل مشاهده است. به نظر من هر کس سیگار دستش نیست الان سیگارش را تموم کرده و دارد آماده می شود برای نخ سیگار بعدی!

بچه های دبیرستانی که مسیر راه من هستند بعد از مدرسه و شاید تایم ناهار در پارک کنار مدرسه سیگار به دست دور هم می نشینند. البته نه همه ها ولی حداقل چند نفری هستند. سیگار کشیدن هم که دختر و پسر ندارد و همه بر این امر توانا هستند.

- از نظر نوشیدنی هم که عده ای تمایل دارند که آب معدنی مصرف کنند با این که اعلام شده آب شهر قابل نوشیدن هست ولی خب علاقمندان به آب های معدنی هم فراوانند. انواع آب میوه و شیر و نوشیدنی های مختلف هم که جای خود دارد و بحث مشروبات ال ک لی و م ش روب رو چون تخصصی ندارم واردش نمیشم. از دید یک تازه وارد، در فروشگاه های خوراکی همه ی آدم ها در سبد خریدشون حداقل یک نوع نوشیدنی را دارند.

- از نظر ترکیب جمعیتی کار،بیشتر کارمندان فروشگاه ها خانم هستند. یعنی به ندرت در لباس فروشی ها آقا مشاهده می شود ولی در فروشگاه های لوازم الکتریکی و موبایل و خدمات اینترنتی اکثرا آقا هستند. برای حمل بار و جابه جایی وسایل هم خانم و آقا ندارد و با استفاده از انواع وسایل تسهیل کننده ی جابه جایی نیاز به توان جسمی بالایی نیست. رانندگان کامیون های خواروبار و نوشیدنی ها بیشتر آقا هستند. کارگران ساختمانی و رانندگان اتوبوس و کارگران فضای سبز و جمع آوری زباله هم بیشتر مرد هستند ولی راننده ی اتوبوس و باغبان خانم هم دیده می شود. در شهرداری هم  نسبت کارمندان خانم و آقا یکسان به چشم می آید. یعنی از دید یک توریست که شاید بیشتر به فروشگاه های لباس و تریا و کافه سر و کار دارد خانم ها بیشتر سر کار هستند. شاید اقایون بیشتر در کارخانه ها مشغول کار هستند.

- در شهر کوچک و احتمالا سنتی و مذهبی ما خانم های بچه دار فراوان دیده می شوند! در خبرها خواندم که آلمان پائین ترین نرخ زاد و ولد را در دنیا دارد ولی این مسئله در شهر کوچک ما به چشم نمی آید. البته این آمار کلی است و احتمالا در شهرهای بزرگ و پرجمعیت کمبود نسل جدید به چشم می آید. در شهر ما خانواده های دو بچه ای کم نیستند و اکثرا فاصله ی سنی بچه ها با هم کم هست. شاید برای هم بازی بودن و شاید برای بازگشت دوباره و ماندگار به محیط کار هست که فاصله ی سنی کم است. هفته ای یک بار هم می توان یک خانواده ی سه بچه ای مشاهده کرد!!

مسائلی مثل تمیزی و نبود ترافیک و سرسبز بودن و نوع و رنگ پوشش و حضور افراد مسن در سطح شهر رو دیگه خودتون بلدین.


بساط فروش یک کشاورز- انواع محصولات در ظرف های جداگانه


قفسه های عطر و ادکلن فروشی



قسمت تستر عطر فروشی. قهوه برای این هست که بوی ادلکن سریع از شامه محو بشه و بشود ادکلن بعدی را تست کرد.

پیاده رویی با سنگفرش های متنوع!

نظرات 25 + ارسال نظر
نیلوفر یکشنبه 24 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 02:46 ب.ظ

سلام
مطالبت جذاب و دارای اطلاعات جالبی هستند

ممنون

سلام
خواهش می کنم

همطاف یلنیز یکشنبه 24 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 06:49 ب.ظ http://forushgaheman-shoma.blogsky.com/

سلام سلام
.
همین " تمیزی و نبود ترافیک و سرسبز بودن و پوشش و حضور افراد مسن در سطح شهر" زندگی در غربت رو شیرین می کنه وگرنه سیگار و چاقی و سایرمشکلات رو اینجا هم داریم که
.
برقرار بمانید و راضی

سلام و صد سلام
اونها رو خودتون بلد هستین من نکات غیر مطرح رو بیان نمودم
از معرفی این وبلاگ که نمی دانم مال شماست یا خیر ممنون

مضراب یکشنبه 24 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 06:55 ب.ظ

جالب بود بسی.. گمونم ملات بند پیاده روهای عکس اخری رو هنوز نکشیدن

اینا مدلشون.چندین سال همین طورین. وسطشون گل و سبزه درمیاد

بسامه یکشنبه 24 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 08:25 ب.ظ

المانی های نازنین همچنین به سخت کوشی انضباط ان تایم بودن کمی خشکی در رفتار و جیگر دل بسامه بودن معروفن
به به.. اون قسمت ادکلن و مارک محبوب من دیور... اون خانومه هم بسی جذاب بود
وای اگه من اونجا بودم از جلوب اون قفسه کنار نمی رفتم.. همونجا می موندم.. اصلا عطر و ادکلن و تنی چند از لوازم ارایش بسیار مورد علاقه من هستن.. الانم تو خونه دست کم یه شش هفتایی ادکلن دارم برای مصارف مختلف. ولی دیوررررررررررر... ای دیورررررر.. لیلی من جات بودم حتما می خریدم.. الان اونجا به اوریجینالش دسترسی داری.. ما که یا مجبوریم از ترکیه بخریم یا به فامیلهای اونورابی مون بسپریم برامون بیارن..

بله بله. من نگاه ظاهری داشتم وگرنه خصوصیات اخلاقی مثبت و منفی در همه ی کشورها هست منتها به میزان مختلف!!
ای ول مایه دار. دست ما رو هم بگیر
کدوم رو می خوای؟خودم برات میارم

سودا دوشنبه 25 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 07:55 ب.ظ http://sowda.blogsky.com

دست گلت درد نکنه! خیلی قشنگ توصیف کردی! الان کاملا حس میکنم من یه تازه وارد در شهر شمام! و ازینکه میبینم مرد کچل کم هست خوشحالم!

جدی یا شوخی بود؟
ای بابا مردان ایرانی چه کنند نژادشون و اب و هواشون باعث کم مویی شون شده

کورش سه‌شنبه 26 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 12:54 ق.ظ http://ecuador.blog.ir/

کلی یاد قدیم افتادم. وقتی تازه وارد آلمان شده بودم. یعنی گوشه ای نبود که بهش نگاه نندازم. چقدر حرص می خوردم جوانها و نو جوانها سیگار میکشند و این قدر مشروب می خورند(تصورم از آلمان یه جامعه به شدت روشنفکر و تحصیل کرده که یا دارند علم آموزی میکنند، یا دارند در یه بخشی یا علم تولید میکنند،یا در تولیدش کمک میکنند، یا دارند به بقیه دانسته هاشون رو انتقال میدند. این تصور بعد یه هفته نا پدید ، ناپدید شد.) .ولی هنوز جذابیت های خودش رو داشت. مرسی کلی زیبا بود. سنگفرش خیابونها به چند دلیل نو نمیشه.1. سنگفرش ها بسیار قدیمی هستند.معمولا بالای 100 سال.2.هدف کاهش سرعت وسایل نقلیه هست(اگه جرات دارید یک ماه روی این سنگفرشها با سرعت بالای 60 حرکت کنید. فاتحه جلو بندی خوندست.حتی اگه مرسدس بنز باشه).3. داشتن هماهنگی با بافت قدیمی شهر. تا زمانی که بشود این سنگفرشها رو دوباره بعد از تهمیر زیر ساخت خیابان بکار گرفت، ازشون استفاده میشه. مگر اینکه قرار باشه ماشین هایی با جرم بیشتر روشون حرکت کنند.اونوفت جاشون رو به جدیدها میدند. این سنگها حتی در برخی موارد برای تعمیر شماره گذاری می شوند تا بعد از تعمیر سر جای خودشون قرار بگیرند. که بسیار هزینه بر هست. اهمیت تاریخ هست دیکر. تا جایی که بشه انجام میدند. بین سنگها رو نیز با نوعی شن که از دریا میارند پر می کنند. یکی به خاطر این که اب توش نفوذ کنه. و دیگر گیاه هان سخت تر رشد کنند.

خدا رو شکر ایام قدیم روشنی داشتین با تصورات خوب از یک جامعه.
ممنون از توضیحاتتون. متشکرم که با بیان جزئیات به تکمیل و افزایش بازدهی متن کمک می کنین

لیلا سه‌شنبه 26 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 03:08 ق.ظ http://hastiomaman.blogfa.com/

سلام خوبی دوست جون
مدتی بود چنان مشغول کار بودک که به اینجا سر نزده بودم و با این پست اندکی شگفت زده شدم چه خوب اولش در مورد انواع مو صحبت کردی

سلام خوبی خانومی
همیشه به کار.
موها تنوع زیادی دارند و موثر در چهره

یه دوست سه‌شنبه 26 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 06:16 ق.ظ

جالب بود

ممنون

ماری سه‌شنبه 26 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 05:30 ب.ظ

مرسی لیلی
توضیحاتت جالب بود دوست من
آلمانی ها رو دوست دارم. نمیدونم چرا. همینجوری

خواهش خانومی
چه توصیف لذت بخشی از نوشته داشتی
شاید از نظم و جدیت شون خوشت میاد

بانو سه‌شنبه 26 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 09:31 ب.ظ http://ecuador.blog.ir/

سلام لیلی خانم
بعد از آشنایی با وبلاگتون مطالب قدیمی رو خوندم. اما چند بار بعدش سر زدم و مطلب جدید ندیدم. واسه همین دیگه یادم رفت که بهتون سر بزنم.
امروز که نظرتون توی وبلاگ رو دیدم دوباره اودم و با چند تا نوشته جدید مواجه شدم
خوشحال شدم از خوندن مطالبتون

خوش اومدین. ببخشید که اومدین و وسایل پذیرایی مهیا نبود. من خیلی برنامه ی نوشتنم منظم نیست

[ بدون نام ] چهارشنبه 27 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 06:00 ق.ظ http://onnakhast.persianblog.ir

چه باحال. منم دوس داشتم یه مدت و یه جای دیگه غیر ایران باشم.باید جذاب باشه.
التماس دعا
از این به بعد میام بهت سر میزنم همیشه !

ان شالله که فرصتش براتون فراهم بشه.
چه خوب یک دوست جدید

نرگس چهارشنبه 27 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 07:00 ق.ظ

مطلب جالبی بود. ممنونم

قابل نداره

پری چهارشنبه 27 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 08:12 ق.ظ

شهر خیلی تمیزه
واقعا خوشم اومد

بله بله
قابل شما رو نداره

بسامه چهارشنبه 27 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 09:23 ب.ظ http://tangooo.persianblog.ir/

فدات شم گلم.. خیلی با محبتی..
نه بابا مایه دار چیه... اگه منظورت خرید از ترکیه اس که ما اینجا خیلی به ترکیه نزدیکیم.. تورهای یه روزه و سه روزه به ترکیه خیلی اینجا رایجه هزینه کمی هم داره.. می رن شهرهای نزدیک خرید می کنن و برمی گردن.. هم فاله هم تماشا..
البته در مورد سیگار هم اینجا من تو خیلی از سوپرمارکتها دیدم که یه چیزی به شیشه زدن که به زیر 18 سالها سیگار نمی فروشن..
الانم داشتم به قیمتها نگاه می کردم خیلی گرونه ها.. خیلی..

مایه داری که عطر و ادکلن گرون قیمت می پسندی.
خوبی سفر به ترکیه برا شما اینه که زبانشون رو بلدین.

نیلوفر پنج‌شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 12:39 ق.ظ

سلام
ماه رمضون مبارک لیلی جان
از حال و هوای ماه رمضان مانند سال ها ی گذشته بنویس لطفا
اطلاعات مفیدی بود
تو همه شهرهای آلمان مسجد هست؟
منتظر مطالبت هستم

سلام
بر شما هم مبارک.
ان شالله فرصت بشه از دورهمی های مسجد می نویسم.
فکر می کنم تو اکثر شهرها باشه. هر جا ترک ها باشند احتمال وجود مسجد هم هست. ولی خب مساجد مال گروه های مختلف مسلمانان است

رویا پنج‌شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 06:17 ق.ظ

سلام
مدتها خاموش خوندمتون
الان روشن شدم بگم ممنون بابت پست زیباتون

سلام
ای بابا چرا خاموش. روشن بشین با هم اشنا بشیم و از نظرات هم بهره مند.
خواهش می کنم

سودا جمعه 29 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 12:08 ب.ظ http://sowda.blogsky.com

جدی گفتم با لحن شوخی!

لحنش معلوم نبود!!

فاطیما ی عمه شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 11:04 ق.ظ

سلاااااااااام دختردایی گل خودم
خوووبی؟ خووشی؟ ارمیا جونی شیطون خوبه؟
نماز روزه هات قبول باشه...
حالا فرصت کردم بیام حالت رو بپرسم..
یه جمله ی قشنگ:من به آمار زمین مشکوکم،اگر شهر پر از آدم هاست پس چرا یوسف زهرا تنهاست؟
ان شاالله همیشه کاری کنیم که آقامون از دست مون راضی باشه
اللهم عجل لولیک الفرج

سلام دخترعمه ی درسخون. امتحانا به خیر و خوبی تموم شد؟
خدا رو شکر ما خوبیم.
ممنون از شعر زیبات

ماری شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 01:38 ب.ظ

لیلی جون سلام
اگه تونستی، گذرت افتاد، وقت کردی و ... یه پست بذار حال و هوای ماه رمضان رو تو شهرتون ببینیم. از فروشگاهها گرفته تا دور همیها و افطاریها و نذریها
ببخشیدااااا. فقط پیشنهاد بود. دلم یه همچنین پست بلند بالایی رو خواست یهویی

سلام
اتفاقا الان که ماه رمضان هست و میریم مسجد وقت نوشتن از جمع های جدید هست.
ممنون از پیشنهاد مناسبت

مینا شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 04:21 ب.ظ

جالب بود ممنون!
ببخشید اگه ممکنه از وضعیت زندگی خانوادگی و اینکه تو یه شهر کوچک المان به چه شکلی هست هم بنویسید. منظورم اینه که همه زوج ها ازدواج رسمی کردن یا نه؟ و اگه زندگیهای غیررسمی و همخونگی هم وجود داره تو یه شهر کوچک تقریبا درصدش چقدر هست؟

من به منبع اطلاعاتی و خبری دسترسی ندارم و نمی دونم ازدواج هاشون چطوریه. ازدواج رسمی تو شهرداری ثبت میشه و زوج ها اگر بخوان تو کلیسا هم عقد می کنند.
اگر تو مجله ی سالانه ی شهرداری مطلبی پیدا کردم می نویسم

مریم یکشنبه 31 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 06:40 ق.ظ

دو سه تا بچه فقط؟ً! چه بی مزه!!! حداقل باید 5-6 بچه باشن که دور همی خوش بگذره!

ای بابا خوش گذشتن مال قدیم بوده

نرگس دوشنبه 1 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 12:08 ب.ظ

سلااااام! ما منتظر پست جدید هستیم

منتظر فرصت نوشتن هستم

وقایع نگار چهارشنبه 3 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 02:32 ب.ظ http://stigmata.blog.ir/

پستات واسم حکم مستند داره
خیلی جالبه خوشم میاد

ممنون
شما لطف دارین

زینب(همیشه بهار) چهارشنبه 3 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 09:47 ب.ظ http://www.bahary72.blogfa.com

مرسی بابت اطلاعات
من ازعکسی که میوه توجعبه بودخیلی خوشم اومد چون چوبیه دوست دارم

شما خانومی عاشق طبیعت و نمادهاش هستی

مامان سه‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 08:35 ق.ظ

کلا اروپا و امریکا برای فروش تسلیحاتشون خاور میانه وکشودهای اسلامی رو به اتش جنگ کشیدن وبرای خودشون بهشت ساختن

که این دلایل زیاد دارد ونیاز مطالعه انشااله جوانهای عزیز به این مسیله بپردازند.

جهل و خرافات باعث بروز عقب ماندگی در کشورهای اسلامی و آ،ریقایی شده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد