زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

هوا

الان شهر سابق مون در آلمان! دمای هوای منفی رو تجربه می کنه و ما داریم وارد بهار میشیم(البته از نظر من ها!). نمی دونم باید خوشحال باشم  از این که تو اون سرما نیستم یا ناراحت باشم از این که این گرمای زیرپوستی نشان از تابستان داغ و طولانی دارد.

گاهی که با پسرها سوار بر کالسکه میریم گردش در خیابان های اطراف خانه ، رهگذران مخصوصا خانم های بچه دار توصیه می کنند هوا سرد است بچه ها را بپوشان. ولی به نظر من اصلا هوا سرد نیست و بهاری به نظر میرسه که گاهی در حد دو سه روز سرد میشه. نمی دونم به خاطر زندگی در منطقه ی سردسیر است یا کلا بچه داری باعث شده که جنب و جوشم زیاد بشه و فرصت فکر کردن به سرد بودن با نبودن هوا رو نداشته باشم. پسرها هم همین طورند و اگر زیاد لباس بپوشند عرق می کنند. البته ناگفته نمونه که خانه ی ما از نظر بسیاری از مهمانان مان سرد محسوب می شود ولی ما بر حسب عادت زیادتر لباس می پوشیم و خانه را گرم نمی کنیم. شاید چون قیمت انرزی اینجا کمتر هست اکثرا عادت دارند خانه را گرم می کنند و لباس نازک در خانه می پوشند و می گویند لباس زیاد بپوشیم سخت مان است. همین گرم کردن خانه باعث حساس تر شدن بدن و پائین آمدن مقاومتش در برابر سرما می شود. عادت و تربیت در آینده نگری و مصرف انرزی نقش اصلی رو داره. جاافتادن این موضوع زمان بر هست و متاسفانه اهمیتی بهش داده نمیشه. کاش همه مون از خودمون وبچه هامون شروع کنیم و اهمیت بدیم به ارزشمندهایی که روبه اتمام هستند مثل آب و گاز و عمر.قبل از این که از دست برن باید قدرشون رو دونست.


رودخانه یخ زده شهر




نظرات 12 + ارسال نظر
nilooo-teh سه‌شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 05:37 ب.ظ http://afson.2fh.co/

سعادت و خوشبختی رو براتون آرزومندم...خوشحال میشم به منم سر بزنین نیومدی هم اشکال نداره بازم ممنون موفق باشی
65168

همطاف یلنیز سه‌شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 06:19 ب.ظ http://fazeinali.blogfa.com/

سلام سلام
نخست اینکه شنیدم وقتی زمستان زیاد سرد نیست یعنی تابستان پیش رو هم گرم نیست (شایدم برعکس)
بعد: به قول خواهرزاده ها منم اروپایی زندگی می کنم. خوو به نظر آنها خانه ام سرد است. بارها نگاه متعجبشان را بابت جوراب به پا داشتنم دیدم منتهی دیگر توضیح نمی دهم گویا گرمای اتاق ها عادتشان شده و مصرف گاز حق طبیعی شان!
بدتر اینکه بارها در محله دیدم پسربچه هایی رو که در این سوز سرمای اینجا با یه لا شلوار و سویشرت، بی جوراب و کلاه با دمپایی! می پرند بیرون که مثلا از فروشگاه سرکوچه، ماست بخرند یا هرچی...
بعدتر: تربیت و عادت درست زمان بر هست منتهی به نظر من می توان با زور پول و البته بازرسی دقیق و رعایت بالادستی ها سرعت داد به اصلاح فرهنگ مصرفمان
آخر: برقرار بمانید و راضی و تندرست

خب شاید برای خواهرزاده ها الگو شدین!
متاسفانه عجله باعث میشه که یه کار کوچیک که بیرون داریم رو بی اهمیت بشمریم و بگیم زود میریم و میاییم ولی امان از بعدش،
عنصر تشویق و تنبیه عامل موثری در تربیت هست

بسامه سه‌شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 08:00 ب.ظ http://tangooo.persianblog.ir/

بالاخره نوشتی..
والا منم با امر زیاد گرم نکردن خونه بسیار موافقم.. ربطی به قیمت انرژی نداره برای سلامت خود بدن خوبه ولی من میرم درجه رو کم می کنم بابام زیاد می کنه.. اون گرما دوست من سرمادوست.. بساطی داریم..
اگه هوای شهرتون الوده نیست حتما بیرون ببر بچه ها رو.. اینجا که انقدر هوا الوده بود داشتیم می مردیم ولی دو روزه هوا خیلی بهتر شده..
گفتی المان داغ ما رو تازه کردی.. اینجا هم هوا -6 درجه اس.. چی می شد می رفتیم اونجا؟؟؟

خب اینم از تفاوت والدین و بچه هاست فکر کنم تو خیلی از خونه ها این اختلاف دما وجود داره.
آماده کردن و بیرون بردن دو تا پسر فعال و فراری کار سختیه.

آیدین چهارشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 07:23 ق.ظ http://fakhtehf60.blog.ir/

ما هم سیاست شما رو تو گرمایش خونه داریم اونهم به دلایل درستی که اشاره کردین

خوشحالم از همفکر داشتن

سلام پنج‌شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 08:31 ق.ظ

حق با شماست اما تغییر این فرهنگ مصرف گرایی راحت طلبانه کاری است زمانبر

بلی حق باشماست.کلا تغییر فرهنگ و عادت یک ملت زمان بر است

فروزنده پنج‌شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 10:21 ب.ظ http://forouzande.zenfolio.com/blog/2017/1/prophet-language

چه نکته درستی و چه قد خوب که اینو نوشتی. خیلی چیزها توی ذهن آدم هست اما تبدیل به موضوع نوشتن نمی شه.
خوب حالا می خوام ازت یک انتقادی بکنم. عزیزم شما چرا اسم شهر رو نمی نویسی؟؟؟ اینطوری بار واقع گرایی و به روز بودن مطلبت رو ، که انقد جالب هم هست، کم می کنی.
مراقب کوچولو ها و خودت باش

امان از سوژه های خوبی که فرصت نوشتنش نیست
اصولا خودم بیش از مکانم مهمم!!

نانی جمعه 8 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 12:24 ب.ظ

لیلی جان اخه مثلا چند تا لباس می ژوشین تا سرمای هوا رو حس نکنین؟واقن می خوام بدونم

عجب سوالی
هر کس با توجه به سرمایی بودنش خودش تعیین می کنه.من گاهی دو تاکاموایی رو هم پوشیدم ولی غالبا یک کاموایی کفایت میکنه.پسرها هم دو تا پیراهن و یک کاموایی و دو تاشلوار و جوراب

مریم چهارشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 06:49 ب.ظ

اصلا لذت زمستون به لباس گرم پوشیدنه! حس مبارزه یک تنه با سرما!

آره واقعا

آبانا جمعه 15 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 06:21 ب.ظ http://abanac.mihanblog.com

به به! بلاخره امدی..
کم نویس شده ای خواهر!
سمت ما هم گرم بود در حد بهار!! ولی الان واقعاد زمستان شده اندکی برف هم بارید..

دنبال فرصت نوشتنم که گیر نمیاد

رادمهر و رهام یکشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 12:30 ق.ظ

سلام
خیلی خوبه کوچولوها رو به گرما عادت ندارن بچه های من هم بیشتر بدون کلاه هم بیرون میرن البته همیشه دایه دلسوز هم همه جا هستن
حسابی ببوس گل پسری های رو موقعی که لپاشون گل انداخته

سلام
خدا رو شکر همدرد پیدا کردم
ممنون

مضراب چهارشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 06:49 ب.ظ

من که برام فرقی نداره بخاری بلند باشه درجه اش یا کم.. در هر حال هفت لا لباس تنم هست تا بعد از 13 فروردین که هوا اساسی گرم می شه. تازه من تابستون های گرم کاشون هم با لحاف میخوابم شبا، چون نمی تونم سردی باد کولر رو تحمل کنم!

ای بابا.شما باید بخاری سرخود پیدا کنین

اعظم46 جمعه 22 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 09:13 ق.ظ

سلام خوبی
سوال داشتم در آلمان به شما در حین بارداری وبعد زایمان قرص آهن تجویز می کردن ؟

قطره آهن به بچه تون چطور ؟

سلامبعد از زایمان برای من تجویز کردن ولی بچه رو می گویند مواد مورد نیاز را از بدن مادر بگیرد و عادت نکند مستقیم قطره و ویتامین بخوره.غیر از ویتامینDکه قرصش رو برای بچه ها میدن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد